Kansalaisaloite "valtion ero kirkosta"

63

882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvin esitettyjä perusteluja. Jatkoon.

      • Anonyymi

        Ei nyt pistetä jatkoon ennenkuin kannatus on kerätty. Jos aloite sattuisi saamaan riittävän kannatuksen, ehtisikö eduskunta sen käsitellä ennen vaaleja vai raukeaisiko?


    • Anonyymi

      Tavalliset rivikansalaisen asialla. Mikäs siinä.

      • Anonyymi

        Tietty amatöörimäisyys kyllä paistaa läpi. Tavalliset pulliaiset asialla.


    • Anonyymi

      Onko tämä se sama ryhmä liiton aktiivisteja, jotka tekivät aloitteet

      Liitto yli koskesta

      Ja aloitteen
      Suors alla vetelä päällä

      • Anonyymi

        Henkilöt eivät ole sanoja kuin ET-kansalaisaloitteen takana. Ketään ei myöskään tunneta vapaa-ajattelijain yhdistysten tai liiton aktiiveina. Asia on kuitenkin silti hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilöt eivät ole sanoja kuin ET-kansalaisaloitteen takana. Ketään ei myöskään tunneta vapaa-ajattelijain yhdistysten tai liiton aktiiveina. Asia on kuitenkin silti hyvä.

        Onko ne jotan miinanpolkijoita kuten ne tunnustusjutut va-lehdessä joissa
        kerrotaan miten minusta tuli

        mutta Ylikoski ja Suorsa ja mitä niitä on eivät kerro miten heistä tuli kommunisteja


    • Anonyymi

      Valtio tulee liittää uskonnon alaisuuteen.

    • Anonyymi

      Aikooko va-liitto lopettaa toiminnan Kremlin kanssa?

      verkkolaiteyhtiö Nokian keskeyttävän toimituksensa Venäjälle. Yhtiön asiakkaita Venäjällä ovat teleoperaattorit MTS , Vimpelcom , Megafon ja Tele2

      • Anonyymi

        Luettelo va-liiton toiminnasta Kremlin kanssa:

        -


    • Anonyymi

      Hienoa päästä heti ensimmäisenä aloitteen julkitulopäivänä osallistumaan kansalaisaloitteen kannattamiseen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pieni oikeinkirjoitusvirhe ek haittaa. Takana on ihmisiä.

    • Anonyymi

      Ihan sympaattinen aloite. Jaoin sen kavereille.

      • Anonyymi

        Alku saman tapainen kuin ET-kansalaisaloitteella. Jatko!?


    • Anonyymi

      Eivolw mitää syytä, miksi ei voisi tukea.

    • Antivapari

      Allekirjoitin aloitteen.

      Toivottavasti menee läpi myös eduskunnassa ja kirkon ja valtion ero astuu voimaan.
      Poistuu vaparien mieliharmi.
      Kristityt voivat kokoontua kodeissaan, ja kokoontuvat jo nyt.
      Sinne ei vaparien, ateistien ja kommunistien hampaat yllä - vai yltääkö sittenkin?

      • Täällä vaparien palstalla kommentointi on ollut laimeaa varsinkin sen jälkeen kun ET-aloite meni nurin. Alkaa tuntua siltä että on aika hylätä vaparipalstalla kommentointi ja sanoa palstan vapareille: Näkemiin !


      • Kristityt voivat jatkossa(kin) kokoontua paitsi kodeissaan myös kirkoissaan. Emme me vastusta uskonnonvapautta, vaan valtion tukea uskonnoille.


    • Anonyymi

      Kävin vetäisemässä tukeni. Mikä ettei. Vaikka onkin amatöörien touhua, mutta entä sitten.

    • Anonyymi

      Tottahan toki tätä voi tukea ja jakaa.

    • Anonyymi

      Totta kai isä lapsen vihtoo, vihtoo kai. Tämä kansalaisaloite kannattaa vihtoa tuoreeks terveeks.

    • Anonyymi

      Tue, jaa, mainosta. Näe.

    • Anonyymi

      Allekirjoittakaa aloite !
      Jos se menee läpi niin ehkä vapareilta loppuu silloin itku ja hammasten kiristys kristinuskoa vastaan.

      Yours faithfully
      Anti Wapari

      • Anonyymi

        Olemme ylipäänsä idiotismiä vastaan, joten jatkamme kansan valistamista senkin jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemme ylipäänsä idiotismiä vastaan, joten jatkamme kansan valistamista senkin jälkeen.

        Arvasin tuon.
        Vapaa-ajattelijoissa & ateisteissa kytee viha kristinuskoa ja kristittyjä vastaan, eivätkä he voi sille mitään koska heidän Henkivalta-Isäntänsä vaatii heitä niin tekemään.
        Näin se on aina ollut ja näin se tulee aina olemaan - maailman loppuun saakka.
        (Ilmestyskirja)

        Yours faithfully
        Anti Wapari


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvasin tuon.
        Vapaa-ajattelijoissa & ateisteissa kytee viha kristinuskoa ja kristittyjä vastaan, eivätkä he voi sille mitään koska heidän Henkivalta-Isäntänsä vaatii heitä niin tekemään.
        Näin se on aina ollut ja näin se tulee aina olemaan - maailman loppuun saakka.
        (Ilmestyskirja)

        Yours faithfully
        Anti Wapari

        Olemme ylipäänsä idiotismiä vastaan, josta kristinusko on vain yksi versio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemme ylipäänsä idiotismiä vastaan, josta kristinusko on vain yksi versio.

        Näin se pitääkin mennä. Olemme yhtä mieltä tästä asiasta.

        Vapaa-ajattelijoissa & ateisteissa kytee viha kristinuskoa ja kristittyjä vastaan, eivätkä he voi sille mitään koska heidän Henkivalta-Isäntänsä vaatii heitä niin tekemään.
        Näin se on aina ollut ja näin se tulee aina olemaan - maailman loppuun saakka.
        (Ilmestyskirja)

        Yours faithfully
        Anti Waparin se pitääkin mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemme ylipäänsä idiotismiä vastaan, josta kristinusko on vain yksi versio.

        Jessös sentään, jos Suomen puolustusvoimat hankkii Israelista David’s Sling -ilmapuolustusjärjestelmän, niin eikös se ole uskonnotonta sotilasta kohtaan syrjivää? Israel on juutalainen valtio, eikö olisi sekulaarimpaa vaihtoehtoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jessös sentään, jos Suomen puolustusvoimat hankkii Israelista David’s Sling -ilmapuolustusjärjestelmän, niin eikös se ole uskonnotonta sotilasta kohtaan syrjivää? Israel on juutalainen valtio, eikö olisi sekulaarimpaa vaihtoehtoa?

        Löytyisikö sellainen ilmatorjunta Neuvostoliitosta.....eikun Venäjältä.
        Vaparikommunistien ja -taistolaisten ihannevaltio DDR-kin pyyhkäistiin pois maailman kartalta.
        Kim vielä on. Vieläkö Lenin-setä asustellee Venäjällä.

        https://www.youtube.com/watch?v=m8LDQOvNGNc


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyisikö sellainen ilmatorjunta Neuvostoliitosta.....eikun Venäjältä.
        Vaparikommunistien ja -taistolaisten ihannevaltio DDR-kin pyyhkäistiin pois maailman kartalta.
        Kim vielä on. Vieläkö Lenin-setä asustellee Venäjällä.

        https://www.youtube.com/watch?v=m8LDQOvNGNc

        Venäjä tarjoaa Suomelle lingosta seuraavaaa kehittyneempää versiota joka kulkee nimellä ritsa. Tämä kevyt ilmapuolustusjärjestelmä on helposti siirrettävissä, helppo ottaa käyttöön ja kustannuksiltaan edullinen. Osumatarkkuus on erinomainen verrattuna linkoon. Järjestelmä sopii hyvin valtioille jotka ovat demokraattisten ja rauhantahtoisten naapurien ympäröimiä kuten Suomi.

        Rippikoulua käymättömänä ET-oppineena kysyn, kuka tai mikä tuo Daavid on ja miksi hänellä on linko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjä tarjoaa Suomelle lingosta seuraavaaa kehittyneempää versiota joka kulkee nimellä ritsa. Tämä kevyt ilmapuolustusjärjestelmä on helposti siirrettävissä, helppo ottaa käyttöön ja kustannuksiltaan edullinen. Osumatarkkuus on erinomainen verrattuna linkoon. Järjestelmä sopii hyvin valtioille jotka ovat demokraattisten ja rauhantahtoisten naapurien ympäröimiä kuten Suomi.

        Rippikoulua käymättömänä ET-oppineena kysyn, kuka tai mikä tuo Daavid on ja miksi hänellä on linko?

        >>>Rippikoulua käymättömänä ET-oppineena kysyn, kuka tai mikä tuo Daavid on ja miksi hänellä on linko?<<<<

        Tätäkö kysyt:

        1. Samuelin kirja 17:
        17:3 Filistealaiset olivat vuorella, joka oli toisella puolella, ja israelilaiset olivat vuorella, joka oli toisella puolella, ja laakso oli heidän välillänsä.
        17:4 Niin filistealaisten joukoista tuli kaksintaistelija nimeltä Goljat, kotoisin Gatista. Hän oli kuuden kyynärän ja vaaksan pituinen.
        17:5 Hänellä oli vaskikypäri päässänsä ja suomuspanssari yllänsä, ja rintahaarniska, joka painoi viisituhatta sekeliä, oli vaskea.
        17:6 Ja hänellä oli säärissään vaskivarukset ja selässään vaskikeihäs.
        17:7 Hänen peitsensä varsi oli niinkuin kangastukki, ja hänen peitsensä kärki, joka painoi kuusisataa sekeliä, oli rautaa. Ja kilvenkantaja kävi hänen edellänsä.
        17:8 Hän astui esiin ja huusi Israelin taisteluriveille sanoen: "Miksi te lähditte sotaan ja asetuitte sotarintaan? Minä olen filistealainen, ja te olette Saulin palvelijoita; valitkaa joukostanne mies, joka tulee tänne minun luokseni.
        17:9 Jos hän kykenee taistelemaan minua vastaan ja surmaa minut, niin me olemme teidän palvelijanne; mutta jos minä voitan ja surmaan hänet, niin te olette meidän palvelijamme ja palvelette meitä."
        17:10 Ja filistealainen sanoi vielä: "Minä olen tänä päivänä häväissyt Israelin taistelurivit. Antakaa tänne mies, niin me taistelemme keskenämme."
        17:11 Kun Saul ja koko Israel kuuli nämä filistealaisen puheet, valtasi heidät kauhu, ja he pelkäsivät suuresti.
        17:12 Mutta Daavid oli sen efratilaisen miehen poika Juudan Beetlehemistä, jonka nimi oli Iisai, ja tällä oli kahdeksan poikaa; hän oli Saulin aikana jo vanha, iäkäs mies.
        17:13 Ja Iisain kolme vanhinta poikaa oli seurannut Saulia sotaan; ja näiden hänen kolmen sotaan lähteneen poikansa nimet olivat: esikoisen Eliab, toisen Abinadab ja kolmannen Samma.
        17:14 Daavid oli nuorin. Ja nuo kolme vanhinta olivat seuranneet Saulia.
        17:15 Mutta Daavid lähti tuontuostakin Saulin luota Beetlehemiin kaitsemaan isänsä lampaita.
        17:16 Ja filistealainen astui esiin haastaen taisteluun joka aamu ja ilta, neljänäkymmenenä päivänä.
        17:17 Ja Iisai sanoi pojallensa Daavidille: "Ota veljillesi eefa-mitta näitä paahdettuja jyviä ja nämä kymmenen leipää, ja vie ne kiiruusti leiriin veljillesi.
        17:18 Ja vie nämä kymmenen juustoa tuhannenpäämiehelle. Tiedustele veljiesi vointia ja hanki varmuus, että lähetys on heille saapunut.
        17:19 Saul ja he ynnä kaikki Israelin miehet ovat Tammilaaksossa sotimassa filistealaisia vastaan."
        17:20 Varhain seuraavana aamuna Daavid jätti lampaat vartijan haltuun, otti kantamuksensa ja lähti matkalle, niinkuin Iisai oli häntä käskenyt. Kun hän tuli leiriin, lähti sotaväki taistelurintaan ja nosti sotahuudon.
        17:21 Ja Israel ja filistealaiset asettuivat sotarintaan toisiansa vastaan.
        17:22 Niin Daavid heitti tavarat selästänsä kuormaston vartijalle ja riensi sotarintaan; ja sinne tultuaan hän tervehti veljiänsä.
        17:23 Kun hän puhutteli heitä, niin katso, kaksintaistelija, Goljat niminen filistealainen, kotoisin Gatista, tuli filistealaisten taisteluriveistä ja puhui niinkuin ennenkin; ja Daavid kuuli sen.
        17:24 Ja kun israelilaiset näkivät tuon miehen, pakenivat he häntä kaikki ja pelkäsivät suuresti.
        17:25 Ja Israelin miehet sanoivat: "Katsokaa miestä, joka tuolla tulee! Hän tulee häpäisemään Israelia. Mutta sen miehen, joka surmaa hänet, kuningas tekee hyvin rikkaaksi ja antaa hänelle tyttärensä ja tekee hänen isänsä perheen veroista vapaaksi Israelissa."
        17:26 Niin Daavid sanoi miehille, jotka seisoivat siinä hänen kanssaan: "Mitä saa se mies, joka surmaa tuon filistealaisen ja poistaa häväistyksen Israelista? Sillä mikä tuo ympärileikkaamaton filistealainen on häpäisemään elävän Jumalan taistelurivejä?"
        17:27 Väki sanoi hänelle saman, minkä ennenkin: sen ja sen saa se mies, joka surmaa hänet.
        17:28 Mutta kun hänen vanhin veljensä Eliab kuuli hänen puhuvan miesten kanssa, vihastui Eliab Daavidiin ja sanoi: "Miksi sinä olet tullut tänne, ja kenelle olet jättänyt sen pienen lammaslauman siellä erämaassa? Minä tunnen sinun julkeutesi ja pahan sisusi; sinä olet tullut tänne katsomaan sotaa."
        17:29 Daavid vastasi: "Mitä minä sitten olen tehnyt? Saaneehan tuon verran kysyä."
        17:30 Ja hän kääntyi hänen luotansa toisen puoleen ja kysyi niinkuin ennenkin; ja väki vastasi hänelle samoin kuin äsken.
        17:31 Mutta tuli tunnetuksi, mitä Daavid oli puhunut; ja se kerrottiin Saulille, ja tämä noudatti hänet luoksensa.
        17:32 Ja Daavid sanoi Saulille: "Älköön kenenkään mieli masentuko hänen tähtensä. Palvelijasi käy taistelemaan tuota filistealaista vastaan."

        (Jatkuu seuraavassa kommentissa...)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Rippikoulua käymättömänä ET-oppineena kysyn, kuka tai mikä tuo Daavid on ja miksi hänellä on linko?<<<<

        Tätäkö kysyt:

        1. Samuelin kirja 17:
        17:3 Filistealaiset olivat vuorella, joka oli toisella puolella, ja israelilaiset olivat vuorella, joka oli toisella puolella, ja laakso oli heidän välillänsä.
        17:4 Niin filistealaisten joukoista tuli kaksintaistelija nimeltä Goljat, kotoisin Gatista. Hän oli kuuden kyynärän ja vaaksan pituinen.
        17:5 Hänellä oli vaskikypäri päässänsä ja suomuspanssari yllänsä, ja rintahaarniska, joka painoi viisituhatta sekeliä, oli vaskea.
        17:6 Ja hänellä oli säärissään vaskivarukset ja selässään vaskikeihäs.
        17:7 Hänen peitsensä varsi oli niinkuin kangastukki, ja hänen peitsensä kärki, joka painoi kuusisataa sekeliä, oli rautaa. Ja kilvenkantaja kävi hänen edellänsä.
        17:8 Hän astui esiin ja huusi Israelin taisteluriveille sanoen: "Miksi te lähditte sotaan ja asetuitte sotarintaan? Minä olen filistealainen, ja te olette Saulin palvelijoita; valitkaa joukostanne mies, joka tulee tänne minun luokseni.
        17:9 Jos hän kykenee taistelemaan minua vastaan ja surmaa minut, niin me olemme teidän palvelijanne; mutta jos minä voitan ja surmaan hänet, niin te olette meidän palvelijamme ja palvelette meitä."
        17:10 Ja filistealainen sanoi vielä: "Minä olen tänä päivänä häväissyt Israelin taistelurivit. Antakaa tänne mies, niin me taistelemme keskenämme."
        17:11 Kun Saul ja koko Israel kuuli nämä filistealaisen puheet, valtasi heidät kauhu, ja he pelkäsivät suuresti.
        17:12 Mutta Daavid oli sen efratilaisen miehen poika Juudan Beetlehemistä, jonka nimi oli Iisai, ja tällä oli kahdeksan poikaa; hän oli Saulin aikana jo vanha, iäkäs mies.
        17:13 Ja Iisain kolme vanhinta poikaa oli seurannut Saulia sotaan; ja näiden hänen kolmen sotaan lähteneen poikansa nimet olivat: esikoisen Eliab, toisen Abinadab ja kolmannen Samma.
        17:14 Daavid oli nuorin. Ja nuo kolme vanhinta olivat seuranneet Saulia.
        17:15 Mutta Daavid lähti tuontuostakin Saulin luota Beetlehemiin kaitsemaan isänsä lampaita.
        17:16 Ja filistealainen astui esiin haastaen taisteluun joka aamu ja ilta, neljänäkymmenenä päivänä.
        17:17 Ja Iisai sanoi pojallensa Daavidille: "Ota veljillesi eefa-mitta näitä paahdettuja jyviä ja nämä kymmenen leipää, ja vie ne kiiruusti leiriin veljillesi.
        17:18 Ja vie nämä kymmenen juustoa tuhannenpäämiehelle. Tiedustele veljiesi vointia ja hanki varmuus, että lähetys on heille saapunut.
        17:19 Saul ja he ynnä kaikki Israelin miehet ovat Tammilaaksossa sotimassa filistealaisia vastaan."
        17:20 Varhain seuraavana aamuna Daavid jätti lampaat vartijan haltuun, otti kantamuksensa ja lähti matkalle, niinkuin Iisai oli häntä käskenyt. Kun hän tuli leiriin, lähti sotaväki taistelurintaan ja nosti sotahuudon.
        17:21 Ja Israel ja filistealaiset asettuivat sotarintaan toisiansa vastaan.
        17:22 Niin Daavid heitti tavarat selästänsä kuormaston vartijalle ja riensi sotarintaan; ja sinne tultuaan hän tervehti veljiänsä.
        17:23 Kun hän puhutteli heitä, niin katso, kaksintaistelija, Goljat niminen filistealainen, kotoisin Gatista, tuli filistealaisten taisteluriveistä ja puhui niinkuin ennenkin; ja Daavid kuuli sen.
        17:24 Ja kun israelilaiset näkivät tuon miehen, pakenivat he häntä kaikki ja pelkäsivät suuresti.
        17:25 Ja Israelin miehet sanoivat: "Katsokaa miestä, joka tuolla tulee! Hän tulee häpäisemään Israelia. Mutta sen miehen, joka surmaa hänet, kuningas tekee hyvin rikkaaksi ja antaa hänelle tyttärensä ja tekee hänen isänsä perheen veroista vapaaksi Israelissa."
        17:26 Niin Daavid sanoi miehille, jotka seisoivat siinä hänen kanssaan: "Mitä saa se mies, joka surmaa tuon filistealaisen ja poistaa häväistyksen Israelista? Sillä mikä tuo ympärileikkaamaton filistealainen on häpäisemään elävän Jumalan taistelurivejä?"
        17:27 Väki sanoi hänelle saman, minkä ennenkin: sen ja sen saa se mies, joka surmaa hänet.
        17:28 Mutta kun hänen vanhin veljensä Eliab kuuli hänen puhuvan miesten kanssa, vihastui Eliab Daavidiin ja sanoi: "Miksi sinä olet tullut tänne, ja kenelle olet jättänyt sen pienen lammaslauman siellä erämaassa? Minä tunnen sinun julkeutesi ja pahan sisusi; sinä olet tullut tänne katsomaan sotaa."
        17:29 Daavid vastasi: "Mitä minä sitten olen tehnyt? Saaneehan tuon verran kysyä."
        17:30 Ja hän kääntyi hänen luotansa toisen puoleen ja kysyi niinkuin ennenkin; ja väki vastasi hänelle samoin kuin äsken.
        17:31 Mutta tuli tunnetuksi, mitä Daavid oli puhunut; ja se kerrottiin Saulille, ja tämä noudatti hänet luoksensa.
        17:32 Ja Daavid sanoi Saulille: "Älköön kenenkään mieli masentuko hänen tähtensä. Palvelijasi käy taistelemaan tuota filistealaista vastaan."

        (Jatkuu seuraavassa kommentissa...)

        (Jatkoa edellisestä kommentista...)

        7:33 Saul sanoi Daavidille: "Et sinä voi mennä tuota filistealaista vastaan etkä taistella hänen kanssaan, sillä sinä olet nuorukainen, mutta hän on sotilas nuoruudestansa saakka."
        17:34 Mutta Daavid sanoi Saulille: "Palvelijasi on ollut kaitsemassa isänsä lampaita. Jos leijona tai karhu tuli ja vei lampaan laumasta,
        17:35 niin minä hyökkäsin sen jälkeen, löin sen maahan ja tempasin saaliin sen suusta; ja jos se karkasi minua vastaan, niin minä tartuin sen partaan, löin sen maahan ja tapoin sen.
        17:36 Kun palvelijasi on lyönyt maahan sekä leijonan että karhun, niin tuolle ympärileikkaamattomalle filistealaiselle käy niinkuin niille; sillä hän on häväissyt elävän Jumalan taistelurivejä."
        17:37 Ja Daavid sanoi: "Herra, joka on pelastanut minut leijonan ja karhun kynsistä, pelastaa minut myös tämän filistealaisen käsistä." Silloin Saul sanoi Daavidille: "Mene; Herra olkoon sinun kanssasi."
        17:38 Ja Saul puki takkinsa Daavidin ylle ja pani vaskikypärin hänen päähänsä sekä panssarin hänen yllensä.
        17:39 Ja Daavid sitoi hänen miekkansa vyölleen takin päälle ja yritti käydä, sillä hän ei ollut koskaan sellaisia koettanut. Niin Daavid sanoi Saulille: "En minä voi näissä käydä, sillä en ole koskaan tällaisia koettanut." Ja Daavid riisui ne päältänsä.
        17:40 Ja hän otti sauvansa käteensä, valitsi purosta viisi sileätä kiveä, pani ne paimenlaukkuun, joka hänellä oli linkokivisäiliönä, otti lingon käteensä ja meni filistealaista vastaan.
        17:41 Ja filistealainen tuli yhä lähemmäksi Daavidia, ja kilvenkantaja kulki hänen edellänsä.
        17:42 Kun filistealainen katsahti ja näki Daavidin, halveksi hän häntä; sillä hän oli vielä nuorukainen, verevä ja kaunis näöltään.
        17:43 Niin filistealainen sanoi Daavidille: "Olenko minä koira, kun tulet sauva kädessä minua vastaan?" Ja filistealainen kiroili Daavidia vannoen jumaliensa kautta.
        17:44 Sitten filistealainen sanoi Daavidille: "Tule tänne minun luokseni, niin minä annan sinun lihasi taivaan linnuille ja metsän eläimille."
        17:45 Mutta Daavid sanoi filistealaiselle: "Sinä tulet minua vastaan miekan, peitsen ja keihään voimalla, mutta minä tulen sinua vastaan Herran Sebaotin nimeen, Israelin sotajoukon Jumalan, jota sinä olet häväissyt.
        17:46 Tänä päivänä Herra antaa sinut minun käsiini, ja minä surmaan sinut, katkaisen sinulta pään ja annan filistealaisten sotajoukon ruumiit tänä päivänä taivaan linnuille ja metsän pedoille; ja kaikki maat tulevat tietämään, että Israelilla on Jumala.
        17:47 Ja koko tämä suuri joukko tulee tietämään, ettei Herra anna voittoa miekan eikä keihään voimalla; sillä sota on Herran, ja hän antaa teidät meidän käsiimme." >> Jakeen lisätiedot
        17:48 Kun filistealainen lähti tulemaan ja lähestyi Daavidia, niin Daavid juoksi nopeasti sotarintaan filistealaista vastaan.
        17:49 Ja Daavid pisti kätensä reppuunsa ja otti sieltä kiven, linkosi ja satutti filistealaista otsaan, niin että kivi upposi hänen otsaansa, ja hän kaatui maahan kasvoillensa.
        17:50 Niin sai Daavid voiton filistealaisesta lingolla ja kivellä ja löi filistealaisen kuoliaaksi, eikä Daavidilla ollut miekkaa kädessään.
        17:51 Sitten Daavid juoksi ja asettui filistealaisen ääreen, tarttui hänen miekkaansa, veti sen tupesta ja tappoi hänet ja löi sillä häneltä pään poikki. Kun filistealaiset näkivät, että heidän sankarinsa oli kuollut, pakenivat he.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (Jatkoa edellisestä kommentista...)

        7:33 Saul sanoi Daavidille: "Et sinä voi mennä tuota filistealaista vastaan etkä taistella hänen kanssaan, sillä sinä olet nuorukainen, mutta hän on sotilas nuoruudestansa saakka."
        17:34 Mutta Daavid sanoi Saulille: "Palvelijasi on ollut kaitsemassa isänsä lampaita. Jos leijona tai karhu tuli ja vei lampaan laumasta,
        17:35 niin minä hyökkäsin sen jälkeen, löin sen maahan ja tempasin saaliin sen suusta; ja jos se karkasi minua vastaan, niin minä tartuin sen partaan, löin sen maahan ja tapoin sen.
        17:36 Kun palvelijasi on lyönyt maahan sekä leijonan että karhun, niin tuolle ympärileikkaamattomalle filistealaiselle käy niinkuin niille; sillä hän on häväissyt elävän Jumalan taistelurivejä."
        17:37 Ja Daavid sanoi: "Herra, joka on pelastanut minut leijonan ja karhun kynsistä, pelastaa minut myös tämän filistealaisen käsistä." Silloin Saul sanoi Daavidille: "Mene; Herra olkoon sinun kanssasi."
        17:38 Ja Saul puki takkinsa Daavidin ylle ja pani vaskikypärin hänen päähänsä sekä panssarin hänen yllensä.
        17:39 Ja Daavid sitoi hänen miekkansa vyölleen takin päälle ja yritti käydä, sillä hän ei ollut koskaan sellaisia koettanut. Niin Daavid sanoi Saulille: "En minä voi näissä käydä, sillä en ole koskaan tällaisia koettanut." Ja Daavid riisui ne päältänsä.
        17:40 Ja hän otti sauvansa käteensä, valitsi purosta viisi sileätä kiveä, pani ne paimenlaukkuun, joka hänellä oli linkokivisäiliönä, otti lingon käteensä ja meni filistealaista vastaan.
        17:41 Ja filistealainen tuli yhä lähemmäksi Daavidia, ja kilvenkantaja kulki hänen edellänsä.
        17:42 Kun filistealainen katsahti ja näki Daavidin, halveksi hän häntä; sillä hän oli vielä nuorukainen, verevä ja kaunis näöltään.
        17:43 Niin filistealainen sanoi Daavidille: "Olenko minä koira, kun tulet sauva kädessä minua vastaan?" Ja filistealainen kiroili Daavidia vannoen jumaliensa kautta.
        17:44 Sitten filistealainen sanoi Daavidille: "Tule tänne minun luokseni, niin minä annan sinun lihasi taivaan linnuille ja metsän eläimille."
        17:45 Mutta Daavid sanoi filistealaiselle: "Sinä tulet minua vastaan miekan, peitsen ja keihään voimalla, mutta minä tulen sinua vastaan Herran Sebaotin nimeen, Israelin sotajoukon Jumalan, jota sinä olet häväissyt.
        17:46 Tänä päivänä Herra antaa sinut minun käsiini, ja minä surmaan sinut, katkaisen sinulta pään ja annan filistealaisten sotajoukon ruumiit tänä päivänä taivaan linnuille ja metsän pedoille; ja kaikki maat tulevat tietämään, että Israelilla on Jumala.
        17:47 Ja koko tämä suuri joukko tulee tietämään, ettei Herra anna voittoa miekan eikä keihään voimalla; sillä sota on Herran, ja hän antaa teidät meidän käsiimme." >> Jakeen lisätiedot
        17:48 Kun filistealainen lähti tulemaan ja lähestyi Daavidia, niin Daavid juoksi nopeasti sotarintaan filistealaista vastaan.
        17:49 Ja Daavid pisti kätensä reppuunsa ja otti sieltä kiven, linkosi ja satutti filistealaista otsaan, niin että kivi upposi hänen otsaansa, ja hän kaatui maahan kasvoillensa.
        17:50 Niin sai Daavid voiton filistealaisesta lingolla ja kivellä ja löi filistealaisen kuoliaaksi, eikä Daavidilla ollut miekkaa kädessään.
        17:51 Sitten Daavid juoksi ja asettui filistealaisen ääreen, tarttui hänen miekkaansa, veti sen tupesta ja tappoi hänet ja löi sillä häneltä pään poikki. Kun filistealaiset näkivät, että heidän sankarinsa oli kuollut, pakenivat he.

        Daavidin linko jonka mukaan israelilaiset ovat nimenneet nykyaikaisen ilmapuolustusjärjestelmän.

        Kertomuksesta on tehty lyhyt ja vähäeleinen musiikkivideo joka on saanut toisenlaisen loppuratkaisun. Onko se mahdollinen tai odotettavissa. Voiko epäluottamuksesta syntyä rauhaa? Tuoko rauhan hän joka valmistaa rauhan korkeuksissaan vai täytyykö ihmisen se tehdä tai vähintäänkin suostua rauhaan. Juuri nyt ei hyvältä näytä.

        https://www.youtube.com/watch?v=cJ-o4HMYeBY


    • Anonyymi

      Saisivat nyt vaparit ja ateistit tämän kansalaisaloitteen läpi ja kirkon erotettua valtiosta, niin loppusi vaparien jatkuva itku tämän asian tiimoilta.
      Ja silloin kesä olisi kaikilla.

      • Anonyymi

        Eduskunta ei ehtisi käsitellä ennen kauden vaihtumista ja aloite raukeaisi. Siitähän se sitten poru alkaisi kuinka meitä taaaaaaas syrjitään (vaikka aloite ei ole vaparien) ja laki on kaikille sama.
        Hääviltä ei alku näytä, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Onpahan tuokin sitten kokeiltu.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aloite on nyt alemmissa lukemissa kuin mitä ET-kansalaisaloite oli tässä vaiheessa.

    • Anonyymi

      Kaikesta huolimatta kehitämme kotimaata.

    • Anonyymi

      Ei mikään salama-alku, mutta alkimj kuitenkin.

    • Anonyymi

      Pitäiskö Venäjälläkin valtio ja kirkko erottaa toisistaan - ja antaa sotilaspapeille lopputili?

      • Anonyymi

        Tossahan on ideaa! Vaparit voisi tehdä aloitteen. Samalla voisi erottaa Putinin Venäjästä. Kunhan ei hakisi turvapaikkaa Suomesta.


    • Anonyymi

      Pidetään esillä. Asia voi nousta, vaikka nyt ovat muut asiat edellä.

    • Anonyymi

      Ihan söötti ja amatöörimäinen.

      • Sillä tuskin on merkitystä, vaan asia tässä ratkaisee.


    • Anonyymi

      mikä se pohjimmainen syy on, ja ketä häiritsee , että Suomessa
      ihan julkinen, KIRKKO !??

      voisihan jonkinlaiset perustelutkin olla ?

      • Ei vain "kirkko" vaan "valtionkirkko". Siitähän tämäkin kansalaisaloite johtuu.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Ei vain "kirkko" vaan "valtionkirkko". Siitähän tämäkin kansalaisaloite johtuu.

        Jotkut sanovat sitä "kansankirkoksi", mutta se on erityisen ärsyttävä ilmaus.


    • Anonyymi

      Kannatan. Lähetän kavereille vinkkiä.

    • Anonyymi

      Tärkeintä ei ole ketkä laittavat tai ei aloitteen.

    • Anonyymi

      Ainakin myönteisen suhtautumisen voi ilmaista. Kampanjointia mei ole etukäteen suunniteltu.

    • Anonyymi

      Venäjällä valtion ja kirkon liittoa syvennetty. Pitäisikö Suomessa mennä toiseen suuntaan?

    • Anonyymi

      Elämänkatsomustiedon oppilasosuus näyttää kolmen vuoden aikana kasvaneen kolmanneksen, yli 30 prosenttia. Tiedot on kerätty suoraan eräistä kunnista. Viimeiset valtakunnalliset tilastotiedot ET:n oppilasosuuksista on julkaistu vuodelta 2018. Kasvaisi nopeammin, jos perheet voisivat valita rajoituksetta.

    • Anonyymi

      Joo, kirkko ja valtio erilleen  - ja vaparit omille jumalattomien hautausmailleen. 

      Valtion tukipotilla (tänä vuonna vapareille 50000€) vaparit voivat rakentaa hautausmailleen Protu-kappeleita, 
      joissa vaparit protuttavat ruumiitaan ja suorittavat mahdollisesti jopa kuolemanriittejään.
      Kirkon ja valtion erolla vaparit saadaan ulkoistettua omille hautausmailleen
      Ja liekkimaljan ikuinen tuli siellä palaa

      Ja silloin loppuu vaparien itku ja poru siitä kun vapareita ei päästetä kaikkiin kirkon kappeleihin. Sekin on ymmärrettävää, sillä kirkon kappeleissa vaparit saattaisivat kiivastua rienaamaan, ja Jumalan pilkkaamiseen ruumiittensa protuttamisen ohessa.

      Prometheus (Protu) epäjumala (Wikipedia)
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Prometheus

      Käykäähän, hyvät kommentoijat ja kommenttien lukijat,  allekirjoittamassa aloite !

      Tv. Andi Vapari

      PS: Kohta 3000 allekirjoittajan raja rikki !

    • Anonyymi

      Suomessa tapahtunut ja jatkuva maallistumiskehitys on myös virike valtion ja kirkon suhteen uudistamiseen. Evankelis-luterilaisen kirkon jäsenmäärä on laskenut 66,5 prosenttiin eli alle 2/3 ”määräenemmistön”; Helsingissä kirkon jäsenosuus on alle 49 prosenttia. Tämä kehitys jatkuu, sillä vauvakasteiden osuus on ikäluokissa laskenut alle keskiarvon. Toistaiseksi 7–17-vuotiaiden ikäluokissa kirkon jäsenosuus on huomattavasti koko väestön keskiarvon yläpuolella, mutta täysi-ikäisyyden saavuttamisen jälkeen suuri osa taannoin vauvakastetuista eronnee kirkosta.

    • Anonyymi

      Eihän tämä "Valtion ero kirkosta" kansalaisaloite saa oikein tuulta purjeisiinsa. Aloite ollut vireillä jo 1.3. alkaen ja vasta 3224 aloitteen allekirjoittajaa. Eilen 17.
      Miksi ne vaparit niin kovasti vouhkaavat kirkon ja valtion erosta.
      Vaparithan ovat saaneet valtiolta muhkean
      50 000 euron potin toimintansa tukemiseen.
      Sillähän pyörittää mukavasti 1300 jäsenen eläkeläistesten ja eläköityvien yhteisöä:
      lukupiirejä ja VaariBaari-iltoja.

      Ja älkää enää, vaparit, perikö jäsenmaksua köyhiltä vapariyhdistysten jäseniltä, vaan heidän jäsenmaksunsa yhdistykset voivat kuitata tuosta 50 000 euron potista.

      Terveisin,
      Antti "Anti" Vapari

    • Anonyymi

      Antaa mennä ku o ylämäki. Työnnetään.

    • Anonyymi

      Jaetaan. Mikä ettei. Ei se ota vaikkei antaisikaan.

    • Anonyymi

      Ei saa tämäkään aloite tarpeeksi kannatusta niinkuin ei saanut ET,-aloitekaan.

      Valtion ero kirkosta on kerännyt maaliskuussa vain alle 3400 allekirjoittajaa. Sellainen allekirjoitusmäärä enteilee vain yht. 20 000 allekirjoittajaa.

      Mikä siinä on että kun vaparit vouhkaavat ETn gallup-suosiolla ja kirkosta eronneiden suurella määrällä. Mutta sitten kun näiden asioiden kansalaisaloitteille pitäisi saada 50 000 allekirjoittajaa, niin jostain syystä allekirjoittajia ei olekaan tarpeeksi.

      Mikä vapaa-ajattelussa mättää?
      Vapaa-ajattelussa on jotain vialla.

      • Anonyymi

        Vapaa-ajattelijat eivät ole vieläkään julkaisseet jäsenmääräänsä 31.12.21 vaikka on jo huhtikuu 2022.

        Parasta olisi vapareille että Mäntysalo julkaisisi tällä palstalla jäsenmäärän, sillä muuten voi alkaa
        vaparirintamalla kiertää huhu että jäsenmäärä on romahtanut ja moni vuosikymmeniä jäsenmaksua maksanut kantavapari alkaa miettiä että kannattaako tässä enää minunkaan jäsenmaksua maksaa.
        Ensi kuun jälkeen on jo kesäkuu. Jos on pärjännyt jäsenmaksua maksamatta tähän asti, niin hyvin se menee ilman maksua loppuvuosikin.

        Vapaasti voi ajatella ilman vaparien jäsenyyttäkin !

        On vapauttavaa jättää vaparien jäsenmaksu maksamatta !


    • Anonyymi

      Viikonloppuna jällee hyvä kiertämään. Mikä ettei?

    • Anonyymi

      Mikä ettei. Söpön amatöörimainen.

    • Anonyymi

      Vastuuhenkilöt ovat itsekin unohtaneet tuon.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe