Vieläkö löytyy

Anonyymi

Ilmajäähdytteisiä perämoottoreita. Mulla olisi tarkoitus laittaa sellaisen potkuriakseliin ison kulmahiomakoneen kulmavaihde, ja poikittaisakseliin iso sirkkelin terä, jossa ei ole minkäänlaista lumenvastusta ja pureutuu jäähän. Sitten vain isot sukset veneen alle ja eiku pilikille.

27

628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin varmaan laitat, mutta jos laittaisit niin olisi paljon yksinkertaisempia ratkaisuja.

      • Anonyymi

        Halusin nimenomaan perämoottorilla toimivan, niin olisi muilla pilkkijöillä ihmetyksen aihetta.
        Ääntähän siitä lähtee kuin hornetista, mutta 10 hv kulkisi jo kuuttaviittä kyykyssä:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halusin nimenomaan perämoottorilla toimivan, niin olisi muilla pilkkijöillä ihmetyksen aihetta.
        Ääntähän siitä lähtee kuin hornetista, mutta 10 hv kulkisi jo kuuttaviittä kyykyssä:)

        Pienellä vaivalla teet jäähdytyskierron viinalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienellä vaivalla teet jäähdytyskierron viinalla.

        Sinä oot selvästi yrittäny keksiä jotai verkkonarun vetolaitetta, mutta ensireissulla sen naru sotkeutu jalakaasi ja se veti sinut avantoon ja sen jäläkeen oot vain kököttäny uuninpankolla tyhjän viinapullon kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä oot selvästi yrittäny keksiä jotai verkkonarun vetolaitetta, mutta ensireissulla sen naru sotkeutu jalakaasi ja se veti sinut avantoon ja sen jäläkeen oot vain kököttäny uuninpankolla tyhjän viinapullon kanssa.

        No voi sen kierron pelkällä vedelläkin tehdä jos menee plussakeleillä pilkille...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi sen kierron pelkällä vedelläkin tehdä jos menee plussakeleillä pilkille...

        Jos vesijäähdytteinen moottori, niin sehän roiskii vedet joka reiästä ulos, jolloin pitäisi perän ympärille värkätä saavi, josta pumppu imisi sen kuraveden kiertoon. Ei oikein rimmaa ja 50 litraa painaakin vähän liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vesijäähdytteinen moottori, niin sehän roiskii vedet joka reiästä ulos, jolloin pitäisi perän ympärille värkätä saavi, josta pumppu imisi sen kuraveden kiertoon. Ei oikein rimmaa ja 50 litraa painaakin vähän liikaa.

        Ei se perä tartte vesijäähdytystä. Pienissä pakokaasutkin johdetaan potkurin ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se perä tartte vesijäähdytystä. Pienissä pakokaasutkin johdetaan potkurin ohi.

        Moottorin nuppihan sitä vettä tarttee ja pumpun kautta, että yleensä vesi kiertää, jos on vesijäähdytteinen. Sulla taitaa sytytys pätkiä muuallakin, eikä vain katkojan kärjissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottorin nuppihan sitä vettä tarttee ja pumpun kautta, että yleensä vesi kiertää, jos on vesijäähdytteinen. Sulla taitaa sytytys pätkiä muuallakin, eikä vain katkojan kärjissä.

        Et taida ymmärtää edes omaa tekstiäsi. Liikaa huonoa viinaa kierrossa?
        Perä ei tarvitse vesijäähdytystä mutta lohko ja kansi tarvitsee (ellei ole ilmajäähdytetty) ja siihen on helppo rakentaa suljettu piiri joko pumpulla tai painovoimaisena. Jos pakosarja kulkee rakenteiden sisällä pitää sitäkin jäähdyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottorin nuppihan sitä vettä tarttee ja pumpun kautta, että yleensä vesi kiertää, jos on vesijäähdytteinen. Sulla taitaa sytytys pätkiä muuallakin, eikä vain katkojan kärjissä.

        Liikaa glykolia sulla nupissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida ymmärtää edes omaa tekstiäsi. Liikaa huonoa viinaa kierrossa?
        Perä ei tarvitse vesijäähdytystä mutta lohko ja kansi tarvitsee (ellei ole ilmajäähdytetty) ja siihen on helppo rakentaa suljettu piiri joko pumpulla tai painovoimaisena. Jos pakosarja kulkee rakenteiden sisällä pitää sitäkin jäähdyttää.

        Kuka muu tässä on perän jäähdytyksestä puhunu sanaakaan, kuin vain sinä.
        Jos peräöljyt alkaa kiehua, niin lumitupru riittää siihen.
        Minä tajuan aivan kirkkaasti, että ilmajäähdytteinen moottori on kyseiseen konstruktioon paras mahdollinen, kun vesijäähdytys tuo vain turhia ongelmia. Ensitestin aikana selviää sekin, pitääkö sirkkelinterän hampaisiin hitsata talttamaisia hampaita poikittain, että pääsee edes liikkeelle.
        Sekin hyvä tuollaisesta pulukasta on, ettei heikot jäät haittaa yhtään mitään, kunhan on tilipitappi tippatappi kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka muu tässä on perän jäähdytyksestä puhunu sanaakaan, kuin vain sinä.
        Jos peräöljyt alkaa kiehua, niin lumitupru riittää siihen.
        Minä tajuan aivan kirkkaasti, että ilmajäähdytteinen moottori on kyseiseen konstruktioon paras mahdollinen, kun vesijäähdytys tuo vain turhia ongelmia. Ensitestin aikana selviää sekin, pitääkö sirkkelinterän hampaisiin hitsata talttamaisia hampaita poikittain, että pääsee edes liikkeelle.
        Sekin hyvä tuollaisesta pulukasta on, ettei heikot jäät haittaa yhtään mitään, kunhan on tilipitappi tippatappi kiinni.

        Ei täällä kukaan ole mitään puhunu, mutta kirjoittanut on. Lukutaidotonko olet, vai etkö vaan ymmärrä?

        Anonyymi 03.03.2022 19:46: "Jos vesijäähdytteinen moottori, niin sehän roiskii vedet joka reiästä ulos, jolloin pitäisi perän ympärille värkätä saavi..."

        Nestekierron modaaminen ilmajäähdytyksen puuttuessa on projektin pienimpiä haasteita, mutta ethän sinä kuitenkaan mitään rakenna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä kukaan ole mitään puhunu, mutta kirjoittanut on. Lukutaidotonko olet, vai etkö vaan ymmärrä?

        Anonyymi 03.03.2022 19:46: "Jos vesijäähdytteinen moottori, niin sehän roiskii vedet joka reiästä ulos, jolloin pitäisi perän ympärille värkätä saavi..."

        Nestekierron modaaminen ilmajäähdytyksen puuttuessa on projektin pienimpiä haasteita, mutta ethän sinä kuitenkaan mitään rakenna.

        Ootpa sinä yks latvalaho. Se ei tarkoittanu peränjäähdytystä, kun se ei tarvitse sellaista. Opettele ymmärtämään lukemaasi.
        Et taida ymmärtää perämoottoreista ja niiden vedenkierto järjestelmästä yhtään mitään,
        Työmäärän vähentämisen takia ilmajäähdytteinen on ainoa varteenotettava moottori. Lempoako siitä änkytät.
        Saahan siitäkin pakoääniä vähemmäksi hyvinkin helposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootpa sinä yks latvalaho. Se ei tarkoittanu peränjäähdytystä, kun se ei tarvitse sellaista. Opettele ymmärtämään lukemaasi.
        Et taida ymmärtää perämoottoreista ja niiden vedenkierto järjestelmästä yhtään mitään,
        Työmäärän vähentämisen takia ilmajäähdytteinen on ainoa varteenotettava moottori. Lempoako siitä änkytät.
        Saahan siitäkin pakoääniä vähemmäksi hyvinkin helposti.

        Hah hah... et tajua totuutta vaikka rautalangasta vääntäisi. Ne "joka reikä" mistä se vesijäähdytetty vettä roiskii on perässä. Oli muka ongelma - no ei ole. Tukkii ne turhat kanavat ja ohjaa vedet vaikka mopon syylärin läpi ja takaisin niin siinäpä se. Enemmän vaan mielikuvituskavereillasi ihmeteltävää kun tulevat reiällesi pilkkimään.

        Kaikkihan sen tajuaa ettei millään rälläkän kulmavaihteella mitään tee ellei halua tehdä vaikeimman kautta. Se vesijäähdytys on edelleen pieni yksinkertainen detalji ellei ole ilmajäähdytteistä käytettävissä.

        Pakoääniä et saa aikaiseksi kuin piereskelemällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah hah... et tajua totuutta vaikka rautalangasta vääntäisi. Ne "joka reikä" mistä se vesijäähdytetty vettä roiskii on perässä. Oli muka ongelma - no ei ole. Tukkii ne turhat kanavat ja ohjaa vedet vaikka mopon syylärin läpi ja takaisin niin siinäpä se. Enemmän vaan mielikuvituskavereillasi ihmeteltävää kun tulevat reiällesi pilkkimään.

        Kaikkihan sen tajuaa ettei millään rälläkän kulmavaihteella mitään tee ellei halua tehdä vaikeimman kautta. Se vesijäähdytys on edelleen pieni yksinkertainen detalji ellei ole ilmajäähdytteistä käytettävissä.

        Pakoääniä et saa aikaiseksi kuin piereskelemällä.

        Vai luulet olevasi nokkela latvalaho. Minä kysyin vain, että vieläkö löytyy ilmajäähdytteisiä perämoottoreita, muttet tajunnu kysymystä.
        Sinä varmaan käytätkin jotai 20 euron rälläköitä, jotka syö hammasrattaansa puolessa tunnissa tomuksi, etkä tajua, että on lujempiakin olemassa.
        Ja jos se kulmavaihde alkaa kulua, osaan minä laittaa siihen toisen perämoottorin perän kulmavaihteeksi, jonka takia on varmaan pienennettävä sirkkelin terää, että välitys on oikea.
        Sinä varmaan koettaisit vänkätä moottorin poikittain veneen perään.
        Epäilen että harrastat samaa änkytystä mahdollisen emäntäsi kanssa, että mihin asentoon pottukattila pitää levylle laittaa, kun potuista ei muuten tule hyviä HEHEH.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai luulet olevasi nokkela latvalaho. Minä kysyin vain, että vieläkö löytyy ilmajäähdytteisiä perämoottoreita, muttet tajunnu kysymystä.
        Sinä varmaan käytätkin jotai 20 euron rälläköitä, jotka syö hammasrattaansa puolessa tunnissa tomuksi, etkä tajua, että on lujempiakin olemassa.
        Ja jos se kulmavaihde alkaa kulua, osaan minä laittaa siihen toisen perämoottorin perän kulmavaihteeksi, jonka takia on varmaan pienennettävä sirkkelin terää, että välitys on oikea.
        Sinä varmaan koettaisit vänkätä moottorin poikittain veneen perään.
        Epäilen että harrastat samaa änkytystä mahdollisen emäntäsi kanssa, että mihin asentoon pottukattila pitää levylle laittaa, kun potuista ei muuten tule hyviä HEHEH.

        En luule olevani nokkela latvalaho vaikka nokkela olenkin. Tyhmäkin tajuaa, että ilmajäähdytettyjä löytyy mutta vesijäähdytteiset on yleisempiä - eli kysymyksesi oli turha. Kaikki tunnisti avausviestin provoksi, mutta kyllä osaava propelihattu kuvatun kaltaisen kulkineen värkkää oli motti ilma- tai vesijäähdytteinen. Sinä et siihen pysty kun kyselet yksinkertaisimpiakin asioita ja oletat typeriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En luule olevani nokkela latvalaho vaikka nokkela olenkin. Tyhmäkin tajuaa, että ilmajäähdytettyjä löytyy mutta vesijäähdytteiset on yleisempiä - eli kysymyksesi oli turha. Kaikki tunnisti avausviestin provoksi, mutta kyllä osaava propelihattu kuvatun kaltaisen kulkineen värkkää oli motti ilma- tai vesijäähdytteinen. Sinä et siihen pysty kun kyselet yksinkertaisimpiakin asioita ja oletat typeriä.

        Kaikenlaista tyhjänpaskan länkyttäjää täälläkin pesii, kuin sinä. Mistä pirusta sinä luulet, että tarvitsisin sinun tyhjän päiväisiä "neuvojasi" noin helpon homman tekemiseen.
        Oon tehnyt paljon hankalampiakin hommia pikkuikäni, joista sinä et olisi selvinny mitenkään.
        Naurettavaa hommaa käyttää tuommoseen projektiin vesijäähdytteistä moottoria . Pöljäkin sen tajuaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikenlaista tyhjänpaskan länkyttäjää täälläkin pesii, kuin sinä. Mistä pirusta sinä luulet, että tarvitsisin sinun tyhjän päiväisiä "neuvojasi" noin helpon homman tekemiseen.
        Oon tehnyt paljon hankalampiakin hommia pikkuikäni, joista sinä et olisi selvinny mitenkään.
        Naurettavaa hommaa käyttää tuommoseen projektiin vesijäähdytteistä moottoria . Pöljäkin sen tajuaa.

        Naurettavaa kysellä tuollaiseen projektiin yhtään mitään.


    • Anonyymi

      Jotenkin teidän jutuistanne tulee muistumia hiekkalaatikolta vuosikymmeniä sitten.

      ”Meidän isän auto kulkee kovemmin kuin teidän isän auto”

      Kutsumanimetkin ovat melkein samanlaisia. Olette ilmeisesti päässeet puistotädiltä karkuun D.

      • Anonyymi

        Ne oli vanhoja hyviä aikoja ne. Hiekat suuhun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne oli vanhoja hyviä aikoja ne. Hiekat suuhun.

        Totta kirjoitat. Oi niitä aikoja D.


      • Anonyymi

        Kuinka lujaa isän auto kulkee tiedettiin tietysti siitä kuinka pitkälle mittarin asteikko riittää. Pissapoikien lukumäärä oli myös merkittävä kilpailuetu. Hienoja aikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka lujaa isän auto kulkee tiedettiin tietysti siitä kuinka pitkälle mittarin asteikko riittää. Pissapoikien lukumäärä oli myös merkittävä kilpailuetu. Hienoja aikoja.

        Nyt kun tuon sanoit, niin totta kyllä niitä asteikkoja tiirattiin.
        Kun jonkun auton asteikko ylti 200 km/h, niin sitä jaksettiin siunailla pitkään.


      • Anonyymi

        En ole koskaan ollut hiekkalaatikolla, joten omia riitojasi sieltä kerrot. Isäni mukana pajassa ja kalareissuilla meni minun oppivuodet. Sen takia tuo kaikenlainen rakentelu kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan ollut hiekkalaatikolla, joten omia riitojasi sieltä kerrot. Isäni mukana pajassa ja kalareissuilla meni minun oppivuodet. Sen takia tuo kaikenlainen rakentelu kiinnostaa.

        No se selittääkin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan ollut hiekkalaatikolla, joten omia riitojasi sieltä kerrot. Isäni mukana pajassa ja kalareissuilla meni minun oppivuodet. Sen takia tuo kaikenlainen rakentelu kiinnostaa.

        Eihän siinä mitään pahaa ole sanottavana, jos joku haluaa askarrella erilaisten projektien kimpussa - sitenhän ovat muutkin keksijät tehneet.
        Lähinnä nuo postausten sananvalinnat herättivät minussa nuo muistumat sieltä hiekkalaatikolta.
        Jatka vaan sen laitteen kehitystä. Kun se tulee myyntiin, niin voisin hyvinkin käydä koeajolla D.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siinä mitään pahaa ole sanottavana, jos joku haluaa askarrella erilaisten projektien kimpussa - sitenhän ovat muutkin keksijät tehneet.
        Lähinnä nuo postausten sananvalinnat herättivät minussa nuo muistumat sieltä hiekkalaatikolta.
        Jatka vaan sen laitteen kehitystä. Kun se tulee myyntiin, niin voisin hyvinkin käydä koeajolla D.

        Sopii mulle. Voi mennä ensi talven puolelle, kun on nuo ilmajäähdytteiset koneet vissiin jumiin ajettuja. Pitää katella noita irtomoottoreita, joita saa halavalla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      74
      2502
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1802
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1467
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      267
      1465
    6. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      85
      1292
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      392
      1255
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      343
      1232
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      368
      1208
    10. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    Aihe