Olemme ostamassa ensimmäistä asuntoa. Lainalupaus jo löytyy mutta sisältääkö tuo summa omarahoitusosuuden? Täytyykö tämä omarahoitusosuus maksaa myyjälle vai pankille? Onko kellään kokemusta maksullisesta lisävakuudesta? Miten tämä toimii käytännössä? Kiitos vastauksista!
Asuntolaina omarahoitusosuus
2
123
Vastaukset
- Anonyymi
Pankissahan voidaan esim sanoa, että säästä tienverran niin voita saada lainaa! Se ei ole lupaus vaan kannustus! Itse esim sain kymmenen vuotta sitten kannustuksen oman asunnon ostoon. 30% jos olisin säästänyt, niin olisin voinut saada loppuosalle lainaa! Se raha minkä säästää maksetaan itselle ja on pois ulosotettavasta lainasta. Jos esim ostaa 100000€ asunnon ei tarvitse kuin 70000€ lainaa! Ja jos esim on onnistunut tuossa 30% säästössä ja sen historian esittää pankille ja se on todella rahana, niin pankki varmasti on valmis keskustelemaan, jos pystyt tekemään todella hyvän laskelman pankille siitä miten selviät lainasta.
- Anonyymi
Lisäys omaan vastaukseeni! Tuosta lisävakuudesta ja korkokatosta! Kirjoitin omatekoisestaacmaksusuunnitelmasta. Itse laskisin tuon korkojen nousun tekemän marginaalin niin, että nyt se menisi lyhennykseen ja säästämiseen. Jos todellinen korko olisi vaikka 5 ja pankki antaa rahaa ulos 4 prosentin korolla, niin kuka kieltää lyhentämään kohtuu hintaista pääomaa erotuksessa olevalla lisärahalla! Sitten kun korko nousee niin se ei euroissa jysähtäisi niin pahasti jos se on omassa laskelmassa valmiina! Enkä todellakaan omarahoituksessactyytyisi 30 pinnaan vaikka se itsestä tuntuikin silloin kymmenen vuotta sitten rajulle! Oma projektini ei ole edennyt koska minun tilanteessani on monta mutta vakiota jotka haittaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1591394Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241159Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111090- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73879