Nammo työpaikat

Anonyymi

Nammolle haetaan toistuvasti työntekijöitä.
Itse olen hakenut työpaikkaa useamman kerran,kerran haastateltu.
Palautetta ei tule ,ei ole valittu koska ei ole töihin kutsuttu.
Onko siellä töitä vai ei? Ihme sekoilulta vaikuttaa koko homma.
Vastatkaa joku joka tietää.

14

6521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eihän noi ihan yleismiehiä sinne hae. Aika usein pitää olla metallipuolen ammattikoulu tai muu tutkinto suoritettuna.
      https://rekrytointi.com/avoimet-tyopaikat/manpower/koneistussolun-kayttaja-sastamala/318384/

      Jos olet mielestäsi ollut pätevä haettuun hommaan, niin aina voi soittaa kyseiselle työhaastatetlijataholel perään. Osoitat että sinulla on kiinnostusta alaan. Ja pyydät tulla huomioiduksi, jos alasi paikkoja Ammolla evään mittaankin avautuu.

    • Anonyymi

      Onkohan tuo Nammo, eli entinen Vammaskosken Asetehdas saanut kranaattituotantonsa täyteen vauhtiin? Länneltä uhkaa loppua kranaatit, ja eri maiden poliitikot vain tehottomasti kokoustavat keskenänsä.
      https://yle.fi/a/74-20018114

      Topivottavasti entinen Vammas ei petä, vaan on ollut hereillä. Että olis saatu 155 mm kranaattien tuotanto oikein kunnolla käyntiin. Ainakin 2-vuorotyönä ellei 3-vuorotyönäkin.

    • Anonyymi

      Nammo Lapua Sastamalassa vaihtuvuus kovaa. Alimmat palkat eivät ole kilpailukykyisiä ja osa vaihtaa alaa tästä syystä. Hyvin vaativaa työtä. Itse olen lähtemässä nyt pikapuolin pois. Ehkä joku 15€/h riittäisi että vaihtuvuus saataisiin kuriin.

    • Anonyymi

      Laskelmissa kuukauden keskimääräisenä työtuntien määränä käytetään usein 169 h/kk. Tuolla 15 €/kk tuntipalkalla tienaisi silloin bruttona 2535 €/kk

      Koko maassa metallimiehen mediaanipalkka on 2500 €/kk,
      https://tyopaikat.oikotie.fi/palkkavertailu/metallimies

      Paljonko Nammo nykyisellään maksaa, jos tuo 15 € tuntipalkka on pelkkäää haavetta ja unelmointia? Toivottavasti ei lakot sentään ala.

      Kranaatteja sinällään on nyt helppoa myydä maailmalle. EU lupasi Ukrainalle rouheasti miljoona kappaletta 155 mm kranaatteja. Todellisuudessa niitä on toimitettu vasta 60.000 kappaletta.

      Tuohan on Nammon Sastamalan tehtaan yhden vuoden tuotannon verran. Eikö ne muut maat tee yhtään mitään?

      • Anonyymi

        Alimmat palkat Nammo Lapua Sastamalassa ovat selkeästi alle 15€/h. Ilmankos nämä eivät sitten sitoudu paikkaa ja lähtevät pois muille aloille.


    • Anonyymi

      Tuollaisten ammusten tekeminen on koneellistettua sarjatyötä. Tämän tyyppisessa työssä käytetään yleensä urakkatyyppistä palkkausta tuntipalkan sijaan. Kuulostaa kummalliselta, että tuntipalkalla nykyään tehtäisiin.

      Kun tekee työvuoronsa aikana X-kappaletta omaa työvaihettaan, jonka tuloksena syntyy paikalla koko ajan kiertävän Tarkastajan hyväksymiä tuotteita, saa siitä Y-kappaletta euroja tilinauhallensa.

      Ainakin vanhan Vammaksen aikana ammustuotantolinjoilla kaikki olivat urakkapalkalla. Koko työvuoron ajan piti olla tarkkana ja pinnistellä, että sai urakkansa mukaisen määrän työvaiheita tehtyä.

      Mutta kyllä sillä urakkapalkalla pääsi sen aikaisten Metalliliiton keskipalkkojen ylitse ihan kevyesti.

      • Anonyymi

        Nyt ei eletä enään Vammaisen aikoja vaan ne ajat oli jo vuosikymmeniä sitten. Nykyään Sastamalassa tuntiliksalla vuorotyötä. Palkka ei kovinkaan kilpailukykyinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei eletä enään Vammaisen aikoja vaan ne ajat oli jo vuosikymmeniä sitten. Nykyään Sastamalassa tuntiliksalla vuorotyötä. Palkka ei kovinkaan kilpailukykyinen.

        Vähän pahaa pelkään, että työntekijät itse ovat vaatineet stressaavan urakkatyön loppumista, ja tasaiseen tuntipalkkaan siirtymistä. Metalliliitto on sanasensa asiaan sanoniut.

        Urakkatyöt on aina olleet kiivastahtisempia, mutta kyllä niistä on ahkerana saanut paremmat palkat. Nykyaikana kai sitten sekä ahkerat että laiskat saa kaikki samaa tuntipalkkaa.


    • Anonyymi

      Haluan minäkin pesä töihin sinne töihin sama juttu asun Sastamalassa olis kiva kanssa pasta töihin sinne

    • Anonyymi

      Kannattaa muistaa realiteetti, eli että Nammolla on Sastamalassa vain noin 40 työnteijää kaikkiaan.
      Ilmeisesti hommia paiskotaan edelleen pääosin 2-vuorotöissä, vaikka joissakin lehtijutuissa on 3-vuorotöiden aloittamisestakin puhuttu.

      Yhdessä työvuorossa on siis pomot mukaan lukien vain noin 13...20 työntekijää olemassa. Ei tuonne kovin suuria massoja saada työllistymään koskaan. Toki uusi tehdaslaitos on valmistumassa parin vuoden sisään, jolloin joitakin kymmeniä tarvitaan lisää.

      • Anonyymi

        1-vuoroa ja 2-vuoroa osassa töissä vaikka lehdissä lukee mitä. Huonoimmat palkat selkeästi alle 15€/h ja raskaita töitä. Nyt Nammo. Kannattaisi vähän panostaa työntekijöihin nostamalla matalampia palkkoja.


      • Anonyymi

        Kuulostaa aika verkkaiselta EU-meiningin hommalta, jos siellä tehdään vain 2-vuorossa hommia. Suuren mittaluokan verinen sota riehuu Euroopassa, ja kaikki liikenevä kranaattituotanto tarvitaan Ukrainassa.

        EU:lla ja näköjään Suomellakin olisi rahkeita lisätä ammustuotantoansa 30%:lla, ihan noissa samoissa tehdastiloissa. Nyt sitten lontostellaan 2-vuorossa, niin kun asiassa ei olisi mitään kiirettä.

        Turhaa sitä tuotantokapasiteettia on sodan jälkeen nostaa taivaisiin. Uusi tehdas tehdään Keski-Suomeen, sitten kun kriittinen sota on mahdollisesti jo hävittykin Venäjälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa aika verkkaiselta EU-meiningin hommalta, jos siellä tehdään vain 2-vuorossa hommia. Suuren mittaluokan verinen sota riehuu Euroopassa, ja kaikki liikenevä kranaattituotanto tarvitaan Ukrainassa.

        EU:lla ja näköjään Suomellakin olisi rahkeita lisätä ammustuotantoansa 30%:lla, ihan noissa samoissa tehdastiloissa. Nyt sitten lontostellaan 2-vuorossa, niin kun asiassa ei olisi mitään kiirettä.

        Turhaa sitä tuotantokapasiteettia on sodan jälkeen nostaa taivaisiin. Uusi tehdas tehdään Keski-Suomeen, sitten kun kriittinen sota on mahdollisesti jo hävittykin Venäjälle.

        Taas on työntekijöitä haussa 😂


    • Anonyymi

      > 1-vuoroa ja 2-vuoroa osassa töissä vaikka lehdissä lukee mitä.
      > Huonoimmat palkat selkeästi alle 15€/h ja raskaita töitä

      Palkat voi olla jonkun mielestä liian pienet, toiselle taas kelpaisi ihan hyvin, jos vaan pääsisi.

      Edes vanhaan aikaa 1980-luvulla sorvaamosalissa työvaiheet eivät olleet raskaita, Ei tarvinnut nostella käsivoimin jotain valtavia rautamönttejä. Nykyislllä automatisoiduilla linjoilla ja kuljettimistoilla nostelut varmaan vieläkin vähäisempiä.

      Tietenkin automaattikoneen valvonta 8 h työvuoron ajan voi olla puuduttavaa. Mutta kyllä monet sitä siellä tekevät, kymmeniä vuosia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      573
      3806
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3288
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2709
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2104
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2061
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1887
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1760
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1719
    Aihe