Kissataloudessa vierailu allergisena? Apuja?

Anonyymi

Olen menossa ystäväni luokse joka omistaa kissoja muutamaksi yöksi ja olen todella vakavasti allerginen ja minulla on astma. Jos olen kissan kanssa hengitys on vinkuvaa ja vaivalloista, aivastelen ja nenä ja silmät vuotavat koko ajan sekä saan ihottumaa. Mietin jos otan allergialääkettä kuurin nyt viikon ennen sitä ja sitten astmalääkkeen ja allergialääkkeet mukaan kun menen. Luuletteko, että sillä pärjää vai varaanko lääkärille ajan ennen sitä, jossa selvitän mahdollisuutta hätälääkkeeseen jonka voisi pistää jos ei meinaa saada kunnolla henkeä? Tästä oli jo joskus aiemmin lääkärin kanssa vähän puhetta. Pysyn siis tolkuissani että ei se niin paha allergia ole, mutta syöminen menee siis ihan hukkaan siinä tilassa kun en maista mitään ja hankala saada henkeä siinä kun syö kun nenä vuotaa ja sillä ei voi hengittää siinä. Ja nukkuminen on aikalailla mahdotonta siinä tilassa, joskus olen saanut 2h nukuttua mutta herättyäni hengitys on ollut vielä tuskaisampaa. Nämä asiat huomioonottaen miten toimisitte? Aikaa vierailuun on alle kuukausi.

8

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikö se ystävä voisi tulla sinun luokse kylään ?

Mulle tosin tulee allergiaoireita jo siitä, kun kissan omistava ihminen on lähelläni.
      Omistajan vaatteissa on kissan hilsettä kuitenkin.
      Eli itsekin aika herkillä, vaikkei edes astmaa.
      Saatan joskus kissakodissa käydä, mutta en voi jäädä pidemmäksi aikaa.

• Anonyymi

Minulle ei tule niin herkästi, jos joudun vaikka viikkaamaan kissankarvaisia vaatteita, niin siitä tulee, mutta vaan oleminen samassa tilassa ihmisen kanssa jolla on kissa jossain muualla kuin hänen kotonaan ei aiheuta mitään oireita onneksi. Mutta niin ei valitettavasti voi tulla minun luokseni vaan minun on mentävä sinne. Toivottavasti joku täältä voisi antaa ihan neuvojakin eikä vaan ihmettelyä 😅 Kuitenkin aika yleistä, että ihmisillä on kissoja ja onhan ne ihania eläimiä niin ymmärrän, itsellänikin on ollut ennenkuin allergia puhkesi.

• Anonyymi

Miksi ihmeessä menet useaksi yöksi kylään kotiin, jossa on kissoja, vaikka olet kissoille allerginen? Yövy hotellissa tai jätä kyläily kokonaan väliin!

• Anonyymi

Koska hän on ystäväni, eri kaupungissa kaukana eikä pääse tänne, joten minä menen sinne. Onko se muka niin outoa? Monella ystävällä on kissoja ja se on itsestäänselvää ainakin minulle että käyn ja kärsin, nyt vaan pelottaa se monta yötä. Mutta sen takia monta yötä kun on kyse monen tunnin matkasta ja ekaa kertaa nähdään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska hän on ystäväni, eri kaupungissa kaukana eikä pääse tänne, joten minä menen sinne. Onko se muka niin outoa? Monella ystävällä on kissoja ja se on itsestäänselvää ainakin minulle että käyn ja kärsin, nyt vaan pelottaa se monta yötä. Mutta sen takia monta yötä kun on kyse monen tunnin matkasta ja ekaa kertaa nähdään.

Jaaa, ystävä jota et ole vielä ennen tavannut. Onnea vaan matkaan, moneksi yöksi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaaa, ystävä jota et ole vielä ennen tavannut. Onnea vaan matkaan, moneksi yöksi!

Niin? En tiedä mikä pointti oli kommentissasi. Toivottavasti joku voisi vastata jotain asiallistakin.

• Anonyymi

Mene ihmeessä hotelliin. Teidän ystävyys voi kärsiä, jos terveytesi kärsii hänen luona ollessasi. Paikkakunnalta voi löytyä myös edullisempia majoituksia.

Itse nukkuisin mielummin autossa, kuin astmaatikkona kissakodissa.

Miten ajattelit, että teidän ystävyys jatkuu jatkossa?

• Anonyymi

Ehdota ystävällesi, että menette yhdessä johonkin kivaan hotelliin.

Kissat pärjäävät hyvin pari vuorokautta ilman hoitajaa.

Jos kuukautta ennen olet jo noin ahdistunut asiasta, olen pahoillani, mutta ei kuullosta siltä, että kun tilanne tulee lähemmäksi, pystyt edes lähtemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3545
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1886
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      1002
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      833
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      824
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe