kenelle kissasta oireita?

kissarakas

Olen lievästi allerginen (heinänuhat), kävin
kokeissa, muita ei ole. Otin kissan, asun
kerrostaloasunnossa. Onko kellään kokemuksia,
onko odotettavissa kissa-allergiaa mulle?
Tiedän että riski on,mutta kuinka suuri
keskimäärin?
Ikää on jo yli 30v, tuleeko näin vanhana
enää uusia allergioita?

9

853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Allergia

      Olen yli nelikymppinen, enkä ole ollut allerginen millekään aikaisemmin. Otimme kissan viime syyskuussa ja siitä kuukauden päästä meni nenä tukkoiseksi ja kurkkua kutitti.

      Allergiatestit eivät näytä positiivisilta, mutta olen huomannut, että kissan läheisyys lisää tuntuvasti oireita.

      Eli kyllä voi tulla aikuisenakin allergiseksi ja jos allergiaa on jo aikaisemmin ollut, niin riski moninkertaistuu. Toivottavasti sinulle ei kissastasi tule oireita.

    • tuuli

      Otin kissan yli parikymppisenä. Alku meni hyvin, mutta pian aloin oireilla. Jatkuva nuha, hengenahdistus ja punaiset silmät. Lopulta henki ei enää kulkenut ja miesystäväni joutui viemään minut lääkäriin keskellä yötä. Allergiani oli pitkittyessään muuttumassa astmaksi. Tosin en tiennyt olevani allerginen ennen tätä. Kissa oli pakko pistää pois vaikka kuinka sydäntä särki. Allergiatestien tulos oli musertava. Kissa, koira, heinä, pujo, koivu yms yms. Kaikki puhkesivat aikuisiällä. Nykyäänkään en voi eläinrakkaana ihmisenä olla erossa eläimistä, mutta oireet tulevat heti. Minulla kuitenkaan pitkäkarvaiset eläimet eivät aiheuta ihan yhtä rajuja reaktioita kuin lyhytkarvaiset, mistä lie johtuu.

      • Nimetön

        Johtunee siitä, että allergiaa eivät aiheuta karvat, vaan eläinhilse (ja sylki yms.), jota pitkäkarvaisesta eläimestä irtoaa vähemmän kuin lyhytkarvaisesta.


    • .Jope

      olen voimakkaasti allerginen kissoille, mutta allergiatestin mukaan en ole. Että näin.

      • maallikko

        Tuttua myös meidän perheessä!


    • sanna

      Mä oon kaikille muille eläimille allerginen paitsi en koiralle..Ja oon myös siitepölylle allerginen..Sain siitepölyallergiaan heixix lääkettä niin huomasin että se auttaa myös eläimiin mut en silti voi koskee niihin tai voin mut jos sit hieron silmii niin alkaa silmät vuotaa..Heinixii saa apteekista ilman reseptii.. :)

    • kaikista

      pahin,jos vaan on vähänkin allergisuuteen taipuvainen.. nim.kokemusta on.. :)

    • allegia iski

      Hei! Miehelläni on paha heinäallergia. Meillä on nyt ollut vuoden 2 kissaa. pääasiassa ulkona mutta myös sisällä ja nyt on alkanut oireet!! silmät kutiaa ja nenä vuotaa. Ikää on 39 vee,joten ei se ikää katso!! TOsi kurjaa on jos nyt joudutaan kisuista luopumaan :( etenkin lapsillemme.

    • myöhemmin

      Hei,
      kissalle voi hyvinkin allergisoitua myös aikuisena. Varsinkin jos ei lapsuuden kodissa ole ollut kissaa. Ikävää jos näin pääsee käymään, minäkin allergisoiduin sisälemmikillemme melkein kolmikymppisenä, lapsuuden kodissa ei sisäeläimiä. Tuotantoeläimiä kylläkin. Osatessani välttää ko. eläimiä oloni on aikaisempaan verrattuna hurjasti parempi. Eläimelle muutto uuteen kotiin varmasti ikävämpi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe