Amazonista tilaaminen ja tulliuudistus

Yritin lukea aikasempia keskusteluita ja selata netistä, mutta en oikein löytäny vastausta.
Eli miten ja mistä sitä kannattaa nykyään tilata kaikelaisia tuotteita netistä ilman että ne jäis tulliin ja tulisi suoraan tilaajalle (minulle)?
Ajattelin, että amazon. de ois hyvä vaihtoehto, koska tulee Saksasta, mutta kun iso osa myyjistä on third-party myyjiä "fulfilled by Amazon" ja tuotteiden myyjät joita oon kattonu sijaitsevat suurimmiksi osiksi joko Yhdysvalloissa tai Kiinassa. Tulevatko tuotteet siis Saksasta Amazonin varastosta, vai tältä yksittäiseltä myyjältä esim Kiinasta, mistä sen voi tietää? Ymmärtääkseni Amazonilla on IOSS-tunniste.
Tullaus ei ole minulle ollenkaan tuttua ja ei olisi mukavaa, että ison tilauksen jälkeen paketti menisi yllätyksenä tulliin ja siinä sitten pitäisi erikseen kaikki tuotteet tullata.

Asia mikä mua tässä asiassa myös hämää on se, että vaikka myyjällä on IOSS-tunniste, ulkomailta tuleva paketti pitää silti aina tullata, mutta yleensä postitoimisto hoitaa asian. Tullin sivuilla kuitenkin lukee, että kaikki postitoimistot eivät tätä tee, eli onkohan siis tuurista kiinni pitääkö ite tullata vai ei.

7

7952

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tilasin itse juuri tammikuussa australialaisen The Seekers -yhtyeen dvd-levyn Saksan Amazonista, jolla muuten on englanninkielisetkin verkkosivut. Amazonin sivuilla kerrottiin varsinaisen myyjän olevan Englannissa, mutta ajattelin, että olkoon vaikka kuussa, kunhan saan levyn. Arvioitu toimitusaika oli melko pitkä, joten ainakaan lentokoneella levyä ei tuotaisi.

Levy putosi postiluukustani luvatussa ajassa (noin 3 viikkoa), ja mukaan liimatun tarran mukaan se oli lähetetty Sveitsistä! Mitään ylimääräisiä maksuja tai muuta byrokratiaa asiaan ei liittynyt.

• Okei, eli ehkä sitä sitte uskaltaa tilata!
        Osaatko sinä tai joku muu sanoa, että vaikuttaako tuotteen/tuotteiden hinta (yli 150e) siihen, jääkö se tuote ainakin sitten tullattavaksi omasta toimesta?

• Anonyymi
        haarukkka kirjoitti:

Okei, eli ehkä sitä sitte uskaltaa tilata!
        Osaatko sinä tai joku muu sanoa, että vaikuttaako tuotteen/tuotteiden hinta (yli 150e) siihen, jääkö se tuote ainakin sitten tullattavaksi omasta toimesta?

En tiedä tullausmaksuista mitään. Omassa tapauksessani tavaran hinta oli niin pieni, että ajattelin mahdollisen tullausmaksun olevan yhtä tyhjän kanssa, jos sellainen tulisi.

• Pitää varmaan toivoa vaan parasta ja sitä, että paketti lähtee jostain Eu:n sisältä.

• Anonyymi

Itse boikotoin Amazonia kun kohtelevat työntekijöitään niin ala-arvoisesti.

• Anonyymi

Mikä siinä tullauksessa niin kamalaa edes on?
      Jos oikeasti kalliimman tuotteen tilaat niin tullaus on pitänyt tehdä aina, jo ennen postin munaamista

• En sanonut, että se on kamalaa. Tullaus ei itselle vain ole ollenkaan tuttua ja ymmärtääkseni jos tilaan useamman eri tavaran samalla kertaa, pitää kaikki tuotteet tullata erikseen eikä se aina ole niin helppoa löytää oikeaa nimikettä tuotteelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      281
      45930
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      52
      11473
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      238
      11073
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      39
      9850
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      90
      8688
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      290
      6761
    7. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      2
      3559
    8. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      3
      3450
    9. Perussuomalaisiin minä luotan

Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      28
      3182
    10. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      4
      3023
    Aihe