yölliset kauhukohtaukset palasi kun vähensin lääkitystä

Minulla on psykoosipiirteinen persoonallisuus eli skitsotyyppi. Oirekuvastooni on kiinteästi kuulunut yölliset kauhukohtaukset jolloin näen ja kuulen asioita, joita ei ole olemassa. Nämä tapahtuu unen ja valveen rajamaalla. Tammikuun alussa sain lääkityksen ja nämä kauhukohtaukset jäivät kokonaan pois ja olen nukkunut hyvin.
Nyt tein testin ja pienensin käyttämäni lääkkeen annostusta kahtena iltana ja viimeyönä taas sitten pompin sängystä ylös kahteen kertaan, kun luulin, että huoneessani on joku paha.
Nappasin sitten yöllä vielä lääkkettä ja sen jälkeen nukuin yöni rauhallisesti aamuun asti.

Ei näköjään kannata vähentää annostusta, koska kauhukohtaukset palaavat ja ne on sen verran ikäviä, ettei yöstä tule mitään niiden kanssa. Olen myös melkoisen varma, että mikäli lopettaisin lääkkeen, niin kauhukohtaukset pahenesivat ja saattaisivat siirtyä päiviin harhoina.

Kauhukohtaukset on siitä ikäviä, että vaikka herään, niin näen silmilläni erilaisia asioita ja kuulen korvillani puhetta. Ne on hyvin realistisen tuntuisia ja joudun pakenemaan makuuhuoneesta niiden takia. Tiedostan kuitenkin ettei ne ole totta mutta uudelleen nukahtaminen pelottaa kun en haluaisi viettää öitäni keskellä kauhuelokuvaa

Onneksi käyttämäni lääke estää niiden tulemisen, kun vain otan sen joka ilta sillä annostuksella minkä lääkäri on määrännyt

3

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tai jos nyt ollaan tarkkoja niin tuo ei ole kauhukohtaus. Se on vähän erilainen mutta sanottaisko niitä sitten yön aikaisiksi harhoiksi

• Anonyymi

Itse aloin kokea yönaikaisia kauhukohtauksia uudelleen vieroitusvaiheessa psyykenlääkkeistä. Lapsena viimeksi kokenut niitä.

• Anonyymi

Itse olen saanut saman diagnoosin,koska minulla on vain kaksi ihanaa ystävää.Lääestä pitäis olla enemmän sosiaalta kanssakäymistä vieratten ihmisten kanssa ja harrastaa enemmän.Harhoja ei ole koskaan ollut.Lääkäri ei kuitenkaan määrännyt minulle lääkkeitä jotta alkaisin tutustua uusiin ihmisiin.Nyt diagnoosi ollut kantapalvelussa kymmenen vuotta ja minulla ei ole ollut hoitosuhdetta tämän diagnoosin jälkeen.Minulla on edelleen nämä kaksi ystävää.Olen siis liian epäsosiaaline koska en omista tusinan verran ystäviä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2963
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2138
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1536
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1195
    Aihe