Mikä sairaus

Anonyymi

Millainen sairaus sarkoidoosi. Paraneeko se itsestään.

7

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ajattelinkin että joku laittaisi tänne kokemuksiaan


    • Anonyymi

      Minulle tuli sarkoidoosi vanhemmalla iällä. Vuosia kestänyttä yskääni tutkittiin astmana, kunnes lopulta selvisi että se olikin sarkoidoosia. Minulla menee lääkityksenä kortisoni ja myöhemmin myös sytostaatti. Eniten nyt jännittää miten kestän kovat hoidot, sivuvaikutuksilta tuskin pystyy välttymään. Harvinainen sairaus jonka aiheuttajaa ei tiedetä. Kirjoitelkaa joilla on kokemusta ko. sairaudesta.

      • Anonyymi

        25veenä sarkoidoosi - paljastui kaulan ja kainalon suurentuneista imusolmukkeista. Tutkittiin puolitoista vuotta - yksi imusolmuke niskasta tutkittavaksikin - kurjaa aikaa kun muitakin vaihtoehtoja oli pöydällä. Diagnoosin jälkeen patit alkoivat hävitä - siinäkin meni toista vuotta. Koko aikana mitään muita oireita ei ollut eikä mitään lääkitystä. Siitä on nyt 40v eikä ole ilmoitellut itsestään.


    • Anonyymi

      Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta sarkoidoosin hoidosta? Minulla menee nyt kortisonilääkitys ja myöhemmin lisätään rinnalle myös metotreksaatti...
      Lääkkeitä kokeilemalla yritetään löytää sopiva lääkitys, josta ei olisi kovin pahoja sivuvaikutuksia. Lisäksi haluaisin tietää miten taudin kulkua voidaan seurata....
      Joskus vaan pelottaa onko tämä sarkoidoosi loppuelämäni seuralainen kun ikääkin on jo siunaantunut.. Näihin asioihin haluaisin vastauksia jos niitä joillakin olisi? Kiitos!

    • Anonyymi

      Minulla oli nyt vanhemmalla iällä aivoissa. Alkoi näköhäiriöinä, paljon tutkittiin ja kuvattiin ja epäiltiin kasvainta. Sitten sokeutui silmä ja viimein löysivät syyn, eli sarkodioosin. Samantien sairaalaan sisään ja shokkokortisonikuurille. Näkö palautui melkein kokonaan. Puolisen vuotta tutkivat siis ennen kuin löysivät sarkodioosin. Kortisonilla lähti. Söin todella isot määrät kortisonia vielä sairaalan jälkeen noin puoli vuotta. Sarkodioosi parani. Toki kortisonin takia paino nousi ja liikuntakyky lähti lähes kokonaan. Toipumiseen ennalleen meni kaiken kaikkiaan parisen vuotta. Lukuunottamatta tuota näköhermon vammautumista. Jos olisi löydetty aikaisemmin, niin näkökin olisi ennallaan.

      Hyvä puoli tässä sairaudessa on se, että siitä on erinomaiset mahdollisuudet selvitä ja jos se ei uusi seuraavan kahden vuoden aikana, se todennäköisesti pysyy poissa. Eli pari vuotta saa vähän jännittää.

      • Anonyymi

        Lisäys vielä, että harvoin pääsee näin pahaksi kuin minulla ja usein paranee itsestään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe