let lause = "Olipa kerran kana, jonka takana oli musta lakana. Pakana, sanoi kana, ja käytti niittiä hakana.";
let sana = (miten haen siten, että kaikki muut tulevat esille, paitsi h,i,j,k,l,m,n -kirjaimilla alkavat, eli mitä tähän tulee?
Miten haen kaikki muut sanat paitsi ne jotka alkavat tietyillä kirjaimilla?
5
211
Vastaukset
- Anonyymi
Tuota ei kannata kokonaisuudessaan säännöllisellä lausekkeella tehdä, sillä kaiken maailman pilkkujen ja sanavälien erottelu käy mahdottomaksi ja tarvitsee "capturing groups" yms. Ja miten vitussa siihen pistetään lauseen alku ja loppu (^ $) myös?!? Hakasulkujen sisään???
Ei, ei. Ensin hajotat ja hallitset, splittaa, trimmaa. Sitten voit filtrata /[^h-n].*/i:llä- Anonyymi
Tämä on tentistä suoraan kopioitu. Olen miettinyt tässä ja yrittänyt etsiä vastausta vittu mitään löydy :D
- Anonyymi
Bash shell versio
str="Olipa kerran kana, jonka takana oli musta lakana. Pakana, sanoi kana, ja käytti niittiä hakana."
for w in $str; do echo $w; done | sed '/^[hijklmn]/d'
Edellinen tulostaa tämän:
Olipa
takana
oli
Pakana,
sanoi- Anonyymi
No kun noin nätisti sanoit, niin vielä
JavaScript versio
var str="Olipa kerran kana, jonka takana oli musta lakana. Pakana, sanoi kana, ja käytti niittiä hakana.";
let mystr = str.split(" ");
console.log(mystr);
for(var i = 0; i < mystr.length; i ) {
if (!mystr[i].match(/^h|^i|^j|^k|^l|^m|^n/g)) {
console.log(mystr[i]);
};
} - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kun noin nätisti sanoit, niin vielä
JavaScript versio
var str="Olipa kerran kana, jonka takana oli musta lakana. Pakana, sanoi kana, ja käytti niittiä hakana.";
let mystr = str.split(" ");
console.log(mystr);
for(var i = 0; i < mystr.length; i ) {
if (!mystr[i].match(/^h|^i|^j|^k|^l|^m|^n/g)) {
console.log(mystr[i]);
};
}Onneksi on Turbo Urpo, joka taitaa nämä jutut.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503904
- 1053435
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342851Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262498- 201899
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51859- 1861777
- 331735
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3871478Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91258