Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi

Palstalla vakuutetaan useaan otteeseen että kukaan uskovainen ei toivo kenellekkään mitään pahaa. He vain haluavat "ohjata" lähimmäisen jumalansa suojelukseen. No miten tämä teksti sitten:

Anonyymi
19.02.2022 10:44

torre5 kirjoitti:

"Raamatussa on Jeesus. Itse en usko koko hemmoon."

KuoIet toivottavasti jo ensi viikoIIa.

Se vasta olisi mahtavaa. 🙏

Niin että näinkö sitä lähimmäistä "rakastetaan" kun toivotaan hänen pikaista kuolemaansa....?

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täytyy nyt jälleen huomata tuo tärkeä ero kahdesta eri Jumalasta, joista toinen on todellisuudessa Jeesuksen sanoin Saatana ja kaiken valheen isä. Löytyy Johanneksen evankeliumin 8. luvusta, ja nämä uskovaiset syntiopillaan, josta otat esimerkin, pitävät juuri Jumalaan tätä - Jeesuksen sanoin - Perkelettä. Niin miten voit yhdistää Jeesuksen lähimmäisen opetuksen edes heihin, kun se ei heille kuulu mitenkään, heillä on merkitystä vain Jeesuksesta uhrilahjana heidän Jumalalleen, Jahvelle?!

      • Anonyymi

        Heidän oppinsa perustuu vaihtokauppaan - he palvovat tosi Jumalaa (Jeesuksen Kristus-nimi) ristille kirottuna ja kidutettuna kuoliaaksi itsensä puolesta vaihturina helvettiin, jotta he itse pelastuisivat.

        Tosin Raamattu ei kuitenkaan lopuksi lupaa heille mitään pelastusta (vain pelastuminen palvelemaan synnin lakia lihalla, Paavalin roomalaiskirjeen 7. luvun mukaan), joutuvat lopulta kuitenkin helvettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heidän oppinsa perustuu vaihtokauppaan - he palvovat tosi Jumalaa (Jeesuksen Kristus-nimi) ristille kirottuna ja kidutettuna kuoliaaksi itsensä puolesta vaihturina helvettiin, jotta he itse pelastuisivat.

        Tosin Raamattu ei kuitenkaan lopuksi lupaa heille mitään pelastusta (vain pelastuminen palvelemaan synnin lakia lihalla, Paavalin roomalaiskirjeen 7. luvun mukaan), joutuvat lopulta kuitenkin helvettiin.

        Kyllä tähän varmasti teologeilla ja papeilla on jokin näkemys, että miksi he ovat tällaista oppia uskovaisille opettanut Raamatusta, kun vaan saamme sen kuulla. Mutta Jeesuksen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä muuta kuin uhrina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tähän varmasti teologeilla ja papeilla on jokin näkemys, että miksi he ovat tällaista oppia uskovaisille opettanut Raamatusta, kun vaan saamme sen kuulla. Mutta Jeesuksen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä muuta kuin uhrina.

        Otan tähän pikaisesti Raamatun juonen, jos juttu aukeaisi paremmin.

        Luojajumala luo ihmisen ensiksi omaksi kuvakseen ja varoittaa tätä syömästä hyvän tiedon ja pahan tiedon puusta tai tämä joutuu kuolemaan kuolemalla. Mutta ihminen ei välitä varoituksesta, vaan syö. Ihminen tulee luojajumalan sanoin jumalien kaltaiseksi (luomaan sanan voimalla). Mutta koska ihmisellä ei ole kykyä erottaa pahaa tietoa ja hyvää tietoa, on luojajumalan suojattava 'ikuinen elämä' (liittyy ihmeiden tekemiseen) sitomalla ihminen aikaan ja materiaan opettelemaan hyvän tiedon ja pahan tiedon erottamista.

        Esille astuu VT:n vihainen Jumala Jahve tuomionlukuineen ja helvetteineen, murhineen, sotineen sekä tappoineen pelottelemaan ihmistä. Tämä Jumala vaatii itseään palvottavan polttouhrein, jopa lapsiuhrein ja juo palan painikkeeksi lukemattomia hiin mittoja viiniä. Ja määrää, että jos syntyy profeetta, joka lupaa ihmeen ja se ihme toteutuu, niin tämä profeetta on surmattava ja nostettava kostonkäsi seuraajien ylle, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luokse hänen luotaan.

        Tarinaan ilmestyy lempeä opettaja Jeesus, joka kertoo hänet lähetetyn tuomaan tietoa ihmisille pelastukseksi, ja hän opettaa eettisiä ja moraalisia opetuksia. Tekee ihmeitä ja pelastaa sairaita ihmeillään, ja lupaa opettaa muutkin tekemään ihmeitä. Hän opettaa paluutietä takaisin paratiisiin, josta ihminen karkoitettiin puhumalla taivasten valtakunnan Isä Jumalasta ja nousee vastustamaan VT:n tarinoiden vihaista syntiopin Jumala Jahvea kutsuen tätä itse Perkeeksi ja kaiken valheen isäksi.

        Juutalainen Jahven palvoja surmaa Jeesuksen ja tekee syntiopin hänestä tosi Jumalan uhrilahjana vihaiselle Jahvelle teurastettuna lampaana Raamatun sanoin palvellessaan isiensä Jumalaa, ja väittää ihmisen pelastuvan vain tämän surman kautta. Valhetarinalla hän vakuuttaa ihmisen tulleenkin paratiisissa tottelemattomuuttan luonnostaan vihattavaksi, syntiseksi ja pahaksi ja ainoa keino on pelastua, kun palvoo tätä surmaa.

        Ihminen ei erota nyt hyvää tietoa ja pahaa tietoa, ei totuutta valheesta, ei edes lue tarinasta, että ihminen luojajumalan sanoin tulikin tiedolla jumalien kaltaiseksi, eikä saatanan kaltaiseksi ja vihattavaksi. Niinpä ihminen lähtee seuraamaan perisyntitarinan juutalaisen lupaamaa pelastusta palvomalla ristille kirottua ja kuoliaaksi kidutettua tosi Jumalan teuraslammasuhria helvetinpelolla ja lopulta Raamatun mukaan hän päätyykin itse uhrilahjaksi helvetin tulen liekkeihin samaiselle Jahve Jumalalle.

        Tarinalla ei ole onnellista loppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan tähän pikaisesti Raamatun juonen, jos juttu aukeaisi paremmin.

        Luojajumala luo ihmisen ensiksi omaksi kuvakseen ja varoittaa tätä syömästä hyvän tiedon ja pahan tiedon puusta tai tämä joutuu kuolemaan kuolemalla. Mutta ihminen ei välitä varoituksesta, vaan syö. Ihminen tulee luojajumalan sanoin jumalien kaltaiseksi (luomaan sanan voimalla). Mutta koska ihmisellä ei ole kykyä erottaa pahaa tietoa ja hyvää tietoa, on luojajumalan suojattava 'ikuinen elämä' (liittyy ihmeiden tekemiseen) sitomalla ihminen aikaan ja materiaan opettelemaan hyvän tiedon ja pahan tiedon erottamista.

        Esille astuu VT:n vihainen Jumala Jahve tuomionlukuineen ja helvetteineen, murhineen, sotineen sekä tappoineen pelottelemaan ihmistä. Tämä Jumala vaatii itseään palvottavan polttouhrein, jopa lapsiuhrein ja juo palan painikkeeksi lukemattomia hiin mittoja viiniä. Ja määrää, että jos syntyy profeetta, joka lupaa ihmeen ja se ihme toteutuu, niin tämä profeetta on surmattava ja nostettava kostonkäsi seuraajien ylle, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luokse hänen luotaan.

        Tarinaan ilmestyy lempeä opettaja Jeesus, joka kertoo hänet lähetetyn tuomaan tietoa ihmisille pelastukseksi, ja hän opettaa eettisiä ja moraalisia opetuksia. Tekee ihmeitä ja pelastaa sairaita ihmeillään, ja lupaa opettaa muutkin tekemään ihmeitä. Hän opettaa paluutietä takaisin paratiisiin, josta ihminen karkoitettiin puhumalla taivasten valtakunnan Isä Jumalasta ja nousee vastustamaan VT:n tarinoiden vihaista syntiopin Jumala Jahvea kutsuen tätä itse Perkeeksi ja kaiken valheen isäksi.

        Juutalainen Jahven palvoja surmaa Jeesuksen ja tekee syntiopin hänestä tosi Jumalan uhrilahjana vihaiselle Jahvelle teurastettuna lampaana Raamatun sanoin palvellessaan isiensä Jumalaa, ja väittää ihmisen pelastuvan vain tämän surman kautta. Valhetarinalla hän vakuuttaa ihmisen tulleenkin paratiisissa tottelemattomuuttan luonnostaan vihattavaksi, syntiseksi ja pahaksi ja ainoa keino on pelastua, kun palvoo tätä surmaa.

        Ihminen ei erota nyt hyvää tietoa ja pahaa tietoa, ei totuutta valheesta, ei edes lue tarinasta, että ihminen luojajumalan sanoin tulikin tiedolla jumalien kaltaiseksi, eikä saatanan kaltaiseksi ja vihattavaksi. Niinpä ihminen lähtee seuraamaan perisyntitarinan juutalaisen lupaamaa pelastusta palvomalla ristille kirottua ja kuoliaaksi kidutettua tosi Jumalan teuraslammasuhria helvetinpelolla ja lopulta Raamatun mukaan hän päätyykin itse uhrilahjaksi helvetin tulen liekkeihin samaiselle Jahve Jumalalle.

        Tarinalla ei ole onnellista loppua.

        Tai on niille, jotka kuulevat tämän Jeesuksen varoituksen:

        Matteuksen evankeliumi:

        <<7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

        Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

        Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai on niille, jotka kuulevat tämän Jeesuksen varoituksen:

        Matteuksen evankeliumi:

        <<7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

        Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

        Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'<<

        Tämä tosi Jumalan uhrikultti vihaiselle Jahvelle on tehty 'Jeesuksen nimeen'.


    • "Niin että näinkö sitä lähimmäistä "rakastetaan" kun toivotaan hänen pikaista kuolemaansa....?"

      Välillä tuntuu ettei joillakin uskovilla tunnu olevan mitään käsitystä siitä, mitä on lähimmäisen rakastaminen.

      • Anonyymi

        Minä oon ainakin sataa lähimmäistä vuosien varrella rakastan.
        Kaikki on kiitellen saaneet orgun.


    • Anonyymi

      Mistä aloittaja tietää, että tuo kuolemaa toivova on uskovainen. Täällä esiintyy niin kieroja ja omituisia ihmisiä etten minäkään pysty aina erottamaan, kuka on uskovainen ja kuka ei.

      torrekin esiintyy välillä uskovaisena. Nuo sanat voivat olla hänen omia sanojaan. Hänellä on tapana kerjätä sääliä homoille samalla kun hän korostaa uskovien julmuutta.

      • Ai että Torre täällä juttelisi pitkiä pätkiä itsensä kanssa? Nimittäin juuri tuo sama henkilö on lähes joka päivä haastamassa Torrea. Haukkumassa hänen ulkonäköään ja toivottamassa hänelle mahdollisimman tylyä kohtaloa. Ja nyt sinä väität että kyseessä onkin Torre itse? Miksi te aitolaiset ette voi tunnustaa sitä, että teidänkin joukossa on paskapäitä? Mikä siinä on niin hankalaa?


    • Kukapa sen tietää oliko kyseessä uskova, joka kuolemaa toivotteli. Täällä kun kuka tahansa voi kirjoittaa melkeinpä mitä vain.

      • Vaikea kuvitella että tänne eksyisi joku ateisti pilkkaamaan toista ateistia. Olkootkin että teidän uskovaisten jakautuminen eri lahkoihin on tunnettu tosiasia.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Vaikea kuvitella että tänne eksyisi joku ateisti pilkkaamaan toista ateistia. Olkootkin että teidän uskovaisten jakautuminen eri lahkoihin on tunnettu tosiasia.

        Luuletko sinä tosiaan, ettei tänne kirjoittele muut kuin selvästi Jumalan kieltäjät ja uskovaiset. Onhan suuri joukko sellaisiakin, jotka sanovat "ehkä" mieluummin uskolle kuin ateismille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko sinä tosiaan, ettei tänne kirjoittele muut kuin selvästi Jumalan kieltäjät ja uskovaiset. Onhan suuri joukko sellaisiakin, jotka sanovat "ehkä" mieluummin uskolle kuin ateismille.

        Teillä aitolaisilla on ihmeellinen mutta hyvin tavallinen tapa kieltää kaikki "väärät" mielipiteet siten, että sanotte että tuo ei kuulu meidän porukkaa.


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Teillä aitolaisilla on ihmeellinen mutta hyvin tavallinen tapa kieltää kaikki "väärät" mielipiteet siten, että sanotte että tuo ei kuulu meidän porukkaa.

        Tuo on ehkä vain tapa, jolla väistetään omaa vastuuta?


    • Anonyymi

      Miksi väität kristityksi ihmistä, joka kieltää Jeesuksen? Se juuri tekee ihmisestä uskovan kristityn, että hän uskoo Jeesuksen veren sovitustyön ja saa siten syntinsä maksetuksi.

      Minä en pelkää kuolemaa, mutta pakanan ei kannata kuolla ihan pian, vaan käyttää loppuhetkensä Jumalan etsimiseen, koska se on jokaisen ihmisen elämässä se tärkein asia. Ikuisuus kun on tosi pitkä aika. Ja jos omasta tahdostaan menee sinne hirveään paikkaan, ei siellä lohduta se, että joku kristityksi itseään väittävä oli niin inhottava. Kukaan ihminen ei ole täydellinen. Jopa Paavalilla oli vikoja, samoin Pietarilla. Jos antaa toisten ihmisten raadollisuuden takia sielunsa joutua kadotukseen, niin ei voi kuin sääliä. Jumala ei pakota ketään pelastukseen, mutta Jeesus avasi pelastuksen jokaikiselle, joka uskoo Häneen. Elämme viimeisiä hetkiä ennen ylöstempausta. Sen jälkeen tulee olemaan paljon vaikeampaa pelastua. Viisas uskoo tänään.

      • "Elämme viimeisiä aikoja" ... joopa joo. Noita aikoja on odotettu teidän parissa jo ikuisuus. Mutta kun minä en oikein näe mitään merkkejä viimeisistä ajoista missään. Millaisia ne nyt oikein ovat? Voisitko kertoa?

        Mitä tulee "synnittömiin", niin vedenpaisumuksessa plus Sodomasas & Gomorrassa kuolleet tuhannet imeväiset taaperot olivat kaikki synnittömiä. Miksi rakastava / armollinen jumalasi tappoi heidät? Heillä ei ollut mahdollisuutta "etsiä jumalaa".


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        "Elämme viimeisiä aikoja" ... joopa joo. Noita aikoja on odotettu teidän parissa jo ikuisuus. Mutta kun minä en oikein näe mitään merkkejä viimeisistä ajoista missään. Millaisia ne nyt oikein ovat? Voisitko kertoa?

        Mitä tulee "synnittömiin", niin vedenpaisumuksessa plus Sodomasas & Gomorrassa kuolleet tuhannet imeväiset taaperot olivat kaikki synnittömiä. Miksi rakastava / armollinen jumalasi tappoi heidät? Heillä ei ollut mahdollisuutta "etsiä jumalaa".

        "Jumalalle on kaikki mahdollista." Mistäpä sinä tiedät vaikka nämä taaperot ovatkin pelastettu. Älä sinä pienillä aivoillasi yritä ratkoa Jumalan suuria aivoituksia kun et niistä mitään ymmärrä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      937
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      767
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      58
      721
    Aihe