Keinot lopussa

Anonyymi

Pakko kirjoittaa että saisin jotakin mielipiteitä ja näkemyksiä hankalaan ja ahdistavaan tilanteeseeni. Olemme olleet naimisissa mieheni kanssa lähemmäs 20 vuotta. Useampi lapsi on. Mies eli useat vuodet ns sinkkuelämää, petti useiden kanssa ja paljon. Välillä tunnusti jonkun syrjähypyn, välillä kärähti. Elämä oli hankalaa mutta yhdessä oltiin ja anteeksi annoin. Yritin luottaa aina uudestaan ja lopulta aika hyvin siinä onnistuinkin. Sitten menin taas töihin, lapset kasvoi ja minulle tuli hirveä kriisi itseni kanssa niistä vuosista. Mietin miksi olen moista katsonut ja anteeksi antanut, miksi olen silti itse ollut uskollinen (noihin vuosiin mahtuu minulta muutama virhe, mutta kaikki ovat pientä, hetken huumassa baarissa joku suutelu tai flirttailu, ei koskaan minkäänlaista seksiä tai viestittelyä tms). Kun se kriisi minulle tuli ja kyseenalaistin koko avioliittoni, huomasin että käytökseni muuttui. Muut miehet kiinnosti eri tavalla ja käyttäydyinkin sopimattomasti muutaman kerran ollessani viihteellä (nämäkin flirttailua ja suutelua, ei enempää). Näistä kerroin miehelleni koska en halua salaisuuksia ja toisaalta koin hätääkin, että meidän on puhuttava ja selvitettävä asioita yhdessä ja minun myös yksinään. Sillä ne vuodet aika lailla meni niin ettei mitään kunnolla käsitelty ja minä vain menin eteenpäin niinkuin höyryjuna. Siksi ne varmaan vyöryikin päälle sitten kun sille ns tuli tilaa. No, nyt tilanne on se, että mieheni ei usko alkuunkaan että en ole muiden kanssa sänkyyn asti mennyt. Epäilee ja syyttelee koko ajan. Aihe muuttuu. Välillä syyttelee että on varmaan ollut joku suhde jossain vaiheessa. Välillä epäilee että vähintään joku pano joskus jossain. Haukkuu huoraksi. Lukee puhelimen läpi, selvittää kaikki puhelinmyyjienkin numerot ym. Olen selittänyt tuhat kertaa että en ole tehnyt sellaista ja jos olisin, niin sen todellakin kertoisin. (Ja se on totta etten sellaista omallatunnollani voisi pitää) . Syyttää minua mitä ihmeellisemmistä asioista mm siitä kun kävin lenkillä ja hoikistuin että tämä on johtunut jostain muusta miehestä. Tuntuu että voimat alkaa olla ihan loppu, ja syytän toisaalta itseänikin, jos olisin ollut vahva ja jaksanut olla "täydellinen" enkä olisi mitään tyhmää tehnyt, niin tätä tilannetta ei olisi tullut. Kuitenkin minäkin olen vain ihminen. Ihminen jota oma mies on pettänyt vuosikaudet. Toki olen siitä rikki mennyt ja se jollain lailla purkautuu jossain vaiheessa. Silti nämä olen kertonut ja halunnut yhdessä asiat selvittää. Mutta tähän on mennyt asiat. Mitä ihmettä voisin tehdä, jos joku jaksaa neuvoa niin olen kiitollinen..

2

1597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aikamoista. Vahva olet ollut kun anteeks i olet miehellesi antanut. Mielestäni miehesi ei pysty ihan kokonaisuutta katsomaan. Ehkä tosiaan pelkää menettävänsä sinut.. mutta ei siltikään oikeuta häneltä nykyistä käytöstään.
      Sinun pitää selvittää yksilönä omat tunteesi häntä kohtaan ja miettiä mitä oikeasti haluat. Elämään suurempaan ei kuitenkaan loputtomasti kenelläkään ole.
      Tuollaista käytöstä tuskin kauan jaksat.
      Miehesi on väärin tehnyt ja sinäkin omalta ja osaltaan. Molempien pitäisi Anteeksi antaa ja jatkaa yhdessä jos molempien tahtotila on Se tai sitten jatkaa omillansa omanlaista elämää.
      Elämän pitää olla hyvää .
      Voimia päätökseenne.❤️

    • Anonyymi

      Onpa tekopyhää käytöstä mieheltäsi. Sinuna en tosiaankaan ottaisi hänen syytöksiään sydämelleni.

      Hirveän tulehtunut tilanne kyllä, itse olisin eronnut jo aikaa sitten. Jos kuitenkin haluaa yrittää vielä, niin pariterapia olisi varmasti hyvä. Miehelläsi on tietenkin paljon suurempi syy pyytää anteeksi. Sinun tekosi oli reaktio sille, että hän teki väärin sinua kohtaan. Pallo olisi siis kyllä miehelläsi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe