EläkeRahat

Anonyymi

Minimi Eläkkeellä olevat ovat tehneet kovimmat Työt 6-8 perheestä nainen kotona hoiti lapset kouluun,ym. Oli muutama eläin, kutoi ,heinä,perunatöissö,puolukoista,marjoja, sieniä,myytiin,ja omiin tarpeisiin puulämmitys ja teko veden haku pyykki,sauna päivinä lapset kelkalla veti paljon ym ym. 770€Eläke. Rahaa on menee vääriin käsiin .Tämätoivoton hallinto mm.

11

655

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Työeläkettä maksetaan sen mukaan miten on vakuutusmaksuja maksettu aikanaan. Ja vakuutusmaksu määräytyy ansiotulojen perusteella tietyn prosenttimäärän mukaan laskettuna.

      Näin se tehdään kaikille ansiotasosta tiippumatta.

    • Anonyymi

      Työeläkejärjestelmän toimintakulut ovat n 2% (vuonna 2020). Sieltä ei kyllä löydy lisärahaa eläketason nostamiseksi.

    • Anonyymi

      Maksoiko joku noista luettelemistasi töistä työeläkevakuutusmaksua työeläkeyhtiöön?

      Jos ei msksanut, niin ei niistä sitten luonnollisesti ole kertynyt työeläkettäkään..

      • Anonyymi

        Ei sillon ollut koko työeläkejärjestelmää vielä olemassakaan , se astui voimaan 1963.
        Nämä mummut ovat nyt 85-95 vuotiaita .


    • Anonyymi

      Jos ymmärtäisi hakea sitä täydennystä eli kelan myöntämää takuueläkettä niin voisi saada ainakin sen juhlavat 837 € ja siihen vielä kun hakee lisäksi vaikka eläkeläisen asumistukea Kelasta. Näin pääsee ansioissa jo toiselle tonnille.

    • Anonyymi

      Nykyäänkin moni jää vapaaehtoisesti kotiin lasten kanssa, koska itse haluaa olla kotona lasten kanssa eikä halua itse mennä töihin. Myöhemmin sitten uhriutuu ja valittaa, kun rahat ovatkin loppu itse tehtyjen valintojen takia. Tämän jälkeen aletaan nostaa itseä jalustalle ja vähättelemään muiden tekemisiä vaikka numerot näyttävät toista. Ei omat valinnat ole hallituksen vika ja eläkkeet eivät voi kertyä sen mukaan, että muistelee jonain päivänä tehneensä melkein hikeen asti.

      Ajattele, ne kenellä on eläkettä kertynyt, ovat käyneet töissä 30-40vuotta. Takuueläke kertyy keskituloisena 10-15vuoden työpanoksella ja sen jälkeen eläkettä alkaa kertymään tämän yli.

      Eli tosielämässä olet ollut muutaman vuoden hoitoa tarvitsevien lasten kanssa ja sitten kutonut pipoja, mutta töitä et juurikaan ole tehnyt.

      Myös töitä tekevillä ihmisillä on lapsia ja eläimiä. Asunnoissa remontoidaan, tehdään ruokaa, polttopuita…

      • Anonyymi

        Äidilläni on kuusi lasta minut mukaan lukien, minä olen synt 1957ja olen toiseksi vanhin, ei hän kertakaikkiaan voinut mennä töihin, kun vasta sitten kun pikkuveli meni kouluun . Sillon ei edes ollut kunnallista päivähoitoa. Minusta äitini on aina ollut ahkera piti meistä hyvää huolta ja isän kanssa kouluttivat meidät, vain pikkuveljeni on peruskoulu järjestelmän lapsi muiden koulut he on maksaneet, ja myös pikkuveljen lukion.
        Äitini kerkes tienaamaan työeläkettä 600€ ja saa kansaneläkettä kylkeen.
        Nyt äitini asuu yksin , kun jäi leskeksi, isäni kuoli viisi vuotta sitten, ja onneksi hän on terve ja on oma asunto.
        Hän pärjää ihan hyvin eläkkeellään , kun on nuuka ja tarkka. Ikää hänellä jo 91v.
        Minä en ole tehnyt ainoatakaan lasta , eikä yhdellä veljellänikään ole lapsia, muilla vain yksi lapsi.


      • Anonyymi

        Minusta noiden kakaroitten teon vois jättää maahanmuuttajille, ja suomiakat töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta noiden kakaroitten teon vois jättää maahanmuuttajille, ja suomiakat töihin.

        Noinhan se suurelta osin onkin. Maahanmuuttajataustaiset synnyttävät huomattavasti useampia lapsia kuin kantasuomalaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äidilläni on kuusi lasta minut mukaan lukien, minä olen synt 1957ja olen toiseksi vanhin, ei hän kertakaikkiaan voinut mennä töihin, kun vasta sitten kun pikkuveli meni kouluun . Sillon ei edes ollut kunnallista päivähoitoa. Minusta äitini on aina ollut ahkera piti meistä hyvää huolta ja isän kanssa kouluttivat meidät, vain pikkuveljeni on peruskoulu järjestelmän lapsi muiden koulut he on maksaneet, ja myös pikkuveljen lukion.
        Äitini kerkes tienaamaan työeläkettä 600€ ja saa kansaneläkettä kylkeen.
        Nyt äitini asuu yksin , kun jäi leskeksi, isäni kuoli viisi vuotta sitten, ja onneksi hän on terve ja on oma asunto.
        Hän pärjää ihan hyvin eläkkeellään , kun on nuuka ja tarkka. Ikää hänellä jo 91v.
        Minä en ole tehnyt ainoatakaan lasta , eikä yhdellä veljellänikään ole lapsia, muilla vain yksi lapsi.

        Ihan samanlaisia summia saavat kymmenet tuhannet suomen mummot eli meilläkin muori sai työeläkettä 500 € ja leskeneläkettä lisäksi 600 € ja jotain hoitotukea sitten kelasta vielä kylkiäisinä. Piti noita anomuksia Kelaan tehdä parin vuoden välein.
        Hoitokodin maksuista sai vielä niitä kotitalousvähennyksiä siten että kaikki ne vähäiset maksetut verot tulivat takaisin auttaen mukavasti taloutta. Niillä pärjäsi kyllä.


      • Anonyymi

        Minäkin olin lapsen kanssa kotona, tein yhden lapsen 20 vuotiaana, ja vaikka olisin heti äitiysloman jälkeen mennyt töihin niin ei eläkettä kertynyt, kun vasta 23v , sitä maksettiin kyllä , mutta sitä ei kertynyt. Menin vasta 23 v töihin.
        Silti kerkesin tekeen 40 vuotta töitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe