Verinen uloste

mikä?

on tänään ollut nyt kaks kertaa ulosteen seassa verta.olen menossa lääkäriin?olen 22 ja pelkään älyttömästi.mitä tää voi olla?voiko olla jotain muutakin kun syöpää?sitä pelkään nyt kun en tiä mistään viä..apua..=(

18

4911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • betonimaha

      Veri ulosteessa voi johtua myös pukamista ja ummetuksesta.

    • dreidl

      Todennäköisin syy lienee peräpukamat , jotka aiheuttavat monille ihmisille verenvuotoa ulostaessa. Hyvin tavallinen vaiva.
      Toki muitakin syitä voi olla, pelotteleminen ei kuitenkaan ole järkevää. Lääkärisi antaa hoito-ohjeet.

      • minä vaan

        ei ole pukamia, lääkäri katsoi...nyt odotteln jatkotutkimuksia...pelottaa...=(


      • minämii
        minä vaan kirjoitti:

        ei ole pukamia, lääkäri katsoi...nyt odotteln jatkotutkimuksia...pelottaa...=(

        Älä etukäteen huoli! Hyvä että olet menossa lääkäriin tutkituttamaan verenvuodon syyn. Muitakin, vähemmän pahoja, vaihtoehtoja kuin syöpä on.


      • saattaa
        minämii kirjoitti:

        Älä etukäteen huoli! Hyvä että olet menossa lääkäriin tutkituttamaan verenvuodon syyn. Muitakin, vähemmän pahoja, vaihtoehtoja kuin syöpä on.

        olla tulehdus suolistossa,siihen on lääkkeet olemassa.


      • minä vaan
        saattaa kirjoitti:

        olla tulehdus suolistossa,siihen on lääkkeet olemassa.

        senkka ja verenkuva ok..pääsen kai tähystykseen.eikö muilla o kokemuksia...?kertokaa pliis jotan


      • verip**se
        minä vaan kirjoitti:

        senkka ja verenkuva ok..pääsen kai tähystykseen.eikö muilla o kokemuksia...?kertokaa pliis jotan

        Mulla tuli muutama vuosi sitten joka kerta verta ulosteessa, kokeet oli normaalit (paitsi sontanäytteessä oli tietysti verta), eikä tähystyksessäkään löytynyt mitään. Kun vielä hengissä olen eikä oireet ole pahentuneet, ei syy varmaan ollut mikään vakava. Tahtoo sanoa että aina verentuloon ei löydy mitään selkeää syytä; verisuoni saattaa olla niin pinnassa ja jos uloste on hiukankin kovempaa, suoni rikkoutuu herkästi.


      • c-u
        minä vaan kirjoitti:

        senkka ja verenkuva ok..pääsen kai tähystykseen.eikö muilla o kokemuksia...?kertokaa pliis jotan

        toivottavasti pääset pian tutkimuksiin. Mulla tuli kauan verta ja päättelin et oli pukamia ja venasin hoitoon menoa liian kauan. Diagnoosiksi tuli haavainen paksusuolen tulehdus sitten kun lopulta tsekattiin tilanne. kolme viikkoa sairaalahoitoa, verisiirrot, kova lääkitys.. ei mitään järin mukavaa. Toivottavasti sulla kaikki menee hyvin.


      • meilläkin
        c-u kirjoitti:

        toivottavasti pääset pian tutkimuksiin. Mulla tuli kauan verta ja päättelin et oli pukamia ja venasin hoitoon menoa liian kauan. Diagnoosiksi tuli haavainen paksusuolen tulehdus sitten kun lopulta tsekattiin tilanne. kolme viikkoa sairaalahoitoa, verisiirrot, kova lääkitys.. ei mitään järin mukavaa. Toivottavasti sulla kaikki menee hyvin.

        pojallani on ollut jo 17v,poika nyt 20.Laiha kun lipputanko,mutta muuten aika hyvin lääkkeillä hallinnassa.


      • Anonyymi
        c-u kirjoitti:

        toivottavasti pääset pian tutkimuksiin. Mulla tuli kauan verta ja päättelin et oli pukamia ja venasin hoitoon menoa liian kauan. Diagnoosiksi tuli haavainen paksusuolen tulehdus sitten kun lopulta tsekattiin tilanne. kolme viikkoa sairaalahoitoa, verisiirrot, kova lääkitys.. ei mitään järin mukavaa. Toivottavasti sulla kaikki menee hyvin.

        Eikös haavainen tulehdus näy jo verenkuvassa?


    • tarinaan

      Niin eli multa otettiin verenkuva ja lasko. Lasko oli normaali ja oli verenkuvakin, patsi itse kiinnitin huomioo siihen et mun hemoglobiini oli laskenu 131:stä 126:een. Verenkuvien välil oli aikaa n. 2 kuukautta. Eli ei se kauheesti ole laskenut, mut kuitenkin.
      Sit otettiin ulosteen veri näyte kahteen kertaan ja toisen vastaus oli negatiivinen, vaikka silloin kun sen näytteen otin oli verta ulosteessa. Ja ihan varmasti oli kun kyllä mä sen näin kun sorkin sillä tikulla sitä. Tuntuu vaan aika oudolta et kokeen mukaan ei ole verta vaikka sen paljaalla silmällä näki et oli verta....???No nyt sain sit lähetteen tähystykseen mitä odotan kauheella jännityksellä..ei varmaan mikään kiva kokemus..?

      • maija meikis

        Tähystys oli minulle lähinnä epämiellyttävä. Välillä kun liikuttiin suolenmutkassa sattui vähän. Kyllä siitä selviää. Tyhjennys ole melkein pahempi operaatio kuin itse tähystys. Suoli pitää tyhjentää ennen tähystystä. Minä join Colonsteriliä edellisenä iltana 2 litraa ja aamulla 2 litraa. Tärisin ihan tajuttomasti kun oli kylmä kun join sen jääkaapinkylmänä, sanoivat että menee alas paremmin kylmänä. Eihän se hyvää ole. Toinen aine millä voi tyhjentää on Phosporal, sitä juodaan vähemmän.
        Jos sinulla on matala kipukynnys voit pyytää esilääkitysta ja kipulääkettä etukäteen. Lääkärit eivät taida tarjota niitä jollei itse pyydä.


      • ainakin
        maija meikis kirjoitti:

        Tähystys oli minulle lähinnä epämiellyttävä. Välillä kun liikuttiin suolenmutkassa sattui vähän. Kyllä siitä selviää. Tyhjennys ole melkein pahempi operaatio kuin itse tähystys. Suoli pitää tyhjentää ennen tähystystä. Minä join Colonsteriliä edellisenä iltana 2 litraa ja aamulla 2 litraa. Tärisin ihan tajuttomasti kun oli kylmä kun join sen jääkaapinkylmänä, sanoivat että menee alas paremmin kylmänä. Eihän se hyvää ole. Toinen aine millä voi tyhjentää on Phosporal, sitä juodaan vähemmän.
        Jos sinulla on matala kipukynnys voit pyytää esilääkitysta ja kipulääkettä etukäteen. Lääkärit eivät taida tarjota niitä jollei itse pyydä.

        lopetan yleensä 2 päivää ennen tyhjennystä jo syömisen,haen apteekista Nutri Drink tetrat joista saa kaikki suolat ja hivenaineet vaikka ei syökkään
        Ei viimeksi tarvinnut juoda kuin 2 litraa,oli valmiiksi sen verran tyhjä.


      • Nimetön
        ainakin kirjoitti:

        lopetan yleensä 2 päivää ennen tyhjennystä jo syömisen,haen apteekista Nutri Drink tetrat joista saa kaikki suolat ja hivenaineet vaikka ei syökkään
        Ei viimeksi tarvinnut juoda kuin 2 litraa,oli valmiiksi sen verran tyhjä.

        Minunkin mielestä tyhjennys oli pahempi kokemus kuin tähystys. Välillä sattui tai nipisteli kovasti kun mentiin suolen mutkia pitkin ja pumpattiin ilmaa. Kannattaa mennä vessaan toimeenpiteen jälkeen, meinaan sitä ilmaa tulee ulos väkisin, eikä sitä voi pidättää. Join itse phosphoral litkua vain kaksi lasillista. Ja vessassa olin koko vuorokauden. Kyllä sä sen tähystyksen klaaraat..koitat vaan olla mahdollisimman rentona.Tsemppiä vaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nythän sinä eläkkeelle päässyt ex ope, olet jo "liki nelikymppinen".
      Hyvää hanukkata vaa. Sano.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe