ruf briketti

Anonyymi

Tiedoksi vaan että tätä ruf brikettiä (sahausjäte) tulee pilvin pimein tuolta itänaapurista.
Tätä ruf vaaleaa poltettu aiemminkin ilman ongelmia mutta nyt ostettiin briketti.fi valikoimista vaaleaa brikettiä. Laitoin rekkulaa ja alla mitä kirjoitin ja sitten sain vastaauksen.

Laatu on erittäin kelvotonta.
syttyvät ja palavat huonosti, palaa ainoastaan koivuklapin seurana ja silloinkin kituen
palamisjäte ei ole tuhkaa vaan karkeaa mustaa painavaa rouhetta, tuhkaluukut täyttyy hetkessä
palamisen jälkeen löytynyt tiilinappuloita halk. 3-4 cm, muutama kymmen
palamisen jälkeen löytynyt metallipantoja
palamisen jälkeen löytynyt kuvassa näkyvää helisevääkilisevää terävää kuonaa, tässä viikon sisällä puuhellasta ja takasta löytyneet isoimmat palat kun pienimmät ovat kilisseet tuhkaluukkuun (tätä ollut aiemminkin tammikuun aikana)
piipunhatusta valuu katolle ruskeaa nestettä molemmin puolin lapetta
Olemme 21 vuotta takkaa ja puuhellaa tässä kodissamme lämmittäneet ja vaaleita ruf-brikettejä polttaneet muutaman viimeisen vuoden aikana ja edellä mainittuja ongelmia ei ole koskaan esiintynyt.
Briketit ovat huoneen lämmössä muutaman vuorokauden ennen polttoa.
Sytytyspaloja käyteyään, valkoinen & ruskea.
Nuohooja kävi joulukuun alussa.
Kiinnostaisi mitä tämä tavara on mitä kiinteistöllämme poltellaan ja miksi laatu on tällaista kuraa ja miten tässä edetään.

Sai vastauksen:
Hei, valitettavasti tämä kevyt briketti ei sovi sinulle. Vaaleat briketit tilataan Venäjältä ja tummat briketit Virosta. Kokeile ensi kerralla tummia brikettejä. Voimme tehdä 10% alennuksen ostamistasi briketeista

Hei haloo!
Taidamme polttaa jonkun ydinreaktorin purkukohteen jätepuuta.
Suosittelen tarkistamaan ennen ruf-brikettien ostamista mistä maasta tavara tulee.

1

1492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hei, meillä sama ongelma rufin brikettien kanssa. On ollut brikettejä aiemmin käytössä ja rumin ovat olleet ok. Nyt brikettien koostumus on muuttunut ja vaikka ne palavat ihan hyvin, ne päästävät nyt jotakin kemikaalia huoneilmaan tosi vahvasti. Kysyin nuohoojalta, miksi ne haisevat ja hän ei osannut sanoa, miksi mutta että ne eivät välttämättä sovellu talon lämmitykseen asuintiloissa. Soveltuvat teollisuuteen ja esimerkiksi rantasaunan ym ei-asuintilojen lämmittämiseen. Onneksi ei ostettu isoa määrää näitä, vaan ihan muutama paketti. Jatkossa pidättäydytään puuklapeissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe