Miten tuo vakuutuskuorten verotus menee? Katsoin uutista sivulta https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/artikkeli-1.1819212
"Henkilöverotuksen valvonnassa havaittiin esimerkiksi tapauksia, joissa ilmoittamatta oli jätetty erilaisia ulkomaisten sijoitusten tuottoja. Osa tapauksista liittyi vakuutuskuoriin, joihin sijoitettujen varojen tuoton verotusta muutettiin vuonna 2020.
Tuotoista on pitänyt muutoksen jälkeen maksaa pääomatuloveroa jo sinä vuonna, jona tuotot ovat kertyneet vakuutusyhtiölle ja olleet vakuutuksenottajan nostettavissa. "
Siis jos minulla on vaikka tänä vuonna aloitettu vakuutuskuori ja se päättyy vaikka 2052, niin pitääkö minun ilmoittaa vuosittain verottajalle vakuutuskuoren alla syntynyt tuotto, vaikka kuoressa olevat rahoitusinstrumentit ovat rahastoyhtiön omaisuutta? Verottajan sivun mukaan
"1.1.2020 alkaen TVL 32 §:ssä on nimenomaisesti mainittu, että pääomatuloa on myös kapitalisaatiosopimuksen tuotto."
Mutta onko tuo tuotto siis kapitalisaatiosopimuksen omistajan tuottoa vai vakuutusyhtiön tuottoa?
Vakuutuskuorten verotus
Anonyymi
1
249
Vastaukset 1
- Anonyymi
"sinä vuonna, jona tuotot ovat kertyneet vakuutusyhtiölle ja olleet vakuutuksenottajan nostettavissa"
Tuossahan sen itse kirjoitit - eli kun tuotot on nostettavissa, niin ne verotetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pyhäjärvi syvällä kusessa
Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha1371383- 1481071
Miten voi sinun
tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät67868PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE
...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.56693- 64676
- 37579
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi199565Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et33551- 39517
- 63513