Rakastaako Jumala kaikkia ihmisiä?

Anonyymi

Myös minua. Mistä tiedän rakastaako hän minua vai ei?

57

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Oikeampi kysymys lienee rakastatko sinä Jumalaa?

      • Anonyymi

        Jumalan olemassaolosta ei ole todisteita, eikä silloin myöskään hänen tunteistaan.


      • Anonyymi

        Mikäli Rakkaus Jumalaan tarkoitti Johanneksen mukaan Jumalan antamien käskyjen noudattamista, voitaneen oikeammin kysyä rakastaako kukaan Jumalaa.


      • Anonyymi

        Tärkeä kysymys on sekin, että millaista Jumalaa, sillä vähemmistö Jumalaankaan uskovista rakastaa fundamentalistien Jumalaa. Heillä kun on eri Jumala, hyvä Jumala.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli Rakkaus Jumalaan tarkoitti Johanneksen mukaan Jumalan antamien käskyjen noudattamista, voitaneen oikeammin kysyä rakastaako kukaan Jumalaa.

        Jumalan antamat 10 käskyä ovat todella ihania ja viisaita jos ihmiskunta niitä noudattaa. Ei olis minkäänlaista sodan eikä väkivallan uhkaa, eikä varkaiden ja muiden petoksen tekijöiden uhkaa. Avioliitot pysyisivät, eikä lasten tarvis kuunnella vanhempiensa riitoja, ym. ym. Jeesus tuli täyttämään lain, Eli Hänessä ovat kaikki kymmenen käskyä, niiden käskyjen kaikki Hyvät Jumalalliset vaikutukset. Hän täytti kymmenen käskyn lain. Siksi hänet naulattiin ristiin, kun Hän oli niin hyvä ja ihana. Niiden toimesta, jotka eivät ihania olleet. Eivätkä 10 käskyä kunnioittaneet.

        Jeesus täytti lain puolestamme, jotka emme ole lain mukaan pystyneet elämäämme täysin kulkemaan. Hän Jeesus otti meille kuuluvan rangaistuksen ja kantoi sen ruumiissaan aina ristin kuolemaan. "Tämä on uusi liitto minun veressäni" Hän sanoi Tässä uudessa liitossa ei enää veri, eikä muutakaan uhria synnin edestä enää saa uhrata, ja kaikkea lihaa mitä ruokakaupassa myydään, saa myös syödä. Ym ym. Vanhan liiton säädökset poikien ympäileikkauksineen sai jäädä, paitsi kymmenen käskyä, ne on voimassa aina ja ikuisesti. Niiden ympärille on sitten Kristitty maailma hallitsijoineen ja eduskuntineen rakentaneet ja säätäneet toinen toistaan paksummat lakikirjat ja direktiivit. Ei meillä olis mitään mahdollisuutta päästä kerran porteista sisälle, josta miljardit Jeesukseen uskovat ovat jo menneet ennen meitä. Ellei uusi liitto Jeesuksen veressä, Jumala joka oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, olis tullut maailmaan syntisiä pelastamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeä kysymys on sekin, että millaista Jumalaa, sillä vähemmistö Jumalaankaan uskovista rakastaa fundamentalistien Jumalaa. Heillä kun on eri Jumala, hyvä Jumala.

        -a-teisti-

        ArtoTTT

        Sellainen itse veistelty omatekoinenko? Otetaan pikkuisen humanismia, tv sarjojen oikeustajua, homopropagandaa, muutama irto jae ja sitten tehdään niistä mieleinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Sellainen itse veistelty omatekoinenko? Otetaan pikkuisen humanismia, tv sarjojen oikeustajua, homopropagandaa, muutama irto jae ja sitten tehdään niistä mieleinen?

        Kyllä tämä laitauskovien homoja silmä kovana kyttäävö Jumalakin taitaa olla itse tehty mitä suurimmassa määrin. Ihminenhän sen aina päättää mikä Jumalaa kiinnostaa ja mikä ei.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tämä laitauskovien homoja silmä kovana kyttäävö Jumalakin taitaa olla itse tehty mitä suurimmassa määrin. Ihminenhän sen aina päättää mikä Jumalaa kiinnostaa ja mikä ei.

        -a-teisti-

        ArtoTTT

        Kyllä Raamattu kirjoitettiin jo ennen meidän syntymää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan antamat 10 käskyä ovat todella ihania ja viisaita jos ihmiskunta niitä noudattaa. Ei olis minkäänlaista sodan eikä väkivallan uhkaa, eikä varkaiden ja muiden petoksen tekijöiden uhkaa. Avioliitot pysyisivät, eikä lasten tarvis kuunnella vanhempiensa riitoja, ym. ym. Jeesus tuli täyttämään lain, Eli Hänessä ovat kaikki kymmenen käskyä, niiden käskyjen kaikki Hyvät Jumalalliset vaikutukset. Hän täytti kymmenen käskyn lain. Siksi hänet naulattiin ristiin, kun Hän oli niin hyvä ja ihana. Niiden toimesta, jotka eivät ihania olleet. Eivätkä 10 käskyä kunnioittaneet.

        Jeesus täytti lain puolestamme, jotka emme ole lain mukaan pystyneet elämäämme täysin kulkemaan. Hän Jeesus otti meille kuuluvan rangaistuksen ja kantoi sen ruumiissaan aina ristin kuolemaan. "Tämä on uusi liitto minun veressäni" Hän sanoi Tässä uudessa liitossa ei enää veri, eikä muutakaan uhria synnin edestä enää saa uhrata, ja kaikkea lihaa mitä ruokakaupassa myydään, saa myös syödä. Ym ym. Vanhan liiton säädökset poikien ympäileikkauksineen sai jäädä, paitsi kymmenen käskyä, ne on voimassa aina ja ikuisesti. Niiden ympärille on sitten Kristitty maailma hallitsijoineen ja eduskuntineen rakentaneet ja säätäneet toinen toistaan paksummat lakikirjat ja direktiivit. Ei meillä olis mitään mahdollisuutta päästä kerran porteista sisälle, josta miljardit Jeesukseen uskovat ovat jo menneet ennen meitä. Ellei uusi liitto Jeesuksen veressä, Jumala joka oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, olis tullut maailmaan syntisiä pelastamaan.

        Aivan! Löytyisipä edes yksi joka siihen kykenee, aivan käytännössäkin eikä vain puheissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan! Löytyisipä edes yksi joka siihen kykenee, aivan käytännössäkin eikä vain puheissaan.

        ArtoTTT

        Luitko kommentoimasi viestin?

        "Hän täytti kymmenen käskyn lain. Siksi hänet naulattiin ristiin"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Kyllä Raamattu kirjoitettiin jo ennen meidän syntymää.

        Mitä sitten?

        -a-teisti-


      • Anonyymi

        Kirjoitat Jumalasta ikään kuin hänen olemassaolonsa olisi jotenkin todistettu. Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan olemassaolosta ei ole todisteita, eikä silloin myöskään hänen tunteistaan.

        Miten todistat, että Jumala ei olisi olemassa?


    • Anonyymi

      Kristinuskonkaan jumaluus ei ole koskaan ottanut yhteyttä, eikä ne pikku apurit(?), Harjutorin Siiloanista tai Näkinkujan Saalemista ulostautuneet lahjattomat sananjulistajat kykene väitteitään perustelemaan. Putoavat polvilleen yksinkertaisten kristinuskon outouksia ihmettelevien kysymysten edessä. Ja sitten pitäisi vain uskoa heitä? Mahdotonta.

      Siis esimerkiksi minua hän ei ilmeisesti rakasta, hänhän luvannut minulle sellaisen "käsittelyn" jota ei voi parhaimmalla tahdollakaan rakkaudeksi kutsua ja vain koska vaadin näyttöä uskomattomien väittämien tueksi ja niiden puuttuessa en vain voi yksinkertaisesti uskoa. Ja kaikkivaltiasko ei voisi minua vakuuttaa asiastaan?

      -a-teisti-

      • Anonyymi

        Kyllä Jumala on ja Hän pelastaa ne, jotka Hänen tykönsä tulevat, usko pois. Niin ovat miljardit ennen meitä uskoneet ja miljardit uskovat ja tulevat uskomaan Häneen, joka oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.
        Kun katsot taivasta, kuuta ja tähtiä. Nekin on Hänen työnsä tulosta. Samoin sinä ja minä ja koko Luomkunta. Hän muuten työskentelee edelleen omalla sarallaan, eikä se ihan pieni sarka olekaan, sillä se on ääretön, Samoin meillekin on annettu oma peltotilkkumme, jokainen ymmärrämme, ellemme ryhdy työhön se jää tekemättä. Minulla ei ainakaan usko riitä sellaiseen oppiin, että kaikki syntyy itsestään. Eikä ainakaan täällä meidän kulmilla usko kukaan muukaan, päätellen siitä, kun ennen kukonlaulun aikaa jo porukka menee työmailleen vauhdilla tukka suorana ja osa vähän myöhemmin. Me eläkeläiset vaan katselemme ikkunasta ja kiitämme Herraamme ja pyydämme siunausta heidän työpäiväänsä.


    • Anonyymi

      Usko riittää. Jos uskot jumalan rakastavan sinua niin silloin hän rakastaa sinua.

      Samoin jos uskot hänen heittävän v---umaisen naapurisi helvettiin niin näin myös käy.

      Uskon voimalla tämä kaikki on mahdollista.

      • Anonyymi

        Ja voiman saa käyttöönsä kolikolla.
        Sillä kun kolikko kirstuun kilahtaa naapuri helvettiin vilahtaa.
        Muista vaan se rakastavan jumalan takaisinkytkentä, että naapurillasi saattaa olla enemmän niitä kolikoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja voiman saa käyttöönsä kolikolla.
        Sillä kun kolikko kirstuun kilahtaa naapuri helvettiin vilahtaa.
        Muista vaan se rakastavan jumalan takaisinkytkentä, että naapurillasi saattaa olla enemmän niitä kolikoita.

        Tais olla 80 lukua, kun minulle tuli Vaasa lehti. Siinä lehdessä oli muistaakseni kerran viikossa palsta, jonka nimi taisi olla , "Todellisuus on taruakin ihmeellisempi." Siinä kerrottiin lyhyitä, mitä ihmeellisimpiä tarinoita ympäri maailman.
        Erikoisesti mieleeni jäi tarina unesta, jonka joku oli nähnyt naapuristaan. Unestaan hän oli kertonut järkyttyneenä.
        "Näin kuinka lähinaapurini juoksi ohitseni ja kun kysyin minne noin kiire, vastausta ei tullut ja vauhti vain oli kiihtynyt, yht äkkiä hän näki valtavan leveän tuli meren jonka lieskat ylsivät korkealle ja naapuri juoksi juuri tulta päin, Hän huusi minkä ikinä jaksoi älä mene tuleen, mutta ei, sillä ei ollut mitään vaikutusta. Hän huusi ja huusi, kunnen tuli nielas hänen naapurinsa kokonaan.
        Samalla hän oli herännyt hiestä märkänä.. Olipa painajainen, hän vaan totesi.herätessään. Eikä hän ollut mitenkään uskonnollinen henkilö, eikä mikään erikoinen unen näkijä.
        Aamulla hänen oveensa koputettiin ja kun hän meni avaamaan. Toinen hänen naapureistaan seisoi ovella ja kertoi heidän naapurinsa yöllä kuolleen, juuri se, josta hän oli yöllä niin karmean unen nähnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tais olla 80 lukua, kun minulle tuli Vaasa lehti. Siinä lehdessä oli muistaakseni kerran viikossa palsta, jonka nimi taisi olla , "Todellisuus on taruakin ihmeellisempi." Siinä kerrottiin lyhyitä, mitä ihmeellisimpiä tarinoita ympäri maailman.
        Erikoisesti mieleeni jäi tarina unesta, jonka joku oli nähnyt naapuristaan. Unestaan hän oli kertonut järkyttyneenä.
        "Näin kuinka lähinaapurini juoksi ohitseni ja kun kysyin minne noin kiire, vastausta ei tullut ja vauhti vain oli kiihtynyt, yht äkkiä hän näki valtavan leveän tuli meren jonka lieskat ylsivät korkealle ja naapuri juoksi juuri tulta päin, Hän huusi minkä ikinä jaksoi älä mene tuleen, mutta ei, sillä ei ollut mitään vaikutusta. Hän huusi ja huusi, kunnen tuli nielas hänen naapurinsa kokonaan.
        Samalla hän oli herännyt hiestä märkänä.. Olipa painajainen, hän vaan totesi.herätessään. Eikä hän ollut mitenkään uskonnollinen henkilö, eikä mikään erikoinen unen näkijä.
        Aamulla hänen oveensa koputettiin ja kun hän meni avaamaan. Toinen hänen naapureistaan seisoi ovella ja kertoi heidän naapurinsa yöllä kuolleen, juuri se, josta hän oli yöllä niin karmean unen nähnyt.

        No tästä unesta saa kyllä sen käsityksen, että että ihminen, jos hän kuolemansa jälkeen tavataan helvetin tulessa. Hän on sinne ihan itse halunnut varoituksista huolimatta ja oikeen vauhdilla juosta. Vaikka ympärillä varoitushuutajia on ollut ihan kuoroksi asti.


      • Anonyymi

        "Uskon voimalla tämä kaikki on mahdollista."

        Uskon voimalla on mahdollista muuttaa maailmaa. Minä uskon että jumaluskovaiset ovat idiootteja ja juuri näin on käynyt. He todellakin ovat idiootteja. Usko on ihmeellinen asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tästä unesta saa kyllä sen käsityksen, että että ihminen, jos hän kuolemansa jälkeen tavataan helvetin tulessa. Hän on sinne ihan itse halunnut varoituksista huolimatta ja oikeen vauhdilla juosta. Vaikka ympärillä varoitushuutajia on ollut ihan kuoroksi asti.

        Varoittajien huuto vääjäämättä hiljenee iltalehdossa ja loppuu viimeistään kuolemassa.
        Ja kaikki se huuto on ollut turhaa.
        Mutta kyllähän sitä meteliä maailmaan sopii, että huutakaa ja varoittakaa vaan jos siltä kerran tuntuu.

        Tuosta muita kuolemasta varoittavien huudosta tulee muuten mieleen se norjalaisen taidemaalari Edvard Munchin taulu Huuto.
        Se jotenkin osuvasti kuvaa näiden kuolemasta varoittavien sisäistä mielenmaisemaa.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Huuto


    • Anonyymi

      Jumalien rakkauden tunteissa on kyse uskonasioista, joten omat uskomuksesi määräävät Jumalasi tunteet.

    • Anonyymi

      > Mistä tiedän rakastaako hän minua vai ei?

      Olet elossa ja sinulla on mahdollisuus löytää Hänen sanat. Mielestäni se kerto Jumalan rakastava.

    • Anonyymi

      Vastaus löytyy tästä Pienois- evankeliumista;
      "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainoan Poikansa, ettei y k s i k ä ä n joka Häneen uskoo hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän,"

    • Anonyymi

      Miksi Jumala olisi laittanut ketään ihmistä syntymään maailmaan, ellei Rakastaisi heitä?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ihanaa, ihanaa miten suuresti Luojamme luotansa rakastaa. "Hyvin hän on kaikki tehnyt, myös iankaikkisuuden Hän on pannut heidän sydämiinsä asumaan."


    • Anonyymi

      Tiedä jumalasta mutta Jeesus rakastaa huoria, kuten ainutta naisopetuslasta, Maria Magdalenaa!
      😁

    • Anonyymi

      Kaikki ihmiset ovat Jumalan luomia yksilöitä, joille Jumala antoi tehtävän tähän maailmaan, jolla hän omalta osaltaan kantaisi hyvää hedelmää, Jumalan ja lähimmäistensä kokonaisvaltaiseksi hyväksi. Valitettavasti ylienkeli Luzifer kapinoi Jumalaa vastaan ja sai kolmasosan enkeleistä mukaansa. Aikanaan heidät heitettiin maahan, kun Aatami ja Eevakin oli pettänyt Jumalan ja totellut Luziferia. Nyt me täällä yritämme päästä eroon pimeyden henkivoimista. Ylivoimaisen paras keino Jumalan tahdon, "En tahdo, että kukaan hukkuisi,"noudattamiseksi on pyytää Jeesus Herrakseen ja tunnustaa Hänen syntiemme sovitustyö Golgatan ristillä. Näin evankeliumin ehtojen täyttyessä, olemme Jumalan rakkaita lapsia ja vapaat kaikesta tuomiosta.

      • Anonyymi

        Aatamin kanssa luotu Lilith käärmeen muodossa pettivät Eevan kanssa Aatamin!
        😁


    • Anonyymi

      Jumala on yksinomaista antaumusta vaativa.
      Kun hylkäsin kristinuskon ja islamin käsitykset aloin heti rakastaa Jumalaa ja pidin häntä ainoana hyvänä.
      Kiroamalla Jeesusta ja Islamia voi löytää hyvän ja rakastavan Jumalan.
      Nuo kaksi uskontoa kutsuvat ihmisiä helvettiin ja siksi on niiden kanssa vaikea löytää kaiken rakkauden ansaitsevaa ISÄÄ.

      • Anonyymi

        Mutta kun kirosin noita kahta kadotukseen kutsuvaa uskoa JA RUKOILIN VILPITTÖMÄSTI ISÄÄ SILLÄ RUKOILLA PITÄÄ PALJON JA TOTUUDESSA NIIN YMMÄRSIN JUMALAN RAKKAUDEN.

        Pelastus on juutalaisista lähtöisin tiesi Jeesuskin.

        Mutta tahtoi perustaa itselleen Daavidin poikana kuningaskunnan. Tuo kuningaskunta ei kykene välittämään Isän rakkautta vaan on hieman teennäinen sen suhteen.


    • Anonyymi

      No ei rakasta. Jumala vihaa homoja. Siksi hän saattoi maan päälle Päivi Räsäsen kuuluttamaan tahtoaan.

      • Anonyymi

        Jumala käyttää Päiviä Raamatun kannan julkituomiseen.
        😁


    • ”Juuri siinä Jumalan rakkaus ilmestyi meidän keskuuteemme, että hän lähetti ainoan Poikansa maailmaan, antamaan meille elämän. Siinä on rakkaus – ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.” (1. Joh 4:9–10.)

      • Anonyymi

        Hyvä, että rakastaa myös muihin uskontoihin kuuluvia ja kuulumattomia, eikä vain rajoita itseään kristittyihin ja juutalaisiin.


      • Anonyymi

        Koskee todellisuudessa vain juutalaisia, sillä:

        Vanhan testamentin Jeesus ei tullut epäjuutalaisia pelastamaan kadotukselta ja/tai helvetistä, sillä:

        "6. Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.
        7. Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
        8. Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
        9. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
        10. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        11. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
        12. Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
        13. Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään. "

        Raamattu, Matteus, 15/24: Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."


        Te epäjuutalaiset kristityt olette Raamatun mukaan Jeesuksen vihollisia!

        Johanneksen ilmestys 3:9 FB92
        Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni.

        Tulevaisuudessa kumarrutte juutalaisen Jeesuksen edessä huulet mutaan kurottaen asti!


        😁


    • Anonyymi

      Jumala on pitkämielinen ja anteeksi antavainen, mutta ei jätä rankaisematta pahoja tekoja, vaan rankaisee ne kolmanteen ja neljänteen polveen.
      Mutta kun ajatellaan Eurooppalaisten syntivelkaa intiaanien, juutalaisten ja australialaisten kohtelussa yms. Ei ole ihme että Nykyisin tulee takkiin melko pahasti Euroopassa esim. Muslimien toimesta. Ruotsi esim. Oli ensimmäisiä maita Amerikan valtaajina. Ja nyt heillä menee huonosti.

      Vaikka kuinka rakastat Jumalaa niin se ei aina auta, jos esi-isät on tekoja tehneet rikollisia.
      Rangaistus kohtaa silti. Juutalaisten Babylonin vankeus ja Jeesuksen kohtalo esim. Kertoo suurikaan rakkaus Jumalaan ei auta eikä viattomuus jos esi-isät ovat tehneet väärin.

      • Tuohan on loistava katselmuskanta tuolla voi käytännössä selitellä ihan minkä tahansa joko yhteiskunnallisen ongelman tai henkilökohtaisen vaikeuden joksikin "Jumalan kostoksi"
        Tässä väkisinkin haiskahtaa jokin sellainen uudelleenkastettujen "filosofia" jossa tavallaan ihminen voi ajelehtia kuin lastu laineilla eikä henkilökohtaista vastuuta tarvitse eikä edes kannata ottaa sillä riippuen aikaisemmista sukupolvista niin sen mukaan tulee sitten "laskua"


    • Anonyymi

      Kyllä Jumala rakastaa kaikkia, mutta Päivin kohdalla Hän vielä miettii.

      • Anonyymi

        Ympärileikattuja varmasti, Juutalaiset.
        Muut piti hävittää itse Jumalan kansasta kokonaan.
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ympärileikattuja varmasti, Juutalaiset.
        Muut piti hävittää itse Jumalan kansasta kokonaan.
        😁

        "Hän tuli omiensa tykö, mutta Hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan. Mutta kaikille jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi., niille jotka uskovat Hänen nimensä "
        Minulle tapahtui tämä Johanneksen evankeliumin totuus ja en varmaan ole ainoa,jolle näin on käynyt. Nimittäin halusin saada syntini anteeksi ja päästä niistä eroon, koska tiesin sydämessäni, että jos kuolisin, en pääsisi Taivaaseen, sinne minne pikkusiskoni ja isovanhempani olivat jo menneet.
        Kyllähän se vähän lujalle otti, kun ajattelin mitä ihmiset ja kaveritkin sanoo, mutta olin siirtänyt sitä jo muutaman kerran ihmisten pelossa ja päätin nyt jos koskaan. Polvistuin huoneessani ja sanoin Jeesus haluan uskoa sinuun ja saada syntini anteeksi, jotain varmaan muutakin sopersin.
        Kun siitä polviltani nousin, tiesin että nyt olen uskovainen ihminen, en tiedä, mutta niin se vaan oli. Olin saanut voiman tulla Jumalan lapseksi, kristityksi. Ymmärsin vasta ajan päästä sen oikean järjestyksen tärkeyden, kun ensin olin tehnyt päätöksen ottaa Hänet vastaan, niin voima tuli heti sen jälkeen, kuten evankeliumi oli luvannutkin. Pääsin vapaaksi heti kerralla alkoholista ja tupakasta, joista olin kärsinyt kovasti, mutta ei ollut ennen voimaa lopettaa. En kyllä lakkaa kiittämästä Herraa, että Hän minunkin syntini kantoi ruumiissaan ristille. Näin ateistista tuli kristitty, armahdettu syntinen. Vuosikymmeniä sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hän tuli omiensa tykö, mutta Hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan. Mutta kaikille jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi., niille jotka uskovat Hänen nimensä "
        Minulle tapahtui tämä Johanneksen evankeliumin totuus ja en varmaan ole ainoa,jolle näin on käynyt. Nimittäin halusin saada syntini anteeksi ja päästä niistä eroon, koska tiesin sydämessäni, että jos kuolisin, en pääsisi Taivaaseen, sinne minne pikkusiskoni ja isovanhempani olivat jo menneet.
        Kyllähän se vähän lujalle otti, kun ajattelin mitä ihmiset ja kaveritkin sanoo, mutta olin siirtänyt sitä jo muutaman kerran ihmisten pelossa ja päätin nyt jos koskaan. Polvistuin huoneessani ja sanoin Jeesus haluan uskoa sinuun ja saada syntini anteeksi, jotain varmaan muutakin sopersin.
        Kun siitä polviltani nousin, tiesin että nyt olen uskovainen ihminen, en tiedä, mutta niin se vaan oli. Olin saanut voiman tulla Jumalan lapseksi, kristityksi. Ymmärsin vasta ajan päästä sen oikean järjestyksen tärkeyden, kun ensin olin tehnyt päätöksen ottaa Hänet vastaan, niin voima tuli heti sen jälkeen, kuten evankeliumi oli luvannutkin. Pääsin vapaaksi heti kerralla alkoholista ja tupakasta, joista olin kärsinyt kovasti, mutta ei ollut ennen voimaa lopettaa. En kyllä lakkaa kiittämästä Herraa, että Hän minunkin syntini kantoi ruumiissaan ristille. Näin ateistista tuli kristitty, armahdettu syntinen. Vuosikymmeniä sitten.

        Tärkeintä on mitä Jeesus itse sanoi ja mitä ei tehnyt.
        Hän tuli juutalaisille eikä saarnannut epäjuutalaisille.
        Lähetyskäskykin annettiin vain Juutalaisten keskuudessa.
        Luonnollisesti alkuperäiset opetuslapset käsitti että vain juutalaisille kuten Jeesus ITSE sanoi.

        Vanhan testamentin Jeesus ei tullut epäjuutalaisia pelastamaan kadotukselta ja/tai helvetistä, sillä:

        "6. Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.
        7. Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
        8. Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
        9. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
        10. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        11. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
        12. Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
        13. Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään. "

        Raamattu, Matteus, 15/24: Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."


        Te epäjuutalaiset kristityt olette Raamatun mukaan Jeesuksen vihollisia!

        Johanneksen ilmestys 3:9 FB92
        Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni.

        Tulevaisuudessa kumarrutte juutalaisen Jeesuksen edessä huulet mutaan kurottaen asti!


        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeintä on mitä Jeesus itse sanoi ja mitä ei tehnyt.
        Hän tuli juutalaisille eikä saarnannut epäjuutalaisille.
        Lähetyskäskykin annettiin vain Juutalaisten keskuudessa.
        Luonnollisesti alkuperäiset opetuslapset käsitti että vain juutalaisille kuten Jeesus ITSE sanoi.

        Vanhan testamentin Jeesus ei tullut epäjuutalaisia pelastamaan kadotukselta ja/tai helvetistä, sillä:

        "6. Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.
        7. Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
        8. Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
        9. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
        10. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        11. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
        12. Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
        13. Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään. "

        Raamattu, Matteus, 15/24: Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."


        Te epäjuutalaiset kristityt olette Raamatun mukaan Jeesuksen vihollisia!

        Johanneksen ilmestys 3:9 FB92
        Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni.

        Tulevaisuudessa kumarrutte juutalaisen Jeesuksen edessä huulet mutaan kurottaen asti!


        😁

        Sinäkin kuulut niihin kaikkiin, samoin koko maailma, ja sanoma kuuluu sinullekin, tee siis päätös uskoa Jeesukseen syntiesi sovittajana, sanokoon kukin sitten mitä tahansa. Kun sen päätöksen teet sydämestäsi, niin saat voiman ja oikeuden tulla Jumalan lapseksi. Sen voiman jälkeen, vaikka koko maailma huutaisi sinun korvaasi, ei se noin helposti onnistu ja käy,sillä ei ole mitään vaikutusta, koska sinä vaan sydämessäsi tiedät olevasi kristitty ja Jumalan lapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin kuulut niihin kaikkiin, samoin koko maailma, ja sanoma kuuluu sinullekin, tee siis päätös uskoa Jeesukseen syntiesi sovittajana, sanokoon kukin sitten mitä tahansa. Kun sen päätöksen teet sydämestäsi, niin saat voiman ja oikeuden tulla Jumalan lapseksi. Sen voiman jälkeen, vaikka koko maailma huutaisi sinun korvaasi, ei se noin helposti onnistu ja käy,sillä ei ole mitään vaikutusta, koska sinä vaan sydämessäsi tiedät olevasi kristitty ja Jumalan lapsi.

        En ole ympärileikattu Juutalainen, en yritä tuputtautua jumalan omaisuuskansalaisten uskoon ja taivaaseen.
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ympärileikattu Juutalainen, en yritä tuputtautua jumalan omaisuuskansalaisten uskoon ja taivaaseen.
        😁

        Suomalaisilla tuputtautujilla ei muuten ole sitä lerpunnahkaa leikattu vaikka se olisi vaatimuksena paratiissiin.

        Ovat kyllä suomalaiset pyöreäpäät päättäneet keskenään olla niitä jumalan omaisuuskansalaisia lerpunnahkoineen, mutta nähtäväksi jää sitten...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisilla tuputtautujilla ei muuten ole sitä lerpunnahkaa leikattu vaikka se olisi vaatimuksena paratiissiin.

        Ovat kyllä suomalaiset pyöreäpäät päättäneet keskenään olla niitä jumalan omaisuuskansalaisia lerpunnahkoineen, mutta nähtäväksi jää sitten...

        Osalla mongolien korkeat poskipäät ja aika huulettomat huulet valtaosalla!
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osalla mongolien korkeat poskipäät ja aika huulettomat huulet valtaosalla!
        😁

        Ja niinku savolaiset ei niitä ymmärrä kuin toinen savolainen.


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan Jumalan rakkaus vetää ihmisiä pelastukseen. Tässä ei ole mitään poikkeusta. Samoin kuin aurinko paistaa valikoimatta ja erottelematta puiden ja erilaisten kasvien päälle. Ihminen: k a i k k i ihmiset, myös sinä ja minä olemme Hänen rakkautensa kohteita. Kun etsimme Jumalaa, ja jatkamme etsintää, löydämme Armon ja Totuuden. Opimme rakastamaan lähimäistä kuten itseämme. Maailma on synnin haavojen takia täynnä eksytyksiä ja rikkinäisyyttä ja siksi usein viha ja eripura vallitsee, mutta se on väliaikaista ja näennäistä. Todellinen valta perustuu
      r a k k a u t e e n, se on myös ainoa t o d e l l i s u u s, joka myös haihduttaa epäjumalat ja valheellisuuden. Koska rakkaus on todellista, se kutsuu ihmistä löytämään tien takaisin yhteyteensä. Jumalan Pojan Jeshuan kautta pääsemme lapsen asemaan, -aitoon yhteyteen. Tälle tielle ja matkalle Isän kotiin olemme kaikki kutsutut.

      • Anonyymi

        Juutalaisia Jeshua pelastaa ja vain heille saarnasi!
        😁


    • Anonyymi

      Joo paitsi homoja tai jos ajattelet homoseksiä!

      • Anonyymi

        Aina siksi menen suoraan taivaaseen . Eikö niin ? Koskaan en ole homostellut enkä halua edes ajatella moista .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina siksi menen suoraan taivaaseen . Eikö niin ? Koskaan en ole homostellut enkä halua edes ajatella moista .

        RAAMATTU, IHMISUHRIT. VAROKAA!!!
        Tuomarien Kirja 11:31
        vanha testamentti
        31 minä lupaan sinulle uhriksi sen, joka ensimmäisenä tulee taloni portista minua vastaan, kun palaan voittajana kotiin. Sen minä uhraan sinulle polttouhrina."




        KR 1933/-38
        5Moos. 15:6

        15:6 Sillä Herra, sinun Jumalasi, on siunaava sinua, niinkuin hän on sinulle puhunut; ja sinä lainaat monelle kansalle, mutta sinun ei tarvitse lainaa ottaa, ja sinä VALLITSET MONI KANSOJA, mutta he eivät vallitse sinua.

        Mitä ihmettä tuo tarkoittaa? Olemmeko me heidän alamaisiaan?




        Kristus itse myönsi opetuksensa epätäydellisyyden:

        12

        »Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. 13

        Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. (Joh. 16.12).

        Tästä seuraa yksiselitteisesti, että on olemassa jokin kätketty tieto, jota Kristus ei paljastanut, koska hänen opetuslapsensa eivät olleet siihen valmiita. Hän valitteli tätä:

        (Joh. 3:12) Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?


        Onko Raamatussa jotain poliittista, jota ei voida paljastaa ihmisille? Raamattua muutettiin poliittisista syistä. He jättivät jälleensyntymisen kokonaan pois, koska silloin on parempi hallita ihmisiä. He ovat kuuliaisempia eivätkä kyseenalaista mitään. Paljon kysymyksiä ilman vastauksia.

        ”...ja sinä lainaat monelle kansalle, mutta sinun ei tarvitse lainaa ottaa, ja SINÄ VALLITSET MONIA KONSOJA, mutta he eivät vallitse sinua”.
        Tätä ei sanonut oikea Jumala. Jotakin outoa täällä on.


        Raamattu on täynnä astrologiaa, vaikka se on kielletty itse Raamatussa. Miksi? Onko jotain, mitä ei haluta ihmisten tietävän? Onko jotain salattavaa? Miksi siitä varoitetaan, miksi emme saa lisätietoja?


        Maailmanvalta on ennustettu tarkasti Raamatussa. Ovatko he meidän yläpuolellamme vai eivät? Minkälainen Jumala sanoi niin? Ei ainakaan Yksi ja ainoa Oikea Jumala.


        77t


    • Jumala rakastaa kaikkia ja antaa auringon paistaa niin hyville kuin pahoille.
      Se mitä ihminen sitten tekee vai tekeekö mitään.
      Jumala on Universumin tuonut esiin ja kaikissa on säännöt ja lait.
      Mitä siis ihminen tekee että elääkö sääntöjen mukaan vai ei.
      Raamattu vihjaa että koko maapallo on elävää ja kaikki asiat vaikuttaa kaikkeen ja esim synti ja kirous ovat voimallisia tekijöitä ja vaikuttaa jopa maapalloon.
      Näin ollen ihminen voi ylpeillä kuten ateisti mutta joutuu tekemään sieluna selvityksen toimistaan.
      Jatkuva kapinointi Jumalan sääntöjä vastaan on kuin päätä puuhun löisi ja sitten ihmettelisi miksi päätä kivistää.
      Vaan tämmöistä tämä on.
      On viisaita ja on myös tyhmiä.

      • Anonyymi

        Niinpä.

        4. Moos. 11:1 Jumala vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi.


        Efes. (Paavali) 5:22-24 Vaimojen on antauduttava miehilleen kaikessa kuin nämä olisivat jumalia.


        Sananlaskut 1:26-28 Jumala nauraa epäonnellesi, haukkuu sinua, kun olet peloissasi, ja on välinpitämätön, kun pyydät häneltä apua.


        KR 1933/-38
        5Moos. 15:17 niin ota naskali ja PISTÄ SE hänen korvansa läpi oveen; olkoon hän sitten sinun orjasi ainiaan. Samoin tee myös orjattarellesi. > Siirry

        Biblia (1776)
        5Moos. 15:17 Niin ota naskali ja pistä hänen korvaansa niin myös oveen, ja anna hänen olla sinun orjas ijäisesti: niin pitää myös sinun tekemän piikas kanssa.


    • Jumala Rakastaa kaikkia ihmisiä.

      Jumala tarjoaa sinulle ilosanoman eli Evankeliumin.

      Jokaista joka huutaa sydämessään avuksi Jumalaa, sitä Jumala kuuntelee. Hän vastaa ajallaan sydämellesi, sen sinä tulet huomaamaan.

    • Anonyymi

      Kysy Jumalalta, ei se muuten selviä.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe