Katselin aikoinaan Brittien SAS joukoista kertovaa juttua. Siinä muutama kaveri kertoili koulutuksesta ja sen jälkeisestä toiminnasta.
-Yksi osa koulutusta oli selviytyminen vangiksi jäämisen jälkeen.
Piti kertoa tarpeeksi viholliselle että niiden kannatti pitää hengissä.
Toisaalta niin vähän ettei vaaranna muita sotilaista.
--
Onkohan suomen erikoisjoukoilla samanlaista "vankina" koulutusta?
Jos jää vangiksi
4
534
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä sanoo NATO yhteensopivuus?
- Anonyymi
Onko joku korvannut Suomalaisten kyvyn ajatella? Nyt ajatellaan Naton kautta?
- Anonyymi
Jos jää vangiksi, se on sitten vangitsija joka päättää mitä tehdään, ei vanki.
Kannattaisi sekin aika joka kuluu : "Miten olen vanki- kurssiin" käyttää johonkin hyödylliseen. - Anonyymi
Tosta on ollu jo juttua tuolla.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16536047/tietoja-venajan-armeijan-kehityksesta
Venäjällä ehdotettu tekniikka kuulustelusta selviämiseksi (sillä ehdolla, että olet syytön)
Jos sinua uhkaillaan ja pelkäät, sinun on ensinnäkin pidettävä pelkoasi normaalina tunteena, jos pelkäät jotain, siinä ei ole mitään kauheaa. Jokainen pelkää, kun hänen elämänsä on vaarassa, tai jotain uutta, ennen kokematonta tulee eteen, mutta pelon vähentämiseksi on ymmärrettävä, että tässä tilanteessa he eivät tapa sinua, ja kaiken, mitä he tekevät, he vain pelottelevat sinua.
Laske uloshengityksesi kerrat kymmeneen. Sitten aloita alusta. Yritä keskittyä vain uloshengitykseen, älä kiinnitä huomiota muuhun. Tämä auttaa selviytymään paitsi uhista, myös kivusta.
Yritä vain katsella mitä tapahtuu. Muista tilanteen yksityiskohdat, kyselijöiden kasvot, vaatteet ja pituus. Ajattele, että sinun on kirjoitettava siitä kirja. Tämä auttaa abstraktiota.
Älä huoli liikaa, ja tapa vain aikaa, mutta älä pidennä kuulusteluaikaa: älä vastaa vitseillä heidän kysymyksiin; älä teeskentele, ettet välitä siitä, mitä he sanovat; älä ole töykeä. Käyttäydy mahdollisimman rauhallisesti.
Ei ole tarpeen provosoida heitä aggressioon. Pidätykseni jälkeen huomasin, että yli puolet työntekijöistä vihaa minua. He eivät aikoneet selvittää asiaa, tai todistaa syyllisyyttäni, heille olin jo syyllinen. Siksi heidän aggressiivisuutensa on korkea, ja sitä rajoittaa vain vastuun pelko.
Noudata yhtä valittua taktiikkaa. Jos päätät olla todistamatta, vastaa kaikkiin heidän kymmeniin, satoihin, tai tuhansiin kysymyksiin yhdellä lauseella. Esim.: "Kieltäydyn todistamasta perustuslain 51 artiklan mukaisesti."
Vaikka he rasittavatkin, yritä muistaa joitain temppuja, sinun on sanottava sama asia yksitoikkoisesti, sinun ei tarvitse edes ajatella, koska sellaisessa tilanteessa et voi ajatella, jos olet syytön. Tämä on tekniikka virheiden välttämiseksi ja pyrkimys vähän helpompaan selviytymiseen.
Ja heti vapauttamisen jälkeen mene ilmoittamaan mahdollisesta väkivallasta EU:n ihmisoikeustuomioistuimeen."
Mutta koska tämä on Venäjältä, ja oletuksena on, että median propa Venäjästä on tehnyt tehtävänsä hyväuskoisiin, uskokoon kuka mitä haluaa, koska "Venäjältähän ei tule muuta kun valheita"...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2004128- 2413304
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12331En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792245Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851933Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391589- 1361236
- 481208
- 151188
- 991111