Kela maksaa myös sähkölaskuni

Anonyymi

Teen uuden asiallisen ketjun aiheesta, koska joku trolli laukoo valheellisia väittämämiä perustoimeentulotuesta.

Kun on oikeutettu viimesijaiseen perustoimeentulotukeen, eli helposti rahaksi muutettava omaisuus käytetty, niin on vielä 3 kuukautta aikaa etsiä itselleen alueen hintatasoon sopiva asumismuoto, jos sattuu sillä hetkellä asumaan liian kalliisti.

Oma auto saa olla, jos sitä tarvitsee sillä hetkellä tai tulevaisuudessa.

Perustoimeentulon verottoman perusosan lisäksi maksetaan sähkölaskut, kotivakuutukset jne.

34

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yrittäjänä on mukavaa kun veronmaksajat maksavat dieselit ja sähköt.

      • Anonyymi

        Ei liity tähän ketjuun mitenkään, joten voit lopettaa häiriköinnin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei liity tähän ketjuun mitenkään, joten voit lopettaa häiriköinnin.

        Yrittäjä nosta maataloustukea verovaroista ja jopa joku tuottaa ruokaa mitä myy.
        Uusi traktori on veroista vähennyskelpoinen , kaikki polttoaineet menee tietysti maatalouden harjoittamisen kuluiksi. Sähköstä suuri osa on maatalouden kulutusta kuten tietysti vakuutukset.
        Auton osto ja ajot , ajopäiväkirjalla on vähennettävissä veroista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjä nosta maataloustukea verovaroista ja jopa joku tuottaa ruokaa mitä myy.
        Uusi traktori on veroista vähennyskelpoinen , kaikki polttoaineet menee tietysti maatalouden harjoittamisen kuluiksi. Sähköstä suuri osa on maatalouden kulutusta kuten tietysti vakuutukset.
        Auton osto ja ajot , ajopäiväkirjalla on vähennettävissä veroista.

        Sossupummius huipussaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjä nosta maataloustukea verovaroista ja jopa joku tuottaa ruokaa mitä myy.
        Uusi traktori on veroista vähennyskelpoinen , kaikki polttoaineet menee tietysti maatalouden harjoittamisen kuluiksi. Sähköstä suuri osa on maatalouden kulutusta kuten tietysti vakuutukset.
        Auton osto ja ajot , ajopäiväkirjalla on vähennettävissä veroista.

        Ei liity tähän ketjuun mitenkään. Lopeta häiriköinti.


    • Anonyymi

      Ja tännetulleet saa jälleen meille veronmaxajien rahoja lisää

      • Anonyymi

        Tässä ketjussa ei spekuloida kuka maksaa ja mitä, vaan siitä millä perusteella on oikeutettu perustoimeentulotukeen. Voit siis lopettaa häiriköinnin siltä osin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ketjussa ei spekuloida kuka maksaa ja mitä, vaan siitä millä perusteella on oikeutettu perustoimeentulotukeen. Voit siis lopettaa häiriköinnin siltä osin.

        Täällä keskustellaan mitä minä haluan ja sinä et sille mahda mitään.


    • Anonyymi

      Joka ei tee mitään vaan loikoilee tai on sairas, saa toimeentulotukea, muut eivät. Muualta tulleet ja päihteiden käyttäjät ovat niitä ryhmiä, jotka nauttivat toimeentulotuesta.

      • Anonyymi

        Toimeentulotuesta ei "nauti" kukaan. Se on viimesijainen tukimuoto, eikä mahdollista mitään leveän elintason elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimeentulotuesta ei "nauti" kukaan. Se on viimesijainen tukimuoto, eikä mahdollista mitään leveän elintason elämää.

        Kun yhteiskunta maksaa kaiken ja antaa vielä muuta elämisrahaa, asumiskulujen ja kaiken muun itse maksettavien maksujen jälkeen monen pienipalkkaisen käteen jäävä raha on paljon pienempi kuin toimeentulotuella elävän.

        Vaivat saa vain palkaksi, mutta mitä siitä tulisi, jos kaikki rupeaisivat vain loikoilemaan ja yhteiskunnan tuella elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun yhteiskunta maksaa kaiken ja antaa vielä muuta elämisrahaa, asumiskulujen ja kaiken muun itse maksettavien maksujen jälkeen monen pienipalkkaisen käteen jäävä raha on paljon pienempi kuin toimeentulotuella elävän.

        Vaivat saa vain palkaksi, mutta mitä siitä tulisi, jos kaikki rupeaisivat vain loikoilemaan ja yhteiskunnan tuella elämään.

        Toimeentulotukea saa myös palkansaaja, jos ehdot täyttyvät. Toimeentulotuella ei elellä leveästi, eikä saa "kaikkea". Esimerkiksi asumiskulut eivät saa olla suuret. Käytännössä yksin asuva joutuu 10 neliön yksityiseen kanakoppiin, tai sitten kaupungin vuokra-asuntoon, joissa on ne perinteiset ongelmat, joista saa "nauttia".

        Kysyisit mielummin miksei töitä jaeta tasaisemmin, jotta niitä riittäisi entistä useammalle. Esimerkiksi pudottamalla viikkotyöaika 37,5:stä tunnista 30:een tarvittaisiin 25 prosenttia lisää työvoimaa (30 x 1,25 = 37,5).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimeentulotukea saa myös palkansaaja, jos ehdot täyttyvät. Toimeentulotuella ei elellä leveästi, eikä saa "kaikkea". Esimerkiksi asumiskulut eivät saa olla suuret. Käytännössä yksin asuva joutuu 10 neliön yksityiseen kanakoppiin, tai sitten kaupungin vuokra-asuntoon, joissa on ne perinteiset ongelmat, joista saa "nauttia".

        Kysyisit mielummin miksei töitä jaeta tasaisemmin, jotta niitä riittäisi entistä useammalle. Esimerkiksi pudottamalla viikkotyöaika 37,5:stä tunnista 30:een tarvittaisiin 25 prosenttia lisää työvoimaa (30 x 1,25 = 37,5).

        Jep ja niille aloille joilla jo nyt pulaa työntekijöistä tulisi vielä kovempi pula. Ongelma on lähinnä siinä että työttömissä ei ole sellaista osaamista jolle olisi kysyntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep ja niille aloille joilla jo nyt pulaa työntekijöistä tulisi vielä kovempi pula. Ongelma on lähinnä siinä että työttömissä ei ole sellaista osaamista jolle olisi kysyntää.

        Mitä tarjoat ratkaisuksi? Enemmän keppiä työttömille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimeentulotukea saa myös palkansaaja, jos ehdot täyttyvät. Toimeentulotuella ei elellä leveästi, eikä saa "kaikkea". Esimerkiksi asumiskulut eivät saa olla suuret. Käytännössä yksin asuva joutuu 10 neliön yksityiseen kanakoppiin, tai sitten kaupungin vuokra-asuntoon, joissa on ne perinteiset ongelmat, joista saa "nauttia".

        Kysyisit mielummin miksei töitä jaeta tasaisemmin, jotta niitä riittäisi entistä useammalle. Esimerkiksi pudottamalla viikkotyöaika 37,5:stä tunnista 30:een tarvittaisiin 25 prosenttia lisää työvoimaa (30 x 1,25 = 37,5).

        Joo toimeentulotuella altistuu haitallisille kulttuurivaikutuksille joista poliittisen eliitin ei tarvitse tietää mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo toimeentulotuella altistuu haitallisille kulttuurivaikutuksille joista poliittisen eliitin ei tarvitse tietää mitään

        Ei altistu yhtään millekään muulle kuin vaatimattomalle elämäntavalle. Luultavasti myös ekologiselle, koska kuluttaminen on se mikä aiheuttaa suurimmat päästöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarjoat ratkaisuksi? Enemmän keppiä työttömille?

        Laitoshoitoon kaikki joutoväki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoshoitoon kaikki joutoväki.

        Laitoshoito on kallista noin 200 euroa päivä eli 6000e/kk. Toimeentulotuk asumistuki työttömyyspäiväraha on yhteensä alle 1200 e/kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoshoito on kallista noin 200 euroa päivä eli 6000e/kk. Toimeentulotuk asumistuki työttömyyspäiväraha on yhteensä alle 1200 e/kk.

        Laitoshoito saadaan pariin euroon päivä, kun käytetään vanhoja kyläkouluja, sairaaloita, varuskuntia ym, joissa pidetään lämpöä vain pari astetta. Keskuskeittiöstä perunavelliä.


    • Anonyymi

      jos markkina hinnat sosiaalisoidaan käänne markkinoiden kilpautettamisesta vähenee,

    • Anonyymi

      Putin ei msksa

    • Anonyymi

      Mitä oikeasti haluat sanoa?
      Ei kukaan halua elää sosiaalituilla. Se voi olla väilaikainen apu, mutta ei ole kestävä ratkaisu.

      • Anonyymi

        Oletko tyhmä, vai esitätkö vain tyhmää? Yksi trolli availee kerran kaksi viikossa ketjun, jossa valittaa ettei sosiaalitoimisto maksanut hänen sähkölaskuaan, vaikka jokus Saarikko on niin luvannut.

        No takuulla maksaa, jos on oikeutettu perustoimeentulotukeen.


    • Ei maksa sähkölaskua jos turpoo liian isoksi ☝

    • Anonyymi

      Liikemies, lakimies Teemy Vasankari surmattiin Virossa Tallinnan vanhassa kaupungissa tehtyään sitä ennen lukuisia veropetoksia ja kirjanpitorikoksia lehtitietojen mukaan. Hän eli muita huomioimatta ja hyväksikäyttäen ja sai lopulta omien arvojensa mukaisen tuomion luultavasti jonkun uhrinsa toimesta, ehkäpä jopa valtiollisen toimijan ansiosta.

      • Anonyymi

        Ei kuulu tähän ketjuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuulu tähän ketjuun.

        Kuuluuko tähän ketjuun enää muuta kuin aloitus? Siinähän kaikki taitaa olla jo kerrottu. Pelkkä aloitus ei taida olla kuitenkaan vielä ketju.


    • Anonyymi

      Silmälasitkin saa !

    • Anonyymi

      Ei liity tähän ketjuun mitenkään, joten voit lopettaa sen häiriköinnin.

    • Anonyymi

      Kukaan ei ole vielä maininnut perustoimeentulotuen lisäksi maksettavasta harkinnanvaraisesta toimeentulotuesta. Se on nimensä mukaan virkailijan harkintansa mukaan myöntämä tuki perustoimeentulotuen päälle. Sillä voidaan maksaa esimerkiksi turvapaikanhakijan asuntoon kalusteet jne.

      • Anonyymi

        Kunnan sosiaalitantta voi myöntää rahaa esimerkiksi uuden väritelevision hankintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnan sosiaalitantta voi myöntää rahaa esimerkiksi uuden väritelevision hankintaan.

        Ihmiset ostaa rahanpuutteen takia niin vähän uusia väritelvisioita että pitäisi sanoa irti tuhansia väriteevee kauppiaita mikäli kela ei tavallaan ostaisi noita paskoja.

        Kela siis maksaa asiakkaalle esimerkiksi 4000 euroa Palkkaa mikäli asiakas käy ostamassa telvision. Asiakas ei siis hyödy mitään vaan tekee kovasti töitä tuon rahan eteen. Elikä kantaa tuon vitun 4 tonnin telkkarin kotiansa ja joutuu ilman lisäkorvauksia pyyhkimään siittä pölyjä ja varastoimaan sitä kotonaan jopa vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset ostaa rahanpuutteen takia niin vähän uusia väritelvisioita että pitäisi sanoa irti tuhansia väriteevee kauppiaita mikäli kela ei tavallaan ostaisi noita paskoja.

        Kela siis maksaa asiakkaalle esimerkiksi 4000 euroa Palkkaa mikäli asiakas käy ostamassa telvision. Asiakas ei siis hyödy mitään vaan tekee kovasti töitä tuon rahan eteen. Elikä kantaa tuon vitun 4 tonnin telkkarin kotiansa ja joutuu ilman lisäkorvauksia pyyhkimään siittä pölyjä ja varastoimaan sitä kotonaan jopa vuosia.

        Töllönhän voi myydä vaikka torissa ja ostaa rahoilla viinaa ja tupakkaa.


    • Anonyymi

      Ai Anssi?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe