CBD tilanne Suomessa

Anonyymi

Ylellä ja muissa medioissa on viimeaikoina ollut suhteellisen paljon juttua CBD-öljyistä ja muista hampputuotteista. Kysymys kuitenkin kuuluu, saako sitä tilata nyt Suomessa ja jos saa, niin mistä kannattee? Mitkä on valintakriteerit?

42

15227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ei saa tilata suomeen. Laki ei ole muuttunut miksikään. Se että media siitä kirjoittaa ei merkitse, että sitä voi nyt hankkia omaan käyttöön

      • Anonyymi

        Itseasiassa ei pidä paikkaansa.

        EU vapaan tavaran liikkuvuuden (SEUT 26 ja 28–37 artikla) mukaan CBD tuotteita saa tilata EU maista, joissa CBD on tuotettu laillisesti. Se mitä Tullin ja Fimean toimenpiteisiin voi sanoa on, että asiaa on käsitelty Korkeimmassa Hallinto-Oikeudessa. (KHO:2021:146) Päätöksen mukaan, Tullilla ei ole oikeuksia pidättää CBD:tä sisältäviä tuotteita.

        Ja lisäksi, jos edelliset ei vakuuta, CBD on lisätty Euroopan kosmetiikka-aineiden listalle, joten CBD:tä saa ostaa yrityksiltä jotka markkinoi sitä kosmeettisiin tarkoituksiin. Yksi esimerkki näistä on Suomalaisomisteinen https://www.arcticoils.fi/ jotka on sivujensa mukaan rekisteröinyt tuotteet EU kosmetiikkaportaaliin. Lisäksi noi on yhteistyössä Klarnan kanssa, niin voit tilata tuotteet ja maksaa kun ne tulee perille :) Tuolla noiden sivuilla on myös tietoa laillisuudesta!

        Summa summarum, saat tilata esim tuolta sivulta täysin laillisesti CBD-öljyä! EU laki puoltaa tätä korkeimman hallinto-oikeuden päätöksen lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa ei pidä paikkaansa.

        EU vapaan tavaran liikkuvuuden (SEUT 26 ja 28–37 artikla) mukaan CBD tuotteita saa tilata EU maista, joissa CBD on tuotettu laillisesti. Se mitä Tullin ja Fimean toimenpiteisiin voi sanoa on, että asiaa on käsitelty Korkeimmassa Hallinto-Oikeudessa. (KHO:2021:146) Päätöksen mukaan, Tullilla ei ole oikeuksia pidättää CBD:tä sisältäviä tuotteita.

        Ja lisäksi, jos edelliset ei vakuuta, CBD on lisätty Euroopan kosmetiikka-aineiden listalle, joten CBD:tä saa ostaa yrityksiltä jotka markkinoi sitä kosmeettisiin tarkoituksiin. Yksi esimerkki näistä on Suomalaisomisteinen https://www.arcticoils.fi/ jotka on sivujensa mukaan rekisteröinyt tuotteet EU kosmetiikkaportaaliin. Lisäksi noi on yhteistyössä Klarnan kanssa, niin voit tilata tuotteet ja maksaa kun ne tulee perille :) Tuolla noiden sivuilla on myös tietoa laillisuudesta!

        Summa summarum, saat tilata esim tuolta sivulta täysin laillisesti CBD-öljyä! EU laki puoltaa tätä korkeimman hallinto-oikeuden päätöksen lisäksi.

        Arcticoilsin pojat täällä itse kertomassa tuotteistaan ja laillisuudesta.

        Toki CBD-öljyjen perille tulosta ei tarvitse olla huolissaan enää, ko olevan päätöksen myötä, mutta Articoilsin poikiin luottaminen on vähän sama kuin italialaiseen orgaaniseen luottaminen :D Poikia on taidettu vedättää tällä orgaanisella, kun vaikuttaa siltä että kuvittelevat sen tarkoittavan luomua. Orgaanisesti kasvatettua on kaikki kasvien kasvattaminen. Luomua se ei siitä kuitenkaan tee. Poikiin luottaa ken tahtoo.

        Mitä Klarnaan tulee, niin ne on hiljtattain vaihtaneen käytäntöjään, eli hyväksyvät nykyään CBD:n myymisen.


    • Anonyymi

      Tilasin hiljattain CBD-öljyä Nordic Oililta ja tuli perille ihan normaalisti.

      • Anonyymi

        Joo, tosin Nordic Oilin FB ryhmässä paljon ilmoituksia, että tulli ottanut tuotteet kiinni. Tämä kai siksi koska myy "sisäiseen käyttöön". Jos ostaa muilta paikoilta, esim yllä jo mainittu Arctic Oils niin samaa ongelmaa ei pitäisi olla... Kai


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, tosin Nordic Oilin FB ryhmässä paljon ilmoituksia, että tulli ottanut tuotteet kiinni. Tämä kai siksi koska myy "sisäiseen käyttöön". Jos ostaa muilta paikoilta, esim yllä jo mainittu Arctic Oils niin samaa ongelmaa ei pitäisi olla... Kai

        Mie oon kokeillu molempia (Nordic Oil ja Arctic Oils). Nordic Oil maistuu ehkä hempposen verran paremmalta, mutta Arctic Oils on huomattavasti "luonnollisemman" ja vahvemman tuntoista. Kielen alle ku laittaa niin voimakas maku ei sinänsä haittaa.

        Molemmat tuli perilla, Arctic Oils tuli hieman nopeampaa Postilla automaattiin. Molempia voin suositella, mutta tuen mielummin Suomalaisten hommia


    • Anonyymi

      Tilasin CDB kapseleita Cannadorrasta Tšekistä. Lähetys jäi Turun tulliin. Kapselit jäi tulliin ja minulle tuli varoitus. Harmaalla alueella liikutaan...

      • Anonyymi

        Mikä varoitus


    • Anonyymi

      Hamppumaalta on tullut aina perille ilman ongelmia https://hamppumaa.fi/
      Lisäksi vielä erittäin hyvä valikoima eri tuotteita eri tarpeisiin.

      • Anonyymi

        Kannatan Hamppumaata. Laatu tuotteita, jotka tulee perille 100% varmuudella. Lisäksi osaavat auttaa tarvittaessa ja yleensä todella nopeasti vastaavat. Nimimerkillä jo 4-vuotta heidän tuotteita käyttänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatan Hamppumaata. Laatu tuotteita, jotka tulee perille 100% varmuudella. Lisäksi osaavat auttaa tarvittaessa ja yleensä todella nopeasti vastaavat. Nimimerkillä jo 4-vuotta heidän tuotteita käyttänyt.

        Hei voiko joku kertoa, mulla on kapseleita CBD capsules 300mg
        Mitä nää sisältää???


    • Anonyymi

      CBD:tä voi tilata laillisesti Suomessa kunhan CBD:n THC arvo ei ylitä 0,2%:ia. Muissa Euroopan maissa tilanne on kuitenkin toinen. Voit lukea CBD:n laillisuudesta Suomessa tarkemmin täältä: https://cbd.fi/

    • Anonyymi

      Tietääkö joku mikä tilanne on tällä hetkellä? Huomasin sellasen sivun kun https://www.naturecan.fi/ onko kellään kokemuksia tästä? Niillä on analyysitodistukset tuotteille ja paljon arvosteluita joten vaikuttavat luotettavilta mutta haluisin kuulla jos joku on tilannut niiden tuotteita suomeen

      • Anonyymi

        Joko tilasit kerro miten meni


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joko tilasit kerro miten meni

        Perille tuli parissa päivässä! Ihan tavallisesti tuli postiin alankomaista ilman tulleja tms. Kokeilen nyt tota 10% cbd öljyä, saa nähdä tekeekö tämä mitään.. ainakin maku on hyvä ja yllättävän helppo ottaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kannattaa olla tarkkana tämän hempon kanssa, kun väittävät törkeästi olevansa suomalaisia, tai että tuotteet lähetettäisiin Suomesta, mikä ei pidä paikkansa. He eivät ole suomalaisia, eivätkä sijaitse Suomessa. Epäilyttävää toimintaa väittää tälläistä ja yrittää antaa sellaista kuvaa sivuillaan.


    • Anonyymi

      Tilasin Naturecanilta 50% öljyn lihaskipuihin ja huonon unenlaadun vuoksi(syvä uni puuttuu) . Vaikutusta ei ainakaan ensimmäisen (ilta) ottokerran jälkeen.

      Käyttäjien erojen vuoksi(mm paino, ikä, perimä jne) kokeilua pitäisi jatkaa 3-4vko ja lisätä sitten 10mg suositeltuun annostukseen(1krt/vrk). Eli kuten useissa lääkkeissä tehdään. Sitten pitäisi tietää onko hyötyä.

      Onko kokemuksia vastavista oireista ja CBDn tehosta?

      • Anonyymi

        Naturecanin öljyt eivät tehoa, koska ovat ilman THC-jäämiä, mikä vähentää kannabinoidien yhteisvaiktuksia ("entourage effects"). Googlaa entourage effects, jos ei ole ennestään tuttu.

        THC-jäämistä ei ole riippuvuutta, tai väärinkäytön vaaraa, kuten WHO:kin on kriittisessä asiantuntijaraportissaan todennut. https://www.who.int/docs/default-source/controlled-substances/whocbdreportmay2018-2.pdf?sfvrsn=f78db177_2

        Kannattaa käyttää täyden spektrin tuotteita, jos haluaa saada tehokkaasti apua jo pienilläkin annoksilla. Itse suosin kotimaista Hamppumaata tämän vuoksi, sillä heillä on aidosti täyden spektrin tuotteita ja öljyjä löytyy montaa erilaista eri tarpeisiin erilaisilla kannabinoidipitoisuuksilla. Tehokkain omiin lihaskipuihin on CBG-öljy https://hamppumaa.fi/nordic-cbd-oljykauppa/cbg-oljy-20-hamppumaa/

        Hamppumaan CBG-öljyä riittää 10 tippaa auttamaan voimakkaisiin kipuihin ainakin itsellä. Uneen saan myös apua kun otan päivällä. Toivottavasti tästä oli sulle apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naturecanin öljyt eivät tehoa, koska ovat ilman THC-jäämiä, mikä vähentää kannabinoidien yhteisvaiktuksia ("entourage effects"). Googlaa entourage effects, jos ei ole ennestään tuttu.

        THC-jäämistä ei ole riippuvuutta, tai väärinkäytön vaaraa, kuten WHO:kin on kriittisessä asiantuntijaraportissaan todennut. https://www.who.int/docs/default-source/controlled-substances/whocbdreportmay2018-2.pdf?sfvrsn=f78db177_2

        Kannattaa käyttää täyden spektrin tuotteita, jos haluaa saada tehokkaasti apua jo pienilläkin annoksilla. Itse suosin kotimaista Hamppumaata tämän vuoksi, sillä heillä on aidosti täyden spektrin tuotteita ja öljyjä löytyy montaa erilaista eri tarpeisiin erilaisilla kannabinoidipitoisuuksilla. Tehokkain omiin lihaskipuihin on CBG-öljy https://hamppumaa.fi/nordic-cbd-oljykauppa/cbg-oljy-20-hamppumaa/

        Hamppumaan CBG-öljyä riittää 10 tippaa auttamaan voimakkaisiin kipuihin ainakin itsellä. Uneen saan myös apua kun otan päivällä. Toivottavasti tästä oli sulle apua.

        Semmoset mainokset siitä 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naturecanin öljyt eivät tehoa, koska ovat ilman THC-jäämiä, mikä vähentää kannabinoidien yhteisvaiktuksia ("entourage effects"). Googlaa entourage effects, jos ei ole ennestään tuttu.

        THC-jäämistä ei ole riippuvuutta, tai väärinkäytön vaaraa, kuten WHO:kin on kriittisessä asiantuntijaraportissaan todennut. https://www.who.int/docs/default-source/controlled-substances/whocbdreportmay2018-2.pdf?sfvrsn=f78db177_2

        Kannattaa käyttää täyden spektrin tuotteita, jos haluaa saada tehokkaasti apua jo pienilläkin annoksilla. Itse suosin kotimaista Hamppumaata tämän vuoksi, sillä heillä on aidosti täyden spektrin tuotteita ja öljyjä löytyy montaa erilaista eri tarpeisiin erilaisilla kannabinoidipitoisuuksilla. Tehokkain omiin lihaskipuihin on CBG-öljy https://hamppumaa.fi/nordic-cbd-oljykauppa/cbg-oljy-20-hamppumaa/

        Hamppumaan CBG-öljyä riittää 10 tippaa auttamaan voimakkaisiin kipuihin ainakin itsellä. Uneen saan myös apua kun otan päivällä. Toivottavasti tästä oli sulle apua.

        Ostin juuri 1,5 viikkoa sitten Naturecanin CBD- ja CBG-öljyjä. Tänään neljäs kokeilupäivä. En ole toistaiseksi huomannut mitään vaikutusta. Kuin tyhjää söisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Semmoset mainokset siitä 🤣

        Mieluusti annan mainosta hamppumaan pojille. Homma hoituu ja tuotteet on priimaa. Kelpaa mainostaa heidän puolestaan, kun tuotteet toimii.

        Terveisin tyytyväinen asiakas jo yli 6 vuoden takaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mitä kaikkea oot tuolta mamakanasta tilannut? Minulla ne jäi tulliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kaikkea oot tuolta mamakanasta tilannut? Minulla ne jäi tulliin.

        Itellä tuli kyllä perille ihan cbd kukkaa tilasin.


    • Anonyymi

      Voit käydä osoitteessa https://cbdshopsuomi.fi/, sillä he listaavat kaikki parhaat tuotteet, joita voit saada Suomessa

    • Anonyymi

      Älä ainakaan maksa sitä klarnan kautta elämä erissä. Mua yritettiin huijata,etten ole maksanut laskua. Panin jopa postinkautta ilm että vain montako pakettia sieltä oon hakenut

    • Anonyymi

      En ole huomannut mitään vaikutusta näillä cbd-tuotteilla. Mihin ne pitäisi vaikuttaa ja millaisella annostuksella?

      • Anonyymi

        No markkinointi puheissa vaikka mihin.Mutta mainittakkon vaikka esimerkiksi mieliala ja unettomuus.


    • Anonyymi

      Cbdsol lähetti muutaman pullon 20% öljyä ja hyvin tuli perille. Paketissa oli mukana näytepakkaukset biittiä ja kukkaa, niin laitoin tulemaan uuden tilauksen pelkkää kukintoa. Saas nähdä joko tullin rekkukoira kiinnostuu. Kyse kuitenkin tuotetietojen mukaan alle 0,3% THC:tä sisältävistä lajikkeista, että ei tässä huumeita olla tuomassa maahan.

      • Anonyymi

        Eipä kiinnostunut ainakaan tällä kertaa lentotullissa kukaan, vaikka paketti haiskahti hampulle omaankin nokkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä kiinnostunut ainakaan tällä kertaa lentotullissa kukaan, vaikka paketti haiskahti hampulle omaankin nokkaan.

        Tuurista kiinni koska jää Tulliin ja sitten tulee huumausainesyyte.


      • Anonyymi00034

        Suomen viranomaisten tulkinta on, että olet ostamassa huumeita. Suomi on määritellyt THC.n huumausaineeksi ja tiedän kokemuksesta, että tuomioita on tullut vaikka % ovat olleet alle 0.2. Tähän edes EU ei voi puuttua, koska huumausaine sääntelyihin he eivät voi vaikuttaa. Suomesta löytyy kaksi tuottajaa, jotka tekevät täysin THC vapaita kukintoja, toinen niistä tekee myös suomalaisia CBD öljyjä, joilla on Avainlippu-merkki.


    • Anonyymi

      Osaako kukaan sanoa voiko käyttää jos käyttää sydänsairauteen muita lääkkeitä (Bisoprololia, Eliquisia, Rosuvastatin) Käyttääkö joku? Lääkärit varmasti kieltävät ja tuomitsevat humpuukina.

    • Anonyymi00035

      CBDartic myy CBD kukintoa ja kehuvat laadukkailla tuotteillaan, mutta kukinto ei ollut laatua nähnytkään, vaan se oli rutikuivaa jauhoksi sormien välissä murenevaa. Väri oli lähes mustaa ja paketissa mainostettiin voimakasta tuoksua, mutta tuote ei tuoksunut juuri lainkaan. Eli jotain huonolaatuista höttöä. Kasvatus, kuivatus ym. tuntuu menneen pieleen. Tuotetta myydään huonetuoksuksi ja voiteiden ym. valmistukseen paketin mukaan.

      Saa siemeniä myyvistä kivijalkaliikkeistä.

      • Anonyymi00036

        Korjaus, cbdARCTIC.com


      • Anonyymi00039

        ghosttownseeds.fi myy Kotkassa kasvatettua THC-vapaata kukintoa. Siihen ei ole lisätty mitään jälkikäteen ja on luonnollisest terpeenit. Heiltä saa myös Suomessa tuotettuja öljyjä joille on myönnetty Suomalainen avainlippu-merkki. Suosittelen tutustumaan heidän kukintoon, heittämällä Suomen paras laatu.


    • Anonyymi00037

      Laitontahan toi taitaa vielä olla

    • Anonyymi00038

      Naturecan ei oo kotimainen, mut ootteko saanut sieltä tilattua Suomeen ilman ongelmia? Tota on ainakin mainostettu Suomessa, mut en haluais miettiä jääkö tulliin

      • Anonyymi00040

        Ei kannata ulkomailta tilailla, tulliin jäi mulla ainakin. Tilaan omani ghosttownseeds.fi , ne tuottaa kaiken itse Suomessa ja kasvattaa kukinnot sisätiloissa eikä pelloilla/kasvihuoneissa, huomaa kyllä laatu eron muihin tuottajiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe