Takavuosina Kirkonkylällä oli taksiasema jossa päivystivät vuoroon kunnan taksimiehet.
Nyt taksiasemaa ei ole ollut vuosiin.
Mielestäni se katosi vuosia ennen Anne Bernerin taksilakiuudistusta.
Sveitsiläisnaikkonen tuhosi Suomen toimivan taksijärjestelmä, sen varmuuden toimivuuden ja luotettavuuden koko suomen maassa.
Jopa niin ettei pääkaupunkiseudulla uskalla mennä tolpalta taksiin lainkaan.
Mutta asiaan, mikä tai kuka tuhosi Kontiolahden taksimiesten toiminnan.
Oliko se myyrä joka hajotti muitakin yhdistyksiä?
Tapahtuiko jotain lainvastaista?
Miksi meillä ei ole takseja maakunnassa.
Joensuussa on muutama vastaus hakuun "Kontiolahti taksi", siis Lehmossa.
Kontiolahden Taksimiehet ry
5
1334
Vastaukset
- Anonyymi
Yöllä Kontiolahteen ei saa hätätapauksessa taksia mistään numerosta, kokeiltu on. Naapuriapu on tässäkin tapauksessa ainut vaihtoehto.
- Anonyymi
Eikös kuititontaksi toimi enää, kärähtikö "jo"?
- Anonyymi
Ai sekö Paiholan taksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai sekö Paiholan taksi?
Nyt on tihkunut tietoa Kontiolahden taksipalvelun lopun historiasta.
Joukkoon liittyi nuoria kunnianhimoisia taksimiehiä.
Heille leipä ei ollut riittävän leveä eikä päällä makkaraa.
Nerokas juoni oli riistää taksiaseman ajovuoroja muilta kuljettajilta.
Jonkin aikaa ajoja riitti vain näille yritteliäimmille, mutta juoni kuitenkin paljastui varsin pian.
Niminä minulle on kerrottu kaksi, joista toinen toimii autoalalla ja toisen toimi sivuaa kuljetuspalvelua.
Petoshan se oli ja se johti lynkkausmielialaan, eikä näille uusille enää ollut lainkaan tilaa, vaan he lensivät kuten se kuuluisa leppäkeihäs.
Syytteistä ja korvauksistakinkin olen kuullut puhuttavan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai sekö Paiholan taksi?
Eikun kirkonkylän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743487Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1301875Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3001619- 791470
- 771446
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531166Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001150- 631021
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois671010- 22997