kenelle kissasta oireita?

kissarakas

Olen lievästi allerginen (heinänuhat), kävin
kokeissa, muita ei ole. Otin kissan, asun
kerrostaloasunnossa. Onko kellään kokemuksia,
onko odotettavissa kissa-allergiaa mulle?
Tiedän että riski on,mutta kuinka suuri
keskimäärin?
Ikää on jo yli 30v, tuleeko näin vanhana
enää uusia allergioita?

9

872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Allergia

Olen yli nelikymppinen, enkä ole ollut allerginen millekään aikaisemmin. Otimme kissan viime syyskuussa ja siitä kuukauden päästä meni nenä tukkoiseksi ja kurkkua kutitti.

Allergiatestit eivät näytä positiivisilta, mutta olen huomannut, että kissan läheisyys lisää tuntuvasti oireita.

Eli kyllä voi tulla aikuisenakin allergiseksi ja jos allergiaa on jo aikaisemmin ollut, niin riski moninkertaistuu. Toivottavasti sinulle ei kissastasi tule oireita.

• tuuli

Otin kissan yli parikymppisenä. Alku meni hyvin, mutta pian aloin oireilla. Jatkuva nuha, hengenahdistus ja punaiset silmät. Lopulta henki ei enää kulkenut ja miesystäväni joutui viemään minut lääkäriin keskellä yötä. Allergiani oli pitkittyessään muuttumassa astmaksi. Tosin en tiennyt olevani allerginen ennen tätä. Kissa oli pakko pistää pois vaikka kuinka sydäntä särki. Allergiatestien tulos oli musertava. Kissa, koira, heinä, pujo, koivu yms yms. Kaikki puhkesivat aikuisiällä. Nykyäänkään en voi eläinrakkaana ihmisenä olla erossa eläimistä, mutta oireet tulevat heti. Minulla kuitenkaan pitkäkarvaiset eläimet eivät aiheuta ihan yhtä rajuja reaktioita kuin lyhytkarvaiset, mistä lie johtuu.

• Nimetön

Johtunee siitä, että allergiaa eivät aiheuta karvat, vaan eläinhilse (ja sylki yms.), jota pitkäkarvaisesta eläimestä irtoaa vähemmän kuin lyhytkarvaisesta.

• .Jope

olen voimakkaasti allerginen kissoille, mutta allergiatestin mukaan en ole. Että näin.

• maallikko

Tuttua myös meidän perheessä!

• sanna

Mä oon kaikille muille eläimille allerginen paitsi en koiralle..Ja oon myös siitepölylle allerginen..Sain siitepölyallergiaan heixix lääkettä niin huomasin että se auttaa myös eläimiin mut en silti voi koskee niihin tai voin mut jos sit hieron silmii niin alkaa silmät vuotaa..Heinixii saa apteekista ilman reseptii.. :)

• kaikista

pahin,jos vaan on vähänkin allergisuuteen taipuvainen.. nim.kokemusta on.. :)

• allegia iski

Hei! Miehelläni on paha heinäallergia. Meillä on nyt ollut vuoden 2 kissaa. pääasiassa ulkona mutta myös sisällä ja nyt on alkanut oireet!! silmät kutiaa ja nenä vuotaa. Ikää on 39 vee,joten ei se ikää katso!! TOsi kurjaa on jos nyt joudutaan kisuista luopumaan :( etenkin lapsillemme.

• myöhemmin

Hei,
      kissalle voi hyvinkin allergisoitua myös aikuisena. Varsinkin jos ei lapsuuden kodissa ole ollut kissaa. Ikävää jos näin pääsee käymään, minäkin allergisoiduin sisälemmikillemme melkein kolmikymppisenä, lapsuuden kodissa ei sisäeläimiä. Tuotantoeläimiä kylläkin. Osatessani välttää ko. eläimiä oloni on aikaisempaan verrattuna hurjasti parempi. Eläimelle muutto uuteen kotiin varmasti ikävämpi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      4598
    2. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      358
      3879
    3. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      36
      3476
    4. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      19
      3128
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      12
      2563
    6. 280
      2380
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      322
      1807
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      100
      1802
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      47
      1493
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      8
      1183
    Aihe