En jaksa enää

Anonyymi

Pelottaa. Mutta kuitenkin ehkä helpotus on suurempi tunne - ainakin toivon niin, joskus muutaman kuukauden kuluttua. Olen ollut sinun kanssasi mies yhdessä muutaman vuoden. Olemme viisikymppisiä, kumpikin ollut yksin jo pari vuotta kun tapasimme. Ajattelin tuolloin tavatessamme, että voimme luoda yhdessä kahden aikuisen tasapainoisen ja tasaveroisen, kypsän suhteen.

Koko yhdessäoloamme on leimannut tietty epävakaus. Mietin pitkään, mistä sinun kummalliset kiukuttelut, puhumattomuus, mielialojen heittelyt johtuu. Sitten tajusin yhteyden. Sinulla ja ex vaimollasi on kaksi aikuista lasta ja nuorimmainen, vielä lukiolainen, asuu vuoroviikoin äitinsä luona. Aina kun olit käynyt ex vaimosi ja tyttäresi luona, oli odotettavissa kiukkua, puhumattomuutta, ym. Tyttäresi rippijuhlien ja yö juhlien jälkeen loistit kuin aurinko pari päivää, koska olit saanut olla exäsi lähellä. Samoin kaikkien juhlien jälkeen. Sitten vajosit synkkyyteen.

Exäsi on ollut uudessa avioliitossa jo reilut viisi vuotta. Hän on sanonut - jopa minulle, että ei ottaisi sinua takaisin.

Olen saanut onneksi jutella sinun, rakas mieheni kanssa. Kiitos, että avauduit. Silti tuntuu niin väärältä, että sinä elät jossain haavemaailmassa, jossa käyt yhä uudestaan läpi sinun ja ex vaimosi häät, tyttärien syntymät, joulut, lomat, matkat. Edelleen -sanojesi mukaan- ex vaimosi on se kaunein, fiksuin, älykkäin, seksikkäin, paras vaimo, mitä mies kuvitella saattaa.

Ystävänpäivänä viimein kerroit, että et rakasta minua. Et ole rakastanut koko tämän muutaman vuoden aikana, kun olemme olleet yhdessä. Sinun sydämesi on varattu. Se on varattu ex vaimollesi. Sanoit, että ehkä joskus 10 vuoden kuluttua voit ajatella uutta suhdetta, mutta et vielä. Olet silloin kuusikymppinen. Teidän erosta on kohta kahdeksan vuotta.

Elä menneisyydessä, vaali muistoja, kaipaa, päästä nykyisyys valumaan kuin hiekka sormien välistä. Minä yritän elää tätä päivää. Yksin. En jaksa enää olla ikuinen kakkonen. Ehkä olen lopun elämääni yksin. Parempi sekin kuin tämä.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Kiitos jo etukäteen.

2

683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Alkuperäinen kirjoittaja, korjaus: siis yo juhlien jälkeen, ei yö. Ja tyttäriä on kolme, nuorin 17v.

    • Anonyymi

      Mies kyllä hyvin selvästi on ilmoittanut kaikilla kielillä ja teoillaan että sinulle ei ole hänen elämässään tilaa. Niin kovasti kuin sinä haluaisitkin elää sopusointuista, kauneudella ja ystävällisyydella täytettyä elämää, se ei tule tapahtumaan tuon miehen kanssa.

      Harmi vain että olet kuluttanut aikaasi ja energiaasi häneen noinkin kauan.
      Vain laske hänet menemään ja selvittelemään korviensa väli aivan rauhassa ja omillaan. Jatka sinä omaa elämääsi ammattisi ja harrastuksiesi parissa. Saat takaisin mielenrauhasi.

      Ehkä uusi erikoisystävä ilmaantuu aikanaan kuvioihin, ehkä ei.
      Ainakaan sinun ei tarvitse kärsiä jatkuvasta voimia vievästä mielipahasta. Se kun on täysin tarpeetonta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11241
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3133
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2984
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1785
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1754
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    9. 85
      1738
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe