Vauvakastetun lapsen ja nuoren kirkon jäsenyys estää nyt valinnan mahdollisuuden perheeltä ja lukiolaiselta. Se loukkaa yhdenvertaisuutta ja on lapsen oikeuksien sopimuksen 2 artiklan vastainen. Tällainen valtiollinen uskonnollinen holhous voidaan poistaa pienellä lakimuutoksella peruskoulu- ja lukiolakeihin.
ALLEKIRJOITATHAN, JOS PIDÄT OIKEANA, ETTÄ kirkkoon liitetyillä lapsilla ja nuorilla TULEE OLLA MAHDOLLISUUS OPISKELLA ELÄMÄNKATSOMUSTIETOA peruskoulussa ja lukiossa. Allekirjoita kansalaisaloite https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/8860
Kansalaisaloite sulkeutuu jo ensi sunnuntaina 20.2. Allekirjoita aloite nyt. Kilauta kavereille, kauemmaksikin. Katso linkistä aloitteen perustelut.
Katsomusaineen valinnan tekisivät peruskoululaisen huoltajat ja lukiolainen itse – kuten lukiolainen saa tehdä nyt kaikki muut kurssivalinnat.
”Elämänkatsomustieto sopii kaikille oppilaille, jotka haluavat kasvaa vapaiksi ja itsenäisesti ajatteleviksi hyvän elämän rakentajiksi. Yhdenvertaisuus edellyttää oppiaineen avaamista kaikille koululaisille.” Akateemikko Ilkka Niiniluoto.
Vapaus valita koulun katsomusaine, uskonto/elämänkatsomustieto!
5
92
Vastaukset
Olen opiskellut Suomessa musiikkiluokion ja yliopistossa musiikkitieteitä.
Olen saanut lapsena uskonnon opetuksena saman kuin kodissa.
Kristinusko on ollut kantava voima ja myöhemmin myös kaupallisessa maailmassa
isossa kansainvälisessä yhtiössä, joka tuottaa myös suomalaisia artisteja.
Muusikot ovat pääsääntöisesti Jumalaan uskovia. Tämä on hieno perintö joka
on ilman mitään painostusta tai esimerkkiä välittynyt lapsille. Suvussa on
samaa genetiikkaa. Miksi vaihtaisi pois väkisellä..- Anonyymi
Genetiikka?
Meemejä ne ovat.
😁
- Anonyymi
Kansalaisaloite oli ja meni, mutta nyt on mahdollista hoitaa asiaa oppilas oppilaalta. Hankkikaa valinnan vapaus erottamalla lapsi kirkosta. Kirkko sanoo, että kastemerkintä silti jää.
Kesä on hyvä aika ilmoittaa katsomusaineen vaihtuvan uskonnosta elämänkatsomustietoon.
Rehtorit ja kanslisti ovat töissä ennen juhannusta. - Anonyymi
Nyt voi allekirjoittaa ilmoituksen koululle.
- Anonyymi
Juuri näin. Rehtorit ovat juhannukseen asti yleensä töissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412368Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101838Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse701644Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801265- 631174
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171138TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161038Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901030Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42874- 70862