Sushien jälkeen buddhalaista temppeliruokaa

Anonyymi

Morjens.

Millaisia kokemuksia teillä on temppeliruuista?
Oletteko olleet tai onko joku tuttunne ollut munkkina temppelissä?
Mitä söit temppelissä ja söivätkö munkit esim. kananmunia ja vuorivalasta?

Marjo Seki ja Heikki Valkama ovat kirjoittaneet hienon kirjan Okazu (2021).
Tästä linkistä aiheesta kiinnostuneet voivat kuunnella 52:51 kestävän ohjelman yle areenasta vaikkapa aamulenkillä tai lumitöitä tehdessä:

https://areena.yle.fi/audio/1-50787473

Yst. terv. HamTiam

108

943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerran söitiin aimon kanssa just sitä tomppeli ruokaa. aimo pätki nakit ja minä liimasin ne pätkät eldorado puikkojen päälle. Aimolla oli kaamea terva yskä siinä ja sittin karisteltii hoffnarrin murusia koko komeuden päälle ja kaikki helkama uuniin.
      Ihana sikarin ja nakin sekainen tuoksu levisi pirttiin ja pahvin välistä ujeltava tuuli loi romanttisen tunnelman joka sai kellohameeni nousemaan napaan saakka saaden aimon kasvoille intensiivisen katseen... tuli vitsaputken tulehus ja aimon piti kolmasti päivässä hieroa kasseihini mobilaattia.

      • Anonyymi

        Yrittäisit nyt edes minuuttiin tuon päivystyksen, tulee saarilaardille pitkä yö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäisit nyt edes minuuttiin tuon päivystyksen, tulee saarilaardille pitkä yö.

        Onx tää se sama pallomaha joka näkee unta senssun kielestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onx tää se sama pallomaha joka näkee unta senssun kielestä?

        Ei rakkaalla oireetonta päivää.


    • Nuddhlaisuus on ollut aina lähellä mun sydäntä. Joskus hiljennyn pariksikin minuutiksi syventyen omaan sieluuni. Uniapnea mittarin mukaan näitä syventymisiä tulee kymmenenkin yhdessä yössä. Olen sen aikana niin syvällä pedikyyrissä, etten hengitä ollenkaan. Siitä tietää aamulla että on valaistunut, kun päässä ei liiku mitään. On vain minä ja tyhjyys. Oikein kun irtoaa ruumiistaan niin saattaa palata siihen ihan minä sattuu. Viime viikon torstaina olin paula vesala.

      • Anonyymi

        Tämä on tosiaan se fiksumpi senssu, paljon uskottavammat jutut. Ja varmasti ei niin hullu että passinnumeronsa tänne laittaisi.


      • Anonyymi

        Petterit ei ymmärrä mitään puhlaisuudesta eikä sen samonasta. Voin vakuuttaa että olen perentynyt jo pitkään puhlaisuuteen. Tässä muutama miete mitä Sirdaluid Puh on lausunud:
        ”- Kaikki johtuu siitä, että lihaville on liian pienet ulko-ovet"
        – Kaikki johtuu siitä, sanoi Kani tuimasti, – että syö liikaa. Minusta tuntui jo silloin – mutta jätin sen sanomatta – että jompikumpi meistä söi liikaa, hän jatkoi. – Enkä se ollut minä.”
        ”Halvimmat pekonit on parhainta" -Sirdaluid Puh-

        By NumBaII, 61 vuotta valaistunaana


    • Anonyymi

      Jaahas ja että tällaisia kommentteja tähän aloitukseeni, kiitos.

      Paras ja ensimmäinen kommentti on valitettavasti sittemmin, noin päivän kuluttua aloituksesta, poistettu. Sen kirjoitti joku, kaikki arvannee kuka, vain 10 minuuttia aloituksesta. Kommentissa kehotettiin minua mm. hmm... tekemään jotakin, liittyen Kympin takapuoleen. Raivokkaasti jo etukäteen arvosteltiin myös mahdollisia "munkki ystäviäni". Mielenkiintoista tämä, kuinka joku saa valtavan raivokohtauksen tällaisesta aloituksesta ja ilmeisesti linkkiä edes yhtään kuuntelematta. Noh... kyseessä lienee tietynlainen omistautuminen asialleen ollen.

      Tässä mielipuolisessa kommentissa sen kirjoittaja raivosi myös jotain, että parin tunnin päästä lisään aloitukseeni jotain googlettamaani. Tämä voisi olla varsin vaikeaa, koska tietääkseni netistä ei esim. taida löytyä suoraan yhtään kirjassa mainittua reseptiä. Linkin [klikkaa aloituksesta] keskustelussa mainitaan kirjan sivulta 62 löytyvä resepti Maitohorsma-tofusalaatti. "Googletanpa" tästä siis hieman lisää ja jatkan.

      Yst. terv. HamTiam

      • Anonyymi

        Jatkoa edelliseen.

        Kirjassa kerrotaan, että tällä reseptillä tofusta, pinaatista, maitohorsmasta tai vuohenputkesta muodostuu salaatti. Itse liittäisin tuohon joukkoon myös nokkosen, josta ehkä hieman lisää myöhemmin, toivottavasti kuitenkin ennen satokauden alkua.

        Tofusta mainitaan mainiosti: - että TO merkitsee papua - ja FU luetaan pilaantunut liha. Kiinassa FU:ksi kutsuttiin alkujaan riiputettua, pehmeäksi muuttunutta lihaa. Samalla sanalla alettiin kutsua erilaisia pehmeitä ruoka-aineita. Saatan tähän tofuun nokkosen lisäksi palata myöhemmin

        Tässä kirjan Maitohorsma-tofusalaatti minun tekemänäni menisi jotenkin seuraavasti.

        200 g tofua, maustamatonta ja mielellään sopivan pehmeää.
        100 g nokkosta tai pinaattia (molemmat kiehautettuna).
        2 rkl sokeria
        2 rkl soijakastiketta
        2 rkl seesamin siemeniä
        2 rkl seesami öljyä

        Valmistellaan nokkoset tai pinaatti. Maitohorsmaa ei tarvitse kiehauttaa.
        Hienonnetaan seesaminsiemenet morttelissa.
        Puristellaan tofusta ylimääräinen vesi pois, hienonnetaan se ja sekoitetaan joukkoon sokeri, soija, öljy ja hienonnetut siemenet.
        Tarjoillaan nokkosten, pinaatin, tai maitohormien kanssa.

        Marjo Seki mainitsee mainioksi raaka-aineeksi myös vuohenputken. Tämän tunnistaminen luonnossa on kuitenkin vaikeampaa kuin horsman tai nokkosen.

        Yst. ter. HamTiam


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkoa edelliseen.

        Kirjassa kerrotaan, että tällä reseptillä tofusta, pinaatista, maitohorsmasta tai vuohenputkesta muodostuu salaatti. Itse liittäisin tuohon joukkoon myös nokkosen, josta ehkä hieman lisää myöhemmin, toivottavasti kuitenkin ennen satokauden alkua.

        Tofusta mainitaan mainiosti: - että TO merkitsee papua - ja FU luetaan pilaantunut liha. Kiinassa FU:ksi kutsuttiin alkujaan riiputettua, pehmeäksi muuttunutta lihaa. Samalla sanalla alettiin kutsua erilaisia pehmeitä ruoka-aineita. Saatan tähän tofuun nokkosen lisäksi palata myöhemmin

        Tässä kirjan Maitohorsma-tofusalaatti minun tekemänäni menisi jotenkin seuraavasti.

        200 g tofua, maustamatonta ja mielellään sopivan pehmeää.
        100 g nokkosta tai pinaattia (molemmat kiehautettuna).
        2 rkl sokeria
        2 rkl soijakastiketta
        2 rkl seesamin siemeniä
        2 rkl seesami öljyä

        Valmistellaan nokkoset tai pinaatti. Maitohorsmaa ei tarvitse kiehauttaa.
        Hienonnetaan seesaminsiemenet morttelissa.
        Puristellaan tofusta ylimääräinen vesi pois, hienonnetaan se ja sekoitetaan joukkoon sokeri, soija, öljy ja hienonnetut siemenet.
        Tarjoillaan nokkosten, pinaatin, tai maitohormien kanssa.

        Marjo Seki mainitsee mainioksi raaka-aineeksi myös vuohenputken. Tämän tunnistaminen luonnossa on kuitenkin vaikeampaa kuin horsman tai nokkosen.

        Yst. ter. HamTiam

        Kiitos reseptistä! Kunnioituksesta buddhalaisuutta kohtaan jätin vastaamatta aloitukseen, tunnetusta syystä.

        Rakkikoira numerosensei olisi hyökännyt sekä minua vastaan ja kutsunut vielä buddhalaisuutta huuhaaksi ja munkkeja vittumikäidiooteiksi.

        Sitä en halunnut. Asiaan liittyy myös taikauskoa ja henkilökohtaisia asioita, joita en tällä palstalla mainitse samaisesta syystä.

        T 2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos reseptistä! Kunnioituksesta buddhalaisuutta kohtaan jätin vastaamatta aloitukseen, tunnetusta syystä.

        Rakkikoira numerosensei olisi hyökännyt sekä minua vastaan ja kutsunut vielä buddhalaisuutta huuhaaksi ja munkkeja vittumikäidiooteiksi.

        Sitä en halunnut. Asiaan liittyy myös taikauskoa ja henkilökohtaisia asioita, joita en tällä palstalla mainitse samaisesta syystä.

        T 2010

        Kas kun 6 minuutin vuoropuhelu itse itsensä kanssa, joo kiitos reseptistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos reseptistä! Kunnioituksesta buddhalaisuutta kohtaan jätin vastaamatta aloitukseen, tunnetusta syystä.

        Rakkikoira numerosensei olisi hyökännyt sekä minua vastaan ja kutsunut vielä buddhalaisuutta huuhaaksi ja munkkeja vittumikäidiooteiksi.

        Sitä en halunnut. Asiaan liittyy myös taikauskoa ja henkilökohtaisia asioita, joita en tällä palstalla mainitse samaisesta syystä.

        T 2010

        Morjens Kymppi.

        Kiitos kiitoksista. Aloitustani tehdessä ajattelin sinua, että ehkäpä voisit tuon aloituksen linkin sisällön kuunnella esim. lenkillä käydessäsi. Näin ollen käyttämäsi aika ei olisi poissa muusta tekemisestä samoin kuin esim. lyhyemmän videon katsominen. Palaan ehkä tähän videoon myöhemmin. Nyt taidan tästä lähteä lenkille "dopparin" kanssa ;-)

        Kiitos kiitoksista.

        Yst. terv. HamTiam


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Morjens Kymppi.

        Kiitos kiitoksista. Aloitustani tehdessä ajattelin sinua, että ehkäpä voisit tuon aloituksen linkin sisällön kuunnella esim. lenkillä käydessäsi. Näin ollen käyttämäsi aika ei olisi poissa muusta tekemisestä samoin kuin esim. lyhyemmän videon katsominen. Palaan ehkä tähän videoon myöhemmin. Nyt taidan tästä lähteä lenkille "dopparin" kanssa ;-)

        Kiitos kiitoksista.

        Yst. terv. HamTiam

        Niin ja vielä Kymppi, kun meillä on niin paljon yhteistä, niin sopisiko sinulle että tulen vaimoni kanssa sinne teidän luoksenne pariksi viikoksi tuossa juhannuksen paikkeilla.
        Olis mukava kokata kanssasi.

        Yst. terv. HamTiam


    • Anonyymi

      Budhalaisuus on eniten (?) naisia syrjivä uskonto! Samaan kastiin Taliban'in kanssa.

      • Anonyymi

        Kerro omin sanoin miten tämä syrjintä mielestäsi näkyy Thaimaassa, ennenkuin sanon sinulle että tuo on järjettömin väite mitä ikinä olen kuullut.

        T 2010


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro omin sanoin miten tämä syrjintä mielestäsi näkyy Thaimaassa, ennenkuin sanon sinulle että tuo on järjettömin väite mitä ikinä olen kuullut.

        T 2010

        Sallinetko Neito minun tässäkin asiassa olla kanssasi samaa mieltä, mutta huvittaa miksi et hyväksy Kläppiäsi kokkikaveriksi ja keskustelemaan juhannuksena kaikesta, aivan kaikesta mitä teillä on yhteistä.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Sallinetko Neito minun tässäkin asiassa olla kanssasi samaa mieltä, mutta huvittaa miksi et hyväksy Kläppiäsi kokkikaveriksi ja keskustelemaan juhannuksena kaikesta, aivan kaikesta mitä teillä on yhteistä.

        Kutsuin jo, mutta tykkäät ilmoitella poistoon kirjoituksiani.

        Meille saa tulla milloin vaan.

        T 2010


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kutsuin jo, mutta tykkäät ilmoitella poistoon kirjoituksiani.

        Meille saa tulla milloin vaan.

        T 2010

        Tuo on mielisairasta jankuttaa että joku poistelisi kirjoituksia, ei tältä forkalta mitään poistella muuta kuin automaatti perusteella kirjoitusten sisältö ja jotain sanoja.
        En tiedä miten toimii mutta nuo tmodet sun muut piipitykset poistoista ja puheluista modelle on idiotismia, eikä mitään muuta.

        Toisekseen vielä koska sulla ei ole sinistä käytössäsi, niin olet luuseri noiden anonyymiklooniesi ja peppusesi nuolijoiden kanssa samaa tasoa ja kastia.


    • Anonyymi

      Morjensta taas Kymppi ja heippa vaan sinullekin senssu!

      Tuo 23.02.2022 12:02 kirjoitus ei ollut minulta, väärennetystä allekirjoituksesta huolimatta, mutta joo, en minä mieltäni tuosta pahoittanut. Oikein mukavaa lukea, että Kymppi on ilmeisesti kutsunut minut ja vaimoni kylään. Arvostan tätä.

      Senssu, väität ettei täältä joku poistele kirjoituksia. Minä väitän päinvastaista ja minulla kyllä on omat arveluni tästä, että kuka näin toimii. Mielenterveytensä tasoa en nyt kuitenkaan lähde arvioimaan. Sinä senssu, olet itse kirjoittanut, että olet T moden ystävä ja että soittelet hänelle viestien poistamiseksi.

      Yst. terv. HamTiam

      • Höpöhöpö Urpå ai ettäkö oikein itse olen kirjoittanut ja sinä uskot kaiken kirjoitetun, joten tervemenoa vain Eedeniin nauttimaan kaikesta parhaasta mitä rahalla saa.
        Mikä lienee tmodesi luurin numero apina?


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Höpöhöpö Urpå ai ettäkö oikein itse olen kirjoittanut ja sinä uskot kaiken kirjoitetun, joten tervemenoa vain Eedeniin nauttimaan kaikesta parhaasta mitä rahalla saa.
        Mikä lienee tmodesi luurin numero apina?

        Kirjoitit senssu tuossa yllä Kympille näin:

        "Toisekseen vielä koska sulla ei ole sinistä käytössäsi, niin olet luuseri noiden anonyymiklooniesi ja peppusesi nuolijoiden kanssa samaa tasoa ja kastia."

        Siinähän kirjoittelet ja kiukuttelet, mutta mahdatkohan ymmärtää, että kokonaisuuden kannalta on ihan sama mitä sinä kirjoittelet. Ihan sama siis kirjoitatko siniselläsi, S allekirjoituksella, ilman allekirjoitusta, tai jonkun muun allekirjoituksella.

        Yst. terv. HamTiam


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit senssu tuossa yllä Kympille näin:

        "Toisekseen vielä koska sulla ei ole sinistä käytössäsi, niin olet luuseri noiden anonyymiklooniesi ja peppusesi nuolijoiden kanssa samaa tasoa ja kastia."

        Siinähän kirjoittelet ja kiukuttelet, mutta mahdatkohan ymmärtää, että kokonaisuuden kannalta on ihan sama mitä sinä kirjoittelet. Ihan sama siis kirjoitatko siniselläsi, S allekirjoituksella, ilman allekirjoitusta, tai jonkun muun allekirjoituksella.

        Yst. terv. HamTiam

        Samat sanat ja sinä vaihdat määrävälein ns. allekirjoityustasi kääläy kläppi, sekä minulle todellakin on yhdentekevää sinun kokonaisuutesi, joka on idioottimaista sinun kirjoitellen että nyt kirjoittelen mutta en ehdikään kirjoitella ja kirjoittelen sitten paremalla aikaa vaikka asia ei minulle kuulukaan.

        Keksi taas jokin idioottialoitus mutta älä munkeista, vaikka jokin juttu jostain että miten teillä siellä thaimaassa tämä ja tämä mutta älä sinä kymppini rakas heti vastaa.

        Lueppa hieman noita idioottimaisuuksia joissa S allekirjoitus, kuulut siihen ryhmään ja jos et kuulu niin ryhdyppä arvostelemaan ilman valikoivaa bablaa.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Samat sanat ja sinä vaihdat määrävälein ns. allekirjoityustasi kääläy kläppi, sekä minulle todellakin on yhdentekevää sinun kokonaisuutesi, joka on idioottimaista sinun kirjoitellen että nyt kirjoittelen mutta en ehdikään kirjoitella ja kirjoittelen sitten paremalla aikaa vaikka asia ei minulle kuulukaan.

        Keksi taas jokin idioottialoitus mutta älä munkeista, vaikka jokin juttu jostain että miten teillä siellä thaimaassa tämä ja tämä mutta älä sinä kymppini rakas heti vastaa.

        Lueppa hieman noita idioottimaisuuksia joissa S allekirjoitus, kuulut siihen ryhmään ja jos et kuulu niin ryhdyppä arvostelemaan ilman valikoivaa bablaa.

        Kuulin että olet erään palstalla ympärivuorokautisesti vaikuttavan jälkeenjäänyt poika?


    • Anonyymi

      Automaatti-senssu on saanut hulluuskohtauksen.

    • Anonyymi

      Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

      Siis KYMMENEN senssun sääntöjenvastaista viestiä ;-)

      Mitähän kauheaa ja kamalaa niissä oli, että senssu noin sekosi?

    • Anonyymi

      Kohta ketjusta on oudosti poistettu 24 viestä, lyödäänkö vetoa, apina?

    • Seremoniapäivinähän ruokailu temppelillä tapahtuu nyyttikestiperiaatteella, jokainen aamulla temppelille tuleva tuo jotain syötävää ja jättää ne tullessaan ruokailualueelle. Seremonian loppuvaiheessa munkit käyvät ensin hakemassa omat ruokansa, tämä pitäisi tapahtua ennen kello 11.00 aamupäivällä. Sitten muu väki voi ruokailla temppelillä seremonian jälkeen. Vapaaehtoinen kylän väki yleensä hoitaa ruuan esillelaiton ja jälkitiskaukset ja ruokailun jälkeen kaikki keräävät omat astiansa missä ovat ruokansa tuoneet. Aina pitää olla ylpeä jos omat astiat ovat tyhjät, ruoka on silloin ollut hyvää ja kelvannut mainiosti. Tuossa kuva helmikuulta 2020
      https://aijaa.com/Jgy9tO

      • Anonyymi

        Asiantravelille taas kiitos asiantuntevasta kirjoituksesta ja kuvasta. Voisitko numerosensei myös kertoa elämästäsi siellä thaimaassa? Muutakin kuin että liikenne on vaarallista ja vakuutus on kallis. Laita Asiantravel lisää kuvia ja juttuja.


      • Anonyymi

        Hienoa että jaksat, nuo kaksi kattilallista on ihan minun tai vaimoni tekemän koiranruuan näköistä, joskin jauhelihaa on enemmän täällä kun tuolla buddhatemppelillä, enpä ole koskaan vaivaitunut menemään tuonne ruokailemaan edes katsomaan, varani riittävät erinomaisesti rekkamiesten ruokalan tarjontaan...

        Oletko sinä tuon ruuan tarpeessa, jos olet voin laittaa tulemaan heti kymmenen kiloa riisiä, ok, saat 20 kiloa, ja viisi kiloa porsaanlihaa... ei haittaa vaikka se kallista nyt onkin... autan kyllä mielelläni maanmiehiä ettet nälkään kuole. Laita osoite ysärinä niin laitan tulemaan.

        Niinkuin sanoin aikaisemmin en käy uskomuspaikoissa, en suomessa enkä thaimaassa, ne käykööt jotka sitä tarvitsevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa että jaksat, nuo kaksi kattilallista on ihan minun tai vaimoni tekemän koiranruuan näköistä, joskin jauhelihaa on enemmän täällä kun tuolla buddhatemppelillä, enpä ole koskaan vaivaitunut menemään tuonne ruokailemaan edes katsomaan, varani riittävät erinomaisesti rekkamiesten ruokalan tarjontaan...

        Oletko sinä tuon ruuan tarpeessa, jos olet voin laittaa tulemaan heti kymmenen kiloa riisiä, ok, saat 20 kiloa, ja viisi kiloa porsaanlihaa... ei haittaa vaikka se kallista nyt onkin... autan kyllä mielelläni maanmiehiä ettet nälkään kuole. Laita osoite ysärinä niin laitan tulemaan.

        Niinkuin sanoin aikaisemmin en käy uskomuspaikoissa, en suomessa enkä thaimaassa, ne käykööt jotka sitä tarvitsevat.

        Muuten tuossa lähellä on isohko temppeli, jossa tarjotaan varattomille 10 bahtilla ruokaa, nälkäisille, täällä hua hinissä en ole juuri koskaan nähnyt siellä ensimmäistäkään sielua, paitsi silloin kun korona oli pahimmillaan, ja juuri alkanut.

        Olen ylpeä asuinmaastani, silloin kun tämä korona alkoi, ja ruoka apua jaettiin vähän joka paikassa, jopa rekkamiesten ruokala avusti muutamalla sadalla ruoka-annoksella varattomia... oli kaunista katsella miten ruoka tehtiin tuoreista tarpeista, hakattua lihaa, riisiä ja kananmunia, perkele suomessa köyhä roikkuu ruokajonossa, kerjää myymättämiä vanhoja myyntipäivämäärän ylittäneitä ruokia, hävettää olla välillä suomalainen.

        Läheinen temppeli jakoi kananmunia 25 kpl kennoissa tarvitseville, valtio on maksanut vaimolleni ainakin 20.000 bahtia avustuksia, ja ostanut toisella 20.000 bahtilla 50/50 kamppanijoista ruokatarpeita. 50/50 tarjoittaa että ostat ruoka-annoksen joka maksaa 60 bahtia, maksat vain 30 bahtia, valtio maksaa myyjälle toisen 30 bahtia... Suomessa heitetään miljardeja kaiken maailman yritystukiin, jotka eivät auta edes näitä yrityksiä, tai ainakin pienyrittäjä joka niitä oikeasti tarvitsisi ei saa mitään.

        Thaimaassa on tietääkseni avustettu ainoastaan yhtä yritystä, käsittääkseni thai airwaysia siellä on niin paljon ihmisiä töissä että sitä ei voi kaataa.

        Suomea pidetään teknologian huippumaana paskat, thaikut vetivät vaikkapa tuo 50/50 avustus softat pystyyn muutamassa viikossa, se on jopa suunniteltu hyvin, osta ruoka-annoksen otat kännykästä sovelluksen auki, maksat sovelluksella vaikkapa 30 bahtia, valtio maksaa toisen heti, myyjälle, kaunista ja oikeuden mukaista.

        By NumBall HHN 61v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten tuossa lähellä on isohko temppeli, jossa tarjotaan varattomille 10 bahtilla ruokaa, nälkäisille, täällä hua hinissä en ole juuri koskaan nähnyt siellä ensimmäistäkään sielua, paitsi silloin kun korona oli pahimmillaan, ja juuri alkanut.

        Olen ylpeä asuinmaastani, silloin kun tämä korona alkoi, ja ruoka apua jaettiin vähän joka paikassa, jopa rekkamiesten ruokala avusti muutamalla sadalla ruoka-annoksella varattomia... oli kaunista katsella miten ruoka tehtiin tuoreista tarpeista, hakattua lihaa, riisiä ja kananmunia, perkele suomessa köyhä roikkuu ruokajonossa, kerjää myymättämiä vanhoja myyntipäivämäärän ylittäneitä ruokia, hävettää olla välillä suomalainen.

        Läheinen temppeli jakoi kananmunia 25 kpl kennoissa tarvitseville, valtio on maksanut vaimolleni ainakin 20.000 bahtia avustuksia, ja ostanut toisella 20.000 bahtilla 50/50 kamppanijoista ruokatarpeita. 50/50 tarjoittaa että ostat ruoka-annoksen joka maksaa 60 bahtia, maksat vain 30 bahtia, valtio maksaa myyjälle toisen 30 bahtia... Suomessa heitetään miljardeja kaiken maailman yritystukiin, jotka eivät auta edes näitä yrityksiä, tai ainakin pienyrittäjä joka niitä oikeasti tarvitsisi ei saa mitään.

        Thaimaassa on tietääkseni avustettu ainoastaan yhtä yritystä, käsittääkseni thai airwaysia siellä on niin paljon ihmisiä töissä että sitä ei voi kaataa.

        Suomea pidetään teknologian huippumaana paskat, thaikut vetivät vaikkapa tuo 50/50 avustus softat pystyyn muutamassa viikossa, se on jopa suunniteltu hyvin, osta ruoka-annoksen otat kännykästä sovelluksen auki, maksat sovelluksella vaikkapa 30 bahtia, valtio maksaa toisen heti, myyjälle, kaunista ja oikeuden mukaista.

        By NumBall HHN 61v.

        Kappas vain, järkipuhetta vaihteeksi numerosenseiltä.

        Suomi ja EU on leikannut ruoka-avun kotimaahan miltei kokonaan. Muualle laittavat kyllä fyrkkaa vaikka kirgisialaisten tupakoinnin vastaiseen kampanjaan.

        T 2010


      • Anonyymi

        Asiantravel, kiitos.

        Hienoa että kommentoit aloitukseeni liittyen, asiasta jotain tietävänä ja asiallisesti.

        Yst. terv. HamTiam


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa että jaksat, nuo kaksi kattilallista on ihan minun tai vaimoni tekemän koiranruuan näköistä, joskin jauhelihaa on enemmän täällä kun tuolla buddhatemppelillä, enpä ole koskaan vaivaitunut menemään tuonne ruokailemaan edes katsomaan, varani riittävät erinomaisesti rekkamiesten ruokalan tarjontaan...

        Oletko sinä tuon ruuan tarpeessa, jos olet voin laittaa tulemaan heti kymmenen kiloa riisiä, ok, saat 20 kiloa, ja viisi kiloa porsaanlihaa... ei haittaa vaikka se kallista nyt onkin... autan kyllä mielelläni maanmiehiä ettet nälkään kuole. Laita osoite ysärinä niin laitan tulemaan.

        Niinkuin sanoin aikaisemmin en käy uskomuspaikoissa, en suomessa enkä thaimaassa, ne käykööt jotka sitä tarvitsevat.

        Täytyy taas sanoa etten ole koskaan ollut tekemisissä noin yksinkertaisen ihmisen kanssa. Mutta yritän yksinkertaistaa. En kommentoinut mitään missä kenenkin tulee syödä. Kerroin aloittajalle thaimaalaisista tavoista ja kulttuurista. Sinä voit edelleen syödä siellä rekkaruokalassa, me syömme missä huvittaa. Ei ole tosiaan ihme että asut vuokralla yksin kun luetun ymmärtämisesi on tuota tasoa. Hyvää elämää suomi24 palstan parissa, mitä näkyy tällä hetkellä..? Meillä tällaiset näkymät ruokaa odotellessa.
        https://aijaa.com/ii7rU9


      • asiantravel kirjoitti:

        Täytyy taas sanoa etten ole koskaan ollut tekemisissä noin yksinkertaisen ihmisen kanssa. Mutta yritän yksinkertaistaa. En kommentoinut mitään missä kenenkin tulee syödä. Kerroin aloittajalle thaimaalaisista tavoista ja kulttuurista. Sinä voit edelleen syödä siellä rekkaruokalassa, me syömme missä huvittaa. Ei ole tosiaan ihme että asut vuokralla yksin kun luetun ymmärtämisesi on tuota tasoa. Hyvää elämää suomi24 palstan parissa, mitä näkyy tällä hetkellä..? Meillä tällaiset näkymät ruokaa odotellessa.
        https://aijaa.com/ii7rU9

        Jäi tiedot kuvasta
        https://aijaa.com/bILv9a


      • Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

        Jäi tiedot kuvasta
        https://aijaa.com/bILv9a

        Junnujen kanssa päivällistä. Meidän Tesco Lotuksen MK:sta saa tällaistakin apetta
        https://ibb.co/23QmhdC

        Niin ja edelleen on sitkeästi Tesco Lotuksen kyltit paikoillaan, vaikka Hua Hinin Maksapuuron mukaan niitä ei enää missään ole.

        T 2010


      • Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

        Täytyy taas sanoa etten ole koskaan ollut tekemisissä noin yksinkertaisen ihmisen kanssa. Mutta yritän yksinkertaistaa. En kommentoinut mitään missä kenenkin tulee syödä. Kerroin aloittajalle thaimaalaisista tavoista ja kulttuurista. Sinä voit edelleen syödä siellä rekkaruokalassa, me syömme missä huvittaa. Ei ole tosiaan ihme että asut vuokralla yksin kun luetun ymmärtämisesi on tuota tasoa. Hyvää elämää suomi24 palstan parissa, mitä näkyy tällä hetkellä..? Meillä tällaiset näkymät ruokaa odotellessa.
        https://aijaa.com/ii7rU9

        Minä jo odottelinkin. Asiantravellilla on hauska tapa napauttaa vyön alle, mielestäni onnistui taas mainiosti ja kuvan kanssa.


      • Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

        Täytyy taas sanoa etten ole koskaan ollut tekemisissä noin yksinkertaisen ihmisen kanssa. Mutta yritän yksinkertaistaa. En kommentoinut mitään missä kenenkin tulee syödä. Kerroin aloittajalle thaimaalaisista tavoista ja kulttuurista. Sinä voit edelleen syödä siellä rekkaruokalassa, me syömme missä huvittaa. Ei ole tosiaan ihme että asut vuokralla yksin kun luetun ymmärtämisesi on tuota tasoa. Hyvää elämää suomi24 palstan parissa, mitä näkyy tällä hetkellä..? Meillä tällaiset näkymät ruokaa odotellessa.
        https://aijaa.com/ii7rU9

        Onko tuo se sama ranta missä on niitä halpoja condoja koska ranta on niin paskainen ja täynnä rojua


      • Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

        Täytyy taas sanoa etten ole koskaan ollut tekemisissä noin yksinkertaisen ihmisen kanssa. Mutta yritän yksinkertaistaa. En kommentoinut mitään missä kenenkin tulee syödä. Kerroin aloittajalle thaimaalaisista tavoista ja kulttuurista. Sinä voit edelleen syödä siellä rekkaruokalassa, me syömme missä huvittaa. Ei ole tosiaan ihme että asut vuokralla yksin kun luetun ymmärtämisesi on tuota tasoa. Hyvää elämää suomi24 palstan parissa, mitä näkyy tällä hetkellä..? Meillä tällaiset näkymät ruokaa odotellessa.
        https://aijaa.com/ii7rU9

        Seli seli, varmaan hienoa että käyt katsomassa miten Thaimaan köyhät syö, vallan hienoa, kävitkö pönkittämässä olematonta itsetuntoasi, vai ihan joukossa mukana... Hienoa että laitat meille köyhille esimerkkejä ranta-eämästä, joskin luulen että tiedän tuostakin sinua enemmän , on täällä ihmesakkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Junnujen kanssa päivällistä. Meidän Tesco Lotuksen MK:sta saa tällaistakin apetta
        https://ibb.co/23QmhdC

        Niin ja edelleen on sitkeästi Tesco Lotuksen kyltit paikoillaan, vaikka Hua Hinin Maksapuuron mukaan niitä ei enää missään ole.

        T 2010

        Ei se ole tesco Lotus ollut enää aikoihin, vaan Lotus, eli thaimaalaisin lootatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole tesco Lotus ollut enää aikoihin, vaan Lotus, eli thaimaalaisin lootatti.

        Tuohon suuntaan.... https://aijaa.com/kcGhD3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon suuntaan.... https://aijaa.com/kcGhD3

        Tuossa kuvassa tuon Lotus's tekstin vasemmalla puolella on sinipohjainen kyltti.
        Kyltin reunoissa on suuntaa osoittavat nuolet.
        Vasemmalla vasemmalle osoittavan nuolen oikealla puolella on ensin mustapohjainen ja sitten valkeapohjainen laatikko, Mustapohjaisessa taitaa lukea ensin tesco ja vihta sitten Lotus.

        Niin ja thaimaalaisittain kauppa ei ole lootatti vaan lotat.

        Yst. terv. HamTiam


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa kuvassa tuon Lotus's tekstin vasemmalla puolella on sinipohjainen kyltti.
        Kyltin reunoissa on suuntaa osoittavat nuolet.
        Vasemmalla vasemmalle osoittavan nuolen oikealla puolella on ensin mustapohjainen ja sitten valkeapohjainen laatikko, Mustapohjaisessa taitaa lukea ensin tesco ja vihta sitten Lotus.

        Niin ja thaimaalaisittain kauppa ei ole lootatti vaan lotat.

        Yst. terv. HamTiam

        Hyvä Ham tiam
        Tosiasiassa nimi tesco lotus kauppanimeistä poistui tesco lopullisesti muutamia kuukausia sitten lopullisesti, kun lotuss osti tescon ulos, siis tuon brittien suurimman kauppaketjun, voin hieman valottaa historiaa, pari kolmekymmentä vuotta sitten kun lootaatti oli varsin kusessa se myi osan kauppaketjusta tescolle, nyt kun tilanne on parantunut, tesco maksettiin ulos tämä tapahtui vuonna 2019, pikku hiljaan kaikki toimipisteet vaihtuvat lootuss brandin alle, tosin lootatissa pelätään sitä että kauppa oli aikainen, ja tuli koronakriisi, jolloin vähittäiskauppa tippui useita prosentteja, lootatti kymmeniä.
        By NumBall HHN 61v.
        Ps Kyllä siinä opastaulussa on vielä vanha logo, sitä ei ole vielä vaihdettu.
        En muista olisiko hua hinissä enää ensimmäistäkään tescoa, kaikki on vaihdettu jo uuden brandin alle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seli seli, varmaan hienoa että käyt katsomassa miten Thaimaan köyhät syö, vallan hienoa, kävitkö pönkittämässä olematonta itsetuntoasi, vai ihan joukossa mukana... Hienoa että laitat meille köyhille esimerkkejä ranta-eämästä, joskin luulen että tiedän tuostakin sinua enemmän , on täällä ihmesakkia.

        Tuolla kommentilla osoitit taas tyhmyytesi ja sen ettet tiedä mitään thaimaalaisista tavoista ja kulttuurista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo se sama ranta missä on niitä halpoja condoja koska ranta on niin paskainen ja täynnä rojua

        Joo, ja kuten kuvasta näkyy siellä on myös valtava öljykatastrofi...


    • Anonyymi

      Kovasti ylistätte Temppeleiden tapoja antaa ilmaista ruokaa.

      Ottakaapa selville mistä se ruoka heille tulee! Ei ole heillä kanaloita, sikaloita, riisipeltoja tms

      Se otetaan pieniltä ja keskisuurilta kauppiailta ilmaiseksi...

      Olen katsellut heidän aamukerjuu kierrosta pikkukylän pääkadulla ja se ei ole kovin sydäntä lämmittävää; Ensin otetetaan 12-15v poika kadulta vetämään kerjuukärriä. Sitten alkaa keruu kauppiaiden poydiltä. Keltainen iso munkki ei kiitä, ei puhu, ottaa ja jatkaa kierrostaan. Kauppiaat pokkailevat pelokkaasti hymyillen ja näyttävä myohemmin oikeat tunteensa.

      Poikaparka tuskin jaksaa vetää täyttä kärriä ja iso voimakas munkki murahtelee hänelle vihaisesti. Apua ei anna.

      • Anonyymi

        En ole ihan ikävää toimintaa nähnyt täällä kerjätään ruokaa 6-9 välisenä aikana, kauppiaat lahjoittavat mitä kykenevät, noilla kaiken maailman uskomuksilla on tehty maailmassa niin paljon pahaan että olen koko elämäni välttänyt niitä kuin ruttoa.
        By NumBall HHN 61v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ihan ikävää toimintaa nähnyt täällä kerjätään ruokaa 6-9 välisenä aikana, kauppiaat lahjoittavat mitä kykenevät, noilla kaiken maailman uskomuksilla on tehty maailmassa niin paljon pahaan että olen koko elämäni välttänyt niitä kuin ruttoa.
        By NumBall HHN 61v.

        Tosin mulla on kaveripiirissä useita teologeja, mutta teologia ja uskomukset eivät ole sama asia, yleensä papit on järki jätkiä, vaikka en itse sellaista uraa koskaan valitsisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin mulla on kaveripiirissä useita teologeja, mutta teologia ja uskomukset eivät ole sama asia, yleensä papit on järki jätkiä, vaikka en itse sellaista uraa koskaan valitsisi.

        Taisit Saarimakkara säikähtää eilen kun esität nyt melkein asiallista?

        Olet julistautunut erakoksi joka ei tee mitään ja elämäntehtäväsi on arvostella ja kadehtia niitä jotka tekee.

        Sinulla ei ole mitään "kaveripiirejä" ja et edes tiedä mitä on teologia. Ymmärrät sitä tasan saman verran kuin kvanttifysiikkaa. Olethan sinä mies jolla oli kylmää taltioivat seinätkin.

        Sinun järjelläsi voisit osallistua buddhalaisiin seremonioihin vaikkapa suitsukkeen heiluttajana, jos joku ensin näyttää sinulle kummasta päästä se sytytetään ja muistuttaa vielä ennen sytyttämistä siitä uudelleen, koska olet sen jo siihen mennessä unohtanut.

        Kommenttisi "kaiken maailman uskomuksista" kertookin kaiken, mitä tiedät buddhalaisuudesta, eli et mitään. Buddhalaisuus ei kulminoidu munkkien käytöksiin eikä rahankeruuseen.

        Uskoa tarvitaan kaikessa elämässä. Uskoa itseensä ja asiaansa. Onni suosii rohkeaa ja menestys vaatii sen että kaaduttuaan nousee aina uudelleen pystyyn ja uskoo taas tulevaisuuden tuovan onnea ja menestystä.

        Sellainen kauppias joka happamana manaa heti aamusta että "ei tänään tänne ketään tule kuitenkaan" on herännyt väärällä jalalla. Se happamuus tarttuu sitten niihin asiakkaisiin ja seuraavana päivänä ne vähäiset asiakkaat valitsevat toisen kojun, koska eivät halua asioida ilmapiirin myrkyttäjän kanssa.

        Positiivinen, reipas, ystävällinen ja joustava kauppias vetää puoleensa asiakkaita ja on onnensa ansainnut. Hän on se joka uskoo asiaansa ja uskoo että ne munkille annetut hilut tai eväät palaa takaisin hyvänä karmana ja näin hän on onnensa ansainnut.

        T 2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisit Saarimakkara säikähtää eilen kun esität nyt melkein asiallista?

        Olet julistautunut erakoksi joka ei tee mitään ja elämäntehtäväsi on arvostella ja kadehtia niitä jotka tekee.

        Sinulla ei ole mitään "kaveripiirejä" ja et edes tiedä mitä on teologia. Ymmärrät sitä tasan saman verran kuin kvanttifysiikkaa. Olethan sinä mies jolla oli kylmää taltioivat seinätkin.

        Sinun järjelläsi voisit osallistua buddhalaisiin seremonioihin vaikkapa suitsukkeen heiluttajana, jos joku ensin näyttää sinulle kummasta päästä se sytytetään ja muistuttaa vielä ennen sytyttämistä siitä uudelleen, koska olet sen jo siihen mennessä unohtanut.

        Kommenttisi "kaiken maailman uskomuksista" kertookin kaiken, mitä tiedät buddhalaisuudesta, eli et mitään. Buddhalaisuus ei kulminoidu munkkien käytöksiin eikä rahankeruuseen.

        Uskoa tarvitaan kaikessa elämässä. Uskoa itseensä ja asiaansa. Onni suosii rohkeaa ja menestys vaatii sen että kaaduttuaan nousee aina uudelleen pystyyn ja uskoo taas tulevaisuuden tuovan onnea ja menestystä.

        Sellainen kauppias joka happamana manaa heti aamusta että "ei tänään tänne ketään tule kuitenkaan" on herännyt väärällä jalalla. Se happamuus tarttuu sitten niihin asiakkaisiin ja seuraavana päivänä ne vähäiset asiakkaat valitsevat toisen kojun, koska eivät halua asioida ilmapiirin myrkyttäjän kanssa.

        Positiivinen, reipas, ystävällinen ja joustava kauppias vetää puoleensa asiakkaita ja on onnensa ansainnut. Hän on se joka uskoo asiaansa ja uskoo että ne munkille annetut hilut tai eväät palaa takaisin hyvänä karmana ja näin hän on onnensa ansainnut.

        T 2010

        Voisit vähitellen lopetella tanne kirjoittamisen, juttusi kaikki on vain riidan haastamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisit Saarimakkara säikähtää eilen kun esität nyt melkein asiallista?

        Olet julistautunut erakoksi joka ei tee mitään ja elämäntehtäväsi on arvostella ja kadehtia niitä jotka tekee.

        Sinulla ei ole mitään "kaveripiirejä" ja et edes tiedä mitä on teologia. Ymmärrät sitä tasan saman verran kuin kvanttifysiikkaa. Olethan sinä mies jolla oli kylmää taltioivat seinätkin.

        Sinun järjelläsi voisit osallistua buddhalaisiin seremonioihin vaikkapa suitsukkeen heiluttajana, jos joku ensin näyttää sinulle kummasta päästä se sytytetään ja muistuttaa vielä ennen sytyttämistä siitä uudelleen, koska olet sen jo siihen mennessä unohtanut.

        Kommenttisi "kaiken maailman uskomuksista" kertookin kaiken, mitä tiedät buddhalaisuudesta, eli et mitään. Buddhalaisuus ei kulminoidu munkkien käytöksiin eikä rahankeruuseen.

        Uskoa tarvitaan kaikessa elämässä. Uskoa itseensä ja asiaansa. Onni suosii rohkeaa ja menestys vaatii sen että kaaduttuaan nousee aina uudelleen pystyyn ja uskoo taas tulevaisuuden tuovan onnea ja menestystä.

        Sellainen kauppias joka happamana manaa heti aamusta että "ei tänään tänne ketään tule kuitenkaan" on herännyt väärällä jalalla. Se happamuus tarttuu sitten niihin asiakkaisiin ja seuraavana päivänä ne vähäiset asiakkaat valitsevat toisen kojun, koska eivät halua asioida ilmapiirin myrkyttäjän kanssa.

        Positiivinen, reipas, ystävällinen ja joustava kauppias vetää puoleensa asiakkaita ja on onnensa ansainnut. Hän on se joka uskoo asiaansa ja uskoo että ne munkille annetut hilut tai eväät palaa takaisin hyvänä karmana ja näin hän on onnensa ansainnut.

        T 2010

        Laitat rohkeasti vaan kaveripyynnön niin näet ketä minulla on kaveripiirissä, voit yllättyä, siellä on paljon ihmisiä yli 500 niin thaikkuja kuin muun maalaisia, vai etkö uskalla, selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisit vähitellen lopetella tanne kirjoittamisen, juttusi kaikki on vain riidan haastamista.

        Mitä sinä "joku" olet mieltä tästä minun jutustani?

        Croissant täällä thaimaassa

        Kielenmiintoinen asia tuo croisantti.

        Asiantravelille alkuun kiitos tästä minua innoittaneesta kuvastaan:
        https://aijaa.com/Vrh0DO
        jonka tuolta toisaalta lainasin tähän.

        Minkä maalainen ruoka on croissant, kuka tietää, googlettamatta?

        Croissant on thaiksi ครัวซองต์ .

        Vaimoni täällä savon pattayalla tykkää, että ranskalaiset croisantit ovat parhaita. Hänen mielestään täällä Suomessa parhaat croisantit ovat löytyneet, arvaatteko mistä kaupasta?

        Vinkkilinkki: https://www.lidl.fi/p/paistopiste/nakkicroissant/p83

        Yst. terv. HamTiam


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitat rohkeasti vaan kaveripyynnön niin näet ketä minulla on kaveripiirissä, voit yllättyä, siellä on paljon ihmisiä yli 500 niin thaikkuja kuin muun maalaisia, vai etkö uskalla, selvä.

        Kirjoitatko sinä nyt NumBallina vai senssukkana?

        Yst. terv. HamTiam


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä "joku" olet mieltä tästä minun jutustani?

        Croissant täällä thaimaassa

        Kielenmiintoinen asia tuo croisantti.

        Asiantravelille alkuun kiitos tästä minua innoittaneesta kuvastaan:
        https://aijaa.com/Vrh0DO
        jonka tuolta toisaalta lainasin tähän.

        Minkä maalainen ruoka on croissant, kuka tietää, googlettamatta?

        Croissant on thaiksi ครัวซองต์ .

        Vaimoni täällä savon pattayalla tykkää, että ranskalaiset croisantit ovat parhaita. Hänen mielestään täällä Suomessa parhaat croisantit ovat löytyneet, arvaatteko mistä kaupasta?

        Vinkkilinkki: https://www.lidl.fi/p/paistopiste/nakkicroissant/p83

        Yst. terv. HamTiam

        Krosantti on alunperin ranskasta, mutta ei ole ranskalainen vaikka tehdään kuten ranskalaiset, nautitaan kahvin kanssa ilman ketsuppia, lildissä on paljon syömäkelpoista ruokaa. By NumBall


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitat rohkeasti vaan kaveripyynnön niin näet ketä minulla on kaveripiirissä, voit yllättyä, siellä on paljon ihmisiä yli 500 niin thaikkuja kuin muun maalaisia, vai etkö uskalla, selvä.

        Minulla on facekavereina ja kavereina kolme henkilöä, jotka tulleet tutuiksi tätä kautta. He ovat normaaleja ja terveitä suomalaisia miehiä.

        Sinä et kuulu heidän joukkoon etkä pääse heidän joukkoon.

        Se on sinun omaksi parhaaksi ettei sinulla ole tietojani, vaikka useasti olet niin väittänytkin lääketokkurassa.

        Se on ihan selvää että aloittaisit järjettömän terrorikampanjan koko perhettäni, sukuani ja kavereitani myöten.

        Se taas päättyisi varsin ikävästi kannaltasi ja se tapahtuisi välittömästi. En katselisi sitä touhua tuntiakaan.

        Joten ole onnellinen ettei sinulla ole tietojani.

        T 2010

        PS: facekaverit tai niiden määrä ei korreloi millään tavalla sen asian kanssa montako heistä on oikeassa elämässä kaveri tai juttukaveri. Tuolla järjellä ja vittumaisella luonteella en usko sinulla olevan yhtään oikeaa kaveria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Krosantti on alunperin ranskasta, mutta ei ole ranskalainen vaikka tehdään kuten ranskalaiset, nautitaan kahvin kanssa ilman ketsuppia, lildissä on paljon syömäkelpoista ruokaa. By NumBall

        Krosantti?

        Croissant ei ole alun perin Ranskasta kotoisin vaikka näin vaimoni ja minäkin luulimme.
        Googletin ja hieman yllätyin, croissant onkin Austriasta kotoisin, vähän niinku wieninleikekin.

        Yst. terv. HamTiam


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Krosantti on alunperin ranskasta, mutta ei ole ranskalainen vaikka tehdään kuten ranskalaiset, nautitaan kahvin kanssa ilman ketsuppia, lildissä on paljon syömäkelpoista ruokaa. By NumBall

        Et muuten vastannut tähän kysymykseeni:
        "Mitä sinä "joku" olet mieltä tästä minun jutustani?"
        - Oliko juttu mielestäsi pelkkää riidan haastamista?

        Yst. terv. HamTiam


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on facekavereina ja kavereina kolme henkilöä, jotka tulleet tutuiksi tätä kautta. He ovat normaaleja ja terveitä suomalaisia miehiä.

        Sinä et kuulu heidän joukkoon etkä pääse heidän joukkoon.

        Se on sinun omaksi parhaaksi ettei sinulla ole tietojani, vaikka useasti olet niin väittänytkin lääketokkurassa.

        Se on ihan selvää että aloittaisit järjettömän terrorikampanjan koko perhettäni, sukuani ja kavereitani myöten.

        Se taas päättyisi varsin ikävästi kannaltasi ja se tapahtuisi välittömästi. En katselisi sitä touhua tuntiakaan.

        Joten ole onnellinen ettei sinulla ole tietojani.

        T 2010

        PS: facekaverit tai niiden määrä ei korreloi millään tavalla sen asian kanssa montako heistä on oikeassa elämässä kaveri tai juttukaveri. Tuolla järjellä ja vittumaisella luonteella en usko sinulla olevan yhtään oikeaa kaveria.

        Outo pupunen olet uhkailuittesi kanssa, miten aiot tuomiopäivääsi anonyyminä viettää rapujuhlissa kun kykenet vain internetkovanaamailuun Neiti 2010.

        Ps. Kuinka internetimuroitu nukkuu päiväunia, onko vaipat vaihdettu?

        S


      • Anonyymi

        Myös urat, ammatit ja tittelit vaihtelee.
        Eräskin lentokapteeni majuri koelentäjä muuttui yhtäkkiä sairaseläkeläiseksi nuoriso-ohjaajaksi ja siitä nuorisotoimenjohtajaksi oltuaan välillä jo keksijäkin sekä väkivallan ammattilainen kunnes hänestä tulikin tietokonevelho yliopistolle.
        Hänellä oli myös talo mutta ei sitten ollutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös urat, ammatit ja tittelit vaihtelee.
        Eräskin lentokapteeni majuri koelentäjä muuttui yhtäkkiä sairaseläkeläiseksi nuoriso-ohjaajaksi ja siitä nuorisotoimenjohtajaksi oltuaan välillä jo keksijäkin sekä väkivallan ammattilainen kunnes hänestä tulikin tietokonevelho yliopistolle.
        Hänellä oli myös talo mutta ei sitten ollutkaan.

        Älä resu jauha paskaan sait vain mitä tilasit, enkä ole koskaan sanonut että minulla on täällä talo, olen asunut vuokralla koko ajan vaimolleni, ja asun edelleenkin. Minä olen ollut nuorisoalalla 30 vuotiaaksi toiminut useilla eri alan tehtävissä , ja sen jälkeen tietojenkäsittealalla, yliopistossa... kaikki löytyvät facesta.
        BY NUMBALL
        ps. niinkuin sanoin talo on täällä käytännössä arvoton, ainoa jolla on arvo on maapaikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös urat, ammatit ja tittelit vaihtelee.
        Eräskin lentokapteeni majuri koelentäjä muuttui yhtäkkiä sairaseläkeläiseksi nuoriso-ohjaajaksi ja siitä nuorisotoimenjohtajaksi oltuaan välillä jo keksijäkin sekä väkivallan ammattilainen kunnes hänestä tulikin tietokonevelho yliopistolle.
        Hänellä oli myös talo mutta ei sitten ollutkaan.

        Lattialiippari ...... ison päällikön neuvonantaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Krosantti?

        Croissant ei ole alun perin Ranskasta kotoisin vaikka näin vaimoni ja minäkin luulimme.
        Googletin ja hieman yllätyin, croissant onkin Austriasta kotoisin, vähän niinku wieninleikekin.

        Yst. terv. HamTiam

        Näin olen ymmärtänyt, että kaikki nämä voitaikina pohjaiset leivonnaiset on lähtöisin ranskasta, enkä usko että tuota tietoa on tarvetta korjata missään tilanteessa.
        By NumBall HHN 61v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin olen ymmärtänyt, että kaikki nämä voitaikina pohjaiset leivonnaiset on lähtöisin ranskasta, enkä usko että tuota tietoa on tarvetta korjata missään tilanteessa.
        By NumBall HHN 61v.

        Tarkastin on se lähtöisin Ranskasta, se lausutaan oikein kruaˈsã, ja tuo on ranskaa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä resu jauha paskaan sait vain mitä tilasit, enkä ole koskaan sanonut että minulla on täällä talo, olen asunut vuokralla koko ajan vaimolleni, ja asun edelleenkin. Minä olen ollut nuorisoalalla 30 vuotiaaksi toiminut useilla eri alan tehtävissä , ja sen jälkeen tietojenkäsittealalla, yliopistossa... kaikki löytyvät facesta.
        BY NUMBALL
        ps. niinkuin sanoin talo on täällä käytännössä arvoton, ainoa jolla on arvo on maapaikka.

        Mikä ihmeen mania sinulla on valehdella jatkuvasti. Sinun kertomaa:
        " MINUN talon rakensi sansiri niminen firma"
        Eikö tuo tarkoita että on SINUN talo eikä vuokratalo.

        Numball
        01.10.2019 14:11

        hoh hoh taas ei euro ole mihinkään romahtanut, paatero on vaan täysin yliarvostettu, ja syykin on täysin selvä Thaimaan valtiolla on valtavat valuuttavarannot, joilla se keinottelee pitääkseen paateron korkealla... kasikorn panki arvio että vuoden lopulla kurssi paranee..
        Se alkaa aiheuttaa jo ongelmia turismille, samoin muutenkin talouselämälle, mutta pienen ja rikkaan eliitin toimi se auttaa...

        Olen täällä aikaisemmin muutaman kerran kertonut että talon rakentaminen on erittäin halpaa, materiaalit lähes ilmaisia, ainoa jolla on arvoa on tontti mutta se on fallejen uloittumattomissa,muutakuin vuokraamalla... Minun talon rakensi sansiri niminen firma, tontti on vaimon ja hänen poikansa nimissä, 33 vuoden vuokrasopimuksella, itse urakointi on suuren luokan typeryyttä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin olen ymmärtänyt, että kaikki nämä voitaikina pohjaiset leivonnaiset on lähtöisin ranskasta, enkä usko että tuota tietoa on tarvetta korjata missään tilanteessa.
        By NumBall HHN 61v.

        Pahoitteluni NumBalli, mutta olet jälleen kerran väärässä.

        Outoa kuinka aina väärässä ollessasi alat vänkäämään ja suorastaan mielipuolisen raivoisasti yrität ehkäistä väärien tietojesi korjaamisen.

        Yst. terv. HamTiam


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkastin on se lähtöisin Ranskasta, se lausutaan oikein kruaˈsã, ja tuo on ranskaa...

        Pahoittelen senssukka, mutta sinäkin olet tarkistuksienisi kanssa, väärässä.

        Mistä muuten tarkistit?

        Yst. terv. HamTiam


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahoittelen senssukka, mutta sinäkin olet tarkistuksienisi kanssa, väärässä.

        Mistä muuten tarkistit?

        Yst. terv. HamTiam

        Joo on se lähtöisin itävallasta mutta eniten kvalmistetu ranskassa...
        By Numball


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo on se lähtöisin itävallasta mutta eniten kvalmistetu ranskassa...
        By Numball

        Sanoo numerosensei:
        "Älä resu jauha paskaan sait vain mitä tilasit, enkä ole koskaan sanonut että minulla on täällä talo, olen asunut vuokralla koko ajan vaimolleni, ja asun edelleenkin"

        Siis minäkö olen tilannut sinulta kuusi vuotta kestäneen tarinan Suomen ilmavoimien kaikkien aikojen kokeneimmasta koelentäjästä joka on lentänyt 8000 tuntia "kaikella mikä pysyy ilmassa"?

        Millä tavalla tämä tilaukseni tapahtui käytännössä? Asiantravel jo tuossa korjasikin väitteesi ettetkö puhunut omasta talosta vuosikaudet. Kerroit myös olleesi rakennuttaja ja että rakennus maksoi "jotakin 70 tuhatta euroa"

        Kerroit sen talosi ulkomittojen olevan huikeat 30 x 28 metriä ja että uima-allasta hoitaa Rentokill- tuholaistorjuntafirma. Talosi pihalla oli muhkeat 20 kuution varavesisäiliöt
        ja thai ridgebackit vahtimassa tiluksia ja kukkatarhaa, joka myöhemmin oli myös kasvimaa.

        Kun nyt tässä katselen tuota kuvaa talosta johon muutitte 2015 tammikuussa
        https://ibb.co/9wBczBX niin ilmoittamasi ulkomitat vaikuttavat varsin vahvasti liioitelluilta, en näe uima-allasta, en kukkatarhaa, en vesisäiliöitä enkä kasvitarhaa.

        Tässä on kuva siitä sinun 20 kuution varavesisäiliöstä. https://ibb.co/jgqdHMr on varmaankin hurja paine, että on saatu mahtumaan tuohon säiliöön 20 kuutiota vettä?
        Kuva on sinun fasestasi.

        Myös tarinasi kahden vuoden asumisestasi Pattayalla on kukkua. Samaten se että olisit muuttanut Hua Hiniin 2013, kun se lukee selvästi sivuillasi kuvineen että muutto Saraburista tapahtui 2015 tammikuussa. Viime vuonna sanoi asuneesi Hua Hinissa jo 11 vuotta. Nuo vuodet muuttuu miltei päivittäin.

        Samaten 22 vuoden avioliittosi on kukkua, kun vaimosi oli tyttönimellä vielä 2014.
        Hemmo on kaapannut yliopistolta itselleen opiskelijan ja päässyt sitten pikku sairaseläkkeellä tämän siivellä Thaimaahan asustelemaan.

        No nyt sitten ei ole sitäkään vaimoa, kiitä mainiota luonnettasi siitä. Kuka jaksaa kuunnella loputtomia valheita edes suomi-thai suhteessa? Ei kukaan.

        T 2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo numerosensei:
        "Älä resu jauha paskaan sait vain mitä tilasit, enkä ole koskaan sanonut että minulla on täällä talo, olen asunut vuokralla koko ajan vaimolleni, ja asun edelleenkin"

        Siis minäkö olen tilannut sinulta kuusi vuotta kestäneen tarinan Suomen ilmavoimien kaikkien aikojen kokeneimmasta koelentäjästä joka on lentänyt 8000 tuntia "kaikella mikä pysyy ilmassa"?

        Millä tavalla tämä tilaukseni tapahtui käytännössä? Asiantravel jo tuossa korjasikin väitteesi ettetkö puhunut omasta talosta vuosikaudet. Kerroit myös olleesi rakennuttaja ja että rakennus maksoi "jotakin 70 tuhatta euroa"

        Kerroit sen talosi ulkomittojen olevan huikeat 30 x 28 metriä ja että uima-allasta hoitaa Rentokill- tuholaistorjuntafirma. Talosi pihalla oli muhkeat 20 kuution varavesisäiliöt
        ja thai ridgebackit vahtimassa tiluksia ja kukkatarhaa, joka myöhemmin oli myös kasvimaa.

        Kun nyt tässä katselen tuota kuvaa talosta johon muutitte 2015 tammikuussa
        https://ibb.co/9wBczBX niin ilmoittamasi ulkomitat vaikuttavat varsin vahvasti liioitelluilta, en näe uima-allasta, en kukkatarhaa, en vesisäiliöitä enkä kasvitarhaa.

        Tässä on kuva siitä sinun 20 kuution varavesisäiliöstä. https://ibb.co/jgqdHMr on varmaankin hurja paine, että on saatu mahtumaan tuohon säiliöön 20 kuutiota vettä?
        Kuva on sinun fasestasi.

        Myös tarinasi kahden vuoden asumisestasi Pattayalla on kukkua. Samaten se että olisit muuttanut Hua Hiniin 2013, kun se lukee selvästi sivuillasi kuvineen että muutto Saraburista tapahtui 2015 tammikuussa. Viime vuonna sanoi asuneesi Hua Hinissa jo 11 vuotta. Nuo vuodet muuttuu miltei päivittäin.

        Samaten 22 vuoden avioliittosi on kukkua, kun vaimosi oli tyttönimellä vielä 2014.
        Hemmo on kaapannut yliopistolta itselleen opiskelijan ja päässyt sitten pikku sairaseläkkeellä tämän siivellä Thaimaahan asustelemaan.

        No nyt sitten ei ole sitäkään vaimoa, kiitä mainiota luonnettasi siitä. Kuka jaksaa kuunnella loputtomia valheita edes suomi-thai suhteessa? Ei kukaan.

        T 2010

        Onko sulla pää kipee joka päivä siellä jossa olet mutta et voi kertoa kuka olet ja missä olet kun pelkäät kutsumattomia vieraita mutta olet niin rohkea että ei päivää ilman päänaukomista kiireisenä pienjunttiliikemiehenä kasvattaessasi internetimuroituja kakaroitasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla pää kipee joka päivä siellä jossa olet mutta et voi kertoa kuka olet ja missä olet kun pelkäät kutsumattomia vieraita mutta olet niin rohkea että ei päivää ilman päänaukomista kiireisenä pienjunttiliikemiehenä kasvattaessasi internetimuroituja kakaroitasi?

        Totuus kirvelee. Paskanpuhuja on kaikkialla paskanpuhuja. On varmaa että valehtelet muuallakin kuin netissä. Valehtelet lapsillesi ja erillisiä. Olet aivan varmasti valehdellut thaivaimollesi myös varallisuutesi ja että teet "jotakin tärkeää työtä" netissä, vaikka todellisuudessa roikut tällä palstalla mielikuvituksesi varassa. Oletko edes päättänyt vielä oletko mies vai nainen? Vaihtui taas persoonasi senseihin kun kuulit ikäviä totuuksia.
        Luulis hävettävän mutta ilmeisesti olet liian tyhmä häpeämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus kirvelee. Paskanpuhuja on kaikkialla paskanpuhuja. On varmaa että valehtelet muuallakin kuin netissä. Valehtelet lapsillesi ja erillisiä. Olet aivan varmasti valehdellut thaivaimollesi myös varallisuutesi ja että teet "jotakin tärkeää työtä" netissä, vaikka todellisuudessa roikut tällä palstalla mielikuvituksesi varassa. Oletko edes päättänyt vielä oletko mies vai nainen? Vaihtui taas persoonasi senseihin kun kuulit ikäviä totuuksia.
        Luulis hävettävän mutta ilmeisesti olet liian tyhmä häpeämään.

        Todellakin sulla on pää kipee, mutta senhän takia jokasaatananpäivä samaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla pää kipee joka päivä siellä jossa olet mutta et voi kertoa kuka olet ja missä olet kun pelkäät kutsumattomia vieraita mutta olet niin rohkea että ei päivää ilman päänaukomista kiireisenä pienjunttiliikemiehenä kasvattaessasi internetimuroituja kakaroitasi?

        Exillesi, kirjoitin. Kääntäjä teki temput.


      • Anonyymi

        Kaikista surkuhupasinta tässä kaikessa on se että sinussa ei ole miestä kertomaan edes minulle kuka olet, et edes uskalla laittaa minulle kaveripyyntöä, uskallat uhota kuin vähä-älynen huutelemalla puskista, teoistasi ei voi tehdä kuin yhden päätelmän, sinä olet melkoinen pelle, jos olisit ollut mies, olisit laittanut kaveripyynnön ja olisit välttynyt kaikelta mitä sinulla on vielä edessä, enkä olisi julkaissut mitään tietoja missään, et sinä ole mies et edes nainen, puskajussi neiti kuten tänä Senssu on sinut nimennyt.


      • Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

        Mikä ihmeen mania sinulla on valehdella jatkuvasti. Sinun kertomaa:
        " MINUN talon rakensi sansiri niminen firma"
        Eikö tuo tarkoita että on SINUN talo eikä vuokratalo.

        Numball
        01.10.2019 14:11

        hoh hoh taas ei euro ole mihinkään romahtanut, paatero on vaan täysin yliarvostettu, ja syykin on täysin selvä Thaimaan valtiolla on valtavat valuuttavarannot, joilla se keinottelee pitääkseen paateron korkealla... kasikorn panki arvio että vuoden lopulla kurssi paranee..
        Se alkaa aiheuttaa jo ongelmia turismille, samoin muutenkin talouselämälle, mutta pienen ja rikkaan eliitin toimi se auttaa...

        Olen täällä aikaisemmin muutaman kerran kertonut että talon rakentaminen on erittäin halpaa, materiaalit lähes ilmaisia, ainoa jolla on arvoa on tontti mutta se on fallejen uloittumattomissa,muutakuin vuokraamalla... Minun talon rakensi sansiri niminen firma, tontti on vaimon ja hänen poikansa nimissä, 33 vuoden vuokrasopimuksella, itse urakointi on suuren luokan typeryyttä

        Tuosta Nuballin 2019 kirjoittamasta näkyy jälleen kerran että hän on "sensei".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta Nuballin 2019 kirjoittamasta näkyy jälleen kerran että hän on "sensei".

        Tapa se on tuokin tappouhkauksia esittävälle internetkovikselle luikkia puskiin, mutta tuohon nyt jo on totuttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo numerosensei:
        "Älä resu jauha paskaan sait vain mitä tilasit, enkä ole koskaan sanonut että minulla on täällä talo, olen asunut vuokralla koko ajan vaimolleni, ja asun edelleenkin"

        Siis minäkö olen tilannut sinulta kuusi vuotta kestäneen tarinan Suomen ilmavoimien kaikkien aikojen kokeneimmasta koelentäjästä joka on lentänyt 8000 tuntia "kaikella mikä pysyy ilmassa"?

        Millä tavalla tämä tilaukseni tapahtui käytännössä? Asiantravel jo tuossa korjasikin väitteesi ettetkö puhunut omasta talosta vuosikaudet. Kerroit myös olleesi rakennuttaja ja että rakennus maksoi "jotakin 70 tuhatta euroa"

        Kerroit sen talosi ulkomittojen olevan huikeat 30 x 28 metriä ja että uima-allasta hoitaa Rentokill- tuholaistorjuntafirma. Talosi pihalla oli muhkeat 20 kuution varavesisäiliöt
        ja thai ridgebackit vahtimassa tiluksia ja kukkatarhaa, joka myöhemmin oli myös kasvimaa.

        Kun nyt tässä katselen tuota kuvaa talosta johon muutitte 2015 tammikuussa
        https://ibb.co/9wBczBX niin ilmoittamasi ulkomitat vaikuttavat varsin vahvasti liioitelluilta, en näe uima-allasta, en kukkatarhaa, en vesisäiliöitä enkä kasvitarhaa.

        Tässä on kuva siitä sinun 20 kuution varavesisäiliöstä. https://ibb.co/jgqdHMr on varmaankin hurja paine, että on saatu mahtumaan tuohon säiliöön 20 kuutiota vettä?
        Kuva on sinun fasestasi.

        Myös tarinasi kahden vuoden asumisestasi Pattayalla on kukkua. Samaten se että olisit muuttanut Hua Hiniin 2013, kun se lukee selvästi sivuillasi kuvineen että muutto Saraburista tapahtui 2015 tammikuussa. Viime vuonna sanoi asuneesi Hua Hinissa jo 11 vuotta. Nuo vuodet muuttuu miltei päivittäin.

        Samaten 22 vuoden avioliittosi on kukkua, kun vaimosi oli tyttönimellä vielä 2014.
        Hemmo on kaapannut yliopistolta itselleen opiskelijan ja päässyt sitten pikku sairaseläkkeellä tämän siivellä Thaimaahan asustelemaan.

        No nyt sitten ei ole sitäkään vaimoa, kiitä mainiota luonnettasi siitä. Kuka jaksaa kuunnella loputtomia valheita edes suomi-thai suhteessa? Ei kukaan.

        T 2010

        Kysyisin onko kyseessä sama Hemmo joka on tänne kirjoitellut myös 654767567657 nimimerkillä?


      • Anonyymi

        Ohon... senssu huomasi mokansa ja poisti viestinsä!


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Tapa se on tuokin tappouhkauksia esittävälle internetkovikselle luikkia puskiin, mutta tuohon nyt jo on totuttu.

        Kysyin senssulta, että missä tuossa viestissä oli tappouhkaus?
        Mitä teki senssu... poisti viestin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin senssulta, että missä tuossa viestissä oli tappouhkaus?
        Mitä teki senssu... poisti viestin.

        Senssu varmaan luulee, ettei viesteistään ole otettu kuvakaappauksia, mutta luuleeko hän T modena väistävänsä vastuun, mitä tulee rasistisiin viha- ja törkykirjoituksiinsa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin senssulta, että missä tuossa viestissä oli tappouhkaus?
        Mitä teki senssu... poisti viestin.

        Et ole siis havainnut rakkaan neitisi 2010 esittäneen uhkauksia, no asioitas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senssu varmaan luulee, ettei viesteistään ole otettu kuvakaappauksia, mutta luuleeko hän T modena väistävänsä vastuun, mitä tulee rasistisiin viha- ja törkykirjoituksiinsa?

        Vastuu .... huhhuh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyisin onko kyseessä sama Hemmo joka on tänne kirjoitellut myös 654767567657 nimimerkillä?

        Ei kai nyt jumankekka sentään!


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Tapa se on tuokin tappouhkauksia esittävälle internetkovikselle luikkia puskiin, mutta tuohon nyt jo on totuttu.

        Eihän tuossa mitään uhkausta ollut, apina.


    • Anonyymi

      Hullun miekkamiehen rottaburgerit eivät kelvanneet munkeille.

    • Anonyymi

      Hua Hinin huikeimman matkamiehen huikentelevimmat kommentit matkailusta ja erikoisimmat analyysit Thaimaasta:

      -Olen käynyt Thaimaan kaikissa kaupungeissa
      -Olen käynyt kaikissa Thaimaan gogo-baareissa, niitä on vain Pattayalla ja Bangkokissa, muut ovat munkkien pitämiä karaokebaareja
      -Hua Hinissa ei ole yhtäkään betonista tehtyä taloa, parhaimmat on messinkiä
      -Kaikki ikkunat Thaimaassa ovat muovia
      -Pattayalle matkustetaan vain siitä yhdestä syystä kun ei Suomessa saa 30 eurolla
      -Superkuppa leviää Pattayalla eikä siihen ole olemassa lääkkeitä
      -Siaminlahti on kapea ja paskainen paikka
      -Valtava öljytuho lähestyy Pattayaa
      -Thaimaa on konkurssissa ja kaikki näkee nälkää paitsi ne jotka kuolee liikenteessä
      -Thaimaahan matkustavien on muistettava ettei se ole paratiisi
      -Massaturismista haaveilun voi unohtaa mutta en kerro miten siitä tulisi haaveilla
      -Resupetterit matkustaa ja elää väärällä tavalla. Oikeaa tapaa en kerro.
      -Mitä halvempi ravintola, sen parempi. Vain tyhmät syö paremmissa paikoissa.
      -Maleksimalla yksin huoneessa kokee sitä aitoa Thaimaata parhaiten.
      -Songkran ei ole thaimaalaisen kalenterin uudenvuodenjuhla
      -Maapallon tuulen suunnat johtuu golfvirrasta
      -Olen lentänyt Tikkakoskella säähavaintopallolla ja hydrokopterilla
      -Ajoin ensimmäistä kertaa eläissäni Wave-mopolla tavaratalon parkkipaikalla Thaimaassa ja nyt olenkin kokenut kuski ja ajokouluttaja joka kulkee bussilla
      -Aamulenkki on narsimia mutta käyn vaimon kanssa aamuisin lenkillä
      -En harrasta mitään liikuntaa enkä ole koskaan harrastunut, mutta olen kovassa kunnossa, ehkä jopa ylikunnossa.
      -Lada on kuningasauto koska se oli suosittu aikoinaan Suomessa.
      -Tilasin 4kpl Modernan rokotteita keväälle ja ne odottaa Bangkok Hospitalissa
      -Minulla on kuitupohjainen valvontasysteemi ja valvontakamerat kasvimaalla ja portilla, mutta minulla ei ole taloa eikä kasvimaata
      -Rakennutin Sansirilla suuren talon mutta olen ollut aina vaimolla vuokralla
      -Vaimoni ei enää käännä kuitteja koska hän on juuri silloin aina kylässä
      -Vähänkös olette kaikki tyhmiä kun uskoitte minun nasajuttuni paitsi että kukaan ei niitä ole uskonut missään vaiheessa eikä mitään muitakaan juttujani
      -2010 kärsii maniasta koska hän kertoi Thaimaassa kuvattavasta elokuvasta
      -Mopolla ei uskalla lähteä mihinkään jos menee patteri avaimesta
      -Nuudeli on terveellistä aivoruokaa
      -Minulla ei ole syytä epäillä senssun kertomuksia, mutta mutta muiden kertomuksia epäilen suuresti. Minä kunnioitan senssua koska hän on jo vanhempi mies ja vain minä ja hän olemme thaimaassa, muut ovat savossa ja kuopio rules.
      -Minulta on 2016 vuonna tilattu tarina lentävästä majurista, jota jatkoin viisi vuotta puhuen majurin eläkkeestä ja 30 vuoden urasta miltei joka päivä. Siitäs saitte kun itse tilasitte, heheh!

      NumBaII 61v HHN

      • Anonyymi

        Tuosta puuttuu ehkä paras:
        "Nykyään ei miehet tarvitse enää lihaksia koska meillä on nykyään kaivinkoneet"


    • Anonyymi

      Jyväskylän mies muutti todistettavasti Thaimaahan ennen 1992.

      Hän sanoi "Tunnen kaikki Jyväskylässä" muttei tuntenut kulttikapakkaa Popparia "Koska muutin pois ennen kuin se aukaistiin".
      Se aukaistiin 1992.

      • Anonyymi

        Vuorokaudessa on sekunteja viitisen tuhatta, monta sekuntia aivoissasi pyörii Numba ja Senssu?


    Ketjusta on poistettu 48 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      132
      1503
    2. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1162
    3. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1150
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      76
      1022
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      187
      839
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      789
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      742
    8. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      77
      714
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      70
      657
    10. Palstalaisten

      Paino. Paljonko siis painat?
      Sinkut
      86
      626
    Aihe