Narsismi periytyy kasvatuksen kautta

Anonyymi

Narsistinen äiti kasvattaa tyttärensä narsistiseksi. Hän opettaa heille kuinka käyttäydytään ja ollaan narsistisesti. Tyttäret oppivat sen minkä saavat itse kokea, heidän äitinsä kohtelee heitä eriarvoisesti ja jos perheessä on poika, siis näiden tyttärien veli jota äiti tyttärien mielestä suosii, he kostavat tälle veljelle myöhemmin. Tyttäret jatkavat samoja temppuja kuin heidän äitinsä teki heille kohdistaen temput veljeensä, Eriarvoisuutta halveksimista, mitätöintiä, eristämistä, sitä veli saa kokea, se on kosto siitä kun äiti kohteli heitä narsistisesti ja poika oli ns. suosikki, vaikka oikeasti ei näin ollut, hän ei saanut äidiltään yhtään sen enempää kuin sisarensa sai, päinvastoin teki työtä. Veljen pitäisi maksaa ja hyvittää siskoilleen heidän kärsimyksensä, kuuluuko mielestänne olla näin?

3

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tälläistä äitiä on itseään väheksytty ja mitätöity lapsena ja hän toistaa oppimaansa käytöstä ja kasvattaa jälkeläisensä samoille tavoille. Ei tuollaiset äidit osaa arvostaa ketään. Jos hän ei itse ole kokenut kuin mitätöintiä, ei hän tiedä mikä on edes arvostaminen ja mistä se johtuu. Noin se siirtyy sukupolvelta toiselle. Narsistiäiti kasvattaa lapsensa kuin eläin, elämän raakuus minkä hän itse on oppinut, on kasvatusmetodina.

    • Anonyymi

      Seuraan sukua jossa on neljässä polvessa narsisteja.
      Ensimmäisen polven narsistista olen kuullut kerrottavan.
      Kolme myöhempää polvea tunnen.
      Kahden ensimmäisen polven haudalla on joku jälkeläisistä
      kertonut karua kerottavaa.
      Kaikki narsistin "tyyppioireet" voi tunnistaa
      pitkän kokemuksen jälkeen.

    • Anonyymi

      Juu olen huomannut saman asian.
      Entinen anoppi on klassinen esimerkki narsistista.
      Hänellä on / oli 2 tytärtä joilla kummallakin narsistisia piirteitä.
      Toinen tyttäristä oli edesmennyt puolisoni.
      Tympeä homma kun tämä narsistisuus puskee esiin vasta myöhemmällä iällä ( n 30v tietämillä).
      Toinen tyttäristä osoitti myös narsistin piirteet reilu 30v iässä.

      Itsellä on 3 poikaa ja heidän äiti kuoli alle 40v joten ei kerennyt vaikuttaa heihin liikaa.
      Pojista on kasvanut sosialisia hyvin pärjääviä aikuisiajoilla terve maailmankatsomus ja käyttäytyminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2733
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2320
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2080
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1827
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1705
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1686
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe