Hirvi kolarit

Anonyymi

Autoilijoille mihin on kiire ? Vois painaa hidastus nappia, hirvialueilla. Niin tulis vähemmän hirvikolareita!

102

1434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asiaa kirjoitit. Onnettomuudet ovat paljolti vältettävissä ja ennakoitavissa vauhtia hiljentäen, joka on kaikista helpoin ja yksinkertaisin tapa hallita autoansa. Mitä tulee taas kiireeseen, niin se kiire voi loppua melko äkkiä kun kolahtaa

      • Anonyymi

        Kuinka alas sitä vauhtia pitäisi hiljentää, että hirvikolarit/muut onnettomuudet vältettäisiin?
        Riittäisikö, että kaikki ajaisi aina hiukan hitaammin kuin muut?
        Näinhän liikenne saataisiin täysin pysähtymään eikä sattuisi onnettomuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka alas sitä vauhtia pitäisi hiljentää, että hirvikolarit/muut onnettomuudet vältettäisiin?
        Riittäisikö, että kaikki ajaisi aina hiukan hitaammin kuin muut?
        Näinhän liikenne saataisiin täysin pysähtymään eikä sattuisi onnettomuuksia.

        Pitää tehdä 10 vuoden testi ja vähentää joka vuosi nopeutta 10km/h. Kymmenen vuoden päästä tulee vähemmän hirvikolareita kun nyt. Helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää tehdä 10 vuoden testi ja vähentää joka vuosi nopeutta 10km/h. Kymmenen vuoden päästä tulee vähemmän hirvikolareita kun nyt. Helppoa.

        Ei tuohon testiin kymmentä vuotta mene /tarvita.
        Ajatteles nyt, aina ja joka paikassa kaikki ajaa vain hiukan hitaammin kuin muut, näinhän liikenne pysähtyisi kokonaan varsin nopeasti eikä onnettomuuksia tulisi.
        Toki samaan päästäisiin ehdottamallasi tavalla mutta täydellinen pysähtyminen pääteillä veisi sen kymmenen vuotta.
        Siinähän moni hirvi parka saisi kipeää kinttuun, mutta ei niin pahaa ettei jotain hyvää, saisihan usean vuoden ajan besserwisserit vettä myllyynsä huutaessaan, että hitaammin ajamalla hirvikolarit vähenisi.


    • Anonyymi

      miun autossa ei ole hidastus nappia joten miten sitten pitää toimia

    • Anonyymi

      Mikä on hirvialue? Kaupunkilaisilla taitaa olla käsitys, että hirviä kulkee vain niillä alueilla, joista varoitetaan liikennemerkillä. Kuitenkin taajamien ulkopuolella voi hirvi tulla tielle lähes mistä vain. Toki niitä joskus näkee taajamissakin, mutta niissä ajonopeus on yleensä pieni.

      • Anonyymi

        Niinpä. Hirviä vain on yksinkertaisesti liikaa. Siinä suurin syy hirvikolareihin.


    • Anonyymi

      Niistä sorkkaeläimistä varoittaviamerkkejä on niin tiheään monilla tieosuuksilla, että siinä takanatulevat menettäisi hermonsa, kun nopeus seilaisi jatkuvasti.

      Paras konsti on riittävä kannanhoidollinen metsästys ja onhan sitä myös nyt lisätty.
      Lisäksi painopistettä suunnattu enemmän naarasyksilöihin jolloin vasominen jää pienemmäksi ja kanta pienenee.

      Suuri virhe olikin siinä kun ne kannat päästettiin kasvaan älyttömiinmääriin.
      Lisäksi sitä raivaussahaa saisi enemmän laulattaa niihin pusikoihin jotka ovat työntymässä tielle - melkein.

      • Anonyymi

        Totta tietysti tuokin, mitä kirjoitat kannan hoidollisesta vaikutuksesta hirvikolarien määrään, mutta niin kauan kun hirviä on liikaa, vastuu hirvikolareista välttymiselle on tietysti se ainut tapa, eli vauhdin hiljentäminen. Se ei tarkoita kävelyvauhtia, vaan pientä pudotusta ja kaikki aistit valppaina ennakoivasti ajaen. Kaikkihan tajuaa, kuinka syksyisin pimeässä ja märässä kelissä ajettaessa kaikki on mustaa eli näkyvyys on kehnoa. Mitäpä siinä muuta voi tehdä hirvikolari riskin pienentämiseksi kuin uskaltaa ajaa nopeusrajoitusta pienemmällä vauhdilla. Totta Mooses riski pienenee silloin, kun vauhtikin on pienempi. Ei ole mikään ehdoton pakko ajaa edellä kuvatuissa keliolosuhteissa sitä maksiminopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta tietysti tuokin, mitä kirjoitat kannan hoidollisesta vaikutuksesta hirvikolarien määrään, mutta niin kauan kun hirviä on liikaa, vastuu hirvikolareista välttymiselle on tietysti se ainut tapa, eli vauhdin hiljentäminen. Se ei tarkoita kävelyvauhtia, vaan pientä pudotusta ja kaikki aistit valppaina ennakoivasti ajaen. Kaikkihan tajuaa, kuinka syksyisin pimeässä ja märässä kelissä ajettaessa kaikki on mustaa eli näkyvyys on kehnoa. Mitäpä siinä muuta voi tehdä hirvikolari riskin pienentämiseksi kuin uskaltaa ajaa nopeusrajoitusta pienemmällä vauhdilla. Totta Mooses riski pienenee silloin, kun vauhtikin on pienempi. Ei ole mikään ehdoton pakko ajaa edellä kuvatuissa keliolosuhteissa sitä maksiminopeutta.

        Nyt on syytä epäillä näppiksen takana olleen kolmesta viisaasta se hitaammin ja sitten hitaammin jonka jälkeen hitaammin ajon puolesta meuhkaaja.
        Se vauhdin pieni pudotusko vain saa ajamaan aistit valppaina ja ennakoivasti?
        Tavallisilla ihmisillä on kuultu asian olevan päinvastainen.
        Se hirvi pahalainen, joita ei kannanhoidollisesti ole tarpeeksi vähennetty, sinne tielle ponkaistessaan ei katso tai ymmärrä tulevaan autoon nopeutta, vaan pahimmillaan on edessä niin nopeasti, että vaikka "kävelyvauhtia" ajaa niin silti tömähtää, kuten "salaisella" Venäjän matkalla "viisaalle" kävi, Tosin siellähän alle jäänyt oli ihminen ei hirvi tai muu eläin.
        Millaista uskallusta se haastavassa kelissä sallittua hitaammin ajaminen vaatii?

        PS. Vaikka uhosit aiemmin palaavasi palstoille vasta haudan takaa, niin valitettavasti et kuitenkaan vielä siellä liene?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on syytä epäillä näppiksen takana olleen kolmesta viisaasta se hitaammin ja sitten hitaammin jonka jälkeen hitaammin ajon puolesta meuhkaaja.
        Se vauhdin pieni pudotusko vain saa ajamaan aistit valppaina ja ennakoivasti?
        Tavallisilla ihmisillä on kuultu asian olevan päinvastainen.
        Se hirvi pahalainen, joita ei kannanhoidollisesti ole tarpeeksi vähennetty, sinne tielle ponkaistessaan ei katso tai ymmärrä tulevaan autoon nopeutta, vaan pahimmillaan on edessä niin nopeasti, että vaikka "kävelyvauhtia" ajaa niin silti tömähtää, kuten "salaisella" Venäjän matkalla "viisaalle" kävi, Tosin siellähän alle jäänyt oli ihminen ei hirvi tai muu eläin.
        Millaista uskallusta se haastavassa kelissä sallittua hitaammin ajaminen vaatii?

        PS. Vaikka uhosit aiemmin palaavasi palstoille vasta haudan takaa, niin valitettavasti et kuitenkaan vielä siellä liene?

        Kaverisi haudan takaa ovat nousseet sinulle kummittelemaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaverisi haudan takaa ovat nousseet sinulle kummittelemaan

        Tuskin nyt sentään haudan takaa. Vain sanansa syöjän kyseenalaisessa ominaisuudessa höpöjä puhumaan ja ihan ilman kummitteluja. Joten vain ajo ja huomiokyvyttömyytensä esiin tuominen hitaasti ajo mantran keralla on mieliinsä kiimaakin pahemmin iskostunut, huolimatta siitä, että itse ajoi ihmisen päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin nyt sentään haudan takaa. Vain sanansa syöjän kyseenalaisessa ominaisuudessa höpöjä puhumaan ja ihan ilman kummitteluja. Joten vain ajo ja huomiokyvyttömyytensä esiin tuominen hitaasti ajo mantran keralla on mieliinsä kiimaakin pahemmin iskostunut, huolimatta siitä, että itse ajoi ihmisen päälle.

        Miksi olet kuin Venäjän Putler, niin hyökkäävä ja vihan vimmoissaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet kuin Venäjän Putler, niin hyökkäävä ja vihan vimmoissaan

        Näyttäpäs nyt ne sanat jotka jotain hyökkäävyyttä mielestäsi edustaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttäpäs nyt ne sanat jotka jotain hyökkäävyyttä mielestäsi edustaa?

        Mutta kun olet ollut pitkän aikaa niin kovin hyökkäävä ja agressiivinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun olet ollut pitkän aikaa niin kovin hyökkäävä ja agressiivinen

        Jostain sanoistahan tuo käsityksesi on tullut. Näytä nyt se sanat?
        Mitä tarkoittaa agressiivinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain sanoistahan tuo käsityksesi on tullut. Näytä nyt se sanat?
        Mitä tarkoittaa agressiivinen?

        Agressiivinen tarkoittaa hyökkäämistä aivan samoin kuin Venäjä on pää pirunsa Putlerin tavoin agressiivisen hyökkäävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Agressiivinen tarkoittaa hyökkäämistä aivan samoin kuin Venäjä on pää pirunsa Putlerin tavoin agressiivisen hyökkäävä.

        Agressiivinen ei tarkoita yhtään mitään koska sellaista ei ole olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Agressiivinen ei tarkoita yhtään mitään koska sellaista ei ole olemassakaan.

        Etkö tunnista omaa agressiivisuuttasi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tunnista omaa agressiivisuuttasi ?

        Miten sellaista voi tunnistaa mitä ei ole olemassa?
        Tarkista ensin sanan oikea kirjoitustapa ja ala sitten esittelemään tietämystäsi.


    • Anonyymi

      Nietokset ovat liian korkeita pitkä koiville ylittää, mut jos sattuu kohdalle niin jallua ja väistö liike?

      • Anonyymi

        Että jallu pullo käsillä ja sitten väistö, vai kuinka se nyt meni?


    • Anonyymi

      Ei se vauhdin vähentäminen auta yhtään kun pimeässä puiden takaa ryntää hirvi, ei siinä ehdi itään tehdä. Tai ehkä ehtii jos maanteillä ajettaisiin 50km/h ja 200 metrin turvaväleillä.

      • Anonyymi

        Se hirvi peijooni kun osaa ponkaista auton eteen niin läheltä, että vaikka viittä kymppiä ajaisi niin siitä huolimatta kolisee.
        Mitenhän se pitkä(?)turvaväli estäisi hirvikolareita?


      • Anonyymi

        Vauhdin vähentäminen auttaa aina, eli kysymys on riskin pienentämisestä. Kukaan ei ole koskaan väittänyt, että hirvi, tai muiltakaan kolareilta voisi kokonaan välttyä, mutta mahdollisuus sellaisiin vauhdin pienentämisten myötä auttaa.
        Käytännössähän vauhdit eivät hiljene hirvivaara tai muidenkaan riskialttiiden tieosuuksien kohdalla, vaan aina se törmäys tapahtuu reippaassa vauhdissa.
        Kyllä, turvavälin pitämisellä on merkitystä aina. Kun edessä ajava lyö liinat äkisti päälle hirven rynnätessä eteen, niin siinä ei perässä roikkuja ehdi tekemään juuri muuta kuin sanomaan., herra Jumala !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauhdin vähentäminen auttaa aina, eli kysymys on riskin pienentämisestä. Kukaan ei ole koskaan väittänyt, että hirvi, tai muiltakaan kolareilta voisi kokonaan välttyä, mutta mahdollisuus sellaisiin vauhdin pienentämisten myötä auttaa.
        Käytännössähän vauhdit eivät hiljene hirvivaara tai muidenkaan riskialttiiden tieosuuksien kohdalla, vaan aina se törmäys tapahtuu reippaassa vauhdissa.
        Kyllä, turvavälin pitämisellä on merkitystä aina. Kun edessä ajava lyö liinat äkisti päälle hirven rynnätessä eteen, niin siinä ei perässä roikkuja ehdi tekemään juuri muuta kuin sanomaan., herra Jumala !

        Ei ole uskottavaa, että nyt jo varsin maltillisia nopeuksia edelleen huomattavasti hitaammin ajamalla mahdollisuus hirvi kolareihin oleellisesti pienentyisi.
        Ihan aikuisten oikeesti, miten se hirvikolareita, joista tässä nyt on kysymys, vähentäisi jos turvavälit autoilla olisi satojen metrien pituisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole uskottavaa, että nyt jo varsin maltillisia nopeuksia edelleen huomattavasti hitaammin ajamalla mahdollisuus hirvi kolareihin oleellisesti pienentyisi.
        Ihan aikuisten oikeesti, miten se hirvikolareita, joista tässä nyt on kysymys, vähentäisi jos turvavälit autoilla olisi satojen metrien pituisia?

        Mikä on sinun maltillinen nopeutesi hirvivaara vaikutusalueella eli hirvivaara merkin jälkeen ? Ja se huomattavasti hitaammin ajaminen ei tarkoita kävelyvauhtia. Mitä tulee turva väleihin, niin se ei tarkoita satoja metrejä vaan semmoisen 50 metriä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on sinun maltillinen nopeutesi hirvivaara vaikutusalueella eli hirvivaara merkin jälkeen ? Ja se huomattavasti hitaammin ajaminen ei tarkoita kävelyvauhtia. Mitä tulee turva väleihin, niin se ei tarkoita satoja metrejä vaan semmoisen 50 metriä

        "Mikä on sinun maltillinen nopeutesi hirvivaara vaikutusalueella eli hirvivaara merkin jälkeen ? "
        Eiköhän se pyöri siinä liikennevirran mukaisessa nopeudessa.
        Eikös tuollainen 50 metrin turvaväli tarkoitta nopeutta n. 50km/h? Ja talvi olosuhteissa alle.
        Meinaatko, että hirvivaara liikennemerkin vaikutus alueella olisi ainoastaan suotavaa ajaa mainitsemillasi turvaväleillä? Pystyisikö mainitsemallasi välillä ajaminen todellakin ehkäisemään hirvikolareita?


    • Anonyymi

      Mites ne hirvipillit, onko kokemuksia?

      • Anonyymi

        Moisesta pillistä ei ole henkilökohtaista kokemusta.
        Muistan kun vuosia sitten ko. pilleistä kohkattiin. Muistaakseni tuli sitten kokeita ja tutkimuksia joissa pillien teho todettiin uskomus tasoiseksi huuhaaksi. Eipä noista pilleistä ole sen koomiin mitään kuulunut.


    • Anonyymi

      Muutaman kerran hirveen osunut ja todennut että se on parempi ajaa kovaa vaan kokoajan.
      Ei sitä ehdi kuitenkaan väistää kun on osuakseen

      • Anonyymi

        Niin, onhan se niinkin, että vähän ripeämmin liikuttaessa se hirvi ylittääkin tien vasta auton mentyä ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, onhan se niinkin, että vähän ripeämmin liikuttaessa se hirvi ylittääkin tien vasta auton mentyä ohi.

        Kyllä. Ja todennäköisesti osuu sen hitaasti ajavan keulaan joita on saanut juuri ohitella.
        Näin on käynyt pari kertaa. Menny sitten katsoo niin on se jotenkin säälittävää kun alkoivat mulle huutaa että ohittelen ja kaahaan ja täällä liikkuu hirviä.
        No siinä voi muuta kun näppäillä 112 ja kertoa että hengissä ovat ja jatkaa matkaa 😂


      • Anonyymi

        Sinulla on tuota kohtalon uskoa. Kohtaloaan voi kuitenkin kiertää vaikka sanonta kuuluukin, kohtalon kellot ei edeltä soi ! Sinä voit itse vaikuttaa monilla elämäsi aloilla omaan kohtaloosi monin eri tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on tuota kohtalon uskoa. Kohtaloaan voi kuitenkin kiertää vaikka sanonta kuuluukin, kohtalon kellot ei edeltä soi ! Sinä voit itse vaikuttaa monilla elämäsi aloilla omaan kohtaloosi monin eri tavoin.

        Tosiasiahan tuo "hitaasti" ajavien joutuminen hirvikolariin on ripeästi liikkuvia suurempi.
        Eihän tuossa ole mitään kohtaloon uskomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasiahan tuo "hitaasti" ajavien joutuminen hirvikolariin on ripeästi liikkuvia suurempi.
        Eihän tuossa ole mitään kohtaloon uskomista.

        Kun ajat lujaa välittämättä liikennesäännöistä niin sinulla on luja usko kohtalon kelloon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ajat lujaa välittämättä liikennesäännöistä niin sinulla on luja usko kohtalon kelloon

        Niin mitenkä meni?
        Siksi ajan kovaa koska kohtalo sen määränpään määrää.
        Jotenkin näyttää että ne hiljaa menevät on enemmän mukana kaikessa 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ajat lujaa välittämättä liikennesäännöistä niin sinulla on luja usko kohtalon kelloon

        Niinkuin sanoin yhtään kovaa ajavaa en ole nähnyt hirveen törmäävän.
        Vain näitä hitaasti ajavia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ajat lujaa välittämättä liikennesäännöistä niin sinulla on luja usko kohtalon kelloon

        Eihän kyse ollut liikennesäännöistä välittämättömästä ajosta vaan liikennesääntöjen mukaan ajamisesta, joten millään epämääräisellä "kohtalon kellolla" ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
        Joten tuo "hitaasti" ajavien joutuminen hirvikolariin voi olla ripeästi liikkuvia suurempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kyse ollut liikennesäännöistä välittämättömästä ajosta vaan liikennesääntöjen mukaan ajamisesta, joten millään epämääräisellä "kohtalon kellolla" ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
        Joten tuo "hitaasti" ajavien joutuminen hirvikolariin voi olla ripeästi liikkuvia suurempi.

        Kovaa ajaen ehtii enemmän suoritetta ja rahaa taskuun. Suurempi hyöty se on kuin joku vakuutuksen omavastuun maksaminen jos kolahtaa.
        Noh voihan se karvakasa tulla tänne Q7 sisäänkin mutta luotetaan että kimpoaa vaikka sivuun ennemmin 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovaa ajaen ehtii enemmän suoritetta ja rahaa taskuun. Suurempi hyöty se on kuin joku vakuutuksen omavastuun maksaminen jos kolahtaa.
        Noh voihan se karvakasa tulla tänne Q7 sisäänkin mutta luotetaan että kimpoaa vaikka sivuun ennemmin 😂

        Niin ja voihan se karvakasan tien ylitys ajoitus sattua sen vikkelästi liikkuvan Q7 mentyä ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja voihan se karvakasan tien ylitys ajoitus sattua sen vikkelästi liikkuvan Q7 mentyä ohi.

        Ei sillä, enemmän mua ahdistaa nuo tasamaan tallaajat tuolla… jaksais aina ohitella niitä 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kyse ollut liikennesäännöistä välittämättömästä ajosta vaan liikennesääntöjen mukaan ajamisesta, joten millään epämääräisellä "kohtalon kellolla" ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
        Joten tuo "hitaasti" ajavien joutuminen hirvikolariin voi olla ripeästi liikkuvia suurempi.

        Jos ajaessaan ei halua noudattaa turvalliseksi katsottua ajotapaa, niin se on silloin sitä riskillä ajamista. Usko tai älä, niin hirvikolareihinkin joutumisen uhkaa voi pienentää ennakoivalla ajotavalla. Mitä se ennakointi on ? Sitä en käy tässä läpi käymään, koska täällä on aiemmin tämä asia käyty hyvinkin perustellusti läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajaessaan ei halua noudattaa turvalliseksi katsottua ajotapaa, niin se on silloin sitä riskillä ajamista. Usko tai älä, niin hirvikolareihinkin joutumisen uhkaa voi pienentää ennakoivalla ajotavalla. Mitä se ennakointi on ? Sitä en käy tässä läpi käymään, koska täällä on aiemmin tämä asia käyty hyvinkin perustellusti läpi.

        Katsos kun ennakointi on mahdotonta tuollaisten randomina menevien kanssa… mun ennakointi on minimoida siellä seassa vietetty aika.
        Kun en mä pysty mitenkään tietää mitä ne muut hirvet ja tallaajat meinaa.
        Itseni tiedän ja sen ennakoin kyseisellä tavalla.
        Vähemmän aikaa mä siinä oon sit teidän seassa jos haluaa asian kääntää niinpäin 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajaessaan ei halua noudattaa turvalliseksi katsottua ajotapaa, niin se on silloin sitä riskillä ajamista. Usko tai älä, niin hirvikolareihinkin joutumisen uhkaa voi pienentää ennakoivalla ajotavalla. Mitä se ennakointi on ? Sitä en käy tässä läpi käymään, koska täällä on aiemmin tämä asia käyty hyvinkin perustellusti läpi.

        Miksi pitää yrittää väkisisin vääntää tuota haluttomuutta noudattaa turvallista(liikennesääntöjen määräämää) ajotavan kritisointia, kun siitä ei ole missään kohtaa ollut kysymys?
        Ennakoiva ajotapa toki on omiaan pienentämään onnettomuuksiin joutumista. Hirvikolari on tapahtumana niin yllättävä, että siihen joutuminen tai joutumattomuus on varsin sattuman varaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää yrittää väkisisin vääntää tuota haluttomuutta noudattaa turvallista(liikennesääntöjen määräämää) ajotavan kritisointia, kun siitä ei ole missään kohtaa ollut kysymys?
        Ennakoiva ajotapa toki on omiaan pienentämään onnettomuuksiin joutumista. Hirvikolari on tapahtumana niin yllättävä, että siihen joutuminen tai joutumattomuus on varsin sattuman varaista.

        Eikä oo kun kaikki ketkä ajaa kovaa osuu hirveen ja ne hiljaa ajavat ei!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä oo kun kaikki ketkä ajaa kovaa osuu hirveen ja ne hiljaa ajavat ei!

        Juurihan ketjussa vastaansanomattomasti todistettiin, että juuri ne hiljaa ajavat joutuu ja on suurimmassa vaarassa joutua hirvikolariin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan ketjussa vastaansanomattomasti todistettiin, että juuri ne hiljaa ajavat joutuu ja on suurimmassa vaarassa joutua hirvikolariin.

        Missä se todistettiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä se todistettiin?

        Tässä ketjussa useamman kirjoittajan toimesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ketjussa useamman kirjoittajan toimesta.

        No just tulin vt6 kotia 120-140km/h ja huomasin hirvet penkalla tulossa tielle. Onneksi oli vauhtia muuten ois varmasti osunut. Ei se vauhti sillä hetkellä vaan kun olin pystynyt ohittelemalla pitämään vauhdin korkeana niin en osunut niihin! Kuolkoon seuraavat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ketjussa useamman kirjoittajan toimesta.

        Tarkenna, mitä kirjoituksia tarkoitat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä oo kun kaikki ketkä ajaa kovaa osuu hirveen ja ne hiljaa ajavat ei!

        Mulla menee hitaasti, mulla menee hitaasti, mutta aina vaarman päälle 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkenna, mitä kirjoituksia tarkoitat.

        Kyllä sinä oletettavasti osaat lukea eikö?
        Kyllä niitä hakemiasi kirjoituksia ketjussa on. Löytämisen iloa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä oletettavasti osaat lukea eikö?
        Kyllä niitä hakemiasi kirjoituksia ketjussa on. Löytämisen iloa!

        Et siis osaa tarkentaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis osaa tarkentaa.

        Pikaisella lukemisella ketjusta löytyy ainakin puolenkymmentä "tarkentavaa" kirjoitusta.
        Lue ketju, ymmärrä lukemasi, siinä se, yksinkertaista eikö totta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikaisella lukemisella ketjusta löytyy ainakin puolenkymmentä "tarkentavaa" kirjoitusta.
        Lue ketju, ymmärrä lukemasi, siinä se, yksinkertaista eikö totta?

        Hienosti osasit täsmentää niistä jokaisen, juuri kykyjesi mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienosti osasit täsmentää niistä jokaisen, juuri kykyjesi mukaisesti.

        Nyt tarvitaan vaan sinun kykyä lukea ketju ja ymmärtää lukemasi niin olet saanut vastauksen kysymykseesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tarvitaan vaan sinun kykyä lukea ketju ja ymmärtää lukemasi niin olet saanut vastauksen kysymykseesi.

        Se on hyvin helppoa huomata, ettet pysty perustelemaan luokatonta väitettäsi yhtään mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvin helppoa huomata, ettet pysty perustelemaan luokatonta väitettäsi yhtään mitenkään.

        Huutamisen sijasta voisit keskittyä ketjun lukemiseen, siitä se ymmärrys herää tai sitten ei.
        En myöskään väitä mitään, viittaan vain keljussa esiintyviin kirjoituksiin/kirjoittajien mielipiteisiin/kokemuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvin helppoa huomata, ettet pysty perustelemaan luokatonta väitettäsi yhtään mitenkään.

        Hyppäsit sitten toisesta ketjusta tänne esittämään "luokattomia" kommenttejasi lukutaitosi puutteen ilmennettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyppäsit sitten toisesta ketjusta tänne esittämään "luokattomia" kommenttejasi lukutaitosi puutteen ilmennettyä.

        Sekö on luokaton kommentti kun totean, ettet pysty perustelemaan luokatonta väitettäsi yhtään mitään tilanteessa, jossa et pysty perustelemaan luokatonta väitettäsi yhtään mitenkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö on luokaton kommentti kun totean, ettet pysty perustelemaan luokatonta väitettäsi yhtään mitään tilanteessa, jossa et pysty perustelemaan luokatonta väitettäsi yhtään mitenkään?

        Se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se.

        Täysipäinen ei esitä luokattomia väitteitä, joita ei voi perustella. Sinä esität. No, ei voida sanoa, ettet osaisi mitään. Osaat esittää luokattomia väitteitä, joita ei voi perustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysipäinen ei esitä luokattomia väitteitä, joita ei voi perustella. Sinä esität. No, ei voida sanoa, ettet osaisi mitään. Osaat esittää luokattomia väitteitä, joita ei voi perustella.

        Sinä esität luokattomia kysymyksiä ja ja sairaita mielipiteitä joilla ei ole mitään yhtymäkohtaa todellisuuteen.
        Hirvikolarit joista tässä ketjussa on kysymys ei yhtään vähene minua haukkumalla ja sillä ettet osaa lukea etkä ymmärrä lukemaasi, vaan sorrut tyhjänpäiväiseen jankuttamiseen asian vierestä.
        Ketjun aiheeseen sinua parempi ja asiallisempi mielipide 06.04.2022 15:58


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä esität luokattomia kysymyksiä ja ja sairaita mielipiteitä joilla ei ole mitään yhtymäkohtaa todellisuuteen.
        Hirvikolarit joista tässä ketjussa on kysymys ei yhtään vähene minua haukkumalla ja sillä ettet osaa lukea etkä ymmärrä lukemaasi, vaan sorrut tyhjänpäiväiseen jankuttamiseen asian vierestä.
        Ketjun aiheeseen sinua parempi ja asiallisempi mielipide 06.04.2022 15:58

        Mitä se sinusta sitten kertoo, että esität luokattomia väitteitä ja vajoat hallitsemattoman raivon valtaan jäädessäsi siitä kiinni. Mikä on se syy, ettet ole osannut täsmentää yhtä ainutta sellaista viestiä, joihin viittasit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se sinusta sitten kertoo, että esität luokattomia väitteitä ja vajoat hallitsemattoman raivon valtaan jäädessäsi siitä kiinni. Mikä on se syy, ettet ole osannut täsmentää yhtä ainutta sellaista viestiä, joihin viittasit?

        En väitä mitään, viittaan vain keljussa esiintyviin kirjoituksiin/kirjoittajien mielipiteisiin/kokemuksiin, joista olen ollut samaa mieltä.

        Jos et niitä löydä huomaa tai ymmärrä niin vika ei ole minun.
        On täysin selvää, että vaikka kopioisin kuinka monta kirjoitusta tahansa joiden kanssa olen asiasta samaa/saman suuntaista mieltä, se ei sinua varmuudella tyydytä, vaan jotain luokattomuutta, raivoa tai muuta saman tasoista p..a..kaa kuitenkin katsot välttämättömäksi päälleni syytää.

        Edelleen hirvikolareista tässä on kyse, ei sinun kysymyksistä, sairaista mielipiteistäsi tai lukemisen/luetun ymmärtämisen puutteestasi.
        Muuten huomasitko ja ymmärsitkö kommentin 06.04.2022 15:58?
        Karuudessaan ja yksinkertaisuudessaan oli vertaansa vailla asiassa pysymiseen jos verrataan sinun läpiä päähän kirjoittamaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En väitä mitään, viittaan vain keljussa esiintyviin kirjoituksiin/kirjoittajien mielipiteisiin/kokemuksiin, joista olen ollut samaa mieltä.

        Jos et niitä löydä huomaa tai ymmärrä niin vika ei ole minun.
        On täysin selvää, että vaikka kopioisin kuinka monta kirjoitusta tahansa joiden kanssa olen asiasta samaa/saman suuntaista mieltä, se ei sinua varmuudella tyydytä, vaan jotain luokattomuutta, raivoa tai muuta saman tasoista p..a..kaa kuitenkin katsot välttämättömäksi päälleni syytää.

        Edelleen hirvikolareista tässä on kyse, ei sinun kysymyksistä, sairaista mielipiteistäsi tai lukemisen/luetun ymmärtämisen puutteestasi.
        Muuten huomasitko ja ymmärsitkö kommentin 06.04.2022 15:58?
        Karuudessaan ja yksinkertaisuudessaan oli vertaansa vailla asiassa pysymiseen jos verrataan sinun läpiä päähän kirjoittamaasi.

        Et osaa täsmentää, mitä viestejä tarkoitat. Sen vertaa et ajatuksiasi hallitse, että edes itse tietäisit, mitä tarkoitat. Muille raivoaminen ei taida tilannetta parantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et osaa täsmentää, mitä viestejä tarkoitat. Sen vertaa et ajatuksiasi hallitse, että edes itse tietäisit, mitä tarkoitat. Muille raivoaminen ei taida tilannetta parantaa.

        Tottahan itse tiedän mitä tarkoitan.
        Yksi monista "täsmentävistä" viesteistä on juurikin pariin kertaan viittaamani anonyymin kirjoitus.
        Edelleen on kyse hirvionnettomuuksista, joten vakaa käsitykseni on, että minua haukkumalla ne tuskin merkittävästi vähenee, vaikka sinulla onkin asiaan varsin erisuuntainen käsitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan itse tiedän mitä tarkoitan.
        Yksi monista "täsmentävistä" viesteistä on juurikin pariin kertaan viittaamani anonyymin kirjoitus.
        Edelleen on kyse hirvionnettomuuksista, joten vakaa käsitykseni on, että minua haukkumalla ne tuskin merkittävästi vähenee, vaikka sinulla onkin asiaan varsin erisuuntainen käsitys.

        Laitapa sitten lista niistä viesteistä näkösälle. Vai etkö osaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitapa sitten lista niistä viesteistä näkösälle. Vai etkö osaa?

        Nälkä ja lukemisen ja luetun ymmärtämisen puute näköjään kasvaa syödessä.
        Ensin pyysit yhtä viestiä johon viittaan. Kahteen kertaan "täsmentävän" viestin osoitin mutta sittenkään et asiaa ymmärtänyt, ja nyt haluat "listan" vastaavista viesteistä.
        Kertonet, että miksi minun pitäisi alkaa sinun juoksupojaksi ko. viestien ketjusta yksilöimiseksi? Kai nyt itsekin lukea osaat vaikka luetun ymmärtämisesi varsin heikkoa onkin.
        Väkättämisen halusi tuntien luonnollisesti vastaat tähän, et siis osaa.
        Jos seuraavaksi kopioisin kaikki viestit joihin viittaan, vastaisit etteihän nuo mitään todista eikä niistä ole noin pääteltävissä ja pälä pälä sitä ja pälä pälä tätä jne.

        Edelleen on kyse hirvionnettomuuksista, joten vakaa käsitykseni on, että minua haukkumalla ne tuskin merkittävästi vähenee, vaikka sinulla onkin asiaan varsin erisuuntainen käsitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nälkä ja lukemisen ja luetun ymmärtämisen puute näköjään kasvaa syödessä.
        Ensin pyysit yhtä viestiä johon viittaan. Kahteen kertaan "täsmentävän" viestin osoitin mutta sittenkään et asiaa ymmärtänyt, ja nyt haluat "listan" vastaavista viesteistä.
        Kertonet, että miksi minun pitäisi alkaa sinun juoksupojaksi ko. viestien ketjusta yksilöimiseksi? Kai nyt itsekin lukea osaat vaikka luetun ymmärtämisesi varsin heikkoa onkin.
        Väkättämisen halusi tuntien luonnollisesti vastaat tähän, et siis osaa.
        Jos seuraavaksi kopioisin kaikki viestit joihin viittaan, vastaisit etteihän nuo mitään todista eikä niistä ole noin pääteltävissä ja pälä pälä sitä ja pälä pälä tätä jne.

        Edelleen on kyse hirvionnettomuuksista, joten vakaa käsitykseni on, että minua haukkumalla ne tuskin merkittävästi vähenee, vaikka sinulla onkin asiaan varsin erisuuntainen käsitys.

        Laita vaan se lista näkyviin heti, kun osaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin sanoin yhtään kovaa ajavaa en ole nähnyt hirveen törmäävän.
        Vain näitä hitaasti ajavia

        Olen nähnyt kuinka hirvikolarin jälkeen kaikki osapuolet lähti kukin eri autoilla paikalta. Oli hinuri, oli paikallisen metsästysseuran paku pikku kärryineen ja mikä pahinta myös musta pitkä farkku malli kävi paikalla. Surullinen näky. Suuri verilammikko näkyi jäätyneenä vielä kauan jälkeen päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt kuinka hirvikolarin jälkeen kaikki osapuolet lähti kukin eri autoilla paikalta. Oli hinuri, oli paikallisen metsästysseuran paku pikku kärryineen ja mikä pahinta myös musta pitkä farkku malli kävi paikalla. Surullinen näky. Suuri verilammikko näkyi jäätyneenä vielä kauan jälkeen päin.

        Mahtoikohan noista jokainen olla hirvikolarin osapuolia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtoikohan noista jokainen olla hirvikolarin osapuolia?

        Selvennän sinulle tuon edellisen viestini kun et sitä selvästikään ymmärtänyt.

        Siis oli hinuri joka vei pois hirveen törmänneen henkilöauton. Oli metsästysseran hiace pakettiauto jossa oli joku kevytperävaunu (merkkiä en katsonut) jolla vietiin kuollut hirvi pois. Oli myös lähikaupungin hautaustoimiston ruumisauto joka vei menehtyneen
        henkilöauton kuljettajan. Lisäksi paikalta poistui myös paikalla ollut poliisiauto jota en ensimmäisessä viestissä maininnut kun oletin monen ymmärtävän, sen siellä olleen. Merkkiä en muista.
        Vielä lopuksi, henkilöauto oli ainoa joka oli törmännyt ainoaan hirveen joka oli paikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvennän sinulle tuon edellisen viestini kun et sitä selvästikään ymmärtänyt.

        Siis oli hinuri joka vei pois hirveen törmänneen henkilöauton. Oli metsästysseran hiace pakettiauto jossa oli joku kevytperävaunu (merkkiä en katsonut) jolla vietiin kuollut hirvi pois. Oli myös lähikaupungin hautaustoimiston ruumisauto joka vei menehtyneen
        henkilöauton kuljettajan. Lisäksi paikalta poistui myös paikalla ollut poliisiauto jota en ensimmäisessä viestissä maininnut kun oletin monen ymmärtävän, sen siellä olleen. Merkkiä en muista.
        Vielä lopuksi, henkilöauto oli ainoa joka oli törmännyt ainoaan hirveen joka oli paikalla.

        Onhan se hyvä asia, että tämäkin maita järisyttävä asia tuli edes nyt selvennettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt kuinka hirvikolarin jälkeen kaikki osapuolet lähti kukin eri autoilla paikalta. Oli hinuri, oli paikallisen metsästysseuran paku pikku kärryineen ja mikä pahinta myös musta pitkä farkku malli kävi paikalla. Surullinen näky. Suuri verilammikko näkyi jäätyneenä vielä kauan jälkeen päin.

        Siinä sen näkee, ajettu liian hiljaa. Nopeammin ois ehtinyt elävänä kotia.


    • Anonyymi

      Lisätkää vauhtia etelänpellet niin se hirvi ei ehdi teidän eteen.

    • Anonyymi

      Aina ei ole aikaa kuin 1 sekunti, aina ei ole sitäkään.

      toisen tallenteen vei poliisi kun perässä tulijat ajoivat molemmin puolin ojaan, välttyäkseen kinun peräänajon.

      https://www.youtube.com/watch?v=mvlz44F7Txk

      • Anonyymi

        Turvaväli, turvaväli, ilman sitä joutuu äkkiarvaamattomissa tilanteissa pulaan, koska reaktioaika ei riitä enää välttymästä peräänajoon


    • Anonyymi

      Sehän ainakin on totta jos toiset alkaa laskemaan nopeuttaan hirvien pelossa ja 99,5% ajaa normaalia suurinta sallittua, niin nämä 0,5% pelkurit vain aiheuttavat lisää riskiä jokaiselle.

      • Anonyymi

        Miten se voi olla noin vaikeata ymmärtää, ettei liian lähellä pidä ajaa koskaan eikä missään tilanteessa, koska se edellä ajava voi joutua lukuisista syistä äkkiä lyömään hanat kiinni, kuten hirven väistäminen osoittaa. Onko se liikennekulttuuri, jota pitää orjallisesti noudattaa, eli pitää ajaa aina suurinta sallittua ja välimatkaa edellä ajavaan ei saa pitää tai takana tuleva täyttää sen oitis tuota pikaa.
        Jos kuka ei tiedä, mitä liikennekulttuurilla tarkoitetaan, niin sitä voi oppia eri maiden liikenteeseen tutustumalla eli itse ajamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se voi olla noin vaikeata ymmärtää, ettei liian lähellä pidä ajaa koskaan eikä missään tilanteessa, koska se edellä ajava voi joutua lukuisista syistä äkkiä lyömään hanat kiinni, kuten hirven väistäminen osoittaa. Onko se liikennekulttuuri, jota pitää orjallisesti noudattaa, eli pitää ajaa aina suurinta sallittua ja välimatkaa edellä ajavaan ei saa pitää tai takana tuleva täyttää sen oitis tuota pikaa.
        Jos kuka ei tiedä, mitä liikennekulttuurilla tarkoitetaan, niin sitä voi oppia eri maiden liikenteeseen tutustumalla eli itse ajamalla.

        Miten ihmeessä jokin epämääräinen liikennekulttuuri voi yksittäistä kuljettajaa mitenkään määräillä? Voisiko sitä osaaja jotenkin selventää tällaiselle tavalliselle kuskille jolla ei ole mahdollisuutta tehdä ajamisen opintomatkaa ulkomaille.
        On lievää vahvempi epäilys, että kommentoija on sama joka näillä lumilla kävi opiskelemassa liikennekulttuuria Venäjällä jossa ajo ja huomiokyvyn puutteensa takia ajoi ihmisen päälle.
        Tuo muita hitaammin ajavien ohittamisen kritisointi viittaa, jälleen kerran vahvasti "viisaan", ihmisen päälle autolla ajaneen, ajo ja huomiokyvyltään vakavasti heikentyneen kuskin kirjoittamalta tuotokselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihmeessä jokin epämääräinen liikennekulttuuri voi yksittäistä kuljettajaa mitenkään määräillä? Voisiko sitä osaaja jotenkin selventää tällaiselle tavalliselle kuskille jolla ei ole mahdollisuutta tehdä ajamisen opintomatkaa ulkomaille.
        On lievää vahvempi epäilys, että kommentoija on sama joka näillä lumilla kävi opiskelemassa liikennekulttuuria Venäjällä jossa ajo ja huomiokyvyn puutteensa takia ajoi ihmisen päälle.
        Tuo muita hitaammin ajavien ohittamisen kritisointi viittaa, jälleen kerran vahvasti "viisaan", ihmisen päälle autolla ajaneen, ajo ja huomiokyvyltään vakavasti heikentyneen kuskin kirjoittamalta tuotokselta.

        Et sitten halua tietää etkä oppia liikennekulttuurista mitään. Jätä jo ne vanhat jorinat jonkun Venäjän matkalta toistamiselta. Onhan liikenteessä mukana itsemurha kandidaatteja, jotka tahallaan ajaa päin rekkaa. Lyhyesti kerrottuna liikennekulttuurilla ymmärretään sinun ihannointi sanan liikennesääntöjen noudattamattomuutta. Kyllä liikennesäännöissä sanotaan mm,. ettei saa ajaa liian lähellä edellä ajavaa ja että huonolla ajokelillä pitää vauhtia vähentää. Ketjukolarista liikennesäännöt kertoo hyvin havainnollisesti, mutta sinullehan on tärkeää vain maksiminopeus, jota ei pidä koskaan alittaa, jottei vaaranna eikä haittaa muita nopeampien matkantekoa. Anna sinä olla maltillisemmin ajavat rauhassa, älä puutu heidän turvalliseen ajotapaansa, joka myös on sitä liikennekulttuuria, eli ajamista rauhallisesti liikennesääntöjä tunnollisesti noudattaen. Kun ei aja liikennesääntöjen mukaisesti, vaan joutuu esim. Kuopion kaltaiseen ketjukolarisumaan, niin sehän on liikennekulttuurin tosita äärilaitaa. Tuliko asia nyt lyhyesti ja ytimekkäästi ymmärretyksi, vai onko tarkoituksesi vain saada naljailla ja irvailla täällä mustamaalaamalla hyvistä ajotavoista kertovia kuskeja.
        Ps. oikein mielelläni kuulisin, miten olisi tuo Kuopion ketjukolarisuma ollut vältettävissä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten halua tietää etkä oppia liikennekulttuurista mitään. Jätä jo ne vanhat jorinat jonkun Venäjän matkalta toistamiselta. Onhan liikenteessä mukana itsemurha kandidaatteja, jotka tahallaan ajaa päin rekkaa. Lyhyesti kerrottuna liikennekulttuurilla ymmärretään sinun ihannointi sanan liikennesääntöjen noudattamattomuutta. Kyllä liikennesäännöissä sanotaan mm,. ettei saa ajaa liian lähellä edellä ajavaa ja että huonolla ajokelillä pitää vauhtia vähentää. Ketjukolarista liikennesäännöt kertoo hyvin havainnollisesti, mutta sinullehan on tärkeää vain maksiminopeus, jota ei pidä koskaan alittaa, jottei vaaranna eikä haittaa muita nopeampien matkantekoa. Anna sinä olla maltillisemmin ajavat rauhassa, älä puutu heidän turvalliseen ajotapaansa, joka myös on sitä liikennekulttuuria, eli ajamista rauhallisesti liikennesääntöjä tunnollisesti noudattaen. Kun ei aja liikennesääntöjen mukaisesti, vaan joutuu esim. Kuopion kaltaiseen ketjukolarisumaan, niin sehän on liikennekulttuurin tosita äärilaitaa. Tuliko asia nyt lyhyesti ja ytimekkäästi ymmärretyksi, vai onko tarkoituksesi vain saada naljailla ja irvailla täällä mustamaalaamalla hyvistä ajotavoista kertovia kuskeja.
        Ps. oikein mielelläni kuulisin, miten olisi tuo Kuopion ketjukolarisuma ollut vältettävissä ?

        Ne "vanhat jorinat" Venäjän matkastasi on edelleen hyvä ja varteen otettava esimerkki siitä mitä aja ja huomiokyvyn puute liikenteessä voi saada aikaan.
        Itsemurha kanditaatit, joihin viittaat on varsin eri asia eivätkä kuulu asiaan mitenkään.
        Mistä ihmeestä sinulle on muodostunut vääristynyt mielipide, että ihannoisin liikenne sääntöjen noudattamattomuutta?
        Asiahan juuri päin vastoin, jota olen aina ja joka paikassa varsin ponnekkaasti esiin tuonut.
        Tutustu kommentteihini lukemasi ymmärtäen niin jopa sinulle pitäisi valjeta tuo väitteesi mielettömyys.
        Olen liikuttavan yksimielinen ja varsin tietoinen siitä mitä liikennesäännöissä sanotaan, joten juuri niiden liikennesääntöjen noudattamisen tärkeyttä olen aina korostanut.
        Miksi taas alat sönköttämään tuota täysin paikkansa pitämätöntä ja valheellista tarinaa, että olisin vaatimassa aina ja joka tilanteessa maksimi nopeuden noudattamista?
        Maltillisesti ajaminen on aina varsin suotavaa. Sitten on asia erikseen jos ja kun, kuten asia on muutaman ihannoimasi "viisaan" kohdalla joiden ajo ja huomiokyky on siinä määrin heikentynyt etteivät missään tilanteessa pysty tai kykene, edes parhaalla mahdollisella kelillä, ajamaan muuta liikennettä hidastamatta, haittaamatta häiritsemättä ja vaarantamatta.
        Ymmärrät siis liikenne kulttuurin olevan joko muita ajokyvyttömyydellään häiriköiviä kuskeja tai sitten liikennesääntöjä noudattamattomia kuskeja.
        En oikein kykene sisäistämään esittämääsi joko tai retoriikkaa.
        Hyvistä ajotavoista kertovien kuskien tarinat on aina toki tervetulleita ja varsin mielenkiintoisia.
        Ajo ja huomiokyvyltään vakavasti heikentyneiden liikenne häiriköiden kuten jo mainittujen "viisaiden" ajotapoja ei parhaalla tahdollakaan voi pitää hyvinä.
        Yksiselitteistä vastausta Kuopion kolarisumaan tuskin pystyy kukaan ajokykyinen antamaan, "viisailta" ja sinulta se luonnollisesti tulee kuin apteekin hyllyltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne "vanhat jorinat" Venäjän matkastasi on edelleen hyvä ja varteen otettava esimerkki siitä mitä aja ja huomiokyvyn puute liikenteessä voi saada aikaan.
        Itsemurha kanditaatit, joihin viittaat on varsin eri asia eivätkä kuulu asiaan mitenkään.
        Mistä ihmeestä sinulle on muodostunut vääristynyt mielipide, että ihannoisin liikenne sääntöjen noudattamattomuutta?
        Asiahan juuri päin vastoin, jota olen aina ja joka paikassa varsin ponnekkaasti esiin tuonut.
        Tutustu kommentteihini lukemasi ymmärtäen niin jopa sinulle pitäisi valjeta tuo väitteesi mielettömyys.
        Olen liikuttavan yksimielinen ja varsin tietoinen siitä mitä liikennesäännöissä sanotaan, joten juuri niiden liikennesääntöjen noudattamisen tärkeyttä olen aina korostanut.
        Miksi taas alat sönköttämään tuota täysin paikkansa pitämätöntä ja valheellista tarinaa, että olisin vaatimassa aina ja joka tilanteessa maksimi nopeuden noudattamista?
        Maltillisesti ajaminen on aina varsin suotavaa. Sitten on asia erikseen jos ja kun, kuten asia on muutaman ihannoimasi "viisaan" kohdalla joiden ajo ja huomiokyky on siinä määrin heikentynyt etteivät missään tilanteessa pysty tai kykene, edes parhaalla mahdollisella kelillä, ajamaan muuta liikennettä hidastamatta, haittaamatta häiritsemättä ja vaarantamatta.
        Ymmärrät siis liikenne kulttuurin olevan joko muita ajokyvyttömyydellään häiriköiviä kuskeja tai sitten liikennesääntöjä noudattamattomia kuskeja.
        En oikein kykene sisäistämään esittämääsi joko tai retoriikkaa.
        Hyvistä ajotavoista kertovien kuskien tarinat on aina toki tervetulleita ja varsin mielenkiintoisia.
        Ajo ja huomiokyvyltään vakavasti heikentyneiden liikenne häiriköiden kuten jo mainittujen "viisaiden" ajotapoja ei parhaalla tahdollakaan voi pitää hyvinä.
        Yksiselitteistä vastausta Kuopion kolarisumaan tuskin pystyy kukaan ajokykyinen antamaan, "viisailta" ja sinulta se luonnollisesti tulee kuin apteekin hyllyltä.

        Täällä kirjoittaa taas Tohtori Kiminkinen, traumaterapeutti. Etkö olekaan ottanut vaaria, kun kirjoitin sinulle joku aika sitten samoin kuin kolmelle viisaalle, jotka ovat jättäneet palstan. Sinä kuitenkin jatkat ja näen siinä hyvin mielenkiintoisia terapeuttista avun tarvetta.
        Ei kaveri kallis tuolla tyylillä saavuteta mitään arvostelmalla räikeästi toisia kirjoittelijoita.
        Näen kuitenkin kirjoittelusi olevan sinulle terapiaa purkaessasi patoutuneita tunteitasi. Olisiko muita tapoja tai palstoja, joille voisit siirtyä vaihtelun vuoksi ?
        Niin kuten huomaat, tulosta ei täällä oikein synny.
        Kyllä minäkin pystyn sanomaan niiden viisaiden mukaisesti, että ketjukolarien syyt ovat siinä, kun ei pidetä turvavälejä eikä vähennetä vauhtia silloin, kun pätevä syy siihen olisi. Huono keli on sama kuin vaikea keli, jolloin ainoa tapa on vähentää nopeuksia ja pidentää turvavälejä. Allekirjoitatko tämän ?

        Terveisin: Tohtori Kiminkinen
        traumaterapeutti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä kirjoittaa taas Tohtori Kiminkinen, traumaterapeutti. Etkö olekaan ottanut vaaria, kun kirjoitin sinulle joku aika sitten samoin kuin kolmelle viisaalle, jotka ovat jättäneet palstan. Sinä kuitenkin jatkat ja näen siinä hyvin mielenkiintoisia terapeuttista avun tarvetta.
        Ei kaveri kallis tuolla tyylillä saavuteta mitään arvostelmalla räikeästi toisia kirjoittelijoita.
        Näen kuitenkin kirjoittelusi olevan sinulle terapiaa purkaessasi patoutuneita tunteitasi. Olisiko muita tapoja tai palstoja, joille voisit siirtyä vaihtelun vuoksi ?
        Niin kuten huomaat, tulosta ei täällä oikein synny.
        Kyllä minäkin pystyn sanomaan niiden viisaiden mukaisesti, että ketjukolarien syyt ovat siinä, kun ei pidetä turvavälejä eikä vähennetä vauhtia silloin, kun pätevä syy siihen olisi. Huono keli on sama kuin vaikea keli, jolloin ainoa tapa on vähentää nopeuksia ja pidentää turvavälejä. Allekirjoitatko tämän ?

        Terveisin: Tohtori Kiminkinen
        traumaterapeutti

        Arvoisa "Tohtori Kiminkinen" Joka todellisuudessa et ole tohtori vaan paremminkin lettutieteen vihtori, kuten sananmuunoksien mukaisesti oikea tittelisi kuuluu.
        Sinun näkemät tarpeet viittaa lähinnä siihen, että se todellinen tohtorina esiintyvä kirjoittaja on joku kolmesta "viisaasta" oleva, ihmisen päälle ajanut, ajo ja huomiokyvyltään varsin vakavasti heikentynyt yksilö.
        Vaikka se edelleen tuntuu olevan sinulle mahdoton yhtälö ymmärrettäväksi, niin aina ja joka paikassa olen korostanut oikean tilannenopeuden merkitystä.
        Tuo huutamasi katekorinen joka paikassa hitaammin ja taas hitaammin vain ja ainoastaan korostaa tuota kykenemättömyyttäsi turvalliseen ja muut huomioon ottavaan liikennöintiin.
        Koita nyt viimein, arvon valehtelija tajuta, liikennesäännöt ja niiden noudattaminen on se ohjekirja jonka mukaan, niin haastavissa kuin muissakin olosuhteissa pitää ajaa.
        Lätinäsi "viisaiden" mukaisista sanomisista ketjukolareista ja niiden syistä on arvoltaan samaa kuin hevonen veteen paskantaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvoisa "Tohtori Kiminkinen" Joka todellisuudessa et ole tohtori vaan paremminkin lettutieteen vihtori, kuten sananmuunoksien mukaisesti oikea tittelisi kuuluu.
        Sinun näkemät tarpeet viittaa lähinnä siihen, että se todellinen tohtorina esiintyvä kirjoittaja on joku kolmesta "viisaasta" oleva, ihmisen päälle ajanut, ajo ja huomiokyvyltään varsin vakavasti heikentynyt yksilö.
        Vaikka se edelleen tuntuu olevan sinulle mahdoton yhtälö ymmärrettäväksi, niin aina ja joka paikassa olen korostanut oikean tilannenopeuden merkitystä.
        Tuo huutamasi katekorinen joka paikassa hitaammin ja taas hitaammin vain ja ainoastaan korostaa tuota kykenemättömyyttäsi turvalliseen ja muut huomioon ottavaan liikennöintiin.
        Koita nyt viimein, arvon valehtelija tajuta, liikennesäännöt ja niiden noudattaminen on se ohjekirja jonka mukaan, niin haastavissa kuin muissakin olosuhteissa pitää ajaa.
        Lätinäsi "viisaiden" mukaisista sanomisista ketjukolareista ja niiden syistä on arvoltaan samaa kuin hevonen veteen paskantaisi.

        Oletko itsevaltias Putinin kaveri. Kirjoitus käyttäytymisesi on tismalleen samaa luokkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itsevaltias Putinin kaveri. Kirjoitus käyttäytymisesi on tismalleen samaa luokkaa.

        Miten sitä Putin kaveri listallesi voi joutua kun "valetohtorin" höpsähtäneitä kirjoituksia asiallisesti kommentoi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sitä Putin kaveri listallesi voi joutua kun "valetohtorin" höpsähtäneitä kirjoituksia asiallisesti kommentoi?

        Oletko jossain kommentoinut asiallisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko jossain kommentoinut asiallisesti?

        Ilmeisesti kaikissa niissä liikenteen turvallisuuteen tähtäävissä kommenteissani jotka sinua kiukuttaa/ärsyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti kaikissa niissä liikenteen turvallisuuteen tähtäävissä kommenteissani jotka sinua kiukuttaa/ärsyttää.

        Et siis ole missään, edes omasta mielestäsi. Tuo on muuten selvästi fiksuin kommentti sinulta, mitä olet tänne koskaan kirjoittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ole missään, edes omasta mielestäsi. Tuo on muuten selvästi fiksuin kommentti sinulta, mitä olet tänne koskaan kirjoittanut.

        Taas sulla luetun ymmärtämin petti varsin pahoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvoisa "Tohtori Kiminkinen" Joka todellisuudessa et ole tohtori vaan paremminkin lettutieteen vihtori, kuten sananmuunoksien mukaisesti oikea tittelisi kuuluu.
        Sinun näkemät tarpeet viittaa lähinnä siihen, että se todellinen tohtorina esiintyvä kirjoittaja on joku kolmesta "viisaasta" oleva, ihmisen päälle ajanut, ajo ja huomiokyvyltään varsin vakavasti heikentynyt yksilö.
        Vaikka se edelleen tuntuu olevan sinulle mahdoton yhtälö ymmärrettäväksi, niin aina ja joka paikassa olen korostanut oikean tilannenopeuden merkitystä.
        Tuo huutamasi katekorinen joka paikassa hitaammin ja taas hitaammin vain ja ainoastaan korostaa tuota kykenemättömyyttäsi turvalliseen ja muut huomioon ottavaan liikennöintiin.
        Koita nyt viimein, arvon valehtelija tajuta, liikennesäännöt ja niiden noudattaminen on se ohjekirja jonka mukaan, niin haastavissa kuin muissakin olosuhteissa pitää ajaa.
        Lätinäsi "viisaiden" mukaisista sanomisista ketjukolareista ja niiden syistä on arvoltaan samaa kuin hevonen veteen paskantaisi.

        Ilmeisesti kaikissa niissä liikenteen turvallisuuteen tähtäävissä kommenteissani jotka sinua kiukuttaa/ärsyttää. Alahan siis luetella konkreettisia esimerkkejä liikenneturvallisuuteen tähtäävistä toimista, älä lätise muuta tyhjänpäiväisiä asiattomia älämölöjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti kaikissa niissä liikenteen turvallisuuteen tähtäävissä kommenteissani jotka sinua kiukuttaa/ärsyttää. Alahan siis luetella konkreettisia esimerkkejä liikenneturvallisuuteen tähtäävistä toimista, älä lätise muuta tyhjänpäiväisiä asiattomia älämölöjä

        Taas se luetun ymmärtäminen. Vastaamansa kommentin ja oman mielen purkauksen välillä soisi olevan jotain yhteyttä, nyt sinun purkauksella ei tuota yhteyttä ole havaittavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas se luetun ymmärtäminen. Vastaamansa kommentin ja oman mielen purkauksen välillä soisi olevan jotain yhteyttä, nyt sinun purkauksella ei tuota yhteyttä ole havaittavissa.

        Aina vaan tuota samaa lätinää ja vihanpurkauksia. Menehän sen tohtorin luo, joka neuvoi mielen hallintaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti kaikissa niissä liikenteen turvallisuuteen tähtäävissä kommenteissani jotka sinua kiukuttaa/ärsyttää.

        Ainoa yksitotinen kliseesi on ollut, liikennesääntöjen mukaan.... mutta jatkoa sille ei löydy, eli millä tavalla liikennesääntöjen mukaan...?
        ...ja millä tavalla on ajettava, ettei joudu ketjukolariin tai suojatiellä kulkijan päälle ajamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa yksitotinen kliseesi on ollut, liikennesääntöjen mukaan.... mutta jatkoa sille ei löydy, eli millä tavalla liikennesääntöjen mukaan...?
        ...ja millä tavalla on ajettava, ettei joudu ketjukolariin tai suojatiellä kulkijan päälle ajamaan.

        Mitä ihmeen jatkoa tuolle sinällään varsin selkeälle lakia kunnioittavalle tekstille pitäisi olla?
        Kai jopa sinäkin edes auttavasti ymmärrät, että siten liikennesääntöjen mukaan kuin mitä niissä säännöissä edellytetään.
        Niissä liikennesäännöissä on myös yksiselitteisesti sanottu kuinka pitää ajaa niin liikenteessä muutoin kuin myös suojateiden kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeen jatkoa tuolle sinällään varsin selkeälle lakia kunnioittavalle tekstille pitäisi olla?
        Kai jopa sinäkin edes auttavasti ymmärrät, että siten liikennesääntöjen mukaan kuin mitä niissä säännöissä edellytetään.
        Niissä liikennesäännöissä on myös yksiselitteisesti sanottu kuinka pitää ajaa niin liikenteessä muutoin kuin myös suojateiden kohdalla.

        Mutta kun sinä et osaa sitä sanoiksi pukea, siitähän tässä koko ajan on kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun sinä et osaa sitä sanoiksi pukea, siitähän tässä koko ajan on kysymys.

        Miten se pitäisi lakitekstiä paremmin sanoiksi pukea?
        Vaikka se ei tunnu sinulle aukeavan niin varmuudella liikenteessä liikennesääntöjen mukainen ajaminen on se suositeltavin vaihtoehto.
        Auttaisiko sinua jos tänne kopioitaisiin koko liikennelaki, vaikka se on jokaisen netistä luettavissa?


    • Anonyymi

      Ei kun kaasua niin on vähemmän aikaa hirvialueella

      • Anonyymi

        Juuri näin. Kaasu pohjaan hirvialueella niin riski osua pienenee🙂


    • Anonyymi

      Kun on nastat niin pysähtyy ennen hirveä!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1769
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1674
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      64
      1513
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1505
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1485
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1392
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe