Kissataloudessa vierailu allergisena? Apuja?

Anonyymi

Olen menossa ystäväni luokse joka omistaa kissoja muutamaksi yöksi ja olen todella vakavasti allerginen ja minulla on astma. Jos olen kissan kanssa hengitys on vinkuvaa ja vaivalloista, aivastelen ja nenä ja silmät vuotavat koko ajan sekä saan ihottumaa. Mietin jos otan allergialääkettä kuurin nyt viikon ennen sitä ja sitten astmalääkkeen ja allergialääkkeet mukaan kun menen. Luuletteko, että sillä pärjää vai varaanko lääkärille ajan ennen sitä, jossa selvitän mahdollisuutta hätälääkkeeseen jonka voisi pistää jos ei meinaa saada kunnolla henkeä? Tästä oli jo joskus aiemmin lääkärin kanssa vähän puhetta. Pysyn siis tolkuissani että ei se niin paha allergia ole, mutta syöminen menee siis ihan hukkaan siinä tilassa kun en maista mitään ja hankala saada henkeä siinä kun syö kun nenä vuotaa ja sillä ei voi hengittää siinä. Ja nukkuminen on aikalailla mahdotonta siinä tilassa, joskus olen saanut 2h nukuttua mutta herättyäni hengitys on ollut vielä tuskaisampaa. Nämä asiat huomioonottaen miten toimisitte? Aikaa vierailuun on alle kuukausi.

8

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö se ystävä voisi tulla sinun luokse kylään ?

      Mulle tosin tulee allergiaoireita jo siitä, kun kissan omistava ihminen on lähelläni.
      Omistajan vaatteissa on kissan hilsettä kuitenkin.
      Eli itsekin aika herkillä, vaikkei edes astmaa.
      Saatan joskus kissakodissa käydä, mutta en voi jäädä pidemmäksi aikaa.

      • Anonyymi

        Minulle ei tule niin herkästi, jos joudun vaikka viikkaamaan kissankarvaisia vaatteita, niin siitä tulee, mutta vaan oleminen samassa tilassa ihmisen kanssa jolla on kissa jossain muualla kuin hänen kotonaan ei aiheuta mitään oireita onneksi. Mutta niin ei valitettavasti voi tulla minun luokseni vaan minun on mentävä sinne. Toivottavasti joku täältä voisi antaa ihan neuvojakin eikä vaan ihmettelyä 😅 Kuitenkin aika yleistä, että ihmisillä on kissoja ja onhan ne ihania eläimiä niin ymmärrän, itsellänikin on ollut ennenkuin allergia puhkesi.


    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä menet useaksi yöksi kylään kotiin, jossa on kissoja, vaikka olet kissoille allerginen? Yövy hotellissa tai jätä kyläily kokonaan väliin!

      • Anonyymi

        Koska hän on ystäväni, eri kaupungissa kaukana eikä pääse tänne, joten minä menen sinne. Onko se muka niin outoa? Monella ystävällä on kissoja ja se on itsestäänselvää ainakin minulle että käyn ja kärsin, nyt vaan pelottaa se monta yötä. Mutta sen takia monta yötä kun on kyse monen tunnin matkasta ja ekaa kertaa nähdään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska hän on ystäväni, eri kaupungissa kaukana eikä pääse tänne, joten minä menen sinne. Onko se muka niin outoa? Monella ystävällä on kissoja ja se on itsestäänselvää ainakin minulle että käyn ja kärsin, nyt vaan pelottaa se monta yötä. Mutta sen takia monta yötä kun on kyse monen tunnin matkasta ja ekaa kertaa nähdään.

        Jaaa, ystävä jota et ole vielä ennen tavannut. Onnea vaan matkaan, moneksi yöksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaaa, ystävä jota et ole vielä ennen tavannut. Onnea vaan matkaan, moneksi yöksi!

        Niin? En tiedä mikä pointti oli kommentissasi. Toivottavasti joku voisi vastata jotain asiallistakin.


    • Anonyymi

      Mene ihmeessä hotelliin. Teidän ystävyys voi kärsiä, jos terveytesi kärsii hänen luona ollessasi. Paikkakunnalta voi löytyä myös edullisempia majoituksia.

      Itse nukkuisin mielummin autossa, kuin astmaatikkona kissakodissa.

      Miten ajattelit, että teidän ystävyys jatkuu jatkossa?

    • Anonyymi

      Ehdota ystävällesi, että menette yhdessä johonkin kivaan hotelliin.

      Kissat pärjäävät hyvin pari vuorokautta ilman hoitajaa.

      Jos kuukautta ennen olet jo noin ahdistunut asiasta, olen pahoillani, mutta ei kuullosta siltä, että kun tilanne tulee lähemmäksi, pystyt edes lähtemään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3053
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      419
      2906
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2282
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      99
      2209
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1874
    7. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1868
    8. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      335
      1846
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1692
    Aihe