Hei! Tällä hetkellä käyn Suomessa pakollista asepalvelusta. Minulla on diagnosoitu useita selkärangan poikkeavuuksia EU:n ulkopuolisessa maassa, joten diagnoosit eivät päde täällä. Aiemmin jouduin noiden terveysongelmien takia lopettamaan jääkiekon pelaamisen, ja nyt asepalveluksen aikana ongelmat palasivat. Jostain syystä varuskunnan sairaalassa he eivät halua tutkia selkärankaani, vaan määrää minulle pelkästään kipulääkkeitä. Koska on äärimmäisen haitallista terveydelle ottaa suuria kipulääkkeiden annoksia päivittäin, en usko, että pystyn jatkamaan asepalvelusta. Tällä hetkellä minulla on A-paperit. Koska fyysisesti en kykene jatkaa asepalvelusta, voinko siirtyä nyt siviilipalvelukseen ja hakea C- tai D-papereita ennen siviilipalveluksen alkamista, koska kuulin, että sieltä niitä on helpompi saada?
Kiitos vastauksista etukäteen!
Vapautus intistä palveluksen aikana
1
141
Vastaukset
- Anonyymi
Hanki erikoislääkärin lausunto yksityisen lääkäriaseman kautta. Vanhat RTG-kuvat ja selvitykset muista maista voivat auttaa.
Tarvitset silti kertomustasi tukevat tuoreet magneettikuvat selkärangasta, joiden mukaan erikoislääkärin lausunto asiastasi. Puolustusvoimien lääkärit menevät aina sieltä, missä aita on matalin. Varusmiehet ovat heille pelkkä vaiva ja vain numeroita; ei ole aikaa paneutua yhteen henkilöön.
Erikoislääkärin avulla saat melko varmasti lykkäystä jatkopalvelukseesi, ja jos vamma ei ole parantuvaa laatua, palveluksesta vapauttavat paperit. Helpommin asia olisi onnistunut jo ennen palvelukseen astumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2574590Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1312993Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412762Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?751749Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061594Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 551334
- 931245
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2081116- 471109