Kasvojen polttelu, kirvely ja kuumotus suihkun jälkeen

Anonyymi

Moi!

Tulin kysymään, onko muilla tällaista ja olisiko kenties jopa jotai mm hoitokeinoa...

Mulla on siis ongelmana se, että kun menen suihkuun ja kastelen kasvot (en muuten kastele kasvoja vedellä ollenkaan), niin ihosta tulee ensin laikukas (isoja kirkkaa punaisia, selvärajaisia laikkuja kasvoissa, muu osa kasvoista valkoinen) ja sen jälkeen alkaa ihan mieletön kirvely, polttelu ja kutina ja kasvot menevät kokonaan kirkkaanpunaiseksi. Tätä kestää jonkin aikaa ja sitten "kohtaus" menee ohitse, joskus pitää ottaa allergialääke.

Näitä tulee oikeastaan ainoastaan silloin, kun minulla on PMS:t (itsellä tosi voimakkaat PMS:t. Välillä kasvojen poltteluun liittyy myös hikoilu ja sydämentykytys.

Aiheuttaako muilla pelkkä vesi näin rajuja oireita kasvoille? Vesiallergia ei voi olla kyseessä, koska vesi ei aiheuta muuten oireita.

Kiitos jo etukäteen kommenteista :)

4

717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisiko roscaea? Onko sinulla myös näppyläisiä alueia kasvoissa? Aiheuttaako pakkaskeli sinulle pitkään kestävän, voimakkaan punoituksen?
      Aiheuttaako alkoholin nauttiminen sinulle jollekin kasvojen alueelle puhkeavan, kutisevan pieninäppyläisen ihottuman.
      Jos noita on, niin onnea vaan kerhoon pääsyn johdosta. Ja laulaa saa. Sopivasti maustettuja ruokiakin saa syödä.
      Kuuma, sauna ja kuuma vesi. Viima, pakkanen. Voimakkaat mausteet ruuassa. Alkoholi, stressi ja ties mikä hermostuttavat roscaean. Roscaea ei hoidu tavan aknetuotteilla.
      Siihen on Rosazol voide, ja kortisonia siihen ei pidä ollenkaan laittaa, pahentaa.

      • Anonyymi

        En usko että aloittajalla on ruusufinni,koska ruusufinni on pysyvä sairaus ja aloittajalla ei ole ruusufinni jatkuvasti vaan kerran kuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko että aloittajalla on ruusufinni,koska ruusufinni on pysyvä sairaus ja aloittajalla ei ole ruusufinni jatkuvasti vaan kerran kuussa.

        Sepä ns äkkioireilu on roscaean yksi perusoire. Kyseiseen tautiin ei oikein muuta kunnon hoitoa ole kuin välttää asioita mitkä laukaisevat oireet. Oireiden pölähtäessä on jo siinä mielessä myöhäistä, että hoitamista riittääkin sitten ihossa.
        Roscaea ei ole kuten normaali akne, se on tulehdustila hiussuonien alueella. Toki voi joillekin aiheuttaa kovastikin aknen näköisen näppylöinnin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä ns äkkioireilu on roscaean yksi perusoire. Kyseiseen tautiin ei oikein muuta kunnon hoitoa ole kuin välttää asioita mitkä laukaisevat oireet. Oireiden pölähtäessä on jo siinä mielessä myöhäistä, että hoitamista riittääkin sitten ihossa.
        Roscaea ei ole kuten normaali akne, se on tulehdustila hiussuonien alueella. Toki voi joillekin aiheuttaa kovastikin aknen näköisen näppylöinnin.

        Mulla on joka ikinen päiväm ruusufinni eikä vain kerran kuukaudessa.Mutta hienoa että joku ei kärsi siitä joka päivä vaan juuri ennen menkkoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe