Päivän paras hetki

Anonyymi

Se on illalla kun saa pötkähtää nukkumaan.
Ensin iltarutiinit, hampaittenpesu, tarkastan että ovi on lukossa, vesilasi sängyn viereen ym.

Joka ilta siunaan petini, luen iltarukouksen ja esirukoukset omaisten ja monen muun puolesta. Nyt olen liittänyt rukouksen maailman, Suomen ja Ukrainan puolesta, - ja sitten peiton alle.
Lämmintä, turvallista. Olen ihan oikeasti onnellinen. Uni tulee yleensä heti.
Yleensä nukun koko yön aamuun asti.
Jos yöllä herään, niin funtsailen tai nousen tekemään jotain,
Yöllä osaa keskittyä hyvin. Sitten taas nukkumaan, uni tulee heti.
Aamulla herään, ja teen listan mitä tehdä päivän aikana - niin tulee tehtyä hommia.

Kaikki mukavasti.

61

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päiväni paras hetki on, kun aamuisin herään,
      silmäni aukaisen ja mietin, hyvin meni yö,
      mutta mitäs tänään onkaan ohjelmassa.
      Ai, että jos aurinko vielä paistaa,
      silloin olo on kuin herran kukkarossa.
      Hyvällä mielellä kun herää
      koko päivästä tulee hyvä.
      Vähän voi jäykkänä kömpiä kahvipöytään,
      kuppi kahvia ja paikat vetreentyy.
      Ne ovat joitakin päiväni parhaita hetkiä.

    • Anonyymi

      Minusta paras hetki on,kun herää aamulla kahvinkeittoon.

    • Anonyymi

      Alkuilta.
      Raahasin radion makkariin. Jakselen jo kuunnella radiota. (Hurjasti mainoskatkoja kanavilla). En ole aikoihin kuunnellut oikein mitään. Hyvää kanavaakaan en ole löytänyt. Tv:tä en ole katsonut pariin kuukauteen. Areenaa käytän tabletilta ja netistä uutiset.
      Brownin lauman osat kaikki 10 tuli katsottua vähitellen.
      Huimiin suorituksiin en pysty vielä. Taitaa ruoan laitto olla aikaa vievin saavutus.
      Nyt on alkuilta. Musaa. Sudokua. Pari riviä neuletta.
      Oikein alkaa naurattamaan.
      Nuorena tyttösenä olin tähän aikaan miettimässä, mitä kledjuja laittaisi päälle, mitkä kengät, minkä laukun...illalla ulos. Ja kampaus ja meikki....
      Beng

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sinulle villasukkien neulontaohjeita:

        https://kotiliesi.fi/kasityo/neulonta-ja-virkkaus/villasukat/

        Täällä lisää:
        https://kotiliesi.fi/kategoria/kasityo/

        Ihania sukkia.
        Toisessa sellaiset säärystimet voisivat olla yksi projekti.
        Kirjoa aikoinaan neuloin, nyt vain raitoja.
        Toinen projekti olisi tossut: tekisin ensin kärjen ja siitä silmukat kantapäähän, jotain resoria reunaan, että pysyvät jalassa.
        Beng


    • Anonyymi

      Aivan kohta kun tuo polski kaljapurkki tyhjä nii mars omaan punkkaan :)

      Jeppe

      • Anonyymi

        Kun odotin ensimmäistä lastani, niin taukojen aikana istuin veskissä ja neuloin.
        Olin töissä tehtaalla.

        Neuloin paljon nuorempana.
        Sitten sattui onnettomuus, ja en enää pystynyt tekemään mitään käsilläni.
        Sain kaksoset, en oikein pystynyt pukemaan ulkovaatteita päälle, oltiin enimmäkseen kotona.
        En voinut kuoria perunoita, keitin riisiä.

        Mutta oli se ihanaa aikaa!

        Meni monta vuotta, kun sain käteni toimimaan, kaikenmaailman peukalotukia piti käyttää.
        Nyt toimivat ihan hyvin ja voin tehdä ihan mitä vain.
        Jospa rupeisin neulomaan uudelleen?
        On entiset lankakerät vielä jäljellä.
        Lapsenlapsille voisi ruveta neulomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun odotin ensimmäistä lastani, niin taukojen aikana istuin veskissä ja neuloin.
        Olin töissä tehtaalla.

        Neuloin paljon nuorempana.
        Sitten sattui onnettomuus, ja en enää pystynyt tekemään mitään käsilläni.
        Sain kaksoset, en oikein pystynyt pukemaan ulkovaatteita päälle, oltiin enimmäkseen kotona.
        En voinut kuoria perunoita, keitin riisiä.

        Mutta oli se ihanaa aikaa!

        Meni monta vuotta, kun sain käteni toimimaan, kaikenmaailman peukalotukia piti käyttää.
        Nyt toimivat ihan hyvin ja voin tehdä ihan mitä vain.
        Jospa rupeisin neulomaan uudelleen?
        On entiset lankakerät vielä jäljellä.
        Lapsenlapsille voisi ruveta neulomaan.

        Jospa etsisit ne lankakerät, maillaisit värejä ja alkaisit kilisytellä puikkoja.
        Ikävä tuo käsiesi tarina. Ehkä niille kutominen olisi pientä jumppaa nyt.
        Ei tarvitse heti saada valmista.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun odotin ensimmäistä lastani, niin taukojen aikana istuin veskissä ja neuloin.
        Olin töissä tehtaalla.

        Neuloin paljon nuorempana.
        Sitten sattui onnettomuus, ja en enää pystynyt tekemään mitään käsilläni.
        Sain kaksoset, en oikein pystynyt pukemaan ulkovaatteita päälle, oltiin enimmäkseen kotona.
        En voinut kuoria perunoita, keitin riisiä.

        Mutta oli se ihanaa aikaa!

        Meni monta vuotta, kun sain käteni toimimaan, kaikenmaailman peukalotukia piti käyttää.
        Nyt toimivat ihan hyvin ja voin tehdä ihan mitä vain.
        Jospa rupeisin neulomaan uudelleen?
        On entiset lankakerät vielä jäljellä.
        Lapsenlapsille voisi ruveta neulomaan.

        Kiva että tiomivat ! Mulla oikea jalka turvonnut eikä kärsi kulkea , mikä lie, huomenna legurille.-

        Jeppe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva että tiomivat ! Mulla oikea jalka turvonnut eikä kärsi kulkea , mikä lie, huomenna legurille.-

        Jeppe

        Menepä päivystykseen heti, ettei ole veritulppa. Älä odota vaan taksilla ja heti menoksi.
        Beng


    • Anonyymi

      Otan melatoniini-pillerin enkä mieti yhtään mitään,,uni tulee kolmen vartin päästä oitis. Aikuisikäni kamppailin nk. levottomien jalkojen aiheuttaman valvomisen myötä,,helpotti kun sain neuvon syö magnesiumia.

      Kaikilla ei ruoasta tuleva imeydy samalla tavoin. Ja tämä on sitten totta.

    • Anonyymi

      Ihana herätys tänään. Pitkästä aikaa huonuunisena olen nukkunut viime yönä kuin tukki. Lapsenlaspista yksi nukkui vieressäni, toinen lattialla. Olen nukahtanut kun jäivät illalla lukemaan ja juttelemaan. Valot paloivat useassa lampussa aamulla ja koti epäjärjestyksessä.
      Onnellinen olotila täytyy johtua toisen ihmisen läsnäolosta. Olen aina ollut sosiaalinen ja ryhmässä viihtyvä. Nyt olen harjoitellut reilun vuoden yksin elämistä.
      Kun heräävät, aamupalaksi on uuniohrapuuroa ja sekahdelmäsoppaa.

    • Anonyymi

      Positivinen aloitus. useimilla on rauha jo 70v. Lähtiessä kotinsa muistavat sen siunata ja enkelten suojelua pytää kun ulkoilee talvisällä tuolla liukassa kerostalolähiö.Mutta tuo aurinko ja sen voima vie ulos ihan joka päivä .Voi otaa ettonellat päivällä ja kitää elämästä vaikka yksin on.Tietysti pahalta .kamalalta Ukrainan sota ,ihmisten hätä tuntuu.Koskan ei tiedä koska me tällä Helsingin lähiö olemme sama tilanne? Ei ole joditableteja. Valtio ei ohjeistannut nitä hankimaan.

      • Anonyymi

        Ei tartte hankkia joditabletteja, luin just jutun siitä, minkä tyttäreni lähetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tartte hankkia joditabletteja, luin just jutun siitä, minkä tyttäreni lähetti.

        Päivän paras hetki oli tänään, kun olin tullut metsästä, kerännyt siellä kuusen, männyn havuja, puolukan ja mustikan varpuja, ja laitoin ne veteen.
        Tuli heti raikas tuoksu ja tuntui keväämmältä.

        En yleensä tee mitään hommia pyhäpäivänä, entinen "muista pyhittää lepopäivä" istuu mielessä. Lepäilin ja olen ollut vaan, vähän lueskellut ja eipä sitten muuta. Kyllähän se viikonloppu rikkoo arjen työt.
        Maanantaisin sitten aloitan "raivoisasti" touhuamaan.

        On repsahtanut paljon talven aikana, pitäis saada ihtensä kuntoon, keväällä piristyy.
        Olen kasannut jo kasan jumppa ja terveysohjeita pöydälle, saas nähdä, ajatus on kuitenkin.

        Minusta on tullut vanhemmiten siisti.
        Ei loju enää vaatteet lattioilla. Ennen olin hompssu.
        Aamulla on mukava nousta kahvia keittämään, kun ei tiskipöytä lainehdi pesemättömistä astioista. Tiskikonetta en oo hankkinut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivän paras hetki oli tänään, kun olin tullut metsästä, kerännyt siellä kuusen, männyn havuja, puolukan ja mustikan varpuja, ja laitoin ne veteen.
        Tuli heti raikas tuoksu ja tuntui keväämmältä.

        En yleensä tee mitään hommia pyhäpäivänä, entinen "muista pyhittää lepopäivä" istuu mielessä. Lepäilin ja olen ollut vaan, vähän lueskellut ja eipä sitten muuta. Kyllähän se viikonloppu rikkoo arjen työt.
        Maanantaisin sitten aloitan "raivoisasti" touhuamaan.

        On repsahtanut paljon talven aikana, pitäis saada ihtensä kuntoon, keväällä piristyy.
        Olen kasannut jo kasan jumppa ja terveysohjeita pöydälle, saas nähdä, ajatus on kuitenkin.

        Minusta on tullut vanhemmiten siisti.
        Ei loju enää vaatteet lattioilla. Ennen olin hompssu.
        Aamulla on mukava nousta kahvia keittämään, kun ei tiskipöytä lainehdi pesemättömistä astioista. Tiskikonetta en oo hankkinut.

        Niin, parasta mennä heti päiystykseen, soita ainakin ja kysy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivän paras hetki oli tänään, kun olin tullut metsästä, kerännyt siellä kuusen, männyn havuja, puolukan ja mustikan varpuja, ja laitoin ne veteen.
        Tuli heti raikas tuoksu ja tuntui keväämmältä.

        En yleensä tee mitään hommia pyhäpäivänä, entinen "muista pyhittää lepopäivä" istuu mielessä. Lepäilin ja olen ollut vaan, vähän lueskellut ja eipä sitten muuta. Kyllähän se viikonloppu rikkoo arjen työt.
        Maanantaisin sitten aloitan "raivoisasti" touhuamaan.

        On repsahtanut paljon talven aikana, pitäis saada ihtensä kuntoon, keväällä piristyy.
        Olen kasannut jo kasan jumppa ja terveysohjeita pöydälle, saas nähdä, ajatus on kuitenkin.

        Minusta on tullut vanhemmiten siisti.
        Ei loju enää vaatteet lattioilla. Ennen olin hompssu.
        Aamulla on mukava nousta kahvia keittämään, kun ei tiskipöytä lainehdi pesemättömistä astioista. Tiskikonetta en oo hankkinut.

        Olen myös tuollainen, että korjaan heti, lähes heti jälkeni. Joskushan neet on tehtävä kuitenkin. En ole vähään aikaan käyttänyt konetta, kun ei voi oikein köyristellä kovin alas.
        Siispä pesasen saman tien.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivän paras hetki oli tänään, kun olin tullut metsästä, kerännyt siellä kuusen, männyn havuja, puolukan ja mustikan varpuja, ja laitoin ne veteen.
        Tuli heti raikas tuoksu ja tuntui keväämmältä.

        En yleensä tee mitään hommia pyhäpäivänä, entinen "muista pyhittää lepopäivä" istuu mielessä. Lepäilin ja olen ollut vaan, vähän lueskellut ja eipä sitten muuta. Kyllähän se viikonloppu rikkoo arjen työt.
        Maanantaisin sitten aloitan "raivoisasti" touhuamaan.

        On repsahtanut paljon talven aikana, pitäis saada ihtensä kuntoon, keväällä piristyy.
        Olen kasannut jo kasan jumppa ja terveysohjeita pöydälle, saas nähdä, ajatus on kuitenkin.

        Minusta on tullut vanhemmiten siisti.
        Ei loju enää vaatteet lattioilla. Ennen olin hompssu.
        Aamulla on mukava nousta kahvia keittämään, kun ei tiskipöytä lainehdi pesemättömistä astioista. Tiskikonetta en oo hankkinut.

        "Puolukan ja mustikan varpuja"! Eikö nyt ole joka paikassa tässä maassa niiin paljon lunta, ettei sellaisia vielä pääse keräilemään? - Nm. Mitä ihmettä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Puolukan ja mustikan varpuja"! Eikö nyt ole joka paikassa tässä maassa niiin paljon lunta, ettei sellaisia vielä pääse keräilemään? - Nm. Mitä ihmettä

        Olen täällä etelämmässä, ja oli lunta, kahlasin, ja oli aurinkoisimmilla paikoilla.
        Ihan kivaa sekin, sai tuntuman lumeen.

        Laitoin vaasin makuuhuoneeseen, tulee raikasta tuoksua.

        Kunhan tässä menee vielä jokin aika, niin kerään koivun versoja vai miksi niitä kutsutaan, niitä voi käyttää salaattina voileivän päällä.
        Kai tässä kuukausi, kaksi menee, mutta sitten...

        Keräilen myös kuusenkerkkiä ja teen niistä vaikka mitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen täällä etelämmässä, ja oli lunta, kahlasin, ja oli aurinkoisimmilla paikoilla.
        Ihan kivaa sekin, sai tuntuman lumeen.

        Laitoin vaasin makuuhuoneeseen, tulee raikasta tuoksua.

        Kunhan tässä menee vielä jokin aika, niin kerään koivun versoja vai miksi niitä kutsutaan, niitä voi käyttää salaattina voileivän päällä.
        Kai tässä kuukausi, kaksi menee, mutta sitten...

        Keräilen myös kuusenkerkkiä ja teen niistä vaikka mitä.

        Minäkin olen ainakin melkein etelässä, Uudenmaan rajalla, eikä metsän mättäältä saisi yhtään mitään kuin kaivamalla kovasti. - Nm. Etelän hetelmä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen ainakin melkein etelässä, Uudenmaan rajalla, eikä metsän mättäältä saisi yhtään mitään kuin kaivamalla kovasti. - Nm. Etelän hetelmä

        Olen Tukholmassa, täällä ei oo paljon lunta, tiet sulat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen Tukholmassa, täällä ei oo paljon lunta, tiet sulat.

        Ei sieltä silti varpuja löydy, vaikka sulaa onkin. - Nm. Kai ne sulaa jo Hesassakin


    • Anonyymi

      Täällä päivän paras hetki on piiitkät ja rauhalliset aamu-unet. - Nm. Illanvirkku, aamuntorkku

      • Anonyymi

        Kyllähän löytyy, mustikanvarvuissa ei oo lehtiä, mutta puolukanvarvuissa on.
        Laitoin käkkyräisen petäjän/männyn oksan makuuhuoneeseen sellaseen vanhanaikaiseen pesukannuun. Muistatteko kun oli vati, ja sen vieressä pesukannu, mistä kaadettiin vettä siihen pesuvatiin. No, - on siitä muutama vuosikymmen aikaa.

        Kuusen havuja on vaasissa ruokahuoneessa.

        Voin laittaa kuvan, jos et usko.
        Piristää kovasti mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän löytyy, mustikanvarvuissa ei oo lehtiä, mutta puolukanvarvuissa on.
        Laitoin käkkyräisen petäjän/männyn oksan makuuhuoneeseen sellaseen vanhanaikaiseen pesukannuun. Muistatteko kun oli vati, ja sen vieressä pesukannu, mistä kaadettiin vettä siihen pesuvatiin. No, - on siitä muutama vuosikymmen aikaa.

        Kuusen havuja on vaasissa ruokahuoneessa.

        Voin laittaa kuvan, jos et usko.
        Piristää kovasti mieltä.

        Laita sit kuva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän löytyy, mustikanvarvuissa ei oo lehtiä, mutta puolukanvarvuissa on.
        Laitoin käkkyräisen petäjän/männyn oksan makuuhuoneeseen sellaseen vanhanaikaiseen pesukannuun. Muistatteko kun oli vati, ja sen vieressä pesukannu, mistä kaadettiin vettä siihen pesuvatiin. No, - on siitä muutama vuosikymmen aikaa.

        Kuusen havuja on vaasissa ruokahuoneessa.

        Voin laittaa kuvan, jos et usko.
        Piristää kovasti mieltä.

        Etkö osaa valita vastauspaikkaasi paremmin? - Nm. Eli oikein


    • Nyt vaan päivän parhaita hetkiä kalastelemaan.
      Niitä löytyy kunhan vain malttaa,
      nyt seurailen kuinka talitintti koivunoksalla istuu ja päätänsä pyörittelee aamuauringossa. Jos vielä sen viserryksen kuulisi tänne sisälle,
      mutta ulkona on jo hyvät konsertit linnunlaulua.

      Joku edellä keräili kuusenoksia,
      taidankin katkoa oksia pihakoivuista purkkiin,
      ja odotella hiirenkorvia ja ennustaa kesän alkamista.
      Niin monta päivää kun hiirenkorvien puhkeaminen oksiin kestää,
      niin yhtä monta viikkoa kestää kunnes kesä alkaa.

      • Anonyymi

        Onko keräämisajankohdalla joku vaikutus asiaan? - Nm. En ole moista kuullut


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko keräämisajankohdalla joku vaikutus asiaan? - Nm. En ole moista kuullut

        Onhan ajankohdalla sillä lailla merkitystä,
        että jos kerää varhain keväällä kestää useampia päiviä
        ennen kuin hiirenkorvat puhkeavat. Eli on pitempi aika kesään.
        Jos taas loppukeväästä kerää niin muutamassa päivässä hiirenkorvat puhkeavat.

        En tosin tiedä onko ideassa muuten taikaa.
        Voi tehdä vaikka testejä, pitääkö päivä-viikko ajatus paikkansa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Suomi Natoon.

    • Päivän hyvä hetki voi olla myös se musiikkihetki.

      Tänä aamuna tuli sotamusiikki mieleen
      sodassakin musiikilla on merkitystä

      Tämä on eka, joka mieleen tuli
      Harmony Sisters ja Kodin kynttilät

      https://youtu.be/tTsfK7Np8ss

      • Anonyymi

        Laitoin juuri ruokaa ja pötkötän ruokaperäisillä.
        Mitenkähän ruokaa riittää tuolla Puolan rajalla?

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoin juuri ruokaa ja pötkötän ruokaperäisillä.
        Mitenkähän ruokaa riittää tuolla Puolan rajalla?

        Beng

        Keitin tuossa kahvit ja söin ihan vanhan ajan pullaa. Laitoin päälle entisajan kunniaksi voita ja sokeria.
        Päivän paras hetki.

        Muistuupa mieleen, että ei olllut järin terveellistä aamiainen silloin ennen.
        Kahvia ja pullaa. Pullan päällä voita ja sen päällä sokeria.
        Mutta hyvälle maistui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keitin tuossa kahvit ja söin ihan vanhan ajan pullaa. Laitoin päälle entisajan kunniaksi voita ja sokeria.
        Päivän paras hetki.

        Muistuupa mieleen, että ei olllut järin terveellistä aamiainen silloin ennen.
        Kahvia ja pullaa. Pullan päällä voita ja sen päällä sokeria.
        Mutta hyvälle maistui.

        Sitten oli pääruokana perunaa ja läskisoosia, ja jotta olis vaihtelua, niin läskisoosia ja perunaa.

        Mannapuuro oli muodissa myös ja makaroonivelli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laitoin juuri ruokaa ja pötkötän ruokaperäisillä.
        Mitenkähän ruokaa riittää tuolla Puolan rajalla?

        Beng

        Puolan rajalla kuuluu olevan ruokaa ja vaatetta jo liikaakin.
        Ukrainassa siitä alkaa olla pulaa, sanovat. Venäläiset sotilaat ovat nälisään.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Puolan rajalla kuuluu olevan ruokaa ja vaatetta jo liikaakin.
        Ukrainassa siitä alkaa olla pulaa, sanovat. Venäläiset sotilaat ovat nälisään.

        Tein tänään pitkän hiihtoretken, oli eväät mukana ja kahvia termoksessa.
        Oli niin kaunista!

        Siinä istuin kannon päässä, mukana oli istuinlämmitin ja oikein nautin raikkaassa ilmassa.
        Kyllä tämä talvi on hyvää aikaa, vaikka joskus tuntuu, että liikaa on lunta!

        Nyt kun eläkeläisenä saa päivän ohjelman itse päättää, niin voi keskellä viikkoakin lähteä hiihtelemään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tein tänään pitkän hiihtoretken, oli eväät mukana ja kahvia termoksessa.
        Oli niin kaunista!

        Siinä istuin kannon päässä, mukana oli istuinlämmitin ja oikein nautin raikkaassa ilmassa.
        Kyllä tämä talvi on hyvää aikaa, vaikka joskus tuntuu, että liikaa on lunta!

        Nyt kun eläkeläisenä saa päivän ohjelman itse päättää, niin voi keskellä viikkoakin lähteä hiihtelemään.

        Eikö yhtään omatunto kolkuttanut eväitä syödessäsi ajatus siitä, kun nuoret venäläiset sotilaspojat siellä nälissään.
        Ihmisiähän nekin ja sinun lähimmäisiäsi, joittenkin äitien lapsia.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eikö yhtään omatunto kolkuttanut eväitä syödessäsi ajatus siitä, kun nuoret venäläiset sotilaspojat siellä nälissään.
        Ihmisiähän nekin ja sinun lähimmäisiäsi, joittenkin äitien lapsia.

        Ei muuten kolkuttanut yhtään!

        Kun sinun kolkuttelee, niin parasta että juot vain vettä ja syöt vanhoja korppuja!
        Ja elä käytä lämpimiä vaatteita, istu päivät itkemässä ja valittamassa.
        Myö tuo sinun tietokoneesi ja laita tienatut rahat sotilaspojille.
        Saappaasi lähetä sinne ja lapasesi, enemmän siellä tarvitsevat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten kolkuttanut yhtään!

        Kun sinun kolkuttelee, niin parasta että juot vain vettä ja syöt vanhoja korppuja!
        Ja elä käytä lämpimiä vaatteita, istu päivät itkemässä ja valittamassa.
        Myö tuo sinun tietokoneesi ja laita tienatut rahat sotilaspojille.
        Saappaasi lähetä sinne ja lapasesi, enemmän siellä tarvitsevat.

        Tuskin ne pojat rahaa söisivät kuitenkaan.
        Ukrainalaiset taitavat syödä sitäkin, kun sinne miljardeja joka maasta lähetetään.
        Vanhat lapaseni joutaisivat, jos vain löydän missä ne ovat. En ole koko talvena käyttänyt minkäänlaisia käsineitä. Saappaita minulla ei ole ollut sen jälkeen, kun ne meni muodista pois ja siitähän on kauan. Lenkkarini saattaisivat olla liian pienet niille pojille.
        Onko Ukrainassa muuten kylmempää kuin tässä Tukholman tasalla?

        Haluatko ostaa tämän vanhan tietskarini? Ehkä joku minulle taas lahjoittaa uuden ja paremman vaikka sitten 75v lahjaksi.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tuskin ne pojat rahaa söisivät kuitenkaan.
        Ukrainalaiset taitavat syödä sitäkin, kun sinne miljardeja joka maasta lähetetään.
        Vanhat lapaseni joutaisivat, jos vain löydän missä ne ovat. En ole koko talvena käyttänyt minkäänlaisia käsineitä. Saappaita minulla ei ole ollut sen jälkeen, kun ne meni muodista pois ja siitähän on kauan. Lenkkarini saattaisivat olla liian pienet niille pojille.
        Onko Ukrainassa muuten kylmempää kuin tässä Tukholman tasalla?

        Haluatko ostaa tämän vanhan tietskarini? Ehkä joku minulle taas lahjoittaa uuden ja paremman vaikka sitten 75v lahjaksi.

        On se kumma että et milloinkaan vastaa itse kysymykseen, vaan väännät kaiken ihan muuksi.
        Sillä on joku nimikin tuolla tavallasi, hyvin ruotsalainen tapa muuten, että aina pitää "puolustautua", olet sen ainakin oppinut.
        Myös jonkinlaista tekopyhää tantta-asennetta.

        Kyse on siitä, että saako olla ollenkaan iloinen, kun Ukrainassa on sota.
        Jos vaikka synnyttää lapsen,niin ei saa iloita siitä, - vaan pitää tekopyhästi olla surkea.
        Saako leikkiä lumessa ja olla siitä iloinen, saako syödä vaikka jäätelön, kun Ukrainassa on sota.
        Entä ostaa itelleen leivoksen?

        Opettelehan yhden ainoan kerran olemaan vastaamatta piikikkäästi takaisin!
        Todella mielenkiintoista nähdä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kumma että et milloinkaan vastaa itse kysymykseen, vaan väännät kaiken ihan muuksi.
        Sillä on joku nimikin tuolla tavallasi, hyvin ruotsalainen tapa muuten, että aina pitää "puolustautua", olet sen ainakin oppinut.
        Myös jonkinlaista tekopyhää tantta-asennetta.

        Kyse on siitä, että saako olla ollenkaan iloinen, kun Ukrainassa on sota.
        Jos vaikka synnyttää lapsen,niin ei saa iloita siitä, - vaan pitää tekopyhästi olla surkea.
        Saako leikkiä lumessa ja olla siitä iloinen, saako syödä vaikka jäätelön, kun Ukrainassa on sota.
        Entä ostaa itelleen leivoksen?

        Opettelehan yhden ainoan kerran olemaan vastaamatta piikikkäästi takaisin!
        Todella mielenkiintoista nähdä...

        Tiedänkin jo etukäteen mitä vastaat: jotain "että ei kai 70 synnytä lasta"-tyyliin.

        Kysymys on että 'saako olla iloinen' kun Ukrainassa on sota?
        Ei siis saa tehdä yhtä hiihtoretekeä, juoda kahvia termoksesta ja nauttia luonnosta, - "koska Ukrainassa ei oo lunta"?

        No, mitähän sieltä tulee vastaukseksi?...


    • Anonyymi

      MTV3 meteorologi Pekka Pouta ennusti aamulla Ukrainan säätä: päivisin 0- keliä , öisin yöpakkasia , sekä mahdollisia lumisateita.
      Joten ei paljon eroa Etelä-Suomen säästä.

    • Anonyymi

      Jalkahoito. Sain uudet jalkaterät. Iiiihanaa.
      Olen Areenasta katsonut islantilaista sarjaa "Mustaa hiekkaa ". Islanti kuullosta todella jändeltä kieleltä. Vähän sanoja, mitä ruotsin kielessä.
      Beng
      On kyllä ihanaa, kun aurinkoinen paistaa.

      • Anonyymi

        Islantilaiset filmit ovat hyviä!
        Islanninkieli muistuttaa suomen kieltä.


    • Levottomat jalat haittaavat uneen pääsyä. Muuten tykkään illoista. Makaan sängyllä, telkkari on katonrajassa sängynpäässä. Jos kyllästyn katsomaan sitä niin kuuntelen äänikirjaa silmät kiinni. En osaa nukkua ilman äänikirjaa.

      • Anonyymi

        Olis hyvä laittaa jalat korkeammalle.
        Itelläni on anopin vanha neliskulmainen pianopalli, sille laitan jalat, jos muistan.
        Hyvä muistutus itellenikin.

        Jalkakramppiin auttaa magnesium, kun ottaa sen puoli tuntia ennen nukkumaanmenoa.

        Ilta on hyvä hetki, kun "päivän työt on päättyneet, ja pääsen lepohon".
        Aamulla on myös kiva olla extraa peiton alla.

        Tämän päivän paras hetki oli, kun ostin lakritsajauholla kuorrutettuja viikunoita.
        Linssichipsejäkin ostin, oli eka kerta viiteen vuoteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olis hyvä laittaa jalat korkeammalle.
        Itelläni on anopin vanha neliskulmainen pianopalli, sille laitan jalat, jos muistan.
        Hyvä muistutus itellenikin.

        Jalkakramppiin auttaa magnesium, kun ottaa sen puoli tuntia ennen nukkumaanmenoa.

        Ilta on hyvä hetki, kun "päivän työt on päättyneet, ja pääsen lepohon".
        Aamulla on myös kiva olla extraa peiton alla.

        Tämän päivän paras hetki oli, kun ostin lakritsajauholla kuorrutettuja viikunoita.
        Linssichipsejäkin ostin, oli eka kerta viiteen vuoteen.

        Sorry, ne olivatkin taateleita.
        Ei saa aina selvää näistä etelän hetelmien nimistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry, ne olivatkin taateleita.
        Ei saa aina selvää näistä etelän hetelmien nimistä.

        Taatelit, kivettömät, pekoniin kääräistään ja uuniin paistumaan. Naminami. Kylmänäkin. Naminami.
        Beng


    • Anonyymi

      Kumpa voisikin nukkua edes 4 tuntia samaanputkeen. Jo vuosia sitten sain yliaktiivisen rakon diagnoosin. Nyt pisimmillään 2/½ saa nukkua kun pissatarve herättää.
      Mut silti nukkumaan rötkähtäminen on päivän hyvä hetki. Toinen päiväunille käydessä.
      Uni tulee yleensä heti.

      Itse olen mies, mutta kuullut tai lukenut myös naisten vastaavista ongelmista.
      Kaupungin fysioterapiassa annettiin ohje, jolla ko. ongelmaa voi ainakin helpottaa. Eli erikoisjumppahaan tuo ohje-lehtinen opastaa tekemään. Ei ole ollut muka aikaa.

      • Anonyymi

        Ihteni piti rampata usein veskissä öisin.
        Lopetin sitten iltakaljat ja kahvit ja en juonut mitään iltaisin.
        Helpotti, saan usein nukuttua koko yön.

        Oliskohan ohjetta täällä?
        https://www.terveyskyla.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihteni piti rampata usein veskissä öisin.
        Lopetin sitten iltakaljat ja kahvit ja en juonut mitään iltaisin.
        Helpotti, saan usein nukuttua koko yön.

        Oliskohan ohjetta täällä?
        https://www.terveyskyla.fi/

        Kyllä se on päivän paras hetki, kun saa kömpiä omaan sänkyyn kaiken tään hullunmyllyn keskellä, kääriä peiton ympärilleen ja nukahtaa.

        Aivot yöllä käsittelevät tään yhden sekopäisen s-äijän sotkun ja aamulla herätään uuteen päivään.
        Me emme voi tehdä mitään tilanteelle, meidän pitää vain jatkaa arkea ja toimittaa omat asiamme.
        Tulevaisuus näyttää, mitenkäy.
        Toivon että Niinistö saisi jotain tolkkua sen Bidenin kanssa, ja muu EU.
        Ukraina pistää topakasti hanttiin.

        Ei olisi ikinä uskonut että tällainen tilanne tulisi nykymaailmassa!

        Näitä ukkoja on ollut:
        Stalin, Hitler, Kadaffi, Afrikan tyypit, Pohjois-Korean, ei mainita muita, mutta kaikki tietää.

        Mikä näitä äijiä oikein vaivaa?


    • Anonyymi

      Minulla päivän paras hetki ei ole mikään yksi ja sama tapahtuma. Joskus paras hetki on kun pötkähdän päiväunille, joskus taas mukava puhelu ystävältä, toisinaan pieni herkutteluhetki, riippuu päivästä mikä se paras hetki on. Parasta tietenkin on kun on terve ja saa rauhassa elellä, mutta se ei ole vain hetki.

      • Anonyymi

        Tänään vedin toppatakin ja saalin päälle ja huopatossut jalkaan ja menin pötkölle puutarhatuoliin ja laitoin naaman päin aurinkoa.
        Ihan oli mukava hetki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään vedin toppatakin ja saalin päälle ja huopatossut jalkaan ja menin pötkölle puutarhatuoliin ja laitoin naaman päin aurinkoa.
        Ihan oli mukava hetki!

        Taas on päivän paras hetki, kun pääsee nukkumaan!

        Kaikki maailman kauheudet unohtuu yön ajaksi.
        Hyvä muistuttaa.

        Otin kupin kylmää kahvia, vaikka sanovat että ei pitäisi ennen nukkumaanmenoa ottaa.

        Tiedättekö, että joka päivä pitäisi olla auringossa siinä 10 minuuttia.
        On hyvä silmille, en muista miksi mutta niin neuvoivat.
        Aurinkoisella säällä näkee paremmin.

        Ja heti kun on aurinkoista, niin mieli on pirteä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas on päivän paras hetki, kun pääsee nukkumaan!

        Kaikki maailman kauheudet unohtuu yön ajaksi.
        Hyvä muistuttaa.

        Otin kupin kylmää kahvia, vaikka sanovat että ei pitäisi ennen nukkumaanmenoa ottaa.

        Tiedättekö, että joka päivä pitäisi olla auringossa siinä 10 minuuttia.
        On hyvä silmille, en muista miksi mutta niin neuvoivat.
        Aurinkoisella säällä näkee paremmin.

        Ja heti kun on aurinkoista, niin mieli on pirteä!

        Kylmää kahvia kittaa se korven työmyyrä ja komistus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylmää kahvia kittaa se korven työmyyrä ja komistus.

        Laitanpa kahvipannun porisemaan, syön aamupuuron, käyn pesen tukan ja rupean touhuamaan.

        Kun en muuten voi mitenkään maailman tilannetta vain sitä murehtimalla auttaa, niin on parempi että on itse iloisella mielellä ja reippaana.
        Sillä tavalla samalla auttaa muitakin, - jotka myöskään eivät voi auttaa tilannetta murehtimalla ja olemalla peloissaan.

        Edessä on topakka päivä, pitää valmistella yks hankala juttu.
        Parasta tarttua siihen tarmolla ja saada se asia kuntoon.

        Ja nyt touhuun ja iloinen reippaus-vaihde päälle!
        Sitä samaa toivon muillekin!

        Ps. Ja elekee nyt tulko taas pilaamaan tätä toivotusta!
        Aloittakaa paremminkin toinen ketju. Vaikka johan noita "kauheeta ihan"-ketjuja on lukemattomia!


    • Anonyymi

      Huonosti on tehonnut rukoukset maailman asioihin.

      • Anonyymi

        Ehkä se johtuu siitä, että rukoilijat vähenevät vähenemistään. - Nm. Maallistuneita mölisijöitä


    • Anonyymi

      paras hetki aamulla kun en tarvii enää töihin mennä

    • Anonyymi

      illan tympein homma on hampaitten pesu, ja kaikkein ihani on kun vohdoin saa ittensä hyvään asentoon sänkyyn,
      se on päivän paras hetki,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mun treffi-ilmoitus

      Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt
      Sinkut
      44
      2043
    2. Kuka mielessäsi pyörii?

      Ja miksi? Onko teillä vielä mahdollisuutta?
      Ikävä
      122
      1536
    3. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      82
      1521
    4. Laskutehtävä

      Laske kaivattusi ja itsesi iät yhteen. Tulosta ei oo pakko kertoo.
      Ikävä
      87
      1155
    5. KUNNIA MENI - MAINE KASVOI tuomio tuli, ravakat sakot ja korvauksia!

      Nyt se sitten paukahti. Kajaanin johtava poliitikko Pasi Kilpeläinen ps. sai Kainuun Käräjäoikeuden tuomion! Sakkoa tu
      Kajaani
      88
      1004
    6. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      16
      964
    7. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      19
      943
    8. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      64
      897
    9. Kela häätää tuhansia muuttamaan halvempaan asuntoon

      https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20115291 Kulut voivat nousta tuhansiin euroihin per häädetty. Tuosta on vaikea enää
      Maailman menoa
      231
      803
    10. Miksi väitätte, että vihaamme homoseksuaaleja?

      Sääli ja suru on ne tunteet joita koemme homoseksuaaleja kohtaan.
      Luterilaisuus
      247
      781
    Aihe