Kiertovesiviljely

Anonyymi

Yksi syy siihen, ettei kalanvilelijät siirry kiertovesivijelyyn on perinteisen allasvilelyn helppous. Laitetaan poikaset kasvamaan merialtaisiin ja vesi huuhtelee paskat pois.
Kalat ovat ns talvisäilytyksessä runsaat puoli vuotta. Silloin ei ole paljoakaan työtä.
Kiertovesiviljelyssä taasen joutuu tekemään koko vuoden työtä ja huolehtimaan kalojen jätöksistä.

13

926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juuri näin, kustannuksistahan se on kiinni. Jos laki ei vaadi niin mennään halvimmalla keinolla.

• Anonyymi

Kokoomuslainen toimii aina niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokoomuslainen toimii aina niin.

Kunhan siitä maksetaan sopeutumiseläke.

• Anonyymi

On niin kuin maanviljelys. Keväällä ja syksyllä vähän hommia. Sato kasvaa kesällä. Talvi on sitten helppoa.

• Anonyymi

Kyllä se on viljelijän talvella tehtävä muita hommia jos meinaa hengissä pysyä. Kauppayhtymät kun määrää hinnat ja vetää voitot välistä. Sianlihan ja maidontuottajat ovat kaikkein tiukemmilla ja joka kolmas tila tulee lopettamaan tänä vuonna, ennusteiden mukaan. Mutta ei ruuan hinta silti laske vaikka ulkomailta tuodaankin mukamas halvalla, kyllä SOK ja K-kauppiaat ja muut toimijat osansa ottavat tuonnistakin, ahneus kun on rajatonta, näkeehän sen jo sähkön hinnastakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on viljelijän talvella tehtävä muita hommia jos meinaa hengissä pysyä. Kauppayhtymät kun määrää hinnat ja vetää voitot välistä. Sianlihan ja maidontuottajat ovat kaikkein tiukemmilla ja joka kolmas tila tulee lopettamaan tänä vuonna, ennusteiden mukaan. Mutta ei ruuan hinta silti laske vaikka ulkomailta tuodaankin mukamas halvalla, kyllä SOK ja K-kauppiaat ja muut toimijat osansa ottavat tuonnistakin, ahneus kun on rajatonta, näkeehän sen jo sähkön hinnastakin.

Aina vähemmän tarttee tehrä itse, kun tuoraan kaikki tuotteet ulkoa. Hallitus kompensoi ja KELA tukee. Norjan lohi on paljon parempaa ja jämäkämpää kuin Satakunnassa kasvatettu vetelä lohi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina vähemmän tarttee tehrä itse, kun tuoraan kaikki tuotteet ulkoa. Hallitus kompensoi ja KELA tukee. Norjan lohi on paljon parempaa ja jämäkämpää kuin Satakunnassa kasvatettu vetelä lohi.

Suuri osa Norjan lohesta kasvatetaan orjapalkoilla Ciilessä , siksi se halpaa vaikka kuljetusmatka on puolen maapallon mittainen. Lohen paremmuudesta en tiedä, mutta pirun rasvaista se on, rasvajuomut lähes pikkusormen paksuisia ja kauppaan saapuessaan jo vanhaa, mutta makunsa kullakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suuri osa Norjan lohesta kasvatetaan orjapalkoilla Ciilessä , siksi se halpaa vaikka kuljetusmatka on puolen maapallon mittainen. Lohen paremmuudesta en tiedä, mutta pirun rasvaista se on, rasvajuomut lähes pikkusormen paksuisia ja kauppaan saapuessaan jo vanhaa, mutta makunsa kullakin.

Tuo Chilen juttu on selvää trollausta. Ei niin tee muu kuin filunki. Kukahan sitten välittää sitä Chilen lohta Norjan lohena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo Chilen juttu on selvää trollausta. Ei niin tee muu kuin filunki. Kukahan sitten välittää sitä Chilen lohta Norjan lohena.

Välittäjinä ovat Norjalaiset firmat, jotka ovat kasvattajinakin. Avaahan internetti ja vähän googleta sieltä löytyy kaikki tieto, sekin että vähän aikaa sitten Cilessä oli lähes katastrofi kun jokin virus/loistauti tappoi suuren osan kaloista ja sen seurauksena kalan hinta nousi huomattavasti Suomessakin.

• Anonyymi

Mää niin nautin. Porvareitten perintömökkien arvo laskee ja maajusseille jää vähemmän käteen!

• Anonyymi

Ei voi altaita kaloille tehdä, sama rutina että saastuttaa tai jotain muuta..

• Anonyymi

Ei kiertovesialtaat kasvattajia kiinnosta, mieluummin ne vaikka pilaavat kotipaikkakuntansa vesistöt rahan himossaan ja kun kunnan ja AVI:n päättäjät ovat pihalla näistä asioista kun tampoonin narut niin saastuttaminen vaan saa jatkua

• Anonyymi

Ei tässä kunnassa saisi IKINÄ lupaa tehdä kiertovesiallasta. Sen verran kateellisia narisijoita on..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe