On opetettu, että uskovainen (vanhoillislestadiolainen) ei istu siellä missä pilkkaajat istuvat. Käytännössä urheilukilpailujen katsomot ovat kiellettyjä paikkoja.
Kilpaurheilu on myös syntiä ja kiellettyä. Uskovainen ei voi osallistua kilpailuihin.
Kuitenkin uskovaisten omistamat yritykset ja yritykset, joissa uskovaisia on johtopaikoilla, osallistuvat urheilusponsorointiin, eli tukevat kilpaurheilua.
Näitä ovat esim Lumon-areena (sm-liiga) Kouvolassa, Salvos mainostaa mökkejä maajoukkuehiihtäjillä jne. Tähän voisi tehdä pitkän listan.
Näiden yritysten omistajissa on mm liikkeen puhujia.
Seuroissa puhumassa, syntiä on joo, ja maanantaina palaverissa jossa päätetään mm mmjoukkueurheilijoiden tulemisesta että yritys saa näkyvyyttä.
Puhuja voi olla myös sunnuntaina vaikka rakennusmessuilla edistämässä yrityksensä asioita, sitten puhujapöntöstä kertoo että sunnuntai on pyhitettävä lepopäiväksi.
Ei kait siinä.
Kilpaurheilu, kiellettyä ja syntiä, vai miten?
12
423
Vastaukset
- Anonyymi
Kaksinaismoralismia tyypillisimmillään. Tuollaista saa vapaasti nykyään harjoittaa. Ei siihen puututa.
- Anonyymi
Se voi näyttää kaksinaismoralismilta sinulle, joka kuvittelet lestadiolaisuudesta höpöjä. Ulos näyttää, että muut määräävät valinnat, mutta lyllä ne oikeasti tehdään omalta näppituntumalta. Että onko asia x hyväksi omalle uskonelämälle.
Yhtä hölmöä olisi väittää että vegaaniliitto kontrolloi jäsentensä ruokavaliota, seta parisuhteita ja urheiluseura liikuntatottumuksia.
- Anonyymi
Suurin osa uskovaisista seuraa urheilua ja ovat onnellisia jos Suomi tai suomalainen voittaa. Minä en ymmärrä, jos jollakin on kielteinen kanta urheiluun. Kyllä Jumalan lahjoja saa toteuttaa, jos on lahjoja urheiluun.
- Anonyymi
Kaikki sellainen on kiellettyä, kuten urheiluseuraan kuuluminen, siellä voi saada ystäviä, jotka johtaa sinut ulos vl-liikkeestä.
- Anonyymi
Meidän urheiluseurassa on kaksikin lestadiolaista naista. Minä ja yksi toinen. Mitenhän kamppailulajia muuten harrastaisi?
- Anonyymi
Muistakaa, että uskovainen ei saa mennä paikan päälle seuraamaan esim. urheilukilpailuja. Radiosta saa kuunnella selostusta.
Uskovainen ei saa osallistua myöskään esim. koulun sisäisiin lentopallo- otteluihin tms.- Anonyymi
Hullua se on jos joku paikanpäälle menee ja siinä seuraa, paikan alla voi olla mitä vain, se voi pettää ja vpi vaikka tippua kaivantoon.
Muuten tänään tuli hyttyne mun housujen paikan päälle. Kävi käsi nopeaan, loppu arvattavissa.
- Anonyymi
Oulun seudulla asuva puhuja sponsoroi Krista Pärmäkoskea yrityksensä kautta.
Facebookissa on kuvia.
Onnitteli Kristaa Pekingin mitalista Facebookissa.
Poisti kuitenkin jostain syystä päivityksen muutamaa tuntia myöhemmin. Että näin.- Anonyymi
Hheheehee
Puhujainen tuli hoidetuksi :D - Anonyymi
Osaatkos selittää mikä tuossa oli väärin lestadiolaisesta näkökulmasta ennen kuin alat irvailla?
- Anonyymi
Onnea Iivo Niskanen voitton johdosta toivotta:Vanhoillislestadiolainen
- Anonyymi
Iivo Niskaselle Onnea ja Jumalan Siunausta!
Toivoopi SRK
ps. tuuhan käymään suvareissa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651443Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia110900- 58741
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä47734- 57710
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39697Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan71671Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606026669Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.41657Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli67650