Keittiön allaskaapin tulppaamaton liitos APUA

Anonyymi

Keittiön allaskaapissa altaan poistoputkessa on muovinen tulppaamaton liitos, joka on tarkoitettu astianpesukoneen poistoputkelle. Vaikuttaisi siltä, että muovinen "hattu" on sahattu tai leikattu irti APK:a asennettaessa. Miten tulppaan sen?

Kysyy epätoivoinen sinkkuneiti.

(Ei, kutsu mies hoitamaan asia, ei nyt ole oikea ratkaisu - olen kysynyt, mutta allaskaapissa köynyäminen ei tunnu kiinnostavan tuntemiani yksilöitä eikä rautakaupan kaverikaan ymmärtänyt mistä puhuin)

Kiitos.

21

706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aikun jännää...

      • Anonyymi

        Mutta hei, olen tosi iloinen jos sain sun eloosi jotain uutta näin vähällä *peukku*


    • Anonyymi

      Tähän löytyy rautakaupasta erilaisia tarvikkeita. Ota vaikka kuva putkenpäästä ja käy näyttämässä sitä myyjälle. Uskon, että osaavat tarjota oikeaa välinettä tulppaamiseen ja mahdollisia ohjeitakin, jos kaipaa.

      • Anonyymi

        Ja putken halkaisijakin kannattaa mitata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja putken halkaisijakin kannattaa mitata.

        Kiitos vastauksesta. Otan kuvan ja halkaisijan. ja hoidan raitakaupan herran kanssa asian. Putken pätkästä priiskuu aika ajoin vettä enkä halua pilata suht uutta allaskaappia.


    • Anonyymi

      Sopiiko siihen viinipullon korkki?

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta.
        Reikä on pikkurillin mentävä, joten tavallinen korkki ei sovi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.
        Reikä on pikkurillin mentävä, joten tavallinen korkki ei sovi.

        Varminta olisi vaihtaa koko hajulukkohimmeli. Pari kymppiä maksaa, eikä ole kuin tiskialtaan pohjaritilöiden ruuveilla kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varminta olisi vaihtaa koko hajulukkohimmeli. Pari kymppiä maksaa, eikä ole kuin tiskialtaan pohjaritilöiden ruuveilla kiinni.

        Kiitos vastauksesta.
        Otin kuvia ja käyn huomenna rautakaupoissa ja jos myyjä katsoo parhaaksi myydä minulle koko allassetin ja putket, niin otan kaikki :)
        Itsekin mietin, että hankalaahan tuollaista veistettyä on vesitiiviiksi saada.


    • Anonyymi

      Itse ostin messinkisen tulpan muovisen tilalle, kun alkoi tihkumaan hieman vettä.

      Jos kierrät tulppaa, tarvitse kaksi avainta, jotta ET KIERRÄ sitä putkea. 'Tarkoitus pitää putki paikallaan ja avaimilla vain kiristää. Ei tarvi paljoa kiristää.
      HUOMAA siinä tiskipöydän päällä hanassa on kyllä sulkuventtiili, joka pidetään siis aina kiinni.

      katsoin kun työkaverilla tuli moisesta kerrostalossa iso vesivahinko.

      • Anonyymi

        Ei pesukoneen poisto mene tulovesi liitäntään.
        Poisto on viemäriputkessa jossa ei paineita ja voi olla suoraan ylöspäin. Joku kumitutti sihen


      • Anonyymi

        Sellainen messinkinen on puhtaanveden putken päässä, mutta tämä mainittu putken pätkä on noin 10 cm ja sojottaa ilman kierteitä kohti rst-tasoa.


    • Anonyymi

      Nyt kannattaa ensin miettiä onko kyseessä omistusasunto? Jos on niin se menee taloyhtiön piikkiin joka karhuaa sen edelliseltä vuokralaiselta.
      Jos on vuokraasunto niin vuokranantaja on velvollinen hoitamaan tulppauksen ja perii edelliseltä asukkaalta.
      Itse noita ei pidä mennä koskemaan, koska vahinko voi olla suuri ja joutuu itse korvaajaksi

      • Anonyymi

        Omistusasunto ja ed. asukas oli omistaja, jonka APK:n irroitti putkiliike. Huoltomies vinkkasi kun kysyin, että voin laittaa jonkun tupon siihen reikään, mutta en uskalla jättää sitä silikonitilkkeen varaan.


    • Anonyymi

      Kuka irroittaa koneen on velvollinen tulppaamaan putken. Siitä vaan soittoa isännöitsijälle ja korjaus heti paikalle.

      • Anonyymi

        Tuo on tosiaan juuri siihen tarkoitettu eli ei tarvitse mitään ylempänä ehdotettuna patenttiratkaisuja tai koko vesilukkoa vaihtaa.

        Prisman kuvaus vaan on huvittava, "estämään epämiellyttäviä hajuja". Hajujenpoistoa vartenhan sitä ei laiteta, kun yhde on vesilukon yläpuolella, niin itse vesilukko ne hajut estää. Jos yhde olisi vesilukon alapuolella, niin hajut tulisi asennetun koneen kautta. Pelkästään siksi pitää tulpata ettei sieltä avatusta yhteestä tule vettä allaskaappiin hanasta vettä laskettaessa.


      • Anonyymi

        Kiitos. Onneksi en ehtinyt kyllästyneenä tekemään äkkipikaisempaa liikettä. Olin jo hankkimassa astianpesukonetta putken tukkeeksi (jolle olisi vain vähän käyttöä).

        Kiitos vielä kerran.


    • Anonyymi

      sinkkuneidillä on käyttämättömiä kortsuja kaapit täynnä, mua varten, ota yksi, pujota putkinatsaan, ja teippaa jeesusteipillä kunnolla kiinni.. tulen taas pian, t: tiät kyllä...

      • Anonyymi

        Kiitos mielikuvituksellisesta vastauksesta.

        Olen sälyttänyt isot kumihatut herrojen hankittaviksi.

        Mutta vesi-ilmapalloja olisi, jos satut piipahtamaan.


    • Anonyymi

      Kiitos vastanneille. Kiva juttu, että on apua saatavilla, kun on apua vailla.

      Äitini neuvoi hakemaan kaupasta pieniä, viininpunaisia mummon mehupullon kumikorkkeja ja kiristämään sellaisen letkunkiristimellä putken päähän Onneksi nyt kuienkin on edullinen valmisvaihtoehto olemassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7185
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4202
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2105
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2029
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1649
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe