Äitienpäivä tulossa

fjgadjahahg

Meidän perheessä juhlitaan tänä vuonna ekan kerran äitienpäivää. Onko ideoita miten muuten yllättää vaimo kuin ruusuilla ja hyvällä ruualla? Poika ei vielä muuta kuin hymyilee ja jokeltelee, joten pitää isin yrittää hiukan enemmän.

125

74162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti

tuo kuulostaa jo tosi kivalta,merkitsee äitille paljon,mullakin ensimmäinen äitienpäivä,ja kans pieni lapsi..pitää vaan odotella hieman kun kaksin ollaan että tyttö tuo kortin..

• äiti

Voi miten ihanan huomaavainen olet. Meillä on "jo" toinen äitienpäivä. Ja kaksi lasta. Olen sen verran kotona puurtanut, venynyt ja vanunut joka paikkaan, että olisin tosi onnellinen jos mieheni sen huomaisi ja viettäisi perheen kesken äitienpäivää. Hällä näyttää kuitenkin olevan muita suunnitelmia kyseilelle päivälle, eikä edes toivomuksiani yhteisestä päivästä perheenkesken oteta kuuleviin korviin. Onneksi jossain on huomaavaisempia isejä;)

• abcdefghij

Isän oireilu on jo senlaatuista, että mietipä ennenkuin hankit hänen kanssaan lisää lapsia

• JTI

Taidanpa tehdä samalla tavalla kuin vaimo teki viime vuonna isänpäivänä. Lapset olivat jotain näperrelleet tarhassa, mutta kun vaimolle jälkeenpäin vähän pettyneenä tokaisin "Et sinäkään muistanut minua mitenkään isänpäivänä", sain vastaani kommentin: "Et sinä ole minun isäni"!
        Niinpä nyt äitienpäivänä kukkien sijasta (joita olen 10v kantanut kotiin) aion tokaista: "Et sinä ole minun äitini" mikäli havaitsen, että jotain odotuksia olisi. Lapset toki antakoot pukettinsa.
        Omaa äitiäni (lasten mummoa) toki muistan kukkasin.

• Maukka 2

Ethän SOINÄ OLE MIEHESI ÄITI ??????

• äippä
        JTI kirjoitti:

Taidanpa tehdä samalla tavalla kuin vaimo teki viime vuonna isänpäivänä. Lapset olivat jotain näperrelleet tarhassa, mutta kun vaimolle jälkeenpäin vähän pettyneenä tokaisin "Et sinäkään muistanut minua mitenkään isänpäivänä", sain vastaani kommentin: "Et sinä ole minun isäni"!
        Niinpä nyt äitienpäivänä kukkien sijasta (joita olen 10v kantanut kotiin) aion tokaista: "Et sinä ole minun äitini" mikäli havaitsen, että jotain odotuksia olisi. Lapset toki antakoot pukettinsa.
        Omaa äitiäni (lasten mummoa) toki muistan kukkasin.

Se on oikein. Noin typerä vaimo ja ÄITI ei tartte mitään. Suotta oot kantanu 10v sille kukkia kun noin aattelee ja sanoo vielä päin naamaa sen.

• äiti minäkin

oletpas ihan mies kuin muistat vaimoasi. minun mies ei muista minua koskaan! :( lapsi antaa aina kortin ja jotain pientä :) Ruusut ja kortti käy ihan hyvin. voit ostaa jonkun korun, vaikka kauniin sormuksen , riipuksen, korvakorut tms...varmasti ilahtuu ja muisto säilyy...

• en ole mieheni äiti
        äippä kirjoitti:

Se on oikein. Noin typerä vaimo ja ÄITI ei tartte mitään. Suotta oot kantanu 10v sille kukkia kun noin aattelee ja sanoo vielä päin naamaa sen.

Olen, 2 lapsen äiti, ollut naimisissa 25 vuotta enkä ole olettanut näiden vuosien aikana, että mieheni muistaisi minua erityisesti äitienpäivänä. Mielestäni kyseessä on päivä jolloin lapset muistavat äitiään; ihania muistoja onkin tullut kasapäin heiltä. Huomionosoituksia siipaltani saan muutenkin, ja olen aivan tyytyväinen

• Jami
        en ole mieheni äiti kirjoitti:

Olen, 2 lapsen äiti, ollut naimisissa 25 vuotta enkä ole olettanut näiden vuosien aikana, että mieheni muistaisi minua erityisesti äitienpäivänä. Mielestäni kyseessä on päivä jolloin lapset muistavat äitiään; ihania muistoja onkin tullut kasapäin heiltä. Huomionosoituksia siipaltani saan muutenkin, ja olen aivan tyytyväinen

No jo on ihme meininkiä, kyseessähän on äitienpäivä!
        EI minunäidinpäivä, kyllä mulla on ainakin tapana muistaa vähintään onnitella kaikkia lähipiirin äitejä!!
        Omalle äidilleni ja eli lasten mummolle ja anopilleni, viedään aina joku kukkajuttu tahi konvehtirasia tai jotain vastaavaa...

Vaimolleni eli poikieni äidille käymme poikien kanssa keräämässä aamulla tuoreita valkovuokkoja, teemme aamiaisen, viemme kukat, lahjat ja aamupalan sänkyyn ja herätämme hänet...

Sit päivällä jossain vaiheessa teen jotain hyvää ruokaa (EI "ARKIRUOKAA"), syödään ja puuhastellaan koko porukalla jotain kunnes lähdetään mummolaan iltapäiväkahville!

Mun mielestä ei ole yhdellekkään miehelle liian raskas homma pari kertaa (myös syntymäpäivänä) vuodessa edes huomioida ja hellitellä vaimoansa...
        Vai onko se liikaa vaadittu???

Ja Onnea näin etukäteen kaikille äideille :)

• kummastunut
        Jami kirjoitti:

No jo on ihme meininkiä, kyseessähän on äitienpäivä!
        EI minunäidinpäivä, kyllä mulla on ainakin tapana muistaa vähintään onnitella kaikkia lähipiirin äitejä!!
        Omalle äidilleni ja eli lasten mummolle ja anopilleni, viedään aina joku kukkajuttu tahi konvehtirasia tai jotain vastaavaa...

Vaimolleni eli poikieni äidille käymme poikien kanssa keräämässä aamulla tuoreita valkovuokkoja, teemme aamiaisen, viemme kukat, lahjat ja aamupalan sänkyyn ja herätämme hänet...

Sit päivällä jossain vaiheessa teen jotain hyvää ruokaa (EI "ARKIRUOKAA"), syödään ja puuhastellaan koko porukalla jotain kunnes lähdetään mummolaan iltapäiväkahville!

Mun mielestä ei ole yhdellekkään miehelle liian raskas homma pari kertaa (myös syntymäpäivänä) vuodessa edes huomioida ja hellitellä vaimoansa...
        Vai onko se liikaa vaadittu???

Ja Onnea näin etukäteen kaikille äideille :)

Onneksi täällä on vielä ihmisiä joita ei kyynisyys ole vienyt täysin mennessään...

On hienoa, että edes joku arvostaa sitä, että muutaman kerran vuodessa voi arjen keskellä pysähtyä ja viettää oikeasti, hyvällä syyllä, aikaa perheen parissa...

Mistähän se näiltä ihmisiltä on pois,jos muistettaisiin vaikka "vain" sitä puolisoakin, muutaman kerran vuodessa..kun sieltä kalenterissa ei nyt sitä virallista puolison juhlapäivää löydy.

Ei ole paljoa vaadittu, että näytetään niille maailma tärkeimmille ihmisille(äideille, isille,ukeille,mummeille, anopeille sekä niille omille puolisoille)kuinka paljon heitä ja heidän työtään arvostetaan...kun se tuppaa välillä arjen keskellä unohtua...

Ei huomion osoitus vaadi timantti sormuksia eikä hirveää teatteria, yhdessä olo ja toisen huomiointi on parhaimpia lahjoja mitä voi saada...
        vaikka tuskin kenelläkään äidillä itse poimittuja kukkia vastaan mitään onkaan(:

Oikein hyvää äitienpäivää kaikille tasapuolisesti(:

• Nimetön
        en ole mieheni äiti kirjoitti:

mies on lapsen mukana toivottamassa hyvää äitien päivää, onhan mies siinä ollut osallisena hyvin pitkälti.

• olivia

joo-o, meillä isäntä lähti just äskön baariin, eli tietäähän sen että huomen aamulla, se nukkuu pitkään, ja oksentaa iltaan asti...
        no poika teki tarhassa kyllä mulle kortin, ja olen iloinen siitä. mutta olen ERITTÄIN kateellinen niille äideille, joille tuodaan kakkuakin sänkyyn. enpä ole ikinä sellaista kokenut, ja luulen että kun poikani on niin iso että osaa kakun tehä, niin viekin sen jo vaimolleen! :) kyllä toi mun ukko on ajattelematon idiootti.

• ikuna ei
        olivia kirjoitti:

joo-o, meillä isäntä lähti just äskön baariin, eli tietäähän sen että huomen aamulla, se nukkuu pitkään, ja oksentaa iltaan asti...
        no poika teki tarhassa kyllä mulle kortin, ja olen iloinen siitä. mutta olen ERITTÄIN kateellinen niille äideille, joille tuodaan kakkuakin sänkyyn. enpä ole ikinä sellaista kokenut, ja luulen että kun poikani on niin iso että osaa kakun tehä, niin viekin sen jo vaimolleen! :) kyllä toi mun ukko on ajattelematon idiootti.

Valitsin sinut noin vaan. Nämä äitienpäivät on kidutusta minulle, kuten joulut ja sun muut.Nauttikaa niistä isit ja äidit Nauti siitä mitä sinulla on. Minulla ei ole mitään.Laseton ja samalla yksinäinen.

• äiti myös

Itselleni oli paras äitienpäivälahja lapsen ollessa pieni, kun lauantaina ennen äitienpäivää mies patisti minut kaupungille viettämään kunnon shoppailupäivää! Mieheni kokee lahjojen ostamisen hirmu vaikeeksi, joten sovittiin, että ostan itse itselleni, mitä haluan! Ja oli kyllä ihanaa kaikessa rauhassa kierellä kaupoissa ihan itsekseen kaukana vaippakarusellista! Ja lahjaksi löysin perinteisen yöpaidan, lisäksi ostin leipomosta täytekakun ja kukkakaupasta ison kukkakimpun!

• sydätön

ei ne vaimot! teidän äitejä oo, mitä hössötätte!

• Haloo
        sydätön kirjoitti:

Ne vaimot on kuitenkin antaneet teille parhaan lahjan ELI lapsen/lapset. Ja hoitavat ja huolehtivat perheestänne.
        On ihanaa kun isä osaa antaa tälle kaikelle arvoa. Ja vaimokin muistaa tämän sitten vastaavasti isänpäivänä.

• mamma
        sydätön kirjoitti:

JUST JOO, niin meidänkin herra sanoo etten mä sen äiti ole.Eipä tunnu kivalta ku hoitaa kaksi lasta ja kaiken muunkin 24h eikä saa koskaan mitään kiitosta keltään.Olis kiva ees yhtenä päivänä olla huomion keskipisteenä ees pienen hetken..iso hali ja pusukin olisi mahtava lahja.

• Realismia
        mamma kirjoitti:

JUST JOO, niin meidänkin herra sanoo etten mä sen äiti ole.Eipä tunnu kivalta ku hoitaa kaksi lasta ja kaiken muunkin 24h eikä saa koskaan mitään kiitosta keltään.Olis kiva ees yhtenä päivänä olla huomion keskipisteenä ees pienen hetken..iso hali ja pusukin olisi mahtava lahja.

Se, ettei ukkos sua halaile, suukottele tai tee mutta sellaista, johtuu siitä, että et viehätä häntä. Ja se miksi et viehätä häntä johtuu joko ulkokuorestasi (todennäköisesti oot rupsahtanut ja varsinkin lihonut raskauden myötä) ja/tai sisimmästäsi. Elämäsi on vain vauvaa, chattiä nettiä ja kenties kännykkää. Ei sellainen tosimiestä innosta!

Siinäpä nuo vaihtoehdot jos realistisia ollaan, ilman sen kummempia pään aukomisia.

M28

• muumimamma
        Realismia kirjoitti:

Se, ettei ukkos sua halaile, suukottele tai tee mutta sellaista, johtuu siitä, että et viehätä häntä. Ja se miksi et viehätä häntä johtuu joko ulkokuorestasi (todennäköisesti oot rupsahtanut ja varsinkin lihonut raskauden myötä) ja/tai sisimmästäsi. Elämäsi on vain vauvaa, chattiä nettiä ja kenties kännykkää. Ei sellainen tosimiestä innosta!

Siinäpä nuo vaihtoehdot jos realistisia ollaan, ilman sen kummempia pään aukomisia.

M28

Olipa uskomatonta ...Vaimon siis täytyy yrittää koko ajan olla "hyvännäköinen" jotta mies muistaisi halata...Oletko ajatellut että taidat vanheta itsekin ?

• NAINEN
        sydätön kirjoitti:

EN ODOTA MIEHELTÄNI MITÄÄN LAHJAA ENHÄN OLE HÄNEN
        ÄITI!!! LAPSILTANI SAAN KOULUSSA TEHDYT LAHJAT JA SE RIITTÄÄ!!!!MIEHENI OSTAKOON ÄIDILLEEN KUKAN. JOS MIES ALKAA PITÄMÄÄN VAIMOA ÄITINÄ NIIN SUHDE ON KUOLLUT. OLEN VAIN LAPSILLENI ÄITI.

• minä vain
        NAINEN kirjoitti:

ÄITI!!! LAPSILTANI SAAN KOULUSSA TEHDYT LAHJAT JA SE RIITTÄÄ!!!!MIEHENI OSTAKOON ÄIDILLEEN KUKAN. JOS MIES ALKAA PITÄMÄÄN VAIMOA ÄITINÄ NIIN SUHDE ON KUOLLUT. OLEN VAIN LAPSILLENI ÄITI.

Juuri tämän takia avioliitot ja perheet hajoavat kun ei muisteta sitä toista ollenkaan. Naisen pitäisi olla aina seksipommi, tarhantäti, kokki, siivooja, pesulantyöntekijä, äiti, kirjanpitäjä ja kaikkea mahdollista että mies suvaitsisi huomata saati halata????? Sinä alkuperäinen kirjoittaja on ihanaa että muistat vaimoasi, pelkkä muistaminenkin riittää kukka, ja aamukahvi, lasten ja miehen kanssa oleskelu, kaikki yhdessä. Se on parasta äidille!!!

4 lapsen äiti ja onnellisessa avioliitossa jossa äitiä muistaa lapset ja mies

• kurkkaa peiliin..
        Realismia kirjoitti:

M28

Vai pitäis vaimoin olla koko ajan täydellinen..aina laitettuna. Sen lisäksi vielä että hoitaa kotia ja lapsia 24h pitäis keretä vielä huolehtimaan omasta ulkonäöstä/-muodosta miellyttääkseen miestä..ihan vaan sen takia että sais yhden pienen pusun...Kuka jaksaa?! Kyllä miehetkin vanhenevat ja rupsahtavat..ja jopa lihovat!!!

• -oho-
        NAINEN kirjoitti:

Ilmeisesti, et suo miehellesi mahdollisuutta arvostaa sinua lastenne äitinä...olethan hänelle vain pelkkä vaimo. Kaiketi mummoksi tullessasi, et halua lastenlapsien muistavan sinua...ethän ole heidän äiti, vain mummo. Nauti kuitenkin äitiydestäsi ja ole miehellesi vaimo, jonka hän valitsi lastensa äidiksi.

• maukka 2
        -oho- kirjoitti:

Ilmeisesti, et suo miehellesi mahdollisuutta arvostaa sinua lastenne äitinä...olethan hänelle vain pelkkä vaimo. Kaiketi mummoksi tullessasi, et halua lastenlapsien muistavan sinua...ethän ole heidän äiti, vain mummo. Nauti kuitenkin äitiydestäsi ja ole miehellesi vaimo, jonka hän valitsi lastensa äidiksi.

Vaimoa pitää muistaa useimmin kuin kerran vuodessa
        ja se päivä ei tarvitse olla äitienpäivä. sevoi olla vaikka joka päivä

• tavallinen aviomies
        NAINEN kirjoitti:

Aikamoinen riivinrauta ja saivartelija, huhhuh...

• kuin äiti
        sydätön kirjoitti:

minä sanoin miehelleni joka sanoo myös etten ole hänen äitinsä näin. --- minä olen sinun lapsillesi mailman paras äiti ja minä huolehdin myös sinun hyvinvoinnistasi kuin oma äitisi, mutta paljon paremmin. meillä syödään hyvin, siistiä ja puhdasta on, kaikki asiat toimii koska minä äitinä organisoin koko homman hyvin, meillä saa jokainen harrastaa mitä tykkää ja minä kuljetan. kuljetan myös mieheni silloin tällöin baariin tai sieltä kotiin siis haen autolla.... miksi mies ei voisi muistaa vaimoaan äitien päivänä edes kerran vuodessa koska se äiti hoitaa sitä miestä jokapäivä hellien ja hoivaten kuten lapsiaankin...........minua sitten risoo miehet jotka ovat niin itsekkäitä etteivät edes viitsi lastensa äitejä sen vertaa arvostaa edes pienellä muistamisella......... seksiä kyllä pitää päivittäin saada että pysyy ns. psyyke hyvässä kunnossa ja muita palveluita päivittäin...... mutta äitien päivänä pieni ystävällinen ele on sekin vaivan takana....................
        hyvää äitienpäivää kaikille äideille..... yrittäkää ymmärtää itsekkäiksi lapsiksi jääneitä miehiänne....................

• mä vain
        sydätön kirjoitti:

Miksi ei sais hössöttää oman vaimon puolesta??? Minä en ymmärrä miksei oman vaimon ensimmäisestä äitienpäivästä sais tehä ikimuistoista, onhan se kuitenkin jonkun äiti. Jos oma lapsi on vielä niin pienji ettei se osaa vielä järjestää niin miksei mies voi???

• Tuulia
        mamma kirjoitti:

No mitä ihmeen erityiskiitoksia oikein olet varronnut saavasi, kun lapsia hankit? Ei siitä mitään erityistä kiitosta tarvita, jokaisen ne pitäis ihan pyyteettömästi maailmaan hommata. Ei se mikään sankaruuslaji ole. On itsellänikin 4 lasta, mutta en tarvitse erityiskohtelua, lapset ovat lahja sinänsä ja se riittää. Lahjojen ym. toivossa lapsia väsäävät hei, jättäkää lastenteko sitten muille...

• KAKA
        NAINEN kirjoitti:

JA SINÄ OLLA TYHMÄ

• näin erotilanteessa
        Tuulia kirjoitti:

No mitä ihmeen erityiskiitoksia oikein olet varronnut saavasi, kun lapsia hankit? Ei siitä mitään erityistä kiitosta tarvita, jokaisen ne pitäis ihan pyyteettömästi maailmaan hommata. Ei se mikään sankaruuslaji ole. On itsellänikin 4 lasta, mutta en tarvitse erityiskohtelua, lapset ovat lahja sinänsä ja se riittää. Lahjojen ym. toivossa lapsia väsäävät hei, jättäkää lastenteko sitten muille...

olenkin miehelle sanonut, että tein nämä lapset itselleni, enkä hänelle, joten hän voi painua....

• Kun huomioit

Minusta on kivaa kun saa nukkua aamulla pitempään. Mies hoitaa kaikki aamu puuhat ja saa tulla valmiiseen aamiaispöytään. pöytä on hienosti katettu kaikkine herkkuineen ja ruusut maljakossa. Ja joku pikku lahja.

• bikerdad

Ei noi kukat ja hyvä ruoka ainakaan huono aloitus ole, ja varsinkin kun sään salliessa sen ruokapuolen hoitaa vaikkapa picnickillä jossain mukavassa paikassa.

Varsinaisten lahjojen ehdottelu on hiukka hankalaa ihmistä tuntematta, mutta varmasti asiansa osaava kultaseppä kykenee auttamaan.

• Nuori äiti

Pakko antaa arvoa sinulle joka jaksat huolehtia vielä arjen keskellä, antaa suurta arvostusta elämänkumppanillessi.Olen itse 21 vuotias ja 2 lapsen äiti.Varmasti yhteinen päivä perheen kesken on yksi niitä tärkeimpiä.Tärkein on että muistat.Keksi vaikka joku pysyvä muisto ja hemmottele vaikka lahjakortilla esim.kosmetologille tai vaikka parturiin...Ei sen silti välttämättä tarvi olla kallista...mutta yritys on kaiken a ja o.Tärkeintähän on että olet muistanut!!!!!!

• merhaba

Sinä nuori, 21 vuotias Äiti vastasit hienosti. Minä olen yli kuusikymppinen Isä. Olen samoissa ajatuksissa kanssasi. Tärkeintä on muistaa - se on meille kaikille tärkeää ja avioliiton onnellisuudelle vcälttämätöntä. Asettukaamme ajatteleen lähimmäisen asemassa ja pyrkikäämme tekemään HÄNET onnelliseksi!!!

• Reima

Näin kävi,että muistin viime äitienpäivänä puolisoani pienellä lahjalla ja hän kiitti minua todeten:"Mitä tää on,enhän mä sun äitis oo".

• kesakatti

Hei!

Todella herttaista,että jaksat ajatella myös lapsen äitiä. Itse äitinä en välitä äitienpäivästä, muuten kuin oman lapseni muistamisista. En odota mieheltäni muuta, kuin että muistaa oman äitinsä. Meillä itse asiassa muistetaan lasta joka äitien- ja isänpäivä. Hänhän se meistä on äidin ja isän tehnyt:).

• **Sani***

Wow:) tieteskeen kortti sinulta ja LAPSELTA. Jonkin sortin "vapaapäivä" esim. shoppailun merkeissä tai että teet kotitöitä enemmän jonkun aikaa... :)

• teresa

muista se

• vaimo ja äiti, mutta vain l...

Hienoa Teresa !
        Olen usein yrittänyt tuota samaa mielipidettä kertoa työssä ja muuallakin toiselle naiselle...mutta aina on kummeksuttu ja oudosti katsottu....en missään oloissa haluaisi olla mieheni äiti !!

• MaailmanMatti
        vaimo ja äiti, mutta vain l... kirjoitti:

Hienoa Teresa !
        Olen usein yrittänyt tuota samaa mielipidettä kertoa työssä ja muuallakin toiselle naiselle...mutta aina on kummeksuttu ja oudosti katsottu....en missään oloissa haluaisi olla mieheni äiti !!

Niin minäkin ajattelen. Mutta tässä tämä isä tekeekin tämän juhlan pienen poikansa puolesta, kun tämä poika on nyt vasta jokelteluiässä. Että sisälukutaitoa!

• vaimo jne..
        MaailmanMatti kirjoitti:

Niin minäkin ajattelen. Mutta tässä tämä isä tekeekin tämän juhlan pienen poikansa puolesta, kun tämä poika on nyt vasta jokelteluiässä. Että sisälukutaitoa!

niin sen kuuluisikin toimia, mutta kun se usein unohtuu ja saa nurinkurisia muotoja..kiva jos ajattelet ja samalla hiljalleen niin opetat myös sille jokeltajalle...minulla on ollut onni kokea se niin.

• kivakiva

..Mutta nainen tulee äidiksi saatuaan lapsen. Hän on lapsen äiti, mutta äiti myös yleisesti ajateltuna. Esim. jos siskoni saa lapsen, tule hänestä mielestäni äiti, joka ansaitsee kiitosta äitienpäivänä minultakin. Miksei silloin mies voisi muistaa myöskin äitiä? Tiukkapipoista menoa.

• äippä kertaa kaksi

jos on yhdessä lapsia hankittu ja niitä yhdessä kasvatetaan, on hienoa muistaa äitienpäivänä sitä perheen äitiä. samoin sitten isienpäivänä isiä.

minun vanhempani ostavat toisilleen vieläkin kukkia isien ja äitienpäivänä, vaikka lapset ovat jo pesästä kauan sitten muuttaneet ja kaksin asuvat. ovathan he vielä edelleenkin tietysti vanhempia ja noita juhlapäiviä on muutenkin niin harvoin, että ei se pahaa tee jos kukkia puolisolleen antaa, vaikkei kirjaimellisesti olekaan toisen vanhempi.

• Täti M

Se on ÄITIENPÄIVÄ, ei äidinpäivä. Jos mies muistaa myös vaimoaan, lastensa äitiä, se ei todellakaan ole sama kuin mies pitäisi vaimoa äitinään!

• Riina
        Täti M kirjoitti:

Se on ÄITIENPÄIVÄ, ei äidinpäivä. Jos mies muistaa myös vaimoaan, lastensa äitiä, se ei todellakaan ole sama kuin mies pitäisi vaimoa äitinään!

Näin minäkin olen asian mieltänyt. Päivä on kaikkien äitien päivä. Ei tässä ole kyse siitä kenen äiti vai vaimo jne. Näillä Vaimoni ei ole äitini -jutuilla pestään vain omaatuntoa!! Hyvää äitien päivää kaikille äideille!

• äiti myös
        Riina kirjoitti:

Näin minäkin olen asian mieltänyt. Päivä on kaikkien äitien päivä. Ei tässä ole kyse siitä kenen äiti vai vaimo jne. Näillä Vaimoni ei ole äitini -jutuilla pestään vain omaatuntoa!! Hyvää äitien päivää kaikille äideille!

Niin, päivä on kaikkien äitien. Ei vaan oman äidin päivä, kuten isän päivää viettää kaikki isät. Hyvää äitienpäivää kaikkien äidit.

• hubby

Sitten ainakin vaimo muistaa sen aina...

• niimpä niin...

Tuo oli kaikista hulluin ja tökeröin ehdotus mitä olen koskaan kuullut/nähnyt!!! Itsekkö olisit siitä hyvilläs...?!

• Huppa Puppa!

- Eiköhän se kannata antaa se sama vanha lahja, eli "tulppaani mukuloineen" samaan vanhaan karvavuorattuun vaasiin! Sen saa sitten isänpäivänä takas, mukavaa kierrätystä? Jos haluaa antaa jotain pientä muistolahjaa, ehdotan satiaisia! Ne on tosi pieniä ja vaimo varmasti muistaa?

• lilandra

Illalla kun pienenne nukahtaa, sido vaimo sängynpäätyyn , kuorruta kermavaahdolla ja koristele mielesi mukaan hedelmillä tai karamelleilla. Syö suihisi ja tuota samalla vaimolle nautintoa, jossa hänen ei tarvitse kantaa vastuuta vaan hän saa vain vastaanottaa himoa, hellyyttä ja palvontaa.

• oikea ylläri

• kokeiltu on!

• että

ajattelet myös vaimoasi äitienpäivänä, etkä vain omaa äitiäsi!Yksi hieno lahja olisi että tekisit vaimollesi oikein hyvän hieronnan jonkin aromaattisen öljyn avulla ja jos välttämättä haluat vielä ostaa jotain niin joku hyvä hajuvesi olisi varmasti mieleinen!Oikein onnistunutta äitienpäivää toivottelen...:)

• monilapsisen perheen iäs

Kun puolisosi on väsynyt niin anna hänelle aikaa ja holenpitoa sanomalla että voit lähteä vaikka lenkille niin minä hoidan lasta sillä välin. Toinen on se että vie hänet syömään jonnekin.

• hups

Hmmmn, miten "auttaminen" olisi joku lahja? Jos on yhteinen koti ja lapsi, ovat hommatkin yhteisiä! Tietenkin äitienpäivä on hyvä hetki vähän petrata kotityö- ja lapsenhoitokiintiön täyttämisessä, mutta että se olisi jokin lahja? Häh?

Vaikkei vaimo tietenkään ole äitisi, on paikallaan muistaa häntä äitienpäivänä, etenkin, kun lapset ovat pienen pieniä. Lahjaideaa kannattaa miettiä persoonan kautta: timantteja, karvasuojus auton rattiin, manikyri, teatteriliput (ja yhteinen ilta), liimapyssy harrastukseen tms... -mistä vaimosi nyt innostuisikaan? Tärkeintä on miettiä, mitä HÄN haluaa, ei sitä, mitä itse haluat. -Tiedän, aika vaikeaa.

• 25 äitienpäivää
        hups kirjoitti:

Hmmmn, miten "auttaminen" olisi joku lahja? Jos on yhteinen koti ja lapsi, ovat hommatkin yhteisiä! Tietenkin äitienpäivä on hyvä hetki vähän petrata kotityö- ja lapsenhoitokiintiön täyttämisessä, mutta että se olisi jokin lahja? Häh?

Vaikkei vaimo tietenkään ole äitisi, on paikallaan muistaa häntä äitienpäivänä, etenkin, kun lapset ovat pienen pieniä. Lahjaideaa kannattaa miettiä persoonan kautta: timantteja, karvasuojus auton rattiin, manikyri, teatteriliput (ja yhteinen ilta), liimapyssy harrastukseen tms... -mistä vaimosi nyt innostuisikaan? Tärkeintä on miettiä, mitä HÄN haluaa, ei sitä, mitä itse haluat. -Tiedän, aika vaikeaa.

Minunkaan mielestäni auttaminen äitienpäivänä ei ole mikään lahja! Koti ja lapset ovat yhteinen "yritys" 365 pv:nä vuodessa, joten ei kannata stressata isää ja lapsia erityisiin suorituksiin äitienpäivänä.Toki lapsille pitää vanhemman näyttää esimerkkiä ja olla mallina siinä että lähimmäinen huomioidaan.Oli se huomioiminen sitten pieni lahja, valmiit aamukahvit, perheen kokoontuminen yhteen (jos lapset jo maailmalla)tms. Kaupallisuus ja hössötys ja formaatit saaneet liikaa tilaa tässäkin äitienpäivävillityksessä.Sitten kun lapset jo aikuisia ja he yllättävät oma-aloitteisesti henkilökohtaisella lahjalla, niin se on parasta tai sitten lapset yhdessä suunnittelevat ja tekevät aterian.Mitä muuta mukavaan yhdessäoloon tarvitaan? Osaan jo iloita pienistä asioista kolmen lapsen äitinä kun 25. äitienpäivä koittaa. Älkää tehkä numeroa sunnuntaista, vaan miettikää mikä teidän omalle perheelle on se paras tapa viettää äitienpäivää (ja muitakin päiviä vuodessa!).Vaimolta/äidiltä voi kysyä vinkkejä jos ei ole varma asioista...

• Saara
        25 äitienpäivää kirjoitti:

Minunkaan mielestäni auttaminen äitienpäivänä ei ole mikään lahja! Koti ja lapset ovat yhteinen "yritys" 365 pv:nä vuodessa, joten ei kannata stressata isää ja lapsia erityisiin suorituksiin äitienpäivänä.Toki lapsille pitää vanhemman näyttää esimerkkiä ja olla mallina siinä että lähimmäinen huomioidaan.Oli se huomioiminen sitten pieni lahja, valmiit aamukahvit, perheen kokoontuminen yhteen (jos lapset jo maailmalla)tms. Kaupallisuus ja hössötys ja formaatit saaneet liikaa tilaa tässäkin äitienpäivävillityksessä.Sitten kun lapset jo aikuisia ja he yllättävät oma-aloitteisesti henkilökohtaisella lahjalla, niin se on parasta tai sitten lapset yhdessä suunnittelevat ja tekevät aterian.Mitä muuta mukavaan yhdessäoloon tarvitaan? Osaan jo iloita pienistä asioista kolmen lapsen äitinä kun 25. äitienpäivä koittaa. Älkää tehkä numeroa sunnuntaista, vaan miettikää mikä teidän omalle perheelle on se paras tapa viettää äitienpäivää (ja muitakin päiviä vuodessa!).Vaimolta/äidiltä voi kysyä vinkkejä jos ei ole varma asioista...

Minustakaan auttaminen ei ole lahja, koska se on itsestäänselvyys yhteisyrityksessä nimeltä perhe.
        Vaikka vaimosi ei olekaan äitisi, on mielestäni ihan perusteltua muistaa häntä jotenkin silloin kun lapsi/lapset ovat niin pieniä etteivät osaa vielä esim. korttia itse tehdä.
        Mitään tavaraa (yöpaita, kastelukannu, timanttisormus yms.) en suosittele, vaan kaunista keväistä kukkakimppua, jonka voi antaa itsetehdyn aamiaisen yhteydessä. Aamiainen voisi sitten olla hiukan ylellinen sisältäen esim. mansikoita ja kuohuviiniä (pieni pullo ei paljon maksa). Tällainen muistaminen on minusta ollut tosi mukavaa !

• MM2005

Katsomalla tietysti MM-jääkiekkoa ;-)

• Lissu

En tiedä yhtään naista, varsinkaan pienen lapsen äitiä, joka ei ilahtuisi pienestä hemmotteluhetkestä. Osta lahjakortti jalkahoitoon, kasvohoitoon, hierontaan tms.

Koruni, tuoksuni ja yöpaitani ainakin minä haluan ostaa itse - saan sellaiset kuin haluan!

• Way

Yks mitenkä esimerkiksi ravintoloissa asiakkaan saa hyvälle tuulelle on että ylittää hänen odotuksensa, eli mielikuvitusta peliin. :)

• kolmen tytön isi

Vaikka sinulla on pieni lapsi niin tee lapsen kanssa kortti ja laita kynä sen käteen ja piirrä sen kanssa yhdessä ihan mitä vain.
        Mutta tärkein:
        Keitä kahvit tai tee.
        Lisukkeeksi paahtoleipä jossa on kinkkua tai juustoa, tuorekurkkua ja tomaattia.
        Vie ne hänelle sänkyyn.
        P.s jos vähänkään osaa lukea leivontakirjoja niin kyllä meiltä miehiltä onnistuu kääretortun teko. Me tehdään tyttöjen kanssa tällaiset yhdessä.
        Ja tärkeä pointti on myös se, että jotenkin vain se huomion kun saa vaan äiti niin kyllä se siitä.
        Ei oteta turhia ressejä.
        Tämä vielä suomen kauneille äideille, vaimoille ja mummuille: Hyvää äitien päivää, te olette suomalaisille miehille tärkeitä vaikka me ei sitä useinkaan teille osoiteta.

• äiti03

huolehdit lapsesta ja ruokahuollosta tuona päivänä. Annat lahjaksi esim. hieronta tai kampaamolahjakortin seuraavalle viikolle, ja hoidat lasta niin että vaimo pääsee rentoutumaan.

Ja kortti on kyllä aivan ihana. Vaikka kuva tuosta jokeltelijasta ja molempien "allekirjoitus" kortissa. Tai mä tein isälle vauvan jalanjäljen painettuna korttiin isänpäivänä.

• Onn

Vaimo haluaa huomiota ja musitamista äitienpäivänä. Mitenkä asian järjestän, kun muutenkin siivoan, tiskaan, laitan ruuan, ja hoidan pääsääntöisesti lapsetkin? Joskus tulee mieleen, että eikö mikään riitä?

• tyhrfcx

ehdottomasti ruusuilla =))))

• äiti itsekin

Ihanin kortti, jonka olen koskaan saanut oli isin ja pienen vauvamme yhteistyötä. Suureen, paksusta kartongista tehtyyn korttiin oli painettu vauvan käden ja jalan kuvat sormivärillä. Se kortti edelleen jaksaa nostaa tipan silmäkulmaan.

Muuten "hyvän äitienpäivän" ainekset onkin jo lueteltu tuossa, rauhassa heräämistä, kahvit sänkyyn, halauksia, suukkoja ja rauhallista yhdessäoloa ilman ylisuorittamista.

• Turkulainen tosimies

Paras tapa loistavaan yllätykseen on se kun keittää aamulla kahvit vaimolle ja heti aamukahvin jälkeen lähtee kotoa pois muka asioille ja häipyy ilman perhettä baanalle. Kavereiden kanssa voi katsoa jääkiekkoa ja siirtyä alkuillasta pubiin keskustelemaan äitienpäivästä. Aamuyöllä konttaa pitkän kaavan mukaiselta reissulta kotiin kaulukset huulipunassa ja strippibaarin sisäänpääsylippu taskussa ja toitottaa täysillä eteisessä "HYVÄÄ ÄITIEN PÄIVÄÄ KULTA"..

Näin saat ikimuistoisen äitienpäivän ja ehkä onnistut saamaan loppuyöstä sovittelurakastelut.

• tiedän!!

Anna kunnolla munaa,,,ja paljon!!

• Perskännit

Vedät tolkuttomat perskännit aamupäivällä kuppilassa. Sitten menet kotiin riehumaan, hajotat huonekaluja. Heiluttelet vähän puukkoa ja lemppaat koko poppoon pihalle.

Eiköhän tuosta riitä muisteltavaa vähäksi aikaa koko perheelle? Jolle on sitten kiva jälkikäteen naureskella, että: "heh' heh' oli vähän ekstriimi-aiskienpäivä heh'"

• Leski-äiti

Ennen kuin mieheni kuoli sain häneltä monenlaista äitienpäivälahjaa. Joskus tuli kalliimpia, joskus vain valkovuokkoja (rahallisesta tilanteesta riippuen), joskus jotain vähän kalliimpaa.
      Ei tärkeintä ole se mitä annat, vaan että huomioit häntä äitinä. Kukat ja aamukahvi vuoteeseen iso halaus riittää. Hän huomaa että arvostat ja rakastat häntä.
      Ei ne lapset osaa huomioida ennenkuin ovat itse vanhempia. Olet oikealla linjalla!
      Hyvää jatkoa teille kaikille, arvosta häntä kun hän on siinä nyt. Huomisesta ei koskaan tiedä.
      Olin 35 kun kohtalo erotti meidät.

• Ira

Kiitos Sinulle leski-äiti. Minullakin on kaksi lasta, molemmat tähtinä taivalla. Menetin myös mieheni. Jaksan, kun tiedän, että he kaikki ovat yhdessä. Mikä on tämän tarkoitus? Se on se kysymys, johon en ole vastausta saanut.

• Leski-äiti
        Ira kirjoitti:

Kiitos Sinulle leski-äiti. Minullakin on kaksi lasta, molemmat tähtinä taivalla. Menetin myös mieheni. Jaksan, kun tiedän, että he kaikki ovat yhdessä. Mikä on tämän tarkoitus? Se on se kysymys, johon en ole vastausta saanut.

Jotenkin lohduttaa se ettei ole yksin. Toivottavasti sinuakin. Ei tähän suruun ole lääkettä, mutta on tieto siitä että rakkaus on ikuinen, se kestää vaikka kuoleman yli. Itsekin painiskelen samojen kysymysten äärellä mutta se että rakkaus kesti loppuun asti, jotenkin lohduttaa.
        Sydämestäni toivon sinulle kaikkea hyvää ja vaikka mikään muu ei lohduta, niin mieti, että on joku joka ajattelee sinua lämmöllä ja suree sinun kanssasi.
        Toivon sinulle kaikkea hyvää
        - Leski-äiti
        ps. sinulle on varmaan tarjottu kriisi-apua, mutta älä unohda että tarvitset sitä myöhemminkin.

• Nimetön
        Ira kirjoitti:

jos joskus haluat vaihtaa ajatuksia, vaikka vähän hilpeämmissäkin merkeissä, löydät minut osoitteesta: [email protected]

• samettitossu
        Ira kirjoitti:

Siunausta sulle elämääsi. Haluaisin lohduttaa sinua kun vain osaisin,minulla on Jumala joka auttaa ja antaa voimia vaikeissa asioissa. Sinullekkin voisin sanoa(oletkin jo luultavasti) käänny Jumalan puoleen ota yhteyttä uskoviin ihmisiin.Käy ehtoollisella usein se lohduttaa,he jotka ovat jo perillä ovat taivaassa yhtäaikaa meidän kanssamme ehtoollispöydässä siihen saamme luottaa(Alttari on puolipyöreä kirkossa, toinen puoli siitä taivaassa..

• iiris
        samettitossu kirjoitti:

Siunausta sulle elämääsi. Haluaisin lohduttaa sinua kun vain osaisin,minulla on Jumala joka auttaa ja antaa voimia vaikeissa asioissa. Sinullekkin voisin sanoa(oletkin jo luultavasti) käänny Jumalan puoleen ota yhteyttä uskoviin ihmisiin.Käy ehtoollisella usein se lohduttaa,he jotka ovat jo perillä ovat taivaassa yhtäaikaa meidän kanssamme ehtoollispöydässä siihen saamme luottaa(Alttari on puolipyöreä kirkossa, toinen puoli siitä taivaassa..

Ihmettelen aina, miksi ihmiset tyrkyttävät jumalaa ja uskoa lohduttamaan hädän hetkellä?? Itse olen kriisityötä tehneenä nähnyt, että uskonnosta voi olla jopa enemmän haittaa kriisissä kuin hyötyä. Jokainen selviää surustaan omalla tavallaan - ei jumalan tai muun epätodellisen avulla , vaan nimenomaan eläen tätä päivää ja ottaen vastaan sen mitä se tuo tullessaan!!Jos jumala rakastaa meitä, miksi se tuottaa silti niin paljon tuskaa???ei ole uskottavaa olla uskova..

• Ira
        iiris kirjoitti:

Ihmettelen aina, miksi ihmiset tyrkyttävät jumalaa ja uskoa lohduttamaan hädän hetkellä?? Itse olen kriisityötä tehneenä nähnyt, että uskonnosta voi olla jopa enemmän haittaa kriisissä kuin hyötyä. Jokainen selviää surustaan omalla tavallaan - ei jumalan tai muun epätodellisen avulla , vaan nimenomaan eläen tätä päivää ja ottaen vastaan sen mitä se tuo tullessaan!!Jos jumala rakastaa meitä, miksi se tuottaa silti niin paljon tuskaa???ei ole uskottavaa olla uskova..

Olen ollut niin peloissani monta monta kertaa ja pyytänyt apua Jumalalta. Hän ei ole minua auttanut. Mikä on tämän kaiken tarkoitus? Se on se kysymys, mihin etsin vastausta. Tekeekö kärsimys minusta vahvemman ihmisen? Jos Jumala on olemassa ja tämän surun järjesti, niin mitä hän haluaa tällä teollaan minulle sanoa? Mitä tehtävää minulla on olla täällä? Yksin. Olinko valittu vai oliko sattumaa?

• Ira

Ensimmäinen äitienpäivä yksin. Pidä huolta siitä mitä Sinulla on. Se ei lahjoja kaipaa. Kunhan rakastat.

• äiti itse

Pahoillaan. Voimia tulevaan äitienpäivään sinulle.
        Elämä on tällaista. .

• Leski-äiti

Minä menetin tapaturmaisesti mieheni vajaat 8 vuotta sitten. Tiedän että ensimmäiset pari vuotta ovat kaoottisia. Toivottavasti sinulla on lapsia, niiden avulla minä jaksoin kun tuntui että kaikki kaatuu päälle. Pidä puolesi tätä maailmaa vastaan, sukulaiset ja ystävät haluavat pelkkää hyvää, vaikka huomaat että moni heistä jää takaa-alalle. Ystäviä tulee silti vuosien saatossa lisää ja ne parhaat punnitaan nyt.
        Tulet huomaamaan että yksinäistä naista yritetään käyttää hyväksi- varsinkin jos sinulla on omakotitalo. Monet ikävä kyllä käyttävät yksinäistä naista hyväkseen.
        Kaikesta huolimatta haluan kertoa että älä anna periksi. Joskus se elämä vielä paistaa "risukasaan". Olen edelleen lasteni kanssa yksin, mutta olen "löytänyt itseni" ja osaan olla yksinkin.
        Muistoja ei sinulta mikään pois saa, elä vaikka niille! Moni ei elämässään saa koskaan kokea suurta onnea, katkeruudenkin läpi se kantaa, usko pois!

• susnaine

Hei

Onpa hienoa kuulla että kaltaisiasi miehiä on! Sellaisia jotka suunnittelevat äitienpäiväyllätystä vaimolleen, ottavat huomioon, jopa näkevät vaivaa. Tämä on piristävä ja toivoa herättävä uutinen. Kiitos! Rakkautta on siis vielä olemassa. Ehkä maailma pelastuu.

• liisa

paras lahja äidille on että lapset muistaa pienellä kortilla tai sanoilla tekstiviestillä ei siinä isää tarvita isä muistakoon vaan omaa äitiänsä

• ISÄ!

Kun isä arvostaa äitiä perheessä se on ihanteellinen kasvualusta pienokaiselle.Kun ojennat kukkia kietaiset kädet kaulalle,kumarrut vaimosi puoleen ja sanot:meidän pikku äidille!Siitä hän saa voimaa olla hyvä äiti lapsellenne.

• murmelus

Niinpä vaimo ei todellakaan ole miehensä äiti,vaikka monessa perheessä siltä näyttääkin.Vaimo passaa ja hoitaa kuin mies olisi yksi lapsista ja mies käyttäytyy kuin avuton lapsi.Säälittävää koko perheen kannalta.Niin kauan kun lapsi ei itse tiedä mikä tai milloin edes äitienpäivä on niin unohtakaa koko juttu.

• vaimo
        murmelus kirjoitti:

Niinpä vaimo ei todellakaan ole miehensä äiti,vaikka monessa perheessä siltä näyttääkin.Vaimo passaa ja hoitaa kuin mies olisi yksi lapsista ja mies käyttäytyy kuin avuton lapsi.Säälittävää koko perheen kannalta.Niin kauan kun lapsi ei itse tiedä mikä tai milloin edes äitienpäivä on niin unohtakaa koko juttu.

Kyllä äitienpäivänä isän KUULUU muistaa vaimoaan(vaimon tietenkin miestään isänpäivänä)yhdessä lasten kanssa. Lasten ollessa niin pieniä etteivät voi/osaa tehdä korttia/lahjaa ja ojentaa sitä äidille se on isän velvollisuus tehdä lasten puolesta. Ainakin minä tunnen olevani koko perheen yhteinen äiti,en vaan lasteni. En tietenkään biologisesti ole mieheni äiti mutta perhe koostuu ÄIDISTÄ ISÄSTÄ JA LAPSISTA. Typeryytensä nainen osoittaa sillä ettei kelpaa miehen antama lahja sen vuoksi ettei ole miehensä äiti. Olisivat iloisia ja onnellisia että mies huomaa ja haluaa muistaa äitienpäivänä. Tuskinpa mies on niin tyhmä että ostaa vaimolleen lahjan sen vuoksi että LUULEE vaimonsa hänet synnyttäneen (eli on hänen ÄITI). Mutta kaikki taaplatkoon tyylillään. Sinulle alkuperäinen, on tosi hienoa että haluat muistaa vaimoasi(=sinun perheen äiti)äitienpäivänä.

• ellu
        murmelus kirjoitti:

Jos minun mieheni ostaisi minulle äitienpäivä lahjan ,loukaantuisin syvästi. En tietäisi olenko vaimo vai Äiti.

• kahden äippä

Meillä ei tuo mies edes muista äitienpäivää tai osaa ajatella, että sitä voisi jotenkin juhlistaa. No mutta... ekana äitienpäivänä ei huomioitu mitenkään. Ostin itse kortinkin mutta eipä hän sitä kirjoittaa muistanut :)
      Toisena äitienpäivänä tyttö oli hoidossa kasvattanut kukan ja tehnyt kortin. Aamulla heräsin tein aamupuurot ja puolilta päivin kun mies nousi menin takaisin sänkyyn ja sitten toivat lahjan ja kortin. (Kakun olin itse ostanut.) Tyttö lauloi "Paljon onnea vaan..." sen minkä 1v osasi :)
      Tänä äitienpäivänä tyttö ei ole hoidossa mutta yhdessä askarreltiin hänen ja pikkuveikan 6kk kanssa kortit mummoille. Samalla saivat askarrella minullekin. Korttien kirjoitus jäi isille ja tytölle. Vinkiksi annoin käydä ostamassa vaikka yöpaituli jonka lapset saa valita :) Ja eiköhän kakkukin hoidu heidän kauttaan.
      Siispä kun lapset kasvaa niin osaavat itsekin vaatia jotakin... jopa muistaa äitiä!

Parhaita lahjoja joita itse voisin ajatella, olisi nukkua pitkään, päästä katettuun aamiaispöytään, syödä aamupala rauhassa (isän hoitaessa lasten aamiaiset ja vaatetuksen), saada iso hali ja suukko molemmilta lapsilta ja ehkäpä myös mieheltä :) sekä viettää koko päivä yhdessä vaikka mitään erikoista tekemistä ei olisikaan. Ehkä ulkoilla, tehdä pihahommia, leikkiä, mökkeillä... ihan vaan meidän perhe :)

• Isukki x3

Täälläkin on nyt nähty paljon kommentteja tyylillä "vaimosi ei ole äitisi" jne. Pitääkin oikein kysyä että onko jossain joku sääntö joka sanoo että äitienpäivänä saa muistaa vain omaa äitiään? Minusta jo päivän nimi, joka muuten on monikossa, kertoo että kyseisenä päivänä muistetaan kaikkia äitejä, eli kukkapuskan saa kiikuttaa vaikka naapurin vanhalle rouvalle jos parempaa osoitetta ei keksi.

Minä ainakin aioin muistaa sunnuntaina omaa äitiäni ja vaimoa sekä myös vaimon äitipuolta vaikka hän ei mitään verisukua olekkaan - onpahan kuitenkin äiti ja kuuluu lähipiiriin. Tänä vuonna vaimon oikean äidin muistaminen jää ajatusasteelle, hauta kun sijaitsee muutaman sadan sadan kilometrin päässä. Ennen lasten sytymää sinnekkin tuli välillä ajettua viemään kukkaset haudalle.

Oma äitienpäiväaamu alkaa lasten kanssa sillä, että yritämme syödä hiirenhiljaa aamupalan ja hiipiä sitten hiljaa ulos jotta vaimo saa jäädä nukkumaan. Koska asumme kaupungissa niin matka suuntautuu autolla kaupungin laidalle ja josta käymme keräämässä ne perinteiset valkovuokot äidin kahvipöytään. (Vaimokin arvostaa itse kerättyjä valkovuokkoja enemmän kuin naapuritalon kukkakaupan ruusukimppua). Sitten takaisin kotiin laittamaan kahvipöytä valmiiksi ja keittämään äidille tuoretta kahvia. Lapset herättävät äidin ja vievät omat lahjansa sänkyyn, itse kahvitarjoilua ei sängyssä meillä nykyään ole - vaimon omasta toivomuksesta. (Tosin on sitäkin alkuaikoina kokeiltu). Loppupäivän vaimo saakin laiskotella jos haluaa, meillä äiditienpäivä on puolivirallinnen äidin "vapaapäivä". Ruoka tehdään ja syödään yleensä kotona, johtuen käytännön ongelmista viedä kolme alle viisivuotiasta lasta ravintolaan syömään. :)

• Niinu

Kuulostaa aivan ihanalta aitienpaivalta!! Itse en ole viela aiti, mutta jos jonain paivana on omia lapsia hartain toiveeni olisi etta mieheni musitaisi minua aitienpaivana samoin tavoin. Tarkeinta aitienpaivassa eivat ole lahjat vaan yhdessa vietetty aika. Silla siita ne muistot syntyvat.
        Oikein hyvaa aitien paivaa kaikille Suomen aideille!!

• Osasit

Sinä osasit parhaiten ilmaista asian.
        Se todellakin on monikossa äitiENpäivä. Ja silloin saa onnitella ja muistaa ketä tahansa äitiä. Ja hyviin tapoihin kuuluu muistaa omien lastensa äitiä niinkuin omaansakin.
        Kyllä mekin onnittelemme perheemme kaikki äidit.

Kaikki eivät vaan jostain syystä ymmärrä näitä asioita. Eivätkä siksi osanneet vastata ketjun alottajan kysymykseen. Joittenkin vastauksista kaikui kateus ja joissakin pelkkä moukkamaisuus.
        Mutta paljon oli ihan fiksujakin vastauksia.

Kyllä isukit osaa hommansa hoitaa.

• J@su

tämä on jo 8 äitienpäivä ja en ole koskaan halunnut mitään enkä myöskään tänä vuonna mitään lahjaa olen aina ollut iloinen lasten tekemistä korteista ja askarteluista ne ovat niin onnessaan kun heillä on salaisuus äidille minkä saa antaa vasta äitienpäivänä. olen tietysti iloinen jos isi jaksaa hoitaa lapsia sen aamun jotta voi potkötellä vähän pitempää. se on toiminut myös isi päivänä viemme isille sänkyyn aamupalaa la itse askarrellut kortit ja annamme isin pötkötellä pitkään

• julli

...parhaan kaveri kanssa keskenkaiken...?

• ConOfTheBitch

En tiedä onko tämä idea jo tuola listalla, kun en jaksa kaikkea lukea, mutta minä ajattelin ostaa kotisiivouslahjakortin emännälle. Luulen että ilahtuu, kun en viime vuonna kerennyt / muistanut mitään kunnollista ostaa.

• mammu

älä helkutissa kotisiivousta palkkaa...vaimo saattaa kokea itsensä huonoksi siivoojaksi, kun joku tunkee siivoaan hänen reviirilleen!masentuu vielä.eri on jos hän on toivonut sitä.kysele mielummin toivomuksia.

• ConOfTheBitch
        mammu kirjoitti:

älä helkutissa kotisiivousta palkkaa...vaimo saattaa kokea itsensä huonoksi siivoojaksi, kun joku tunkee siivoaan hänen reviirilleen!masentuu vielä.eri on jos hän on toivonut sitä.kysele mielummin toivomuksia.

Meidän Äijjä on kohta 1v3kk ja luukussa lääniä reilu 100m2 joten ei sitä ite kerkee millään pitää kunnolla siistinä. On siitä ennenkin ollut puhetta että vois joskus palkata siivoojan, kun siitäkin saa verovähennyksiä jonkun verran, eikä me meinata kunnolla jaksaa / ehtiä siivota.

Olikohan tarpeeksi sekavasti kirjoitettu...

• mammu
        ConOfTheBitch kirjoitti:

Meidän Äijjä on kohta 1v3kk ja luukussa lääniä reilu 100m2 joten ei sitä ite kerkee millään pitää kunnolla siistinä. On siitä ennenkin ollut puhetta että vois joskus palkata siivoojan, kun siitäkin saa verovähennyksiä jonkun verran, eikä me meinata kunnolla jaksaa / ehtiä siivota.

Olikohan tarpeeksi sekavasti kirjoitettu...

no sittenhän se on ok,jos on ollut puhetta. ihan ok idea. hyvät äitienpäivät teille ja kaikille muille.

• samettitossu

hei vaan kaikki isät antakaa jokin kaunis koru vaimolle äitienpäivä aamuna kun viette kahvit sänkyyn vaimolle kakun kera. Minä ,mummi jo, olen aina ihastunut koruihin ne ovat niin henkilökohtaisia ja ovat tuottaneet suurta iloa itselleni. ps. suomen lippu liehumaan

• ConOfTheBitch
        mammu kirjoitti:

no sittenhän se on ok,jos on ollut puhetta. ihan ok idea. hyvät äitienpäivät teille ja kaikille muille.

Sitä samaa myös sinne!

• Vappuhuisku

pyllyys ja leiki villakoiraa.

T:Jörkka

• äiti itsekin

yhteinen kylpyläreissu, yhdessä syömään ravintolaan, äidille / vaimolle lahjakortti kauneushoitolaan, koru lahjaksi... jotain henkilökohtaista kattiloiden sen sijaan että ostaisit kattiloita tms.

• mummu

olen kahden lapsen äiti ja kahden lapsen mummu.Olen jo monta vuotta saanut äitienpäivänä lahji
        ojen lisäksi vapaaå
        päivän koko sunnuntaiksi.Samoin saa mies isänpäivänä,ei tarvi tehdä yhtään mitään,se on hienoa huomata,kun mies laittaa ruokaa ja kyselee missä on se ja se kippo ja kuppi, vaikka ne astiat on olleet samassa paikassa kolme vuosikymmentä.Huomaa edes sen että on tärkeä edes siellä keittiössä.Kokeilkaa muutkin,vaikka on kyllä vaikeaa olla tekemättä mitään kun on tottunut hoitamaan ruokapuolen.mt

itään

t

j¨¨¨¨

• mummu
        mummu kirjoitti:

olen kahden lapsen äiti ja kahden lapsen mummu.Olen jo monta vuotta saanut äitienpäivänä lahji
        ojen lisäksi vapaaå
        päivän koko sunnuntaiksi.Samoin saa mies isänpäivänä,ei tarvi tehdä yhtään mitään,se on hienoa huomata,kun mies laittaa ruokaa ja kyselee missä on se ja se kippo ja kuppi, vaikka ne astiat on olleet samassa paikassa kolme vuosikymmentä.Huomaa edes sen että on tärkeä edes siellä keittiössä.Kokeilkaa muutkin,vaikka on kyllä vaikeaa olla tekemättä mitään kun on tottunut hoitamaan ruokapuolen.mt

itään

t

j¨¨¨¨

anteeksi kirjoitusvirheet

• marke

Olen aina tiennyt ja sanonkin sen.Ei voi olla mitään niin ihanaa kun mummut ja papat. Toivoisin että minullakin olisi joku olkapää, johon voisi nojata. Joskus vaan on liian vaikeaa. Kaikkea hyvää Teille. Marke.

• woman81

Äitienpäivänä äitiä tulee hemmotella..Aamulla voi viedä kahvin ja vaikka ruusun sänkyyn..Se varmasti on mukava yllätys...

• tigerlilyth

Jos haluat yllättää vaimosi niin leivo esim. täytekakku tai jotain muuta niin voit olla varma että vaimosi ilahtuu. Sen lisäksi tee itse kortti jossa on joku semmonen kuva jossa on koko teidän perhe tai vaimosi yksin tai sitten vain joku muu ihana tai hullunkurinen kuva.

• auta armias!

olipa uutta...ihmeellistä,persoonallista...vain laulu ja runo puuttuivat...antakaa serlaa...itkettää...toi surkeus!

• Jorma1000

Sano vaimolle että "pauppa vähän toosaa tahi miä meen huariin"!

• Hassu Majava

Itse aion kyllä lahjoittaa 7500e stipendin vaimolleni. Stipendillä voi ostaa minulta palveluksia yhden päivän ajan.

• kyllästynyt

Hei!

Älä ainakaan yllätä vaimoa istumalla sohvalla ja tuijottamalla jääkiekkoa, siis jos vaimoa ei kiinnosta. Alan itse kyllästyä samanlaiseen äitienpäiväviikonlopun viettoon... Tänäänkin piti alunperin lähteä miehen kanssa kahdestaan johonkin (piiiiitkästä aikaa!) ja viedä lapset hoitoon, mutta hups! TV:stä tuleekin Suomen peli...kaikki meni pipariksi. Ja minä pidättelen raivoani... ei kun lenkille!

• No niin on!

On se kumma, että kun nainen tulee äidiksi, niin joillekin miehille ei tule mieleenkään auttaa vauvaansa/taaperoansa äitienpäivän juhlistamisessa! Eihänpieni osaa itse mitään! Meillä isi on tuonut kahvia, voileipää, kakkua, kortin, kukkia ja ehkä lahjankin joka vuosi esikoisen syntymän jälkeen. Nyt tulee viides äitienpäiväni ja molemmat lapset piirtävät "salaa" kortit. Isi antaa materiaalit. Isi myös kantaa aamiaistarjottimen sunnuntaina sänkyyn. Ja koko kolmikko laulaa "paljon onnea vaan". Pusuja ja haleja saan kaikilta. En oikeastaan toivo lahjaa. Siis mitään tavaraa. Kukat, kortit ja ravintolapäivällinen riittävät. Tänä vuonna toivoisin saavani valkovuokkoja, sillä niitä ei aiemmalla asuinpaikkakunnalamme ollut.

• äitienpäivä 5x
        No niin on! kirjoitti:

On se kumma, että kun nainen tulee äidiksi, niin joillekin miehille ei tule mieleenkään auttaa vauvaansa/taaperoansa äitienpäivän juhlistamisessa! Eihänpieni osaa itse mitään! Meillä isi on tuonut kahvia, voileipää, kakkua, kortin, kukkia ja ehkä lahjankin joka vuosi esikoisen syntymän jälkeen. Nyt tulee viides äitienpäiväni ja molemmat lapset piirtävät "salaa" kortit. Isi antaa materiaalit. Isi myös kantaa aamiaistarjottimen sunnuntaina sänkyyn. Ja koko kolmikko laulaa "paljon onnea vaan". Pusuja ja haleja saan kaikilta. En oikeastaan toivo lahjaa. Siis mitään tavaraa. Kukat, kortit ja ravintolapäivällinen riittävät. Tänä vuonna toivoisin saavani valkovuokkoja, sillä niitä ei aiemmalla asuinpaikkakunnalamme ollut.

-Osta iso puska ruusuja tai käy lauantaina päiväkävelllä vauvan kanssa kahdestaan ja kerätkää valkovuokkoja.
        -Jos et osaa leipoa, osta Frödingen pakastesuklaakakku. Tai mansikkakakku. Jätä kakku yöksi jääkaappiin tai parvekkeelle sulamaan.
        -Osta valmis kortti tai korttipahvi Tiimarista ja laita kynä vauvan käteen. Pidä itse kiinni myös kynästä ja kokeilkaa, mitä vauva korttiin saa aikaiseksi.
        -Varaa seisovanpöydän ruokailu jostain hienosta paikasta. Esim. jostain kartanosta. Lehdissä tänäänkin runsaasti ilmoituksia.
        -Käykää jossain kauniissa paikassa kävelyllä ruokailun jälkeen.
        -Jos haluat välttämättä tämän lisäksi ostaa lahjan, osta vaikka iloisen värinen yöpaita jamainitse, että vauva tykkää kirkkaista väreistä.
        -Muista viedä aamukahvit sänkyyn. Laita kello ajoissa soimaan!

• issna

Ota äiti kunnon sylihauteeseen ! ! ! !

• "äitienpäivästä",

aivan turhaa ja tarpeetonta lässytystä on se.

• sisko1

sano hänelle että tahdot avioeron.

• prkl

sisään ulos ja ravistus.ja sitten kaljalle

• marke

Mieskö oot? Onhan sinullakin äiti? Vai? Kunnioitatko häntä? Rakastan edesmennyttä äitiäni ja toivon että sinä teet myös niin.Marke.

• hadhadh

Suositelen antamaan tulppaanin mukuloineen. Siitä ne äidit(kin)tykkäävät.

• punalippu

äitienpäivä.markkinamiesten kusetusjuhla.miksi äitiä pitäisi muistaa kerran vuodessa miksi ei joka päivä?miksi joka vuosi pennut sotkevat keittiön?jonka saat siivota?miksi jokavuosi saat sen samanlaisen elähtäneen ruusupuskan?yöpaidan jota et koskaan käytä,kamalia kortteja joista et mitään ymmärrä.eikö voitaisi unohtaa koko juhla ja muistaa äitiä koko vuoden ajan!pois tyhmät lahjat!antakaa äidille sitä mitä hän tarvitsee:omaa aikaa,vapautta mennä ja tulla ja vain olla.

• oletko kaksoisolentoni?

Just näin.... ja sama isänpäivälle...ja ystävänpäivälle! Itse yritän muistaa vuoden aikana useasti pienillä yllätyksillä.
        Mutta nämä merkkipäivät KUVOTTOVAT MINUA !

• punalippu
        oletko kaksoisolentoni? kirjoitti:

Just näin.... ja sama isänpäivälle...ja ystävänpäivälle! Itse yritän muistaa vuoden aikana useasti pienillä yllätyksillä.
        Mutta nämä merkkipäivät KUVOTTOVAT MINUA !

on ihanaa lukea ja huomata että joku omistaa aivot.

• poju 22 vee

Mä ostin muorille ruusukimpun ja annoin vähän rahaa, kovin tuntu ilahtuvan=)

• ...

tietynlaisille naisille annetaan rahaa...

• yllätys...

Tuo kotiin tiukkarunkoinen baby, ja sano, et nyt loppu äitinä raataminen, vapautan sinut! Ja jatka elämää uuden nuoren naisen kanssa!

• Äidin kulta

Tuttu kullankaivaja kaivaa lapiolla ja hakulla kultaa Lemmenjoella. Ei kemikaaleja eli voidaan puhua aivan luomukullasta. aidot kultahiput ovat uniikkeja, kuten meidän äitikin. ei kahta samanlaista!
      tuosta linkistä löytyy vaikka mitä, kotimaisia jalokiviä yhdistetty upeasti kultahippuihin:
      http://www.eramaankulta.fi/index.html
      Ei kait kultaisempaa lahjaa voi mammalle antaa?

• vaimon mies

äitille kortti. lapset ei äitiä eli vaimoani vielä osaa muistaa. eli onko mitään tehtävissä

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      49
      3202
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2919
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2336
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1442
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1346
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe