Kissataloudessa vierailu allergisena? Apuja?

Anonyymi

Olen menossa ystäväni luokse joka omistaa kissoja muutamaksi yöksi ja olen todella vakavasti allerginen ja minulla on astma. Jos olen kissan kanssa hengitys on vinkuvaa ja vaivalloista, aivastelen ja nenä ja silmät vuotavat koko ajan sekä saan ihottumaa. Mietin jos otan allergialääkettä kuurin nyt viikon ennen sitä ja sitten astmalääkkeen ja allergialääkkeet mukaan kun menen. Luuletteko, että sillä pärjää vai varaanko lääkärille ajan ennen sitä, jossa selvitän mahdollisuutta hätälääkkeeseen jonka voisi pistää jos ei meinaa saada kunnolla henkeä? Tästä oli jo joskus aiemmin lääkärin kanssa vähän puhetta. Pysyn siis tolkuissani että ei se niin paha allergia ole, mutta syöminen menee siis ihan hukkaan siinä tilassa kun en maista mitään ja hankala saada henkeä siinä kun syö kun nenä vuotaa ja sillä ei voi hengittää siinä. Ja nukkuminen on aikalailla mahdotonta siinä tilassa, joskus olen saanut 2h nukuttua mutta herättyäni hengitys on ollut vielä tuskaisampaa. Nämä asiat huomioonottaen miten toimisitte? Aikaa vierailuun on alle kuukausi.

8

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikö se ystävä voisi tulla sinun luokse kylään ?

Mulle tosin tulee allergiaoireita jo siitä, kun kissan omistava ihminen on lähelläni.
      Omistajan vaatteissa on kissan hilsettä kuitenkin.
      Eli itsekin aika herkillä, vaikkei edes astmaa.
      Saatan joskus kissakodissa käydä, mutta en voi jäädä pidemmäksi aikaa.

• Anonyymi

Minulle ei tule niin herkästi, jos joudun vaikka viikkaamaan kissankarvaisia vaatteita, niin siitä tulee, mutta vaan oleminen samassa tilassa ihmisen kanssa jolla on kissa jossain muualla kuin hänen kotonaan ei aiheuta mitään oireita onneksi. Mutta niin ei valitettavasti voi tulla minun luokseni vaan minun on mentävä sinne. Toivottavasti joku täältä voisi antaa ihan neuvojakin eikä vaan ihmettelyä 😅 Kuitenkin aika yleistä, että ihmisillä on kissoja ja onhan ne ihania eläimiä niin ymmärrän, itsellänikin on ollut ennenkuin allergia puhkesi.

• Anonyymi

Miksi ihmeessä menet useaksi yöksi kylään kotiin, jossa on kissoja, vaikka olet kissoille allerginen? Yövy hotellissa tai jätä kyläily kokonaan väliin!

• Anonyymi

Koska hän on ystäväni, eri kaupungissa kaukana eikä pääse tänne, joten minä menen sinne. Onko se muka niin outoa? Monella ystävällä on kissoja ja se on itsestäänselvää ainakin minulle että käyn ja kärsin, nyt vaan pelottaa se monta yötä. Mutta sen takia monta yötä kun on kyse monen tunnin matkasta ja ekaa kertaa nähdään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska hän on ystäväni, eri kaupungissa kaukana eikä pääse tänne, joten minä menen sinne. Onko se muka niin outoa? Monella ystävällä on kissoja ja se on itsestäänselvää ainakin minulle että käyn ja kärsin, nyt vaan pelottaa se monta yötä. Mutta sen takia monta yötä kun on kyse monen tunnin matkasta ja ekaa kertaa nähdään.

Jaaa, ystävä jota et ole vielä ennen tavannut. Onnea vaan matkaan, moneksi yöksi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaaa, ystävä jota et ole vielä ennen tavannut. Onnea vaan matkaan, moneksi yöksi!

Niin? En tiedä mikä pointti oli kommentissasi. Toivottavasti joku voisi vastata jotain asiallistakin.

• Anonyymi

Mene ihmeessä hotelliin. Teidän ystävyys voi kärsiä, jos terveytesi kärsii hänen luona ollessasi. Paikkakunnalta voi löytyä myös edullisempia majoituksia.

Itse nukkuisin mielummin autossa, kuin astmaatikkona kissakodissa.

Miten ajattelit, että teidän ystävyys jatkuu jatkossa?

• Anonyymi

Ehdota ystävällesi, että menette yhdessä johonkin kivaan hotelliin.

Kissat pärjäävät hyvin pari vuorokautta ilman hoitajaa.

Jos kuukautta ennen olet jo noin ahdistunut asiasta, olen pahoillani, mutta ei kuullosta siltä, että kun tilanne tulee lähemmäksi, pystyt edes lähtemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      398
      4450
    2. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      1722
    3. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      135
      1494
    4. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      73
      1263
    5. Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?

The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass
      Tv-sarjat
      15
      1076
    6. Perjantaita!

Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔
      Ikävä
      72
      1057
    7. Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"

Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1009
    8. Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua

Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään
      Ähtäri
      63
      952
    9. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      38
      950
    10. Ei sua mies varmaan kauheasti haittaa

Jos otan sut omakseni, tässä lähiaikoina ❤️
      Ikävä
      65