on tänään ollut nyt kaks kertaa ulosteen seassa verta.olen menossa lääkäriin?olen 22 ja pelkään älyttömästi.mitä tää voi olla?voiko olla jotain muutakin kun syöpää?sitä pelkään nyt kun en tiä mistään viä..apua..=(
Verinen uloste
18
6015
Vastaukset
- betonimaha
Veri ulosteessa voi johtua myös pukamista ja ummetuksesta.
- dreidl
Todennäköisin syy lienee peräpukamat , jotka aiheuttavat monille ihmisille verenvuotoa ulostaessa. Hyvin tavallinen vaiva.
Toki muitakin syitä voi olla, pelotteleminen ei kuitenkaan ole järkevää. Lääkärisi antaa hoito-ohjeet.- minä vaan
ei ole pukamia, lääkäri katsoi...nyt odotteln jatkotutkimuksia...pelottaa...=(
- minämii
minä vaan kirjoitti:
ei ole pukamia, lääkäri katsoi...nyt odotteln jatkotutkimuksia...pelottaa...=(
Älä etukäteen huoli! Hyvä että olet menossa lääkäriin tutkituttamaan verenvuodon syyn. Muitakin, vähemmän pahoja, vaihtoehtoja kuin syöpä on.
- saattaa
minämii kirjoitti:
Älä etukäteen huoli! Hyvä että olet menossa lääkäriin tutkituttamaan verenvuodon syyn. Muitakin, vähemmän pahoja, vaihtoehtoja kuin syöpä on.
olla tulehdus suolistossa,siihen on lääkkeet olemassa.
- minä vaan
saattaa kirjoitti:
olla tulehdus suolistossa,siihen on lääkkeet olemassa.
senkka ja verenkuva ok..pääsen kai tähystykseen.eikö muilla o kokemuksia...?kertokaa pliis jotan
- verip**se
minä vaan kirjoitti:
senkka ja verenkuva ok..pääsen kai tähystykseen.eikö muilla o kokemuksia...?kertokaa pliis jotan
Mulla tuli muutama vuosi sitten joka kerta verta ulosteessa, kokeet oli normaalit (paitsi sontanäytteessä oli tietysti verta), eikä tähystyksessäkään löytynyt mitään. Kun vielä hengissä olen eikä oireet ole pahentuneet, ei syy varmaan ollut mikään vakava. Tahtoo sanoa että aina verentuloon ei löydy mitään selkeää syytä; verisuoni saattaa olla niin pinnassa ja jos uloste on hiukankin kovempaa, suoni rikkoutuu herkästi.
- c-u
minä vaan kirjoitti:
toivottavasti pääset pian tutkimuksiin. Mulla tuli kauan verta ja päättelin et oli pukamia ja venasin hoitoon menoa liian kauan. Diagnoosiksi tuli haavainen paksusuolen tulehdus sitten kun lopulta tsekattiin tilanne. kolme viikkoa sairaalahoitoa, verisiirrot, kova lääkitys.. ei mitään järin mukavaa. Toivottavasti sulla kaikki menee hyvin.
- meilläkin
c-u kirjoitti:
toivottavasti pääset pian tutkimuksiin. Mulla tuli kauan verta ja päättelin et oli pukamia ja venasin hoitoon menoa liian kauan. Diagnoosiksi tuli haavainen paksusuolen tulehdus sitten kun lopulta tsekattiin tilanne. kolme viikkoa sairaalahoitoa, verisiirrot, kova lääkitys.. ei mitään järin mukavaa. Toivottavasti sulla kaikki menee hyvin.
pojallani on ollut jo 17v,poika nyt 20.Laiha kun lipputanko,mutta muuten aika hyvin lääkkeillä hallinnassa.
- Anonyymi
c-u kirjoitti:
Eikös haavainen tulehdus näy jo verenkuvassa?
- tarinaan
Niin eli multa otettiin verenkuva ja lasko. Lasko oli normaali ja oli verenkuvakin, patsi itse kiinnitin huomioo siihen et mun hemoglobiini oli laskenu 131:stä 126:een. Verenkuvien välil oli aikaa n. 2 kuukautta. Eli ei se kauheesti ole laskenut, mut kuitenkin.
Sit otettiin ulosteen veri näyte kahteen kertaan ja toisen vastaus oli negatiivinen, vaikka silloin kun sen näytteen otin oli verta ulosteessa. Ja ihan varmasti oli kun kyllä mä sen näin kun sorkin sillä tikulla sitä. Tuntuu vaan aika oudolta et kokeen mukaan ei ole verta vaikka sen paljaalla silmällä näki et oli verta....???No nyt sain sit lähetteen tähystykseen mitä odotan kauheella jännityksellä..ei varmaan mikään kiva kokemus..?- maija meikis
Tähystys oli minulle lähinnä epämiellyttävä. Välillä kun liikuttiin suolenmutkassa sattui vähän. Kyllä siitä selviää. Tyhjennys ole melkein pahempi operaatio kuin itse tähystys. Suoli pitää tyhjentää ennen tähystystä. Minä join Colonsteriliä edellisenä iltana 2 litraa ja aamulla 2 litraa. Tärisin ihan tajuttomasti kun oli kylmä kun join sen jääkaapinkylmänä, sanoivat että menee alas paremmin kylmänä. Eihän se hyvää ole. Toinen aine millä voi tyhjentää on Phosporal, sitä juodaan vähemmän.
Jos sinulla on matala kipukynnys voit pyytää esilääkitysta ja kipulääkettä etukäteen. Lääkärit eivät taida tarjota niitä jollei itse pyydä. - ainakin
maija meikis kirjoitti:
Tähystys oli minulle lähinnä epämiellyttävä. Välillä kun liikuttiin suolenmutkassa sattui vähän. Kyllä siitä selviää. Tyhjennys ole melkein pahempi operaatio kuin itse tähystys. Suoli pitää tyhjentää ennen tähystystä. Minä join Colonsteriliä edellisenä iltana 2 litraa ja aamulla 2 litraa. Tärisin ihan tajuttomasti kun oli kylmä kun join sen jääkaapinkylmänä, sanoivat että menee alas paremmin kylmänä. Eihän se hyvää ole. Toinen aine millä voi tyhjentää on Phosporal, sitä juodaan vähemmän.
Jos sinulla on matala kipukynnys voit pyytää esilääkitysta ja kipulääkettä etukäteen. Lääkärit eivät taida tarjota niitä jollei itse pyydä.lopetan yleensä 2 päivää ennen tyhjennystä jo syömisen,haen apteekista Nutri Drink tetrat joista saa kaikki suolat ja hivenaineet vaikka ei syökkään
Ei viimeksi tarvinnut juoda kuin 2 litraa,oli valmiiksi sen verran tyhjä. - Nimetön
ainakin kirjoitti:
lopetan yleensä 2 päivää ennen tyhjennystä jo syömisen,haen apteekista Nutri Drink tetrat joista saa kaikki suolat ja hivenaineet vaikka ei syökkään
Ei viimeksi tarvinnut juoda kuin 2 litraa,oli valmiiksi sen verran tyhjä.Minunkin mielestä tyhjennys oli pahempi kokemus kuin tähystys. Välillä sattui tai nipisteli kovasti kun mentiin suolen mutkia pitkin ja pumpattiin ilmaa. Kannattaa mennä vessaan toimeenpiteen jälkeen, meinaan sitä ilmaa tulee ulos väkisin, eikä sitä voi pidättää. Join itse phosphoral litkua vain kaksi lasillista. Ja vessassa olin koko vuorokauden. Kyllä sä sen tähystyksen klaaraat..koitat vaan olla mahdollisimman rentona.Tsemppiä vaan.
- Anonyymi
Käykää lukemassa täältä muiden kokemuksia. Antaa varmasti selityksen moneen vaivaan. https://keskustelu.suomi24.fi/t/2572535/verta-ulosteessa
- Anonyymi
Lisää luettavaa. Verta ulosteessa, olen laihtunut ja on mahavaivoja. Mikähän minulla on? https://www.vauva.fi/keskustelu/3911944/verta-ulosteessa-olen-laihtunut-ja-mahavaivoja-mikahan-minulla
- Anonyymi
Täällä myös hyvää luettavaa suoraan lääkäriltä. https://reunapaikka.fi/kirjoitukset/kysy-laakarilta/
- Anonyymi
Nythän sinä eläkkeelle päässyt ex ope, olet jo "liki nelikymppinen".
Hyvää hanukkata vaa. Sano.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019