no sitä sitten sanoo joku mutta mitäs jos sitä ei ole mutta on autoihin SAE 5w-40 api se tai parempi lukee täys synteettistä niin mitä haittaa siitä olisi 300cm3 nelitahti lumilinkoon? Oikeastaan ihan sama sitä laitan kuitenkin viikonlopun myrskyn jälkeen tallissa.
Lumilingon moottoriöljy? 5W-30 ohjekirjassa
64
7766
Vastaukset
- Anonyymi
Sinne vaan ja vielä parempi sae 0-40
- Anonyymi
Miten niin ei ole? Mene merkkiliikkeeseen ja osta oikeaa öljyä. Kyllä öljyä löytyy kun oikeasta paikasta hakee.
- Anonyymi
Turha homma hakea pänikkää merkkihuollosta, laatuluokitukset ja viskositeetti ratkaisee
- Anonyymi
"Miten niin ei ole? Mene merkkiliikkeeseen ja osta oikeaa öljyä. Kyllä öljyä löytyy kun oikeasta paikasta hakee."
Yksikään konevalmistaja ei valmista itse yhtään desilitraa öljyä, eli miksi se pitäisi ostaa merkkilikkeestä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miten niin ei ole? Mene merkkiliikkeeseen ja osta oikeaa öljyä. Kyllä öljyä löytyy kun oikeasta paikasta hakee."
Yksikään konevalmistaja ei valmista itse yhtään desilitraa öljyä, eli miksi se pitäisi ostaa merkkilikkeestä?Koska merkkiliikkeissä myydään juuri sitä öljyä, jota koneen valmistaja suosittelee. Voi sitä öljyä ostaa muualtakin paljon halvemmalla, mutta sitten saa itse arpoa soveltuvuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska merkkiliikkeissä myydään juuri sitä öljyä, jota koneen valmistaja suosittelee. Voi sitä öljyä ostaa muualtakin paljon halvemmalla, mutta sitten saa itse arpoa soveltuvuutta.
Ajattelin laittaa Teboilin synteettistä jonka Tokmannilta ostin. Ei lingossa mikään huippumoottori ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattelin laittaa Teboilin synteettistä jonka Tokmannilta ostin. Ei lingossa mikään huippumoottori ole.
Tärkein asia on viskositeetti, koska kysymyksessä talvi käyttö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattelin laittaa Teboilin synteettistä jonka Tokmannilta ostin. Ei lingossa mikään huippumoottori ole.
Älä sitten kysele, jos laitat mitä haluat.
Nuo moottorit eivät tosiaankaan ole mitään ydinvoimaloita, mutta ne ovat hyvin usein aika surkeasti laakeroituja ja voivat olla krantguja öljyjen kanssa. Merkkiöljy litran pullossa saattaa maksaa kympin enemmän kuin joku mobiilin rallyformula, mutta toimii takuuvarmasti. Liian hyvät öljyt saattavat tulla koneesta ulos kun menevät liian litkuiksi.
Tee mitä haluat äläkä kysele turhan takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä sitten kysele, jos laitat mitä haluat.
Nuo moottorit eivät tosiaankaan ole mitään ydinvoimaloita, mutta ne ovat hyvin usein aika surkeasti laakeroituja ja voivat olla krantguja öljyjen kanssa. Merkkiöljy litran pullossa saattaa maksaa kympin enemmän kuin joku mobiilin rallyformula, mutta toimii takuuvarmasti. Liian hyvät öljyt saattavat tulla koneesta ulos kun menevät liian litkuiksi.
Tee mitä haluat äläkä kysele turhan takia.En minä ole mitään kysynyt, laitoin oman kommenttini. Hidaskäyntinen linko on, joten nykyiset huippuöljyt pelaavat siinä varmasti.
Kyllähän moni sekoittelee moottorisahan bensaankin itse öljyt, ja harvoin siinä epäonnistuu. Saha sentään on yli 10 000 kierroksellaan ja kesälläkin käytettävänä eri luokan kone. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ole mitään kysynyt, laitoin oman kommenttini. Hidaskäyntinen linko on, joten nykyiset huippuöljyt pelaavat siinä varmasti.
Kyllähän moni sekoittelee moottorisahan bensaankin itse öljyt, ja harvoin siinä epäonnistuu. Saha sentään on yli 10 000 kierroksellaan ja kesälläkin käytettävänä eri luokan kone.Netissä on video, jossa Raplaaja huoltaa Stigan linkoa. Joku on sen huonosti kasannut, ja öljynvaihdossa koneesta tulee vähänlaisesti mustaa öljyä. Ei kai ole sitä puoltakaan hoideltu. Hyvin kone silti käy uusilla öljyillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä sitten kysele, jos laitat mitä haluat.
Nuo moottorit eivät tosiaankaan ole mitään ydinvoimaloita, mutta ne ovat hyvin usein aika surkeasti laakeroituja ja voivat olla krantguja öljyjen kanssa. Merkkiöljy litran pullossa saattaa maksaa kympin enemmän kuin joku mobiilin rallyformula, mutta toimii takuuvarmasti. Liian hyvät öljyt saattavat tulla koneesta ulos kun menevät liian litkuiksi.
Tee mitä haluat äläkä kysele turhan takia.Liian hyvät öljyt saattavat tulla koneesta ulos kun menevät liian litkuiksi......... .
Nyt ei täsmää,
Hyvä öljy ei mene litkuksi kun on valmistajan 5-30 viskossa, tai 5-40
Onkohan tuossa vain roiskevoitelu?
Sae 30 hajoo varmasti talvikäytössä, ja tuskin sillä kesällä ajetaankaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liian hyvät öljyt saattavat tulla koneesta ulos kun menevät liian litkuiksi......... .
Nyt ei täsmää,
Hyvä öljy ei mene litkuksi kun on valmistajan 5-30 viskossa, tai 5-40
Onkohan tuossa vain roiskevoitelu?
Sae 30 hajoo varmasti talvikäytössä, ja tuskin sillä kesällä ajetaankaanKokemuksesta voin kertoa, että pikkukoneisiin kaadettu sae 5W-50 kaupan paras öljy on tullut ulos koneesta kesäkelillä. Vastaavasti sae 30 mineraaliöljy toimii. Nuo moniasteöljyt eivät välttämättä rokkaa vaikka kaikki speksit ovat kohdallaan tai jopa yli suositusten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokemuksesta voin kertoa, että pikkukoneisiin kaadettu sae 5W-50 kaupan paras öljy on tullut ulos koneesta kesäkelillä. Vastaavasti sae 30 mineraaliöljy toimii. Nuo moniasteöljyt eivät välttämättä rokkaa vaikka kaikki speksit ovat kohdallaan tai jopa yli suositusten.
"Kokemuksesta voin kertoa, että pikkukoneisiin kaadettu sae 5W-50 kaupan paras öljy on tullut ulos koneesta kesäkelillä. Vastaavasti sae 30 mineraaliöljy toimii. Nuo moniasteöljyt eivät välttämättä rokkaa vaikka kaikki speksit ovat kohdallaan tai jopa yli suositusten."
Niiin, eli, eli voitelevuudeltaan paremmat öljyt ovat tulleet ulos lämpimillä keleillä. Ei ole uskottava väite.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kokemuksesta voin kertoa, että pikkukoneisiin kaadettu sae 5W-50 kaupan paras öljy on tullut ulos koneesta kesäkelillä. Vastaavasti sae 30 mineraaliöljy toimii. Nuo moniasteöljyt eivät välttämättä rokkaa vaikka kaikki speksit ovat kohdallaan tai jopa yli suositusten."
Niiin, eli, eli voitelevuudeltaan paremmat öljyt ovat tulleet ulos lämpimillä keleillä. Ei ole uskottava väite....Jokainen uskoo mitä haluaa. Tosiasiassa öljyjen viskositeetit ja käytäntö eivät aina kohtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen uskoo mitä haluaa. Tosiasiassa öljyjen viskositeetit ja käytäntö eivät aina kohtaa.
Viskositeetti voi kyllä täsmätä, mutta mineraaliöljy tai tietyt lisäaineet voivat vaikuttaa sen, että öljy pysyy paremmin sisällä.
Nyt todennäköisesti valmistaja suosittelee synteettistä tai täyssynteettistä 5-30 öljyä, joten ehdottomasti 5 luokan tai nolla luokan öljyä koneeseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kokemuksesta voin kertoa, että pikkukoneisiin kaadettu sae 5W-50 kaupan paras öljy on tullut ulos koneesta kesäkelillä. Vastaavasti sae 30 mineraaliöljy toimii. Nuo moniasteöljyt eivät välttämättä rokkaa vaikka kaikki speksit ovat kohdallaan tai jopa yli suositusten."
Niiin, eli, eli voitelevuudeltaan paremmat öljyt ovat tulleet ulos lämpimillä keleillä. Ei ole uskottava väite....On se uskottava väite. Ohuet öljyt tulee väljästä koneesta ulos vaikka voitelisi miten. Ja pienkoneita ei tehdä automoottorien väljyyksillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokemuksesta voin kertoa, että pikkukoneisiin kaadettu sae 5W-50 kaupan paras öljy on tullut ulos koneesta kesäkelillä. Vastaavasti sae 30 mineraaliöljy toimii. Nuo moniasteöljyt eivät välttämättä rokkaa vaikka kaikki speksit ovat kohdallaan tai jopa yli suositusten.
Joo tuo roiskevoitelu on se avainsana tässä ja oikea öljyn määrä ei missään tapauksessa liikaa
- Anonyymi
Lumilingolla tuskin ajellaan heinäkuun helteellä joten se 5W on oleellisin. Yksaste SAE30 on melko paksua jos on kunnolla pakkasta joten siksi moniasteöljy SAE 5W-30 tai 5W-40.
Mulla on wanha brittipyörä jonka valmistajan öljysuositus on kesällä yksaste SAE50, tuolla öjyllä sitä ei saa edes yrittää talvella käyntiin, ei nimittäin voitele ensimmäiseen pariin minuuttiin yhtään. No ei kyllä käynnistyisikään. - Anonyymi
Miksei sinne voi laittaa mitä valmistaja suosittelee? Ilman lisäaineita ja mieluiten mineraalia.
- Anonyymi
Valmistaja tuskin suosittelee mineraalia jos suositus 5-30
Laatuluokitus tuskin kaikkei oleellisin ja todennäköisesti 5-30 on hyvillä luokituksilla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valmistaja tuskin suosittelee mineraalia jos suositus 5-30
Laatuluokitus tuskin kaikkei oleellisin ja todennäköisesti 5-30 on hyvillä luokituksillaNiin mitä nyt helpoiten saa. Pienkoneet ei tarvi laadukkaita eli kalliita öljyjä. Laittaa mitä ohjekirja sanoo eikä keksi mitään typeriä ideoita miksi jotain muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mitä nyt helpoiten saa. Pienkoneet ei tarvi laadukkaita eli kalliita öljyjä. Laittaa mitä ohjekirja sanoo eikä keksi mitään typeriä ideoita miksi jotain muuta.
Hyvin ovat leikkurini ja bensa-aggre toimineet kun olen niihin 10-40 teboilia mobilia, ja muitakin laittanu.. tosin olisivatvoineet toimia teräketjuöljylläkin. kesäkäytössä vois 15-40 olla vielä parempi, mutta nykyisin moneen leikkuriin suositellaan 5-30 ,öljyä ja mainitaan että saattaa kuluttaa pikkasen. Talvikäyttöön ehdottomasti tuo 5- tai 0
Poju 10v sitten ajeli ajettavalla leikkurilla talvisin eikä varmaan öljyjä tutkinu mitä on. No se kesti muutaman kylmäkäynnistyksen ja leikkas kiinni, oma oli kone että varmaan oppis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin ovat leikkurini ja bensa-aggre toimineet kun olen niihin 10-40 teboilia mobilia, ja muitakin laittanu.. tosin olisivatvoineet toimia teräketjuöljylläkin. kesäkäytössä vois 15-40 olla vielä parempi, mutta nykyisin moneen leikkuriin suositellaan 5-30 ,öljyä ja mainitaan että saattaa kuluttaa pikkasen. Talvikäyttöön ehdottomasti tuo 5- tai 0
Poju 10v sitten ajeli ajettavalla leikkurilla talvisin eikä varmaan öljyjä tutkinu mitä on. No se kesti muutaman kylmäkäynnistyksen ja leikkas kiinni, oma oli kone että varmaan oppis.Ei ole vaikea asia pienkoneiden öljyt mutta varmaan juuri sen vuoksi on vaikeaa tehdä oikein. Leikkureissa käytetään kahta öljysuositusta mineraali 30 ja 10w-30. Jos nuo muistaa ei voi mennä paljoa väärin. Mutta ei se niin tarkkaa ole koska kaikki väljässä palaa pois. Kunhan muistaa huolehtia öljytasosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole vaikea asia pienkoneiden öljyt mutta varmaan juuri sen vuoksi on vaikeaa tehdä oikein. Leikkureissa käytetään kahta öljysuositusta mineraali 30 ja 10w-30. Jos nuo muistaa ei voi mennä paljoa väärin. Mutta ei se niin tarkkaa ole koska kaikki väljässä palaa pois. Kunhan muistaa huolehtia öljytasosta.
Eli voihan leikkuriin laittaa ja polttaa savuna ilmaa mitä kallista diamondia haluaa. Hyötyä siitä ei ole mutta jos se hyvältä tuntuu miksei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole vaikea asia pienkoneiden öljyt mutta varmaan juuri sen vuoksi on vaikeaa tehdä oikein. Leikkureissa käytetään kahta öljysuositusta mineraali 30 ja 10w-30. Jos nuo muistaa ei voi mennä paljoa väärin. Mutta ei se niin tarkkaa ole koska kaikki väljässä palaa pois. Kunhan muistaa huolehtia öljytasosta.
Mainitsemani öljyt teboil silver 10-40 ja mobil 2000 ovat osasynteettisiä ja teboilila mainostetaan hieman iäkkäämpien autojen ööjyksi paksumman perusöljyn ansiosta. Ihan kohtuu öljyä varmaan sitä olen monta kertaa käyttänyt myös diesel kubotassa. Eikä tuo leikkuriin oo paha, kerta 5dl maksaa noin 2€
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mainitsemani öljyt teboil silver 10-40 ja mobil 2000 ovat osasynteettisiä ja teboilila mainostetaan hieman iäkkäämpien autojen ööjyksi paksumman perusöljyn ansiosta. Ihan kohtuu öljyä varmaan sitä olen monta kertaa käyttänyt myös diesel kubotassa. Eikä tuo leikkuriin oo paha, kerta 5dl maksaa noin 2€
Mikä tässä on niin vaikeaa? Dieseleillä on omat öljyt samoin pienkoneilla. Miksi auton öljyjä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tässä on niin vaikeaa? Dieseleillä on omat öljyt samoin pienkoneilla. Miksi auton öljyjä?
Niin mikä on vaikeaa? Lueppa vaikka purkin kyljestä mihin soveltuu esim teboil silver sae 10-40.
Ja vaikkei lue niin soveltuu moneen muuhunkin, vai pitääkö tippakannuunkin laittaa oma öljy, no kyllä, älä varasta toisten öljyjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tässä on niin vaikeaa? Dieseleillä on omat öljyt samoin pienkoneilla. Miksi auton öljyjä?
Ei dieseleille mitään omia öljyjä ole. Moottorivalmistaja kokeilee öljyt ja antaa niistä suosituksensa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei dieseleille mitään omia öljyjä ole. Moottorivalmistaja kokeilee öljyt ja antaa niistä suosituksensa.
Toivottavasti kirjoittelet kännissä tuollaisia höpöjä, muuten olet hullu.
- Anonyymi
Jälleen aivan mahtavaa kommentointia, onko B&S:n moottoreissa koskaan ollut minkäänlaista mainintaa öljyn "laatuluokituksesta" ?
Ainoa mitä huomannut on viskositeetti ja se on toinen juttu...- Anonyymi
Nuo pienet Briggs-Strattonit on ihan oma lukunsa. Varsinkin ne pienet työnnettävät ruohonleikkurit, niiden koneissa on pelkkä roiskevoitelu (nelitahtikone!) eikä ainuttakaan laakeripuslaa vaan kaikki pyörii ja liikkuu suoraan alumiinissa. Siellä täytyy olla tarpeeksi ohut öljy, kesällä yleensä SAE30, että se edes vähän roiskuu ympäri konetta ja kone saa rallattaa melko isoilla kierroksilla samasta syystä.
Onko isommissa koneissa kehittyneempi peräti painevoitelu? - Anonyymi
Monitra käy joka paikkaan. Mikä ei monitralla kestä se saa hajota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo pienet Briggs-Strattonit on ihan oma lukunsa. Varsinkin ne pienet työnnettävät ruohonleikkurit, niiden koneissa on pelkkä roiskevoitelu (nelitahtikone!) eikä ainuttakaan laakeripuslaa vaan kaikki pyörii ja liikkuu suoraan alumiinissa. Siellä täytyy olla tarpeeksi ohut öljy, kesällä yleensä SAE30, että se edes vähän roiskuu ympäri konetta ja kone saa rallattaa melko isoilla kierroksilla samasta syystä.
Onko isommissa koneissa kehittyneempi peräti painevoitelu?Ei tarpeeksi ohut öljy vaan tarpeeksi paksu öljy. Kyllä ne paksut öljyt kesäkoneessa liukulaakereihin löytää mutta ohuet öljyt palaa sylinterissä pois.
- Anonyymi
Uuden jenkiilinkoni moottoriöljyn laadusta sanotaan API SL tai parempi. Ei ole paha vaatimus.
- Anonyymi
Myyjä laittoi mukaan yhden öljysatsin. Näkyy olevan API SN. B&S öljyä on. Hifistelyä.
- Anonyymi
Kai siellä viskositeetistäkin jotain puhutaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai siellä viskositeetistäkin jotain puhutaan?
Kyllähän täällä talvikoneen öljyn viskositeetti on tullut selväksi. Tuon laadun öljyillä se tosin automaattisesti on melko passeli, 5 w ...
- Anonyymi
jos sulla on auto niin aja tokmannille ja osta 5w-30 öljyä, mikä tuossa nyt on niin helvetin vaikeaa
- Anonyymi
Epäiletkö ettei hänen 5-40 ole hyvä öljy sihe.
-20c molemmat yhtä liukkaita, eikä varmasti kuumanakaan liian paksua. Saattaa olla että kylmänä jopa notkeempi jos on merkkiöljy, olen niitä pakkasessa testaillut ja tosiaan jotkut halppis öljyt voi olla puuroa Jo -15c. Joskus aikaa motonetista ostin king osasynteettistä 5-50
Öljyä ja kylmässä verti klomppiin. Oli paksempaa kuin teboilin silveri 20-50
Pääasiassa 5 luokan öljyt ovat olleet juoksevia, myös 10-40 on pakkasessa vielä juoksevaa mutta eron kyllä jo huomaa 5 luokan öljyihin.
- Anonyymi
Eikös kysymys ollut se, että voiko koneeseen laittaa 5W-40 öljyä jos ohjekirja suosittelee 5W-30 tavaraa. Oikea vastaus on melko varmasti voi. Ja jos ei olisikaan oikea vastaus niin silti sitä voi koneeseen laittaa, kyllä se vääräkin öljy sinne kaatamalla menee. Ja kone toimii paremmin kuin ilman öljyä.
- Anonyymi
Tässä on samaa tasoa oleva oleva vedätys mitä oli joskus pienkonebensan soveltuvuudesta pienkoneisiin.
Mitähän seuraavaksi?- Anonyymi
Niin mikähän vedätys on pienkone bensiineissä? Ei ole tietoa ,kerro. Itse käyttänyt vuosia koska parempi olo töiden/harrastuksen loputtua moottorisaha puuhissa kuin ennen normi E98 ja paras 2-t öljy mitä löytyi kun hengittelee käryjä. Mitään käyntiongelmia ei ole kummallakaan bensalla. Käytän kaikissa koneissani pienkonebensaa juuri käryjen takia ja kyllä ketuttaa jos jossain pitää käyttää konetta jossa on haisevaa hengitykseen vaikuttavaa normi seos bensaa.
Mutta akkusahat on käytössä aina kun on järkevää niitä käyttää lämmitys puiden kanssa ja ei ole käry keuhkoissa mitkä on jo heikentyneet ja äkkiä huomaa normi bensan haitat joten pienkone bensa on erittäin hyvä juttu! Mikä hiton huijaus? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mikähän vedätys on pienkone bensiineissä? Ei ole tietoa ,kerro. Itse käyttänyt vuosia koska parempi olo töiden/harrastuksen loputtua moottorisaha puuhissa kuin ennen normi E98 ja paras 2-t öljy mitä löytyi kun hengittelee käryjä. Mitään käyntiongelmia ei ole kummallakaan bensalla. Käytän kaikissa koneissani pienkonebensaa juuri käryjen takia ja kyllä ketuttaa jos jossain pitää käyttää konetta jossa on haisevaa hengitykseen vaikuttavaa normi seos bensaa.
Mutta akkusahat on käytössä aina kun on järkevää niitä käyttää lämmitys puiden kanssa ja ei ole käry keuhkoissa mitkä on jo heikentyneet ja äkkiä huomaa normi bensan haitat joten pienkone bensa on erittäin hyvä juttu! Mikä hiton huijaus?Minä taas pidän siitä tuoksusta joka lähtee aidosta 4% bensasta .
Tulee ihan mopopoika olo - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä taas pidän siitä tuoksusta joka lähtee aidosta 4% bensasta .
Tulee ihan mopopoika oloMinä käytän teräketjuöljyä kaikissa koneissa. Pidän sen raikkaasta ja ekologisesta hajusta. Hyvin on kaikki toimineet. Koskaan ei ole mikään hajonnut. Ei tarvi enää kaihisilla silmillä tavailla purkkien kyljistä pieniä kirjaimia kun ekotapio käy jokapaikkaan. Myös vaimon ompelukoneeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mikähän vedätys on pienkone bensiineissä? Ei ole tietoa ,kerro. Itse käyttänyt vuosia koska parempi olo töiden/harrastuksen loputtua moottorisaha puuhissa kuin ennen normi E98 ja paras 2-t öljy mitä löytyi kun hengittelee käryjä. Mitään käyntiongelmia ei ole kummallakaan bensalla. Käytän kaikissa koneissani pienkonebensaa juuri käryjen takia ja kyllä ketuttaa jos jossain pitää käyttää konetta jossa on haisevaa hengitykseen vaikuttavaa normi seos bensaa.
Mutta akkusahat on käytössä aina kun on järkevää niitä käyttää lämmitys puiden kanssa ja ei ole käry keuhkoissa mitkä on jo heikentyneet ja äkkiä huomaa normi bensan haitat joten pienkone bensa on erittäin hyvä juttu! Mikä hiton huijaus?En ymmärrä tuota käry juttua, kun molemmat bensathan käryävät -erilailla vain
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä käytän teräketjuöljyä kaikissa koneissa. Pidän sen raikkaasta ja ekologisesta hajusta. Hyvin on kaikki toimineet. Koskaan ei ole mikään hajonnut. Ei tarvi enää kaihisilla silmillä tavailla purkkien kyljistä pieniä kirjaimia kun ekotapio käy jokapaikkaan. Myös vaimon ompelukoneeseen.
Ei, kyllä polttomoottorin voiteluöljyksi kannattaa ehdottomasti laittaa leikkuuöljyä. Sillä toimii kaikkein varmimmin, saa ostaa leikkuuöljykaupasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, kyllä polttomoottorin voiteluöljyksi kannattaa ehdottomasti laittaa leikkuuöljyä. Sillä toimii kaikkein varmimmin, saa ostaa leikkuuöljykaupasta.
Itse olen ejakuloinut öljyntäyttö aukkoon. Muuten on toiminut hyvin mutta koneet lähtee joka kerta mielettömille ylikierroksille ja lopuksi ovat lentäneet ilmaan. Juuri äsken soittivat kansainväliseltä avaruusasemalta että lumilinko on matkalla kuuhun. Seuraavan kerran aion laittaa linkoon kunnon ketjun ja vedän sen kuusta takaisin.
- Anonyymi
Jännittävää mitä seuraavaksi ei ymmärretä...
- Anonyymi
"Niiin, eli, eli voitelevuudeltaan paremmat öljyt ovat tulleet ulos lämpimillä keleillä. Ei ole uskottava väite...."
Vanhaan työnnettävään ruohonleikkuriin, 4- tahti, pienkone öljy. Se on yksiasteinen SAE 30. Pysyy ja pelittää. Kerran laitoin Mobil 5W-40 ja se rötjäsi imuilman suodattimen!
Ja muutenkin öljy hupeni.
- Anonyymi
Omaan linkoon laitan kyllä 10W-30 koska linkoa säilytän tallin lämmössä. Ei ole pakkaskäynnistyksiä kuin jos käy sisällä niin jäähtyy hieman ja eipä tule kingottu ayli -10c kun ei ole mikään pakko.
- Anonyymi
Paras öljy 4T-lumilikoihin on Super Outboard 4T 1L 10W-30 mineraaliperustainen perämoottoriöljy. Erinomainen öljy mm. Loncin pienmoottoreihin ankariin talven kosteusolosuhteisiin.
- Anonyymi
Eikä ole. Perämoottorit on vesijäähdytteisiä.
- Anonyymi
Ei tosissaankaan tuollaista öljyä linkoon!
- Anonyymi
Jos SAE 27,5 öljy myydään vielä 30 speksillä ja sae 45 öljy 40 speksillä niin onhan niissä valtava ero mitä viskositeettiä sattuu purkista saamaan ja koneen sisällä pysymään.
- Anonyymi
Eikö nuo autonkin moottorit ole vesijäähdytteisiä ja kuplan ilmajäähdytteinen. En ole niin syvällinen moottoriasiantuntija, että osasisin sanoa miten jäähdytysjärjestemlä vaikuttaa moottorin voiteluun. Valvolinen Super Outboard 4T 1L 10W-30 voitelee sanojensa mukaan tehokkaasti ilma- ja vesijäähdytteiset venemoottorit. Hyvin on toiminut lumilingossa ja käynnistäminen on ollut ongelmatonta kovallakin pakkasella. Luokitus SJ on mielestäni erinomainen. Paljon huonompiakin luokituksia on synteettisissä moniasteöljyissä.
Jos joku tietää, että tämän öljyn käyttö lumilingossa on vahingollista, niin sitten pitää harkita uudelleen.- Anonyymi
Aina joku keksii aineet omasta päästä. 5w-30 api sn on linkoöljy.
- Anonyymi
Liian paksua talvikäyttöön, ei voitele kunnolla pitkään aikaan kylmästä starttaamisen jälkeen, mutta jos konettaa säilyttää lämpimässä ja sieltä käynnistää niin ei vahinkokaan aiheuta
- Anonyymi
eurol täyssynteettinen 5/40 ei tullut purkista ulos -32 pakkasessa ja ne öljyt oli takavetoladassa uudenvuoden aattona 2004 eli tasan 20 vuotta sitten, lada oli "vieraspaikalla" joten ei mitään mahdollisuuksia lämmityksiin.
eli avainta lukkoon ja startaten klonk klonk klonk brää, brää ,bröttötötöttöö...
KÄYNTIIN LÄHTI MUTTA hiukan kankeasti.
sen jälkeen ajoin 10 vuotta teboilin diamond 5/40 täyssyntteettisillä.- Anonyymi
Vanhaan loppuun ajettuun ladaan vaseliini on oikea moottoriöljy. Pysyy sisällä loppuikänsä kun ei niihin enää öljyjä vaihdella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhaan loppuun ajettuun ladaan vaseliini on oikea moottoriöljy. Pysyy sisällä loppuikänsä kun ei niihin enää öljyjä vaihdella.
ja mersuihin jos ne saahaan ees käyntiin
- Anonyymi
eihän joku fck bemmi tai mese ois roikankaan avulla ees startannu, iltasanomas hyvää juttuu tästä oli nyt😆
- Anonyymi
Melkeinpä sama mikä öljyn viskositeetti on. Siis linkoa TÄYTYY ainakin täällä Itä-Suomessa säilyttää plussan puolella olevassa tallissa. Ei tule muutoin mistään mitään...
- Anonyymi
totta, jos ajonjälkee jätät pakkasee jokapaikka on jään sisässä,hihnat, pyörivät osat, vaijerit,kaikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
totta, jos ajonjälkee jätät pakkasee jokapaikka on jään sisässä,hihnat, pyörivät osat, vaijerit,kaikki.
Monitralla ei ole jokapaikka jäässä! Eikä valvoline stoulla
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .944666Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032212Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351368Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691122
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1141002