Vaaleasilmäiset japanilaiset ???

Palstalla on esitetty linkkejä, joiden artikkeleissa ja kuvissa esitetään mm. että kahden ruskeasilmäisen (ihmisolennon) pariutuessa todennäköisyys sille että syntyvä lapsi olisi (aikuisena) ruskeasilmäinen, olisi 75%, ja että 25%:n todennäköisyys jäisi sitten muille (vaaleammille) silmänväreille.

Kehoitan nyt lukijaa suuntaamaan katseensa ja ajatuksensa Japaniin.

Tuleeko mieleen, että olisitte nähneet edes kuvissa japanilaisen, jonka silmänväri olisi muuta kuin ruskea?

Epäilen, että ette ole.

Sillä muu kuin ruskea silmänväri on Japanissa erinomaisen harvinainen. Muiden kuin ruskean silmänvärin osuus Japanissa ei ole lähellekään 25%.

Tuo mainitsemani 75% - 25% silmänvärijakauma perustuukin karkeaan ymmärtämättömyyteen.

7

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaappanilaiset ovat oma rotunsa.

      Castro, Pierru ja Huarra ovat samaa rotua keskenään.

      • Ei muuta asiaa (eli silmänvärin periytyyvyyttä) miksikään.


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        Ei muuta asiaa (eli silmänvärin periytyyvyyttä) miksikään.

        Vaikuttavat geenit
        Silmien väriin vaikuttavat useat geenit. Ruskeaa silmien väriä on aiemmin pidetty aina dominoivana ominaisuutena ja sinistä väriä resessiivisenä ominaisuutena, mutta nykyään on havaittu että silmän väri ei määräydy näin yksinkertaisesti.[3] Tällä hetkellä tunnetaan kolme silmien väriin vaikuttavaa geeniä: EYCL1, EYCL2 ja EYCL3.

        Noin Wikipediassa, joten turpas kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttavat geenit
        Silmien väriin vaikuttavat useat geenit. Ruskeaa silmien väriä on aiemmin pidetty aina dominoivana ominaisuutena ja sinistä väriä resessiivisenä ominaisuutena, mutta nykyään on havaittu että silmän väri ei määräydy näin yksinkertaisesti.[3] Tällä hetkellä tunnetaan kolme silmien väriin vaikuttavaa geeniä: EYCL1, EYCL2 ja EYCL3.

        Noin Wikipediassa, joten turpas kiinni.

        Lisää tietoa idiootille:

        Wikipedian viitteessä noin:


      • Anonyymi

        Eli: The genetics of eye color are so complex that almost any parent-child combination of eye colors can occur.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttavat geenit
        Silmien väriin vaikuttavat useat geenit. Ruskeaa silmien väriä on aiemmin pidetty aina dominoivana ominaisuutena ja sinistä väriä resessiivisenä ominaisuutena, mutta nykyään on havaittu että silmän väri ei määräydy näin yksinkertaisesti.[3] Tällä hetkellä tunnetaan kolme silmien väriin vaikuttavaa geeniä: EYCL1, EYCL2 ja EYCL3.

        Noin Wikipediassa, joten turpas kiinni.

        Ja mm. juuri siksi väite, että kahden ruskeasilmäisen pariutumisessa todennäköisyys ruskeasilmäisen jälkeläisen syntymiselle on aina 75%, on täyttä hölynpölyä.

        Samoin on hölynpölyä palstallakin esitetty väite, että ruskeasilmäisen ja "sinisilmäisen" pariutumisessa todennäköisyys ruskeasilmäisen jälkeläisen syntymiselle on aina 50%,


    • Onpas erinomaisen outo aihe taas! Silmien väri on silmien väri - ei muuta. Mitään muuta merkitystä sillä ei ole, kuin se että vaalea väri sisältää vähemmän pigmenttejä kuin tummempi väri.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      973
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe