Jos nyt mitattaisiin suomalaisten halukkuutta liittyä Natoon, mittarit taitaisivat värähtää aika ylös. Venäjä on ajamassa Suomea kovaa vauhtia Natoon ja irrottamasta länsimaita kaupanteosta ja kaikesta yhteistyöstä.
Halla-ahokin twiittasi venäjäksi ja kirosi Venäjän Putlerin alimpaan suohon. Hyvä Halla-aho. Toivotaan, että hän näyttäisi edelleen esimerkkiä ja saisi puolueensa Venäjä-mielisyyden loppumaan.
Mittari värähti
31
93
Vastaukset
- Anonyymi
Suomen Natoon liittyminen provosoisi tilannetta ja laajentaisi kriisin myös tänne pohjoiseen ja Suomen rajoille. Sitäkö halutaan? Parempi vaihtoehto on ymmärtää myös Venäjän näkökulmaa asiaan. Media pitää hyvin tiukasti kiinni siitä, että tätä Venäjän näkökulmaa ei tuoda esiin. Venäjä kokee Naton uhkana. Taustalla ovat traumat Napoleonin ja Hitlerin hyökkäyksistä. Venäjä kokee myös, että sitä on koko ajan horjutettu siitä lähtien, kun Jeltsin luopui vallasta ja Putin tuli valtaan. Suomessakin on poliitikkoja, ja meppejä, joiden mukaan Putin pitäisi saada pois vallasta. Putinia on demonisoitu. Tätä on iskostettu kovalla mielipiteenmuokkauksella myös kansalaisiin. On selvää, että Venäjä vastaa tähän kaikkeen. Ja valitettavasti, Venäjä voi vastata ja vastaa arvaamattomasti.
- Anonyymi
Venäjätrollin säälittävä esitys, yrittäkää edes. Putin demonisoitu;-)))) Tuolle nauraa jo naurismaan aidatkin;-))) Mielipuoli Putin on ja se ei ole enää epäselvää kenellekään.
Jos Venäjä pitää Natoa uhkana, se elää jossain haavemaailmoissa. Se kertoo ennen muuta Venäjän johdon kyvyttömyydestä analysoida maailman menoa. Nato ei uhkaa Venäjää. Se on vain pienten maan turvana Venäjää vastaan. Pienet maat kuten Suomikin kokee vain Venäjän uhkana, Nato ei millään lailla uhkaa Venäjää.
Venäjän johto ajaa tässä maansa eristyksiin ja kurjuuteen. Voiko tuon hölmömpää johtoa maalla olla. Putin on kansansa kurjistaja ja seuraukset ovat kauaskantoiset. Nyt ei enää ole mahdollisuutta perääntyä. Tilanteen voi ratkaista Venäjän eduksi vain se, että Putin syrjäytettäisiin kotimaassaan nopeasti vallassa ja järki voittaisi siellä. Sen jälkeen Venäjä pitäisi heti vetää joukkonsa, pyytää anteeksi ja korvata vahingot.- Anonyymi
Mielipidepankki kirjoitti:
Jos Venäjä pitää Natoa uhkana, se elää jossain haavemaailmoissa. Se kertoo ennen muuta Venäjän johdon kyvyttömyydestä analysoida maailman menoa. Nato ei uhkaa Venäjää. Se on vain pienten maan turvana Venäjää vastaan. Pienet maat kuten Suomikin kokee vain Venäjän uhkana, Nato ei millään lailla uhkaa Venäjää.
Venäjän johto ajaa tässä maansa eristyksiin ja kurjuuteen. Voiko tuon hölmömpää johtoa maalla olla. Putin on kansansa kurjistaja ja seuraukset ovat kauaskantoiset. Nyt ei enää ole mahdollisuutta perääntyä. Tilanteen voi ratkaista Venäjän eduksi vain se, että Putin syrjäytettäisiin kotimaassaan nopeasti vallassa ja järki voittaisi siellä. Sen jälkeen Venäjä pitäisi heti vetää joukkonsa, pyytää anteeksi ja korvata vahingot.Juuri näin sen näkee äykkäämmät ihmiset, Nato on puolustusliitto. Venäjä ajaa vielä itsensä kaikesta ulkopuoliseksi ja alkaa vahvasti vaikuttaa, että muuttuu Pohjois-Korean kaltaiseks suljetuksi valtioksi.
- Anonyymi
Tökkikää Natottajat vielä lisää Venäjän karhua, niin kyllä se silmille tulee.
- Anonyymi
Trollit alkaa jo lapsellisesti uhkailemaan;-)))
- Anonyymi
Halla-Aho on tämän asian suhteen ollut positiivinen yllättäjä. Meidän liittymisen ovi voi olla menossa nopeasti kiinni ja en kertakaikkiaan ymmärrä näitä valheita, mitä Natosta meillä esitetään, kustannukset nousee - ei pidä paikkaansa, tulee ammattiarmeija - ei pidä paikkaansa, ydinaseet tulee Suomeen - ei pidä paikkaansa, emme saa apua - ei pidä paikkaansa jne.. Ainoa joka voi pitää paikkansa, voisimme joutua osallistumaan joihinkin sotilaallisiin operaatioihin, mutta jos emme ole valmiita osallistumaan, niin meidänkään on turha odottaa samaa muilta. Putler lähti vaaralliselle tiellä ja pitää toivoa, että venäjällä alkaisi kansannousu tuota hullua kohtaan, mutta venäjän hirmuhallinnon alla sekin on epätodennäköistä. EU kohtaa ensimmäisen todellisen haasteen ja toivottavasti tulee kiven kova yhteistyö.
Venäjän sisällä ainoa toivo on se, että asevoimissa syntyisi Putinin vastainen ryhmä, joka ottaisi väliaikaisesti vallan Venäjällä. Se on valitettavasti hyvin epätodennäköistä, koska sotilaat eivät ole koulutettuja näkemään sotilaallisten toimien seurauksia pitkällä aikavälillä. Nämä seuraukset ovat ennen muuta kohtalokkaita Venäjän kansalle, jonka elämä tulee kurjistumaan. Venäjällä pitäisi kysyä, onko Putinin harhoihin uskominen ja niiden vastatoimien toteuttaminen sen arvoista.
- Anonyymi
Mielipidepankki kirjoitti:
Venäjän sisällä ainoa toivo on se, että asevoimissa syntyisi Putinin vastainen ryhmä, joka ottaisi väliaikaisesti vallan Venäjällä. Se on valitettavasti hyvin epätodennäköistä, koska sotilaat eivät ole koulutettuja näkemään sotilaallisten toimien seurauksia pitkällä aikavälillä. Nämä seuraukset ovat ennen muuta kohtalokkaita Venäjän kansalle, jonka elämä tulee kurjistumaan. Venäjällä pitäisi kysyä, onko Putinin harhoihin uskominen ja niiden vastatoimien toteuttaminen sen arvoista.
Tuota toivoo todella moni ja parasta mitä venäjällä voisi tapahtua, olisi sotilasvallankaappaus tai värivallankumous. Putin elää jossakin ihan omassa todellisuudestaan ja vieraantunut täysin reaalimaailmasta.
- Anonyymi
Mielipidepankki kirjoitti:
Venäjän sisällä ainoa toivo on se, että asevoimissa syntyisi Putinin vastainen ryhmä, joka ottaisi väliaikaisesti vallan Venäjällä. Se on valitettavasti hyvin epätodennäköistä, koska sotilaat eivät ole koulutettuja näkemään sotilaallisten toimien seurauksia pitkällä aikavälillä. Nämä seuraukset ovat ennen muuta kohtalokkaita Venäjän kansalle, jonka elämä tulee kurjistumaan. Venäjällä pitäisi kysyä, onko Putinin harhoihin uskominen ja niiden vastatoimien toteuttaminen sen arvoista.
Venäjän pörssin ja ruplan täydellinen romahtaminen on ollut päivän ainoita positiivisia uutisia. Venäjän kansa tulee todella kärsimään johtajiensa toimesta, mutta itse ovat johtajansa valinneet. Se mikä tässä on erikoista, Ukrainan valtaamisessa ei ole venäläistenkään kannalta mitään järkeä, mutta Putin on sen verran sekaisin, että järkeä tässä on turha perään kuuluttaa.
- Anonyymi
Nyt nimenomaan täytyy opiskella Suomen historiaa ja geopolitiikkaa sekä palata Paasikiven linjalle. MPP on koko kriisin ajan ollut sotakiihkossa ja lukenut tilannetta väärin. Naton ohjukset eivät ole Venäjälle rauhan ohjuksia.
Jos tietäisit jotain historiasta, käsittäisit, että Paasikiven linja olisi se, että Suomella on läntisiä liittolaisia. Tätä liittolaisten puutetta Paasikivi kirosi ennen sotaa. Kun tilanne sotien jälkeen muuttui sellaiseksi, että liittosuhde länteen tuli mahdottomaksi, muita mahdollisuuksia kuin ns. Paasikiven linja ei siinä tilanteessa ollut mahdollista. Jos olisi ollut, Paasikivi olisi sata kertaa mieluummin liittoutunut lännen kanssa. Tämä on päivän selvää. Ei kannattaisi vääristellä Paasikiven linjaa, sillä Paasikivi ei ollut mikään NL:n ystävä.
Sotakiihkossa tässä on ollut vain yksi taho eli Venäjän ja sinun kaltaisesi Venäjän tukijat.- Anonyymi
Mielipidepankki kirjoitti:
Jos tietäisit jotain historiasta, käsittäisit, että Paasikiven linja olisi se, että Suomella on läntisiä liittolaisia. Tätä liittolaisten puutetta Paasikivi kirosi ennen sotaa. Kun tilanne sotien jälkeen muuttui sellaiseksi, että liittosuhde länteen tuli mahdottomaksi, muita mahdollisuuksia kuin ns. Paasikiven linja ei siinä tilanteessa ollut mahdollista. Jos olisi ollut, Paasikivi olisi sata kertaa mieluummin liittoutunut lännen kanssa. Tämä on päivän selvää. Ei kannattaisi vääristellä Paasikiven linjaa, sillä Paasikivi ei ollut mikään NL:n ystävä.
Sotakiihkossa tässä on ollut vain yksi taho eli Venäjän ja sinun kaltaisesi Venäjän tukijat.Paasikiven linjalla tarkoitetaan sodanjälkeistä linjaa. Sen taustalla olivat opetukset sodasta. Sinä vain jatkat sotakiihkossasi. Minsk II ei sinulle kelvannut. Mene nyt sinne sotimaan.
Anonyymi kirjoitti:
Paasikiven linjalla tarkoitetaan sodanjälkeistä linjaa. Sen taustalla olivat opetukset sodasta. Sinä vain jatkat sotakiihkossasi. Minsk II ei sinulle kelvannut. Mene nyt sinne sotimaan.
Niin tarkoitettiin, mutta et ole tainnut huomata, että pääsimme irti jo vuonna 1991 niistä sodan jälkeisistä pakko-oloista nauttimaan länsimaisesta vapaudesta ja demokratiasta. Se olisi ollut Paasikivenkin linjan päätavoite. Sitä ei vaan uskallettu sanoa suoraan.
Minsk II sisälsi sen, että Venäjä olisi päässyt vaikuttamaan Ukrainan asioihin kapinallisalueiden itsehallinnon kautta, koska niillä olisi ollut veto-oikeus päätöksentekoon. Eivät ukrainalaiset ole mitään kaistapäitä, että sellaista alkaisivat hyväksymään. Minä enkä Ukraina ei ole aloittanut tätä sotaa. Hyökkääjä on Venäjä. Näin asian näkevät kaikki länsimaat ja suuri osa muutakin maailmaa. Vain Putin, hänen tukijansa ja sinä näette asiat toisin.- Anonyymi
Mielipidepankki kirjoitti:
Niin tarkoitettiin, mutta et ole tainnut huomata, että pääsimme irti jo vuonna 1991 niistä sodan jälkeisistä pakko-oloista nauttimaan länsimaisesta vapaudesta ja demokratiasta. Se olisi ollut Paasikivenkin linjan päätavoite. Sitä ei vaan uskallettu sanoa suoraan.
Minsk II sisälsi sen, että Venäjä olisi päässyt vaikuttamaan Ukrainan asioihin kapinallisalueiden itsehallinnon kautta, koska niillä olisi ollut veto-oikeus päätöksentekoon. Eivät ukrainalaiset ole mitään kaistapäitä, että sellaista alkaisivat hyväksymään. Minä enkä Ukraina ei ole aloittanut tätä sotaa. Hyökkääjä on Venäjä. Näin asian näkevät kaikki länsimaat ja suuri osa muutakin maailmaa. Vain Putin, hänen tukijansa ja sinä näette asiat toisin.Ulko- ja turvallisuuspolitiikassa tarvitaan viisautta ja harkintaa. Siinä ei pärjää jäykällä periaatteellisuudella ja kiihkomielellä. Myös vastapuolen argumentteja täytyy osata kuunnella ja niitä srvioida. Ukrainan kokematon johto on tässä epäonnistunut.
- Anonyymi
Suomen media ei vahingossakaan esitä Putinin puheita kokonaisuudessaan vaan leikkelee sieltä palan, toisen täältä. Kyllä kansa olisi kypsä tekemään omat johtopäätökset, mutta kun propagandasotaa käydään, näin tehdään. Eikä tämä tarkoita, että Venäjä olisi tässä puhdas pulmunen. Venäjä on omista lähtökohdistaan tarvittaessa röyhkeä ja julma. Toivottavasti kaiken tämän kanssa ei jouduta laajemmin vastatusten. Siihen voi vaikuttaa myös Suomi ja laajemmin länsi.
- Anonyymi
Kommunistit ja vasemmistolaisemmat demarit ja vasurit vastustaa Natoa.
Ei perussuomalaiset jota vasemmistolaiset yrittävät suoltaa putin tyylillä.Selvitin EK-vaalivastauksista 2019 persujen näkemyksiä Natosta. Vain yksi persujen kansanedustajista piti Natoon liittymistä Suomen turvallisuuden tarpeellisena. Tämä kansanedustaja oli Vilhelm Junnila. Perinteisesti Suomessa Natoon liittymistä ovat vastustaneet eniten Kepu ja Vasemmistoliitto persujen ohella. Demarit ovat erittäin länsimielinen puolue, mikä näkyy selvästi sitoutumisessa EUhun.
Kepun näkökulmaa asiaa pidän itse kyllä perusteltuna. Nyt tilanne on olennaisesti muuttunut ja tilanne joudutaan arvioimaan uudestaan.Juuri äsken pääministeri Marin sanoi, että Natojäsenyyden pohdinta on tullut esille ja keskustelu asiasta tulee lisääntymään. Marin ei siis tyrmännyt Suomen mahdollisuuksia hakea Nato-jäsenyyttä.
- Anonyymi
Mielipidepankki kirjoitti:
Selvitin EK-vaalivastauksista 2019 persujen näkemyksiä Natosta. Vain yksi persujen kansanedustajista piti Natoon liittymistä Suomen turvallisuuden tarpeellisena. Tämä kansanedustaja oli Vilhelm Junnila. Perinteisesti Suomessa Natoon liittymistä ovat vastustaneet eniten Kepu ja Vasemmistoliitto persujen ohella. Demarit ovat erittäin länsimielinen puolue, mikä näkyy selvästi sitoutumisessa EUhun.
Kepun näkökulmaa asiaa pidän itse kyllä perusteltuna. Nyt tilanne on olennaisesti muuttunut ja tilanne joudutaan arvioimaan uudestaan.Hienoa, kun tuot tänne myös faktaa esille. Itse olen kokoomuslainen ja allekirjoitan täysin tuon, mitä demareista kerrot, ovat selkeästi länsimielisiä, toisin, kuin persut ja yllättävän moni kepulainen.
- Anonyymi
Mielipidepankki kirjoitti:
Juuri äsken pääministeri Marin sanoi, että Natojäsenyyden pohdinta on tullut esille ja keskustelu asiasta tulee lisääntymään. Marin ei siis tyrmännyt Suomen mahdollisuuksia hakea Nato-jäsenyyttä.
Ei Marin näistä ymmärrä, turhaa sitä sosialisti toitotat.
- Anonyymi
Putininyllyttämät Ayjohtajat olisi jo aika lakot lopettaa.
- Anonyymi
Joutavaa höpinää, nyt saa lähetellä hakemuksia kaikessa rauhassa mutta Unkari sanoo njet ja se on siinä.
- Anonyymi
Presidentti Niinistö käsittää, että kauhun tasapaino on edelleen olemassa. Hänen mukaansa se toimii siksi, että ydinsodassa ei ole voittajia. Putin käsittää asian siten, että länsi ei ainakaan voita. Häviäjien määrällä ei ole merkitystä.
Tilanne on ajautunut sellaiseksi, että Natokaan ei välttämättä voi suojata. Jos Putin ajattaa Baltian maiden rajoille samankokoiset sotajoukot kuin Ukrainan rajoille, aikaa kuluisi mahdollisesti muutama viikko. Länsi ei saa samassa ajassa vastaavia maajoukkoja Baltian maihin.
Mitkään varoitukset eivät rajoita Putinia. Jos hän aloittaa operaation, hän varmasti varoittaa muita maita puuttumasta tilanteeseen ja viittaa varoittaessaan ydinaseisiin.
Naton puuttuminen siirtäisi maapallon ydinsodan partaalle. Tällä erää kysymys on siitä, puuttuuko länsi Ukrainan tilanteeseen tehokkaasti. Pakotteet eivät ole tehokas keino. Niitä on tietenkin syytä käyttää, mutta niiden kautta saatavaan ratkaisuun ei kannata uskoa.
Ratkaisu vaatii sotilaallista väliintuloa käyttämättä maajoukkoja. Tämä tie on tietenkin tuskainen, mutta sitä pitkin on ryhdyttävä kulkemaan. - Anonyymi
Kekkosen ulkopolitiikka oli viisasta. Suomen kautta ei Venäjää uhata. Hyvät suhteet ovat parempi vaihtoehto molemmille maille.
- Anonyymi
Suomen olisi pitänyt liityyä Natoon samaan aikaan Baltian maiden kanssa. Nyt se on liian myöhäistä.
Huono on ollut Suomen herraonni Kekkosen jälkeen. Kaiken maailman saatanan tunareita, yksi toisensa jälkeen. Pahimpana haloska, jonka ansiosta meillä ei enää ole maamiinoja. Eihän Halla-aho Putinia "kironnut".
- Venäjän kansa, venäläiset sotilaat, poliitikot, viranomaiset. Pysäyttäkää rikollinen, joka häpäisee teidät ja maanne ihmiskunnan edessä. Historia ei tuomitse vain häntä. Historia tuomitsee teidät myös,
Halla-aho kirjoitti.Kyllä Halla-aho tarkoitti rikollisella nimenomaan Putinia. Itse nimitin vain tuota rikolliseksi nimittämistä kiroamiseksi.
- Anonyymi
Mielipidepankki kirjoitti:
Kyllä Halla-aho tarkoitti rikollisella nimenomaan Putinia. Itse nimitin vain tuota rikolliseksi nimittämistä kiroamiseksi.
Toimiiko Halla-aho nyt Suomen virallisen linjan mukaisesti? Niikko puhui viisaita ja hän joutui eroamaan. Jos Niikon sanomaa olisi noudatettu, sota olisi vältetty.
Anonyymi kirjoitti:
Toimiiko Halla-aho nyt Suomen virallisen linjan mukaisesti? Niikko puhui viisaita ja hän joutui eroamaan. Jos Niikon sanomaa olisi noudatettu, sota olisi vältetty.
Jossittelu tuskin auttaa.
Tosin, Tove Jansson loi Muumimaailman itselleen juuri paetakseen sotaa ja todellisuutta johonkin parempaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482