Arka ihminen (53v) etsii henkilöä joka takaisi sen että hän onnistuu. Näin kuulin sanottavan että eihän sitä voi tehdä (asunnon osto) kun ei kukaan takaa että se onnistuu. Kyse ei ollut siis lainan takaajista vaan siitä että kyseinen henkilö onnistuu asunnon ostossaan ja saa maksettua sen eikä joudu vaikeuksiin tms. Onko teillä joku asioissa aina takaajana onnistumiselle? Etsiikö tämä henkilö jotain isähahmoa jonka valvonnan ja avun alla olisi onnistuminen varmaa? Minun mielestäni noissa asioissa itse pitää olla itsensä takaajana onnistumiselle. Kun ei pahasti itse mokaa niin todennäköisesti silloin onnistuu. Henkilö ei uskalla tehdä mitään jollei joku ole sanomassa mitä pitää tehdä ja ota vastuun hänen asioistaan. Mistä arkuus tulee, synnynnäistä vai mitä se on?
Arka ihminen etsii takaajaa
4
51
Vastaukset
- Anonyymi
Aloittaja on oikeassa.
En kylläkään tiedä, mistä arkuus tulee, jotain opittua avuttomuutta kai. Ei elämässä mikään koskaan ole aivan varmaa, mutta mitään ei saa, jos ei ota epäonnistumisen riskiä. Yleensä asunnon osto onnistuu, jos ei, niin uusi yritys.
Toisen tekemisten onnistumista ei kukaan voi taata, itse sitä on vaan yritettävä. Onnistuu tai ei. - Anonyymi
Ei ole, mutta takaajia epäonnistumiselle löytyykin sitten tarvittaessa senkin edestä.
- Anonyymi
En minä ainakaan lähtisi takuumieheksi kenenkään onnistumiselle missään asiassa. Omissa asioissa on tarpeeksi hoitamista. Silti tulee epäonnistumisia tai sanoisinko suunnitelman muutoksia, joiden vuoksi lopputulos on jotain muuta kuin alun perin piti.
Joustavuutta tarvitaan elämässä.
Asunnon osto on iso asia. Se pitää mitoittaa oman suorituskyvyn mukaan. Peruskoulun laskutaidolla onnistuu. Eli kärjistettynä jos tulot on alle 20000/vuosi ei sillä satojen tuhansien asuntoa maksella mitenkään, kun muitakin menoja on.- Anonyymi
Eikä kukaan varmaan voi taata kenenkään toisen asioita. Onnistuminen on omissa käsissä ja tietenkin tarvitsee myös onneakin tai tuuria miksi sitä voisi sanoa. Mutta kun hoitaa asiansa parhaansa mukaan eikä tavoittele kuuta taivaalta vaan sitä, mikä on omien mahdollisuuksien ylärajan alapuolella, kaikki todennäköisesti onnistuu. Asunnon ostaminen on riski sen jokainen tietää mutta se riski on uskallettava ottaa jos oma tilanne ja mahdollisuus siihen sen sallii.
Ehkä itsetuntemus on paras tae onnistumiselle, kun tiedät mikä olet ja mitä teet ja tiedät omat heikkoutesi voit tietoisesti välttää joutumasta niihin ansoihin ja luovia ohi karikoista. Jos tunnet itsesi ja tiedät mikä olet, et ehkä sellaista hanki jonka kanssa tiedät joutuvasi ongelmiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394533Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.5683450Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732181Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o121754- 961596
MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis351568TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1611271OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301118- 2241041
- 70976