Kukaan ei halua perhettä kanssani

Anonyymi

Tuntuu että olen tällä hetkellä niin suurten päätösten äärellä, että sekoan pian. Olen ihan lapsesta saakka haaveillut äitiydestä, vielä parikymppisenä haaveilin kunnon suurperheestä, lapsia olisi saanut olla iso liuta. Kun 30 ikä alkoi lähestyä, eikä miestä tai lapsia vieläkään kuulunut, kipuilin asiaa todella paljon. Kaikki mies suhteeni kariutui parin kk jälkeen, koska jotenkin onnistuin aina löytämään vain ne pahasti alkoholisoituneet miehet, tai muuten täysin suhteeseen kykenemättömät ääliöt.

Olin 31 kun viimein tapasin nykyisen mieheni, ja ajattelin että nyt saan vihdoin perustaa perheeni. Asiat ei kuitenkaan mennyt ihan niin, en avaa syitä sen enempää, mutta olin tietoinen suhteemme alkuajoista saakka että tämän miehen kanssa en lapsia saa. Ajattelin että näin elämäni sitten vain kuuluu mennä, lapset ei kuulu minun tarinaani. Hyväksyin asian yhtäkkiä ehkä vähän liiankin hyvin, lasten hankkiminen alkoi tuntua niin kaukaiselta ajatukselta että alitajuisesti aloin paheksumaan jokaista joka yhtäkkiä oli paksuna tai puhui perheen perustamisesta. Olen aina rakastanut lapsia, mutta yllättäen en voinut sietää heitäkään silmissäni ja kaikki lapsiin liittyvä oli vain todella ärsyttävää ja rasittavaa. Tämä tietenkin teki myös siitä asiasta todella vaikeaa omalle kohdalleni, että miehelläni on kaksi lasta jo aiemmasta suhteesta. Koska en sietänyt heitäkään elämässämme.

Jossain kohtaa oma vauvakuumeen alkoi kuitenkin taas nostaa päätään, ehkä siinä kohtaa kun pari hyvää ystävääni sai lapset ja katselin vierestä heidän onneaan ja olin itsekkin niin aidon onnellinen heidän puolestaan. Hiljaa itsekseni kuitenkin yritin työntää asiaa mielestäni, vuoden päivät olen selvinnyt satunnaisella asian ajattelulla ja sitten taas jatkanut elämääni.

Nyt parin kuukauden aikana asia on kuitenkin räjähtänyt käsiin. Se alkoi oikeastaan joulun alla, olen aina rakastanut joulua ja aina odottanut sitä päivää kun saan oman perheeni kanssa sitä viettää, tehdä siitä joulusta yhtä taianomaisen omille lapsille kuin mitä se oli kun itse olin lapsi. Sen sijaan vietin jouluni kolmistaan vanhempieni kanssa, koska mieheni vietti omansa lastensa kanssa vanhemmillaan sisarustensa ja heidän lasten kanssa, kerran olin siellä mukana ja totesin vain että ei se ole minun paikkani, olin vain täysin ulkopuolinen ihminen siellä muiden perheiden joukossa.

Mutta tosiaan joulun jälkeinen aika on ollut kamalaa. Purskahdan itkuun tai tunnen suunnatonta kipua sisälläni joka kertaa kun näen elokuvan, tv sarjan, mainoksen, kuvan, ihan mitä tahansa missä on perheitä, lapsia, raskaana olevia tai mitä tahansa siihen liittyvää. Minusta tuntuu suunnattoman pahalta että minä en ole kelvannut koskaan kellekään niin että minun kanssani olisi haluttu luoda perhe.
Ja nyt joudun miettimään tosissani mitä haluan tehdä, ainut asia minkä tiedän varmaksi on se, että nykyisen mieheni kanssa en lapsia saa. Ikää minulla on jo 34, joten ei tässä ole oikein aikaa alkaa etsimään uutta parisuhdetta. Jos tietäisin että hyvä mies löytyisi heti, joka vuoden sisään olisi valmis ryhtymään isäksi niin kaikki olisi hyvin, mutta mies historiani tuntien sellaista ei minulle tapahdu vaan hyvällä tuurilla se mies löytyisi ehkä ennen kuin täytän 50. Joten jääkö ainoaksi vaihtoehdokseni hankkia lapsi yksin... Kyllä minä selviäisin, ja olisimme perhe, minä ja lapseni ja ehkä sitten kävisi tuuri ja joskus löytyisi se mieskin rinnalle. Mutta tuntuu vain niin pahalta että miksi elämäni meni näin, olen ihan normaali, kiltti, älykäs, töissä käyvä, nättikin nainen, joka ei koskaan ole tehnyt pahaa kenellekään. Niin miksi minä en ikinä kelvannut kenenkään perheeksi, miksi kohtaloni on valita joko tai, pitää joko ihan ok suhde miehen kanssa jonka perhettä en ikinä voi olla vai hankkia lapsi yksin. En ikinä saa kokea miltä tuntuu rakastaa toista ihmistä ja luoda sen ihmisen kanssa uusi elämä jossa on meitä kumpaakin.

2

970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voin omasta kokemuksesta kertoa, että ei se vauvakuume kun kovana iskee, niin mene niin vain ohi. Olin myös avoliitossa miehen kanssa jolla lapsia ennestään, mutta enempää hän ei missään nimessä halunnut. Ei hänkään minulle yrittänyt väittää tai valehdella että mielensä saattaisi joskus muuttua vaan alusta asti teki selväksi että hän ei lisää hanki. Olin sujut asian kanssa aluksi, mutta sitten vauvakuume iski ja pahasti. Yritin siinä vaiheessa keskustella mieheni kanssa että eikö hän voisi sen yhden kanssani tehdä että minäkin saisin perheen, että minulle riittäisi se yksi mutta mies ei suostunut. Yritin sitten työntää asian mielestäni, mutta vaikka se pahin vauvakuume väistyi tieltä se muutti muotoaan siihen että olin jotenkin todella katkera miestäni ja hänen lapsiaan kohtaan. En halunnut kuunnella hänen perhe huoliaan tai juttuja lapsistaan koska en ymmärtänyt miksi hänellä oli oikeus kokea tuo kaikki mutta minulla ei.

      Lopulta lähdin suhteesta, mutta koska itsellänikin siinä kohtaa oli ikää jo lähes 36 niin ajattelin kuitenkin luopua lapsihaaveista. Hedelmöityshoitoja mietin hetken, mutta ymmärsin omalla kohdallani että en halunnut lähteä siihen tietoisesti yksin. Tuntui kuitenkin että oli helpompi hyväksyä lapsettomuus yksin, kuin elää miehen kanssa jolla oli lapsia mutta ei antanut minun kokea samaa.
      Yllätyksekseni tapasin kuitenkin melko pian uuden miehen, jolla ei ollut lapsia. Siinä vaiheessa olin valmis elämään elämäni myös lapsettomana, kun sen sai tehdä toisen lapsettoman ihmisen kanssa ja voisimme tosiaan keskittyä sitten ihan omaan elämäämme. Kummatkin kuitenkin innostuivat siitä yhteisestä lapsesta, ja olin 38 kun esikoisemme syntyi. Toinen lapsemme syntyi samana vuonna kun täytin 40, enkä voisi olla onnellisempi. En ikinä kuvitellut että olisin näin vanha äiti, mutta vaikka kaikki puhuvat sitä että vanhana ei muka jaksaisi samalla tavalla niin se on aiva höpö puhetta.

      Ehdit siis aivan hyvin vielä löytää sen miehen elämääsi jonka kanssa perustaa perheeni, ja jos koet että haluat tehdä sen yksin, niin sekin on aivan täysin ok! Mutta älä luovu omasta elämästäsi ja omista haaveistasi toisen vuoksi, pitemmän päälle se syö suhdetta tavalla tai toisella.

    • Anonyymi

      Hanki lapsi yksin, vaikka keinohedelmöityksellä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe