Aloin tapailemaan miestä pari vuotta sitten ja aika nopeasti huomattiin että viihdytään toistemme seurassa todella hyvin, kaikki oli ihanaa jne. Keskusteltiin jossakin vaiheessa, et ei tapailla enää muita, mutta ei sovittu virallisesti seurustelusta. Itse pidin tottakai kiinni tästä, eikä muiden tapailu kiinnostanutkaan. Mies antoi olettaa, että näin oli myös hänellä. Meni muutamia kuukausia, kun sitten puhuttiin olevamme virallisesti yhdessä. Asiat tuntui menevän hyvin, olin onnellinen ja minulla oli turvallinen olo miehen kanssa.
Olimme jo jonkin aikaa seurustelleet, kun kiinnitin huomiota siihen miten paljon mies saa snäppejä eri naisilta. Ajattelin, et ei siinä mitään, on mullakin miespuoleisia kavereita. Mut huomasin myös, et mies piilotti niitä ilmoituksia eikä lukenut aina viestejä mun seurassa. Tästä kysyin, ja mies vakuutteli et nää on ihan kavereita vaan eikä mistään tarvi olla mustasukkanen. Annoin asian sitten olla enkä ajatellut sen kummempia.
Meni taas jonkin aikaa kun sainkin sitten selville että nämä naiset on olleet miehen jotain ”runkkukavereita”, lähetelleet nudeja puolin ja toisin tuossa vaiheessa kun oltiin sovittu ettei tapailla muita. Entisiä ihastuksia ym. Mut kuulemma näiden kans juttelee vaan kaverillisia juttuja, ei enää mitään kuvien lähettelyä. Itse ihmettelen miks tollaisiin täytyy enää mitään yhteyttä pitää, kun mieskin on sanonut et nää tyypit on ihan merkityksettömiä. No mä loukkaannuin tosta ja koin et mua on kusetettu. Mä silloin alus uskoin et keskitytään vaan toisiimme, mut samalla mies pyörittelikin useita naisia. Toki eihän me virallisesti yhdessä oltu, mut kuitenkin keskusteltu et ei täs mitään pelleillä.
Taas aikaa kului ja mies oli mulle sanonut et ymmärtää mun puolen ja on poistanutkin näitä tyyppejä snäpistä, kun ei ne mitään merkkaa. Kuitenki taas paljastu, että on jutellu ainakin 3 naisen kans. Tässä vaihees alko paljastuun et ihan kaikki naiskaverit kelle mutkin oli esitelty ja oon viettäny aikaa heidän kans, niin he on miehen entisiä panoja/säätöjä/ihastuksia. Mä en vaan ymmärrä miks nää pitää pitää elämässä. Ei mulla itellä vaan pyöri kavereissa ketään entisiä seksikumppaneita. Enkä mä varmaan tuntis tämmöstä mustasukkasuutta (mitälie) jos näitä asioita ei olisi piiloteltu multa. Mutta kun on monen monta kertaa valehdeltu et ei ole mitään ollu kenenkään kanssa. On syönyt luottamusta kyllä paljon.
Mä tiedän, että oon aiemmin suhteissa ollut todella mustasukkainen ja menny liiallisuuksiin, mut nyt yritän tosissani olla rauhallisin mielin asioista enkä heti räjähtää. Mä en halua olla sellainen ihminen, joka käskee katkaiseen välit kaikkiin naispuoleisiin kavereihin mut tää tuntuu vaan niin vaikealta, kun asioista ollaan valehdeltu. Viimeks kun riideltiin aiheesta, niin mies sanoi painokkaasti varsinkin yhdestä tietystä naisesta et ei tule koskaan lopettamaan juttelua tälle. Tämä kyseinen nainen on juurikin joku vanha pitkäaikainen ihastus.
Haluisin nyt vähän ulkopuolista perspektiiviä asiaan, kuulostanko ihan hullulta? Mitä mä voin tehdä et en kokis alemmuuden tunnetta? Toi alun sekoilu toisten naisten kans kalvaa mua, kun olo on niin kusetettu.
Muuten meidän suhde on kyllä tasapainoinen ja koen et oon onnellinen. Mies kertoo päivittäin rakastavansa ja kyllä se ihan arjessa näkyy.
Alemmuuden tunne, kun mies pitää yhteyttä entisiin säätöihin
10
1043
Vastaukset
- Anonyymi
"Viimeks kun riideltiin aiheesta, niin mies sanoi painokkaasti varsinkin yhdestä tietystä naisesta et ei tule koskaan lopettamaan juttelua tälle. Tämä kyseinen nainen on juurikin joku vanha pitkäaikainen ihastus" tämä särähtäisi munkin korvaani pahasti.
Olen miettinyt, että mikä siinä oikeastaan tuntuu niin pahalle, jos kumppani kattelee tms.muita, ja olen tajunnut, että se on huoli ettenkö olekaan tärkein. Mun on mahdoton ajatella, että suhteen alussa tosissaan rakastunut edes huomaisi muita. Mille tuo kertoisi, että mies ei olisi riittävän rakastunut muhun. Ei ole väärin olla rakastumatta muhun, mutta eipä mukaan kannattaisi sitten siihen mieheen rakastua ja satsata sen kummemmin. - Anonyymi
Minusta mies ei halua olla yhden naisen mies, muttei uskalla sitä paljastaa sinulle, koska ei halua erota sinusta? Arvostaa sinua, mut minkä tuntemuksilleen voi? Riippuvuus toisesta on sellainen seikka, ettei sellaisesta mielellään luovu. Kaipaa huomiota ja nauttii tällaisesta tilanteesta jota nyt elää. Näin oli Hugh Hefnerilläkin, et sai nautintoa, kun ympärillä oli kivoja naisia, eikä halunnut olla yhden naisen mies? Sinun hyvä punnita asiaa, onko tämä sinulle ok vai ei?
- Anonyymi
Ehkä on niitä miehiä jotka paneskelee ystävyyspohjalta vielä exien kanssa. Sellaisiakin nimittäin on. Toki voi olla vaan kavereita. Mistä sen tietää. Sun täytyy vaan puntaroida asioita ja miettiä hyväksytkö vai lähdetkö.
- Anonyymi
Älä ole tyhmä.
Mies vaikuttaa olevan monen naisen pauloissa.
Joudut vielä katumaan moista. Kokeile aktivoitua omien miestuttujesi kanssa, oli ne sitten aina olleet vain kavereita tai joskus säätöjä. Luultavasti sillä saat vauhtia keskusteluihin, oma lääke tuntuu aina paskimmalta.
- Anonyymi
Heippa nuori nainen. Tässä elämää elänyt kokenut nainen. Ensiksi neuvoisin miettimään omat rajasi, mikä on sulle ok käytöstä ja mikä ei. Sitten kerrot ne rauhallisesti kumppanille. Jos hänelle ei käy, asia selvä ja jatkat elämääsi. Jos suhde päättyy, ei se ole maailmanloppu. Löydät toisen tai kolmannenkin. Paljon tuossa jo tulikin asiaa,mikä on sulle ok mikä ei.
Kun nyt teet sen mukaan,mitä itse ajattelet, kärsit elämän varrella vähemmän, kuin että jäät jossittelemaan ja silti tuntuu paskalta. Jos et siis halua olla tyttöystävä,joka kuitenkin on varalla, kunnes "parempi" löytyy niin lähtisin menemään. Toki voit asiasta jutella, mutta en usko että kaverisi muuttaa todella toimintatapojaan. Tsemppiä pikkuinen💖Minusta tämä oli erinomainen neuvo.
Parisuhde on täynnä kompromisseja, mutta omat rajat täytyy olla.
- Anonyymi
Yhteenvetona, miehesi on epäluotettava eli jos valitset miehen, johon et voi luottaa, jatkat seurustelua mutta jos taas haluat parisuhteen, mikä perustuu luottamukselle ja toisen kunnioitukselle, annat pakit nykyiselle miesystävällesi. Valinta on sinun!
- Anonyymi
olette olleet vähän aikaa yhdessä,olen kanssasi samaa mieltä ,että nyt pitäisi olla kiinnostusta vain sinuun ja rakentaa suhdetta.
Miten mahtaa olla vaikka kolmen vuoden päästä,kun arki alkaa oikeasti pyöriä.
olet ainakin varma hänelle ja mikäs hänen ollessa kun annat tilaa muillekin olla - Anonyymi
Ei oo kanssasi tosissaan. Älä tuhlaa aikaasi tuollaiseen vaan etsi uskollinen kumppani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 73883
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s104748- 47654
- 36623
- 47623
- 30611
- 40595
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?34567- 50560
- 37496