yölliset kauhukohtaukset palasi kun vähensin lääkitystä

Minulla on psykoosipiirteinen persoonallisuus eli skitsotyyppi. Oirekuvastooni on kiinteästi kuulunut yölliset kauhukohtaukset jolloin näen ja kuulen asioita, joita ei ole olemassa. Nämä tapahtuu unen ja valveen rajamaalla. Tammikuun alussa sain lääkityksen ja nämä kauhukohtaukset jäivät kokonaan pois ja olen nukkunut hyvin.
Nyt tein testin ja pienensin käyttämäni lääkkeen annostusta kahtena iltana ja viimeyönä taas sitten pompin sängystä ylös kahteen kertaan, kun luulin, että huoneessani on joku paha.
Nappasin sitten yöllä vielä lääkkettä ja sen jälkeen nukuin yöni rauhallisesti aamuun asti.

Ei näköjään kannata vähentää annostusta, koska kauhukohtaukset palaavat ja ne on sen verran ikäviä, ettei yöstä tule mitään niiden kanssa. Olen myös melkoisen varma, että mikäli lopettaisin lääkkeen, niin kauhukohtaukset pahenesivat ja saattaisivat siirtyä päiviin harhoina.

Kauhukohtaukset on siitä ikäviä, että vaikka herään, niin näen silmilläni erilaisia asioita ja kuulen korvillani puhetta. Ne on hyvin realistisen tuntuisia ja joudun pakenemaan makuuhuoneesta niiden takia. Tiedostan kuitenkin ettei ne ole totta mutta uudelleen nukahtaminen pelottaa kun en haluaisi viettää öitäni keskellä kauhuelokuvaa

Onneksi käyttämäni lääke estää niiden tulemisen, kun vain otan sen joka ilta sillä annostuksella minkä lääkäri on määrännyt

3

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tai jos nyt ollaan tarkkoja niin tuo ei ole kauhukohtaus. Se on vähän erilainen mutta sanottaisko niitä sitten yön aikaisiksi harhoiksi

    • Anonyymi

      Itse aloin kokea yönaikaisia kauhukohtauksia uudelleen vieroitusvaiheessa psyykenlääkkeistä. Lapsena viimeksi kokenut niitä.

    • Anonyymi

      Itse olen saanut saman diagnoosin,koska minulla on vain kaksi ihanaa ystävää.Lääestä pitäis olla enemmän sosiaalta kanssakäymistä vieratten ihmisten kanssa ja harrastaa enemmän.Harhoja ei ole koskaan ollut.Lääkäri ei kuitenkaan määrännyt minulle lääkkeitä jotta alkaisin tutustua uusiin ihmisiin.Nyt diagnoosi ollut kantapalvelussa kymmenen vuotta ja minulla ei ole ollut hoitosuhdetta tämän diagnoosin jälkeen.Minulla on edelleen nämä kaksi ystävää.Olen siis liian epäsosiaaline koska en omista tusinan verran ystäviä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      238
      5411
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      124
      4363
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2122
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1452
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      179
      1080
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      837
    10. Mistä kaupungeista tai kunnista olette ?

      Mistä ? ?
      Ikävä
      46
      813
    Aihe