Kenen valheita tänään kuuntelisi?

Anonyymi

Harhaoppia tarjolla monelta rauhanyhdistykseltä tänään netin kautta. Minkähän niistä valitsisi?
En tiijä miksi hitosssa nuita pitää kuunnella vaikka anti on pyöreä nolla.
Jotkin laulut on mukavan kuuloisia mutta siinä kaikki.

74

1553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä että kuuntelet vaikka pitdätkin harhaoppina. Usko tulee kuulemisesta. Jumala voi puhutella myös laulujen kautta. Siikkarit on kauneimpia lauluja mitä tiedän.

    • Anonyymi

      Kaikki nuo jutut on höpöä joka "opettajilla"

    • Anonyymi

      Nyt tulee harhaoppia Oulunsalosta Pookilla!

    • Anonyymi

      Minä kuuntelin Pooki-seuroja tänään Oulunsalon ry: ltä.
      Ensimmäistä puhetta en ihan alusta ehtinyt kuulla, joten en tiedä mikä oli puhujan saarnateksti.
      Lapsista puhui saarnamies ja nuorista ja vanhemmistakin kasvattajina. Joka välissä saarnasi synnit anteeksi.
      Jotenkin hyvin varovainen saarna. Onko puhujilla pelko saarnata " väärin", vai miksi saarnat ovat niin usein yhtä ja samaa puheen pyöritystä?
      Toista oli ennen puhujien puheet!
      Toinen saarnaaja oli Esa Kurkela.
      Minua jäi kauhistuttamaan hänen sanansa Pyhän Hengen pilkasta.
      Kuulemma sen on tehnyt jos on arvostellut vl- uskovaisten taivaaseen vievää uskoa?!
      Eivätkö uskovaisetkin ole vain ihmisiä ja voivat uskossaankin olla väärässä monissakin asioissa?
      Onko vl- uskonoppi siis täysin erehtymätön kaikessa?
      Nyt ymmärrän, miksi näitäkään hoitokokouksissa tapahtuneita asioita ei yleisesti pyydetä anteeksi, vaan vain pahoitellaan ylilyöntejä.
      Seurakunta kun ei voi erehtyä.
      Olen ollut paikalla kun koko seurasali oli hiljaa kun yhtä naista syytettiin väärähenkiseksi ja julistettiin saatanan haltuun?!
      Vain Heikki Saariko oli väärässä hengessä lopulta sitten? Eivät muut?
      Minä olen useinkin arvostellut vl- uskoa ja - uskovaisia, joten minulla ei puhujan mukaan ole siis enää mitään toivoa päästä taivaaseen vaikka nöyrtyisinkin tekemään parannuksen vl- uskoon?
      Pyhän Hengen pilkan tehnythän ei saa tässä eikä tulevassa elämässä sitä syntiä anteeksi!

      • Anonyymi

        Lukekaa Jes. 1.:18. Kyllä pitää olla melko pahoja veriruskeita syntejä jotka tulevat lumivalkeksi.
        Sanoi Jumala. Että turhaan täällä miettii syntejään, kyllä ne Jumala sujottaa kun rukoillen pyydämme.


      • Anonyymi

        Olen ymmärtänyt sen Pyhän Hengen pilkan niin, että pitää todella pilkata Pyhää Henkeä ja sen tuomaa voimaa. Ei tarkoita sitä, että kun näkee jotakin parannettavaa tai arvosteltavaa, etteikö sitä saisi tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt sen Pyhän Hengen pilkan niin, että pitää todella pilkata Pyhää Henkeä ja sen tuomaa voimaa. Ei tarkoita sitä, että kun näkee jotakin parannettavaa tai arvosteltavaa, etteikö sitä saisi tehdä.

        Kyllä Esa Kurkelan saarnasta sain sen käsityksen, että julkisesti uskovaisten oppia ja uskonkäsityksiä kyseenalaistavat tekevät Pyhän Hengen pilkan.
        Tätä saarnaa olen yrittänyt etsiä Pookilta ja youtubestakin, mutta ei löydy enää, tai en osaa etsiä.
        Tuli humoristisesti kyllä heti mieleen tämä nimimerkki Pinnasänky joka lähes töikseen arvostelee tälläkin palstalla vl- oppia ja - uskovaisia!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lukekaa Jes. 1.:18. Kyllä pitää olla melko pahoja veriruskeita syntejä jotka tulevat lumivalkeksi.
        Sanoi Jumala. Että turhaan täällä miettii syntejään, kyllä ne Jumala sujottaa kun rukoillen pyydämme.

        Tuo jae ei mitenkään kohdistu lestadiolaisiin, vaan Israelin kansalle, ja sinnekin tiettynä aikana, 1 Jesajan, Amosin pojan, näyt Juudasta ja Jerusalemista. Nämä hän näki Juudan kuninkaiden Ussian, Jotamin, Ahasin sekä Hiskian aikana.

        Kannattaa aina laittaa teksti jakeesta, johon viittaat, sekä selostaa konteksti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Esa Kurkelan saarnasta sain sen käsityksen, että julkisesti uskovaisten oppia ja uskonkäsityksiä kyseenalaistavat tekevät Pyhän Hengen pilkan.
        Tätä saarnaa olen yrittänyt etsiä Pookilta ja youtubestakin, mutta ei löydy enää, tai en osaa etsiä.
        Tuli humoristisesti kyllä heti mieleen tämä nimimerkki Pinnasänky joka lähes töikseen arvostelee tälläkin palstalla vl- oppia ja - uskovaisia!

        Miten se Welluihin viitaa, eihän teillä edes ole pyhää Henkeä, ei yhtään armolahjaa, ei kielillä puhumista, eikä parantamisen armolahjoja, jotka kaikki olivat vielä -50 luvulla, mutta lähtivät, kun tuli hoitokokoukset, jossa Oulun pojat tekivät yhteistyötä saatana kanssa, sitomalla siihen omiaan?
        Henki toimivat voimalla vapaissa suunnissa, kun He seuraavat Messias Jeesusta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miten se Welluihin viitaa, eihän teillä edes ole pyhää Henkeä, ei yhtään armolahjaa, ei kielillä puhumista, eikä parantamisen armolahjoja, jotka kaikki olivat vielä -50 luvulla, mutta lähtivät, kun tuli hoitokokoukset, jossa Oulun pojat tekivät yhteistyötä saatana kanssa, sitomalla siihen omiaan?
        Henki toimivat voimalla vapaissa suunnissa, kun He seuraavat Messias Jeesusta.

        Vai kielilläpuhumista. Toimi joskus parituhattav uotta sitten. Nykyään sellaista yleisesti pidetään lähinnä oireena jostain psyykkisestä vaivasta. Muutenkin arveluttavaa, että niin moni edelleen uskoo noihin tarinoihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai kielilläpuhumista. Toimi joskus parituhattav uotta sitten. Nykyään sellaista yleisesti pidetään lähinnä oireena jostain psyykkisestä vaivasta. Muutenkin arveluttavaa, että niin moni edelleen uskoo noihin tarinoihin.

        Olet todella kalkkis, parin tuhannen vuoden vanha.
        Käy kokouksissa niin saat kuulla sitä ja lestadiolaisetkin puhuivat kielillä vielä -60 luvulla.
        Teitä Henki lähti ja vei armolahjat menojaan, kristityillä ne vain lisääntyy.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olet todella kalkkis, parin tuhannen vuoden vanha.
        Käy kokouksissa niin saat kuulla sitä ja lestadiolaisetkin puhuivat kielillä vielä -60 luvulla.
        Teitä Henki lähti ja vei armolahjat menojaan, kristityillä ne vain lisääntyy.

        Sinäkin olet puhunut palstalla kielillä, huonosisältöisillä kielillä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miten se Welluihin viitaa, eihän teillä edes ole pyhää Henkeä, ei yhtään armolahjaa, ei kielillä puhumista, eikä parantamisen armolahjoja, jotka kaikki olivat vielä -50 luvulla, mutta lähtivät, kun tuli hoitokokoukset, jossa Oulun pojat tekivät yhteistyötä saatana kanssa, sitomalla siihen omiaan?
        Henki toimivat voimalla vapaissa suunnissa, kun He seuraavat Messias Jeesusta.

        Pinna tuntuu olevan liian kireällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin olet puhunut palstalla kielillä, huonosisältöisillä kielillä.

        Itse ei kielilläpuhumiseen aloittamaista voi määritellä, eikä sitä voi kirjoittaa, se tulee kun Jeesuksella on asiaa.
        Vastusesi kertoo, ettei teillä siis ole tätä armolahjaa, jossa Jeesuksen sanoma on exakti, Hengessä.
        Varmaan harmittaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pinna tuntuu olevan liian kireällä.

        En usko, mutta Hän puhuu täyttä asiaa?
        Oletko Sinä katkera, kerro mikä lause Häneltä kuvaan pinnan kireyttä.
        Hän on vain totuuden puolesta.


      • pinnasänky kirjoitti:

        En usko, mutta Hän puhuu täyttä asiaa?
        Oletko Sinä katkera, kerro mikä lause Häneltä kuvaan pinnan kireyttä.
        Hän on vain totuuden puolesta.

        Tarkoitan Hänellä juuri Sinua, puhut Vl asiaa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olet todella kalkkis, parin tuhannen vuoden vanha.
        Käy kokouksissa niin saat kuulla sitä ja lestadiolaisetkin puhuivat kielillä vielä -60 luvulla.
        Teitä Henki lähti ja vei armolahjat menojaan, kristityillä ne vain lisääntyy.

        Jos onkin sellaista kielilläpuhumis harhaoppia ollut, niin hyvä että väärät henget ajettiin pois! Kun katsoo vapisten mongerrusta, niin he eivät edes osaa sanoa mitä kieltä puhuvat, vaan siinä on sekaisin monia kieliä, ihan heidän omasta päästä psyykattuna. Paavali tiesi mitä kieliä puhui ja nykyään on Raamattu käännetty melkein kaikille maailman kielille joten ei enää tarvita kielilläpuhumisen lahjaa. Myöskin nykyään on sairaanhoito ja lääkärit, joten ei tarvita myöskään parantamisen armolahjaa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Itse ei kielilläpuhumiseen aloittamaista voi määritellä, eikä sitä voi kirjoittaa, se tulee kun Jeesuksella on asiaa.
        Vastusesi kertoo, ettei teillä siis ole tätä armolahjaa, jossa Jeesuksen sanoma on exakti, Hengessä.
        Varmaan harmittaa?

        1. Kor. 13:8
        Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi
        Sinun osalta rakkaus on kadonnut ja olet muinaisjäänne kielillä mongertaen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos onkin sellaista kielilläpuhumis harhaoppia ollut, niin hyvä että väärät henget ajettiin pois! Kun katsoo vapisten mongerrusta, niin he eivät edes osaa sanoa mitä kieltä puhuvat, vaan siinä on sekaisin monia kieliä, ihan heidän omasta päästä psyykattuna. Paavali tiesi mitä kieliä puhui ja nykyään on Raamattu käännetty melkein kaikille maailman kielille joten ei enää tarvita kielilläpuhumisen lahjaa. Myöskin nykyään on sairaanhoito ja lääkärit, joten ei tarvita myöskään parantamisen armolahjaa.

        Kirjoitat pakanoiden tuskaa, kun ei ole kastettu eikä Henki ole laskeutunut.
        Kielilläpuhuminen on hengellinen armolahja. Se tarkoittaa puhetta sanoilla tai kielellä, jota ei ymmärretä, ja tämä tapahtuu RAKENNUKSEKSI sekä itselle että toisille.
        Siksi Sinä et ymmärrä sitä, ilman Pyhää Henkeä.
        Jeesus ennusti, että kielillä tultaisiin puhumaan: "Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat:….puhuvat uusilla kielillä." Mark. 16:17. Ensimmäinen kerta, kun joku puhui kielillä, oli helluntaina, kun Pyhä Henki vuodatettiin apostolien ylle, niin kuin voimme lukea Apostolien teoista 2:1-12. Apostolit puhuivat evankeliumia ihmisille Jerusalemissa, ja sen, mitä he sanoivat, ymmärsivät ihmiset, jotka puhuivat monia eri kieliä: "…kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja." Ap.t. 2:11.
        Eli ylistys on sen tapahtuman yksi ulottavuus, joka Welluilta uupuu kokonaan.
        Myöhemmin myös Paavali kirjoittaa kielilläpuhumisesta 1. Kor. 12 . ja 14. luvussa. Mutta tässä hän kirjoittaa, että se, joka puhuu kielillä, ei puhu ymmärrettävää kieltä: "Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle, ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä." 1. Kor. 14:2. Kuitenkin tämä armolahja, joka uskoville on annettu, voi olla hyödyksi kuulijoille ja sitä voidaan käyttää toisten rakentamiseen kristillisissä kokoontumisissa.
        Paavali ylipäätään kirjoittaa keleillä puhumisesta, etupäässä Korinttiin paljon, se on yksin Hengessä elävän kristityn merkki.



        Tämä armolahja, joka uskoville, Jeesuksen seuraajille annettu on annettu, voi olla hyödyksi kuulijoille ja sitä voidaan käyttää toisten rakentamiseen kristillisissä kokoontumisissa, mutta tuntuu, että seuroissa se ei ole missään arvossa, mutta eihän Teillä ole Jeesustakaan, kaikkivaltiaana, eikä Henkeä.
        Paavali yritti auttaa heitä ymmärtämään kielilläpuhumisen tarkoituksen: "Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä." 1. Kor. 12:4-10.
        Kielilläpuhuminen oli yksi monista eri armolahjoista, jotka annettiin uskoville avuksi Kristuksen ruumiin rakentamiseen, joka on seurakunta.
        Teillähän on seurakunnan rakentaminen, vain "Me", johon ei kuulu edes Henkeä, ei Jeesusta, ja Jumalankin ihminen löytää vasta tuntemalla Jeesuksen; Joh. 10:9 Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.
        Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani
        jatkuu


      • pinnasänky kirjoitti:

        Kirjoitat pakanoiden tuskaa, kun ei ole kastettu eikä Henki ole laskeutunut.
        Kielilläpuhuminen on hengellinen armolahja. Se tarkoittaa puhetta sanoilla tai kielellä, jota ei ymmärretä, ja tämä tapahtuu RAKENNUKSEKSI sekä itselle että toisille.
        Siksi Sinä et ymmärrä sitä, ilman Pyhää Henkeä.
        Jeesus ennusti, että kielillä tultaisiin puhumaan: "Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat:….puhuvat uusilla kielillä." Mark. 16:17. Ensimmäinen kerta, kun joku puhui kielillä, oli helluntaina, kun Pyhä Henki vuodatettiin apostolien ylle, niin kuin voimme lukea Apostolien teoista 2:1-12. Apostolit puhuivat evankeliumia ihmisille Jerusalemissa, ja sen, mitä he sanoivat, ymmärsivät ihmiset, jotka puhuivat monia eri kieliä: "…kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja." Ap.t. 2:11.
        Eli ylistys on sen tapahtuman yksi ulottavuus, joka Welluilta uupuu kokonaan.
        Myöhemmin myös Paavali kirjoittaa kielilläpuhumisesta 1. Kor. 12 . ja 14. luvussa. Mutta tässä hän kirjoittaa, että se, joka puhuu kielillä, ei puhu ymmärrettävää kieltä: "Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle, ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä." 1. Kor. 14:2. Kuitenkin tämä armolahja, joka uskoville on annettu, voi olla hyödyksi kuulijoille ja sitä voidaan käyttää toisten rakentamiseen kristillisissä kokoontumisissa.
        Paavali ylipäätään kirjoittaa keleillä puhumisesta, etupäässä Korinttiin paljon, se on yksin Hengessä elävän kristityn merkki.



        Tämä armolahja, joka uskoville, Jeesuksen seuraajille annettu on annettu, voi olla hyödyksi kuulijoille ja sitä voidaan käyttää toisten rakentamiseen kristillisissä kokoontumisissa, mutta tuntuu, että seuroissa se ei ole missään arvossa, mutta eihän Teillä ole Jeesustakaan, kaikkivaltiaana, eikä Henkeä.
        Paavali yritti auttaa heitä ymmärtämään kielilläpuhumisen tarkoituksen: "Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä." 1. Kor. 12:4-10.
        Kielilläpuhuminen oli yksi monista eri armolahjoista, jotka annettiin uskoville avuksi Kristuksen ruumiin rakentamiseen, joka on seurakunta.
        Teillähän on seurakunnan rakentaminen, vain "Me", johon ei kuulu edes Henkeä, ei Jeesusta, ja Jumalankin ihminen löytää vasta tuntemalla Jeesuksen; Joh. 10:9 Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.
        Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani
        jatkuu

        Se Portti on teiltä kiinni, katsotte vain omaan napaanne ja pakanalliseen uskokäsitykseenne.
        Kielilläpuhuminen on avuksi ihmiselle itselleen. Paavali sanoo: "Kielillä puhuva rakentaa itseään…" 1.Kor.14:4. Kielillä puhe voi auttaa meitä ilmaisemaan sen, mikä on hengessämme, ja mitä emme voi ilmaista sanoin. Paavali tekee selväksi, että paras tapa rakentaa seurakuntaa on puhua profeetallisesti, "tavallisin" sanoin, jotka rakentavat uskoa ja ymmärrystä kaikissa, jotka kuulevat puheen. "Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin kukaan teistä, mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä." 1. Kor. 14:18-19.
        Kielillä puhe voi auttaa meitä ilmaisemaan sen, mikä on hengessämme, ja mitä emme voi ilmaista sanoin.
        Kielilläpuhe voi myös olla ‘sellaista, mikä on hyödyksi' kristillisessä seurakunnassa, jos se selitetään (tai tulkataan) kielelle, minkä seurakunta ymmärtää: "Kuinka siis on veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi." 1. Kor. 14:26-27.
        Kun kielilläpuhumista käytetään tällä tavalla, tulee sitä käyttää korostamaan ja tukemaan hengellistä sanomaa, eikä siksi, että joku tuntee vahvaa liikutusta tunteissaan. Tällä tavalla myös muut tulevat rakennetuksi, ei vain vain se, joka puhuu kielillä.
        Kielilläpuhumisen armolahja annettiin toisestakin syystä: "Laissa on kirjoitettu: ‘Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tällä kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra' Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville." 1. Kor. 14: 21-22. Tällä tavoin se voi hyödyttää niitä, jotka osallistuvat kokoukseen, mutta jotka eivät vielä ole antaneet elämäänsä Kristukselle.
        Jatketaan, jos tahdot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        1. Kor. 13:8
        Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi
        Sinun osalta rakkaus on kadonnut ja olet muinaisjäänne kielillä mongertaen.

        Missä konteksti, miksi et kerro sitä, kopioit ainoastaan.
        Tottakai tuo jae realisoituu, kun Uusi Jerusalem tulee Taivaasta alas Jumalan kanssa, josta seuraavassa; ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Siellähän Jeesuksen omat elävät ikuisesti yhdessä Jumala ja Jeesuksen kanssa, ei tarvita ennustuksia enään, ei kielilläpuhumisia, ei itkua eikä nälkää.

        Haukut väärää puuta, etsi uudet opettajat, vaikka kriitillisistä seurakunnista.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Se Portti on teiltä kiinni, katsotte vain omaan napaanne ja pakanalliseen uskokäsitykseenne.
        Kielilläpuhuminen on avuksi ihmiselle itselleen. Paavali sanoo: "Kielillä puhuva rakentaa itseään…" 1.Kor.14:4. Kielillä puhe voi auttaa meitä ilmaisemaan sen, mikä on hengessämme, ja mitä emme voi ilmaista sanoin. Paavali tekee selväksi, että paras tapa rakentaa seurakuntaa on puhua profeetallisesti, "tavallisin" sanoin, jotka rakentavat uskoa ja ymmärrystä kaikissa, jotka kuulevat puheen. "Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin kukaan teistä, mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä." 1. Kor. 14:18-19.
        Kielillä puhe voi auttaa meitä ilmaisemaan sen, mikä on hengessämme, ja mitä emme voi ilmaista sanoin.
        Kielilläpuhe voi myös olla ‘sellaista, mikä on hyödyksi' kristillisessä seurakunnassa, jos se selitetään (tai tulkataan) kielelle, minkä seurakunta ymmärtää: "Kuinka siis on veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi." 1. Kor. 14:26-27.
        Kun kielilläpuhumista käytetään tällä tavalla, tulee sitä käyttää korostamaan ja tukemaan hengellistä sanomaa, eikä siksi, että joku tuntee vahvaa liikutusta tunteissaan. Tällä tavalla myös muut tulevat rakennetuksi, ei vain vain se, joka puhuu kielillä.
        Kielilläpuhumisen armolahja annettiin toisestakin syystä: "Laissa on kirjoitettu: ‘Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tällä kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra' Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville." 1. Kor. 14: 21-22. Tällä tavoin se voi hyödyttää niitä, jotka osallistuvat kokoukseen, mutta jotka eivät vielä ole antaneet elämäänsä Kristukselle.
        Jatketaan, jos tahdot.

        Miksi olet atkera? Yököttää ehdotuksesi .


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä konteksti, miksi et kerro sitä, kopioit ainoastaan.
        Tottakai tuo jae realisoituu, kun Uusi Jerusalem tulee Taivaasta alas Jumalan kanssa, josta seuraavassa; ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Siellähän Jeesuksen omat elävät ikuisesti yhdessä Jumala ja Jeesuksen kanssa, ei tarvita ennustuksia enään, ei kielilläpuhumisia, ei itkua eikä nälkää.

        Haukut väärää puuta, etsi uudet opettajat, vaikka kriitillisistä seurakunnista.

        Sen verran kommentoin ettei kaikkia vanhurskaita sullota Jerusalemiin. Maa ennallistetaan paratiisiksi ja vanhurskas asuu siinä iankaikkisesti. Saarn. 1:4.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olet todella kalkkis, parin tuhannen vuoden vanha.
        Käy kokouksissa niin saat kuulla sitä ja lestadiolaisetkin puhuivat kielillä vielä -60 luvulla.
        Teitä Henki lähti ja vei armolahjat menojaan, kristityillä ne vain lisääntyy.

        Ai että oikein saan kuulla. Vl:tkin sanovat, tule seuroihin, niin kaikki selviää. Enpä usko, että mikään tai kukaan selviää kokouksessa tai seuroissa. Usvassa kuljette joitakin satujuttuja uskoen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Itse ei kielilläpuhumiseen aloittamaista voi määritellä, eikä sitä voi kirjoittaa, se tulee kun Jeesuksella on asiaa.
        Vastusesi kertoo, ettei teillä siis ole tätä armolahjaa, jossa Jeesuksen sanoma on exakti, Hengessä.
        Varmaan harmittaa?

        Kaikenlaisia höpinöitä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Se Portti on teiltä kiinni, katsotte vain omaan napaanne ja pakanalliseen uskokäsitykseenne.
        Kielilläpuhuminen on avuksi ihmiselle itselleen. Paavali sanoo: "Kielillä puhuva rakentaa itseään…" 1.Kor.14:4. Kielillä puhe voi auttaa meitä ilmaisemaan sen, mikä on hengessämme, ja mitä emme voi ilmaista sanoin. Paavali tekee selväksi, että paras tapa rakentaa seurakuntaa on puhua profeetallisesti, "tavallisin" sanoin, jotka rakentavat uskoa ja ymmärrystä kaikissa, jotka kuulevat puheen. "Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin kukaan teistä, mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä." 1. Kor. 14:18-19.
        Kielillä puhe voi auttaa meitä ilmaisemaan sen, mikä on hengessämme, ja mitä emme voi ilmaista sanoin.
        Kielilläpuhe voi myös olla ‘sellaista, mikä on hyödyksi' kristillisessä seurakunnassa, jos se selitetään (tai tulkataan) kielelle, minkä seurakunta ymmärtää: "Kuinka siis on veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi." 1. Kor. 14:26-27.
        Kun kielilläpuhumista käytetään tällä tavalla, tulee sitä käyttää korostamaan ja tukemaan hengellistä sanomaa, eikä siksi, että joku tuntee vahvaa liikutusta tunteissaan. Tällä tavalla myös muut tulevat rakennetuksi, ei vain vain se, joka puhuu kielillä.
        Kielilläpuhumisen armolahja annettiin toisestakin syystä: "Laissa on kirjoitettu: ‘Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tällä kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra' Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville." 1. Kor. 14: 21-22. Tällä tavoin se voi hyödyttää niitä, jotka osallistuvat kokoukseen, mutta jotka eivät vielä ole antaneet elämäänsä Kristukselle.
        Jatketaan, jos tahdot.

        Miksi vapiksilla ei ole yhtään kielten selittäjää? Kaikki kyllä osaavat psyykata itsensä puhumaan mongerruksia. Siinä nähdään millainen valheen "lahja" teillä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vapiksilla ei ole yhtään kielten selittäjää? Kaikki kyllä osaavat psyykata itsensä puhumaan mongerruksia. Siinä nähdään millainen valheen "lahja" teillä on.

        Niittä on saman veran kun puhujiakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran kommentoin ettei kaikkia vanhurskaita sullota Jerusalemiin. Maa ennallistetaan paratiisiksi ja vanhurskas asuu siinä iankaikkisesti. Saarn. 1:4.

        Taidat olla väärässä, pahasti ihmisukoissa.
        Lueppa tämä; Hes 48;15 "Se viisituhatta kyynärää leveä alue, joka näin jää jäljelle kahdenkymmenenviidentuhannen kyynärän levyisestä alueesta, on tavallista maata. Se käytettäköön kaupungin asuin- ja viljelymaaksi, ja kaupungin tulee olla sen keskellä. [Jer. 31:38]
        16 Nämä ovat kaupungin mitat: pohjoissivu neljätuhattaviisisataa kyynärää, eteläsivu neljätuhattaviisisataa kyynärää, itäsivu neljätuhattaviisisataa kyynärää ja länsisivu neljätuhattaviisisataa kyynärää.
        17 Kaupungin ympärillä tulee olla avoin kaista, jonka leveys on pohjoissivulla kaksisataaviisikymmentä kyynärää ja eteläsivulla samoin kaksisataaviisikymmentä, itäsivulla kaksisataaviisikymmentä ja länsisivulla kaksisataaviisikymmentä kyynärää.
        18 Pyhän alueen vieressä olevasta maa-alasta jää vielä itäpuolelle kymmenentuhatta kyynärää ja länsipuolelle samoin kymmenentuhatta. Näiden pyhän alueen vieressä olevien osien sato tulee käyttää kaupungin asukkaiden ruoaksi.
        19 Niiden viljely kuuluu kaupungin asukkaille, olivatpa he mistä tahansa Israelin heimosta.
        20 Koko erotettava alue on kultakin sivultaan kaksikymmentäviisituhatta kyynärää pitkä. Yhdessä kaupungin osuuden kanssa pyhä osa siis muodostaa neliön muotoisen alueen.

        Jatketaan; Ilm; Ilm. 8:7 Ensimmäinen enkeli puhalsi torveensa. Silloin tuli rakeita ja tulenlieskoja ja niiden seassa verta, ja ne iskivät maahan. Kolmannes maasta paloi, kolmannes puista paloi, ja samoin paloi kaikki vihanta ruoho.
        Ilm. 8:8 Toinen enkeli puhalsi torveensa. Silloin syöksyi mereen jokin, mikä oli suuri kuin vuori ja liekehti tulta. Kolmannes merestä muuttui vereksi,
        Ilm. 8:9 kolmannes meressä elävistä eläimistä kuoli ja kolmannes laivoista tuhoutui.
        Ilm. 8:11 Tähden nimi oli Koiruoho. Kolmannes vesistä muuttui karvaaksi kuin koiruoho, ja monet ihmiset kuolivat vedestä, koska se oli tullut myrkylliseksi.
        Ilm. 8:12 Neljäs enkeli puhalsi torveensa. Silloin kolmannes auringosta, kolmannes kuusta ja kolmannes tähdistä sammui, niin että ne pimenivät kolmanneksen. Päivä menetti kolmanneksen valostaan, ja samoin synkkeni yö.
        Ilm. 9:15 Niin päästettiin irti nämä neljä enkeliä, jotka olivat valmiina tätä tuntia, päivää, kuukautta ja vuotta varten: niiden oli määrä surmata kolmannes ihmiskunnasta.
        Ilm. 9:18 Näihin kolmeen vitsaukseen -- tuleen, savuun ja rikin katkuun, jotka suitsivat hevosten suusta -- kuoli kolmannes ihmiskuntaa.
        Laske siitä, jäikö Uuden Jerusalemin ulkopuolelle mitään elämiseen kelpaavaa.
        Uusi Jerusalem oli Pyramidi, laista lähteen, mutta voit itse laskea sen, mitä se on kilometreissä, ellei osaa, pyydä niin autan.
        Uusi Jerusalem on ikuinen, ilman Taivaan valaisimia, Kristuksen valo riittää, eikä yötä ole.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Itse ei kielilläpuhumiseen aloittamaista voi määritellä, eikä sitä voi kirjoittaa, se tulee kun Jeesuksella on asiaa.
        Vastusesi kertoo, ettei teillä siis ole tätä armolahjaa, jossa Jeesuksen sanoma on exakti, Hengessä.
        Varmaan harmittaa?

        Tuntuupa olevan kaiken maailman puoskaria liikenteessä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Niittä on saman veran kun puhujiakin.

        Kas kun en vapisvuosinani tavannut yhtäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuupa olevan kaiken maailman puoskaria liikenteessä.

        Missä päin kaupunkia, onko nastarenkaat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kun en vapisvuosinani tavannut yhtäkään.

        Milloin olit mukana ja missä kirkossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran kommentoin ettei kaikkia vanhurskaita sullota Jerusalemiin. Maa ennallistetaan paratiisiksi ja vanhurskas asuu siinä iankaikkisesti. Saarn. 1:4.

        Ihanata päästä kuoleman jälkeen sinne jerusalemiin. Siellä on raamatun mukaan tietkin päällystetty jopa Reisjärveä paremmin. Ei ole asfaltin paksuudessa säästelty.
        Ne kullatut kaiteetkin kuulemma löytyy, jotka Reisjärveltä vielä puuttuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos onkin sellaista kielilläpuhumis harhaoppia ollut, niin hyvä että väärät henget ajettiin pois! Kun katsoo vapisten mongerrusta, niin he eivät edes osaa sanoa mitä kieltä puhuvat, vaan siinä on sekaisin monia kieliä, ihan heidän omasta päästä psyykattuna. Paavali tiesi mitä kieliä puhui ja nykyään on Raamattu käännetty melkein kaikille maailman kielille joten ei enää tarvita kielilläpuhumisen lahjaa. Myöskin nykyään on sairaanhoito ja lääkärit, joten ei tarvita myöskään parantamisen armolahjaa.

        Empä ole ennen noin pakanallista saanut käsiteltäväksi.

        Mutta katsotaan, onko se reaali, Pyhien seassa, ei kuitenkaan missään uskonnollisissa lahkoissa.

        Kielillä puhuminenko harhaoppi? Tämä on taas sitä Pyhän Hengen pilkkaa Welluissa! Häpeä, Hän ne armolahjat antaa, ei Jumala.
        Tässä näkee oppinne surkeuden ja Jumalan pilkan.
        Nämä "väärien henkien ajaminen oli taas lestojen -50 luvun lopun ja -60 luvun alun heidän pahat puhvelithan ne ihmisiä (omia Pyhiä) kiroisivat, ja kukaan heistä ei tuntenut Raamattua edes juuri ollenkaan, Natania lukuun ottamatta.
        Oli se porukkaa.

        >> Kun katsoo vapisten mongerrusta, niin he eivät edes osaa sanoa mitä kieltä puhuvat, vaan siinä on sekaisin monia kieliä, ihan heidän omasta päästä psyykattuna. ** Tajuatko, että kirjoitit juuri passin itsellesi helvettiin, Pyhän Hengen pilkasta, vain Pyhille Jeesuksen seuraajille Hän lahjojaan jakaa.

        Raamattu on kynnettä juuri Vapaiden suuntien ahkeruuden varassa, yli kahdeksankymmenen prosentin suuruisesti, lestat ovat tehneet vain oman käännöksen, lisäten siihen omaa saastaansa.

        Sinäkö ,määrittelet, mitä osaa Raamatussa ei kannata normittaa?

        Muuten tunnen lukuisia lääkäreitä, joilla on kielillä puhumisen armolahja, ja He käyttävät myös sitä, kuten minäkin.

        Mitä olet mieltä näistä tosisekoista?

        Kielilläpuhuminen on hengellinen armolahja. Se tarkoittaa puhetta sanoilla tai kielellä, jota ei ymmärretä, ja tämä tapahtuu rakennukseksi sekä itselle että toisille.
        Jeesus ennusti, että kielillä tultaisiin puhumaan: "Nämä merkit seuraavat niitä, JOTKA USKOVAT:….puhuvat uusilla kielillä." Mark. 16:17. Ensimmäinen kerta, kun joku puhui kielillä, OLI HELLUNTAINA, kun Pyhä Henki vuodatettiin apostolien ylle, niin kuin voimme lukea Apostolien teoista 2:1-12. Apostolit puhuivat evankeliumia ihmisille Jerusalemissa, ja sen, mitä he sanoivat, ymmärsivät ihmiset, jotka puhuivat monia eri kieliä: "…kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja." Ap.t. 2:11.
        Myöhemmin myös Paavali kirjoittaa kielilläpuhumisesta 1. Kor. 12 . ja 14. luvussa. Mutta tässä hän kirjoittaa, että se, joka puhuu kielillä, ei puhu ymmärrettävää kieltä: "Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, VAAN JUMALALLE, ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä." 1. Kor. 14:2. Kuitenkin tämä armolahja, joka uskoville on annettu, ON hyödyksi kuulijoille ja sitä voidaan käyttää toisten rakentamiseen kristillisissä kokoontumisissa.
        Paavali on kirjoittanut paljon tästä armolahjasta Raamatussa kirjeissään Korinton seurakunnalle. Ilmeisesti monet korinttolaisista olivat saaneet tämän armolahjan, mutta he eivät ymmärtäneet käyttää sitä oikein kokoontumisissaan.
        TÄMÄ ON ARMOLAHJA, JOKA ON USKOVILLE ANNETTU, voi olla hyödyksi kuulijoille ja sitä voidaan käyttää toisten rakentamiseen kristillisissä kokoontumisissa.
        Paavali yritti auttaa heitä ymmärtämään kielilläpuhumisen tarkoituksen: "Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas parantamisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä." 1. Kor. 12:4-10.
        jatkuu...


      • pinnasänky kirjoitti:

        Kirjoitat pakanoiden tuskaa, kun ei ole kastettu eikä Henki ole laskeutunut.
        Kielilläpuhuminen on hengellinen armolahja. Se tarkoittaa puhetta sanoilla tai kielellä, jota ei ymmärretä, ja tämä tapahtuu RAKENNUKSEKSI sekä itselle että toisille.
        Siksi Sinä et ymmärrä sitä, ilman Pyhää Henkeä.
        Jeesus ennusti, että kielillä tultaisiin puhumaan: "Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat:….puhuvat uusilla kielillä." Mark. 16:17. Ensimmäinen kerta, kun joku puhui kielillä, oli helluntaina, kun Pyhä Henki vuodatettiin apostolien ylle, niin kuin voimme lukea Apostolien teoista 2:1-12. Apostolit puhuivat evankeliumia ihmisille Jerusalemissa, ja sen, mitä he sanoivat, ymmärsivät ihmiset, jotka puhuivat monia eri kieliä: "…kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja." Ap.t. 2:11.
        Eli ylistys on sen tapahtuman yksi ulottavuus, joka Welluilta uupuu kokonaan.
        Myöhemmin myös Paavali kirjoittaa kielilläpuhumisesta 1. Kor. 12 . ja 14. luvussa. Mutta tässä hän kirjoittaa, että se, joka puhuu kielillä, ei puhu ymmärrettävää kieltä: "Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle, ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä." 1. Kor. 14:2. Kuitenkin tämä armolahja, joka uskoville on annettu, voi olla hyödyksi kuulijoille ja sitä voidaan käyttää toisten rakentamiseen kristillisissä kokoontumisissa.
        Paavali ylipäätään kirjoittaa keleillä puhumisesta, etupäässä Korinttiin paljon, se on yksin Hengessä elävän kristityn merkki.



        Tämä armolahja, joka uskoville, Jeesuksen seuraajille annettu on annettu, voi olla hyödyksi kuulijoille ja sitä voidaan käyttää toisten rakentamiseen kristillisissä kokoontumisissa, mutta tuntuu, että seuroissa se ei ole missään arvossa, mutta eihän Teillä ole Jeesustakaan, kaikkivaltiaana, eikä Henkeä.
        Paavali yritti auttaa heitä ymmärtämään kielilläpuhumisen tarkoituksen: "Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä." 1. Kor. 12:4-10.
        Kielilläpuhuminen oli yksi monista eri armolahjoista, jotka annettiin uskoville avuksi Kristuksen ruumiin rakentamiseen, joka on seurakunta.
        Teillähän on seurakunnan rakentaminen, vain "Me", johon ei kuulu edes Henkeä, ei Jeesusta, ja Jumalankin ihminen löytää vasta tuntemalla Jeesuksen; Joh. 10:9 Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.
        Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani
        jatkuu

        Kielilläpuhuminen oli yksi monista eri armolahjoista, jotka annettiin uskoville avuksi Kristuksen ruumiin rakentamiseen, joka on seurakunta.
        Kielilläpuhuminen ON AVUKSI IHMISELLE ITSELLEEN. Paavali sanoo: "Kielillä puhuva rakentaa itseään…" 1.Kor.14:4. Kielillä puhe voi auttaa meitä ilmaisemaan sen, mikä on hengessämme, ja mitä emme voi ilmaista sanoin. Paavali tekee selväksi, että paras tapa rakentaa seurakuntaa on puhua profeetallisesti, "tavallisin" sanoin, jotka rakentavat uskoa ja ymmärrystä kaikissa, jotka kuulevat puheen. "Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin kukaan teistä, mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä." 1. Kor. 14:18-19.
        Kielillä puhe voi auttaa meitä ilmaisemaan sen, mikä on hengessämme, ja mitä emme voi ilmaista sanoin.
        Kielilläpuhe ON MYÖS SE ‘sellaista, mikä on hyödyksi' kristillisessä seurakunnassa, jos se selitetään (tai tulkataan) kielelle, minkä seurakunta ymmärtää: "Kuinka siis on veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi." 1. Kor. 14:26-27.
        Kun kielilläpuhumista käytetään tällä tavalla, tulee sitä käyttää korostamaan ja tukemaan hengellistä sanomaa, eikä siksi, että joku tuntee vahvaa liikutusta tunteissaan. Tällä tavalla myös muut tulevat rakennetuksi, ei vain vain se, joka puhuu kielillä.
        Kielilläpuhumisen armolahja annettiin toisestakin syystä: "Laissa on kirjoitettu: ‘Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tällä kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra' Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville." 1. Kor. 14: 21-22. Tällä tavoin se voi hyödyttää niitä, jotka osallistuvat kokoukseen, mutta jotka eivät vielä ole antaneet elämäänsä Kristukselle.
        Tällä tavoin se voi hyödyttää niitä, jotka osallistuvat kokoukseen, mutta jotka eivät vielä ole antaneet elämäänsä Kristukselle.
        Apostolien teoissa on myös kerrottu sellaisista tilanteista, missä ihmiset, jotka kastettiin Pyhällä Hengellä, eivät samanaikaisesti puhuneet kielillä. Tätä tapahtui erityisesti helluntaina, kun Pyhän Hengen kaste annettiin ensimmäisen kerran, mutta sitä tapahtui myös muissa tilaisuuksissa (katso Apostolien teot 1 ja 19: 5-7). Mutta missään ei lue, että näiden molempien tulee aina tapahtua yhtä aikaa.
        Raamatussa sanotaan, etteivät kaikki uskovat saa tätä armolahjaa: "Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä. Eivät suinkaan kaikki ole aposteleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämän?" 1. Kor. 12: 28-30. Näemme tästä, että vain jotkut saavat armolahjan puhua kielillä, samoin kuin vain jotkut on kutsuttu apostoleiksi, jne.
        Samoin kuin tilanne on muidenkin Hengellisten armolahjojen kohdalla, ei kielilläpuhuminenkaan ole merkki hengellisestä kypsyydestä. Monet korinttolaisista puhuivat kielillä, mutta Paavali sanoo, että he olivat "pikkulapsia Kristuksessa". (1. Kor. 3:1). Kun armolahjaa käytetään soveliaalla ja tarkoituksenmukaisella tavalla, sitä voi käyttää rakentamaan sekä itseä että muita Kristuksen ruumiin jäseniä.


    • Anonyymi

      Näiden oppien anti on johdattaa hölmö satujen maailmaan

    • Anonyymi

      Ei sinne taivaaseen mene kuin ne 144000. Heistä muodostuu Jumalan taivaallinen tuhatvuotinen hallitus. Ne jäsenet ovat Israelin kahdestatoista sukukunnasta.
      Miksette tutki Ilmestyskirjaa? Siellä on sanottu ketä sinne taivaaseen menee.
      Ketään muita sinne ei mene, uskokaa jo.
      Lestat, teitä kusetetaan kun ette tunne Raamatun sanaa!

      • Ei aivan niin.
        Ylhäältä alaspäin.
        1: Päällä on Pyhä kolminaisuus.
        2; Israelin 24 Pyhää, 2 jokaisesta sukukunnasta.
        3; Pyhistä kasatut Maalliset hallinto.

        Eikä se paikka ole taivas, vaan yläilmoissa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei aivan niin.
        Ylhäältä alaspäin.
        1: Päällä on Pyhä kolminaisuus.
        2; Israelin 24 Pyhää, 2 jokaisesta sukukunnasta.
        3; Pyhistä kasatut Maalliset hallinto.

        Eikä se paikka ole taivas, vaan yläilmoissa.

        Kerro mikä on taivaallinen Siionin vuori ja missä se on? On


    • Anonyymi

      Itsepä kanavasi valitset, älä meille narise.

      • Avaatko hieman, mitä tarkoitat?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Avaatko hieman, mitä tarkoitat?

        Mieluusti. Itse vaihdan toosasta riippumatta kanavaa tai suljen sen, jos sieltä tulee ohjelmaa, jota en halua kuunnella, enkä tule itkemään millekään keskustelupalstalle:"En tiijä miksi hitosssa nuita pitää kuunnella vaikka anti on pyöreä nolla."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluusti. Itse vaihdan toosasta riippumatta kanavaa tai suljen sen, jos sieltä tulee ohjelmaa, jota en halua kuunnella, enkä tule itkemään millekään keskustelupalstalle:"En tiijä miksi hitosssa nuita pitää kuunnella vaikka anti on pyöreä nolla."

        No miksi juuri sinä olet tällä palstalla lukemassa? Oletko lestadiolainen? Tuskin.
        Jokin sinuakin vetää tämän aiheen piiriin, tiedätkö itsekään mikä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No miksi juuri sinä olet tällä palstalla lukemassa? Oletko lestadiolainen? Tuskin.
        Jokin sinuakin vetää tämän aiheen piiriin, tiedätkö itsekään mikä?

        En ole missään tapauksessa, mutta tuon Jeesusta teille, jospa se sopisi teidän omaan Raamattuun sekä korjaan niitä Taivaaseen menoja, sekä -suksen veressä, kaikki synnit anteeksi, näitä saatanallisia jakeita, jotka täytyy poistaa.
        Vai osaatko laittaa paihan Kirkkoraamatusta?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        En ole missään tapauksessa, mutta tuon Jeesusta teille, jospa se sopisi teidän omaan Raamattuun sekä korjaan niitä Taivaaseen menoja, sekä -suksen veressä, kaikki synnit anteeksi, näitä saatanallisia jakeita, jotka täytyy poistaa.
        Vai osaatko laittaa paihan Kirkkoraamatusta?

        Enpä kysynyt sulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä kysynyt sulta.

        Pääasia ,että joudut kysymään muilta, koska omaa tietoa ei ole.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        En ole missään tapauksessa, mutta tuon Jeesusta teille, jospa se sopisi teidän omaan Raamattuun sekä korjaan niitä Taivaaseen menoja, sekä -suksen veressä, kaikki synnit anteeksi, näitä saatanallisia jakeita, jotka täytyy poistaa.
        Vai osaatko laittaa paihan Kirkkoraamatusta?

        Paha vain pinna, ettei sinua kukaan usko. Esitystyylisi on niin luontaantyöntävä. Pilaat koko Jeesuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi juuri sinä olet tällä palstalla lukemassa? Oletko lestadiolainen? Tuskin.
        Jokin sinuakin vetää tämän aiheen piiriin, tiedätkö itsekään mikä?

        Olen vl, luen palstaa välillä uteliaisuudesta ajanvietteenä. Millaisessa vankilassa elää ihminen, joka kirjoittaa tälle palstalle: "En tiijä miksi hitosssa nuita pitää kuunnella vaikka anti on pyöreä nolla." Minua ei ainakaan kukaan pakota kuuntelemaan, kuuntelen omasta halusta, minkä kuuntelen. Enkä jätä viestejä koristelematta kirosanoin siksi, että minua pakotettaisiin tekemään niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vl, luen palstaa välillä uteliaisuudesta ajanvietteenä. Millaisessa vankilassa elää ihminen, joka kirjoittaa tälle palstalle: "En tiijä miksi hitosssa nuita pitää kuunnella vaikka anti on pyöreä nolla." Minua ei ainakaan kukaan pakota kuuntelemaan, kuuntelen omasta halusta, minkä kuuntelen. Enkä jätä viestejä koristelematta kirosanoin siksi, että minua pakotettaisiin tekemään niin.

        No on sullakin ongelmia jos aloitukseni häiritsee noin paljon.
        Vl-kasvatus on henkinen vankila josta ei välttämättä irtaannuta yhden elämän aikana,
        ei minua kukaan pakota kuuntelmaan saarnoja jotka ei kiinnosta ollenkaan, enimmäkseen kuuntelen lauluja ja virsiä, ja annan tyhjänpäiväisten, ikivanhoihin jorinoihin perustuvien saarnatekstien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Niillä ei ole mitään kiinnekohtaa nykypäivän elämään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paha vain pinna, ettei sinua kukaan usko. Esitystyylisi on niin luontaantyöntävä. Pilaat koko Jeesuksen.

        Eikö? Miksi sitten tulee SP;hen päivittäin Weellujen asiallisia kysymyksiä?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Eikö? Miksi sitten tulee SP;hen päivittäin Weellujen asiallisia kysymyksiä?

        Ei tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on sullakin ongelmia jos aloitukseni häiritsee noin paljon.
        Vl-kasvatus on henkinen vankila josta ei välttämättä irtaannuta yhden elämän aikana,
        ei minua kukaan pakota kuuntelmaan saarnoja jotka ei kiinnosta ollenkaan, enimmäkseen kuuntelen lauluja ja virsiä, ja annan tyhjänpäiväisten, ikivanhoihin jorinoihin perustuvien saarnatekstien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Niillä ei ole mitään kiinnekohtaa nykypäivän elämään.

        "ei minua kukaan pakota kuuntelmaan saarnoja jotka ei kiinnosta ollenkaan,"

        Tuon uskon, aloituksesta sai käsityksen, että suunnilleen pyssyllä osoitellen pakotettaisiin: "En tiijä miksi hitosssa nuita pitää kuunnella vaikka anti on pyöreä nolla."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tule.

        Mistä Sinä tiedät toisten postitukset?


    • Anonyymi

      Se onki metkaa että tässä herätysliikkeessä valehtelu ja manipulointi on normi. Sitten eivät itse tajua.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuutta voi olla monenlaista.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008668158.html

        Onpa hyvä video, venäjässä on just niin paljon samaa kun vl-liikkeessä.
        Valta tulee Jumalalta keskusjohodolle, joka autoritäärisesti hallitsee liikettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa hyvä video, venäjässä on just niin paljon samaa kun vl-liikkeessä.
        Valta tulee Jumalalta keskusjohodolle, joka autoritäärisesti hallitsee liikettä.

        Pravda = totuus, mutta ei valheen tai väärän vastakohta, vaan pyrkimys harmoniaan. Tekninen totuus.

        Kuulin jokin aika sitten saarnan, jossa neuvottiin riidassa kärsinyttä osapuolta kärsimään yhteisön ulospäin näkyvän keskinäisen rakkauden tähden. Pyrkimys harmoniaan on siis sitä, että väärintekijöitä ei vaadita korjaamaan tekojaan, vaan kärsinyttä osapuolta vaaditaan vaikenemaan ja kärsimään yhteisön imagon vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pravda = totuus, mutta ei valheen tai väärän vastakohta, vaan pyrkimys harmoniaan. Tekninen totuus.

        Kuulin jokin aika sitten saarnan, jossa neuvottiin riidassa kärsinyttä osapuolta kärsimään yhteisön ulospäin näkyvän keskinäisen rakkauden tähden. Pyrkimys harmoniaan on siis sitä, että väärintekijöitä ei vaadita korjaamaan tekojaan, vaan kärsinyttä osapuolta vaaditaan vaikenemaan ja kärsimään yhteisön imagon vuoksi.

        Siis taktinen totuus ei "Tekninen totuus."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa hyvä video, venäjässä on just niin paljon samaa kun vl-liikkeessä.
        Valta tulee Jumalalta keskusjohodolle, joka autoritäärisesti hallitsee liikettä.

        On todella hyvä video. Kannattaa istua tunniksi kuuntelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa hyvä video, venäjässä on just niin paljon samaa kun vl-liikkeessä.
        Valta tulee Jumalalta keskusjohodolle, joka autoritäärisesti hallitsee liikettä.

        Pyrkimys harmoniaan, jossa omaa osaansa näyttelevät vallapitäjät ja alistetut.


    • Anonyymi

      Kuuntelisko tännään vellujen ja ryss***ien valheita. Vaikea valinta.
      Samanlaista soopaa molemmilla

    • Anonyymi

      Vaihtoehto voisi olla Kempeleen uhanyhdistys . Kirjaimet RA (kuten rakkaus) ovat pudonneet alusta pois. Kyseessä ei siis myöskään ole vl:en rauhanyhdistys

    • Anonyymi

      Mitä vittua kuuntelet sitten.

      • Anonyymi

        En kuuntele vittua, sillä sieltä kuuluu harvemmin ääniä. Kyllä vittu on ihan muuta käyttöä varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kuuntele vittua, sillä sieltä kuuluu harvemmin ääniä. Kyllä vittu on ihan muuta käyttöä varten.

        Jaaha. Menikö nyt överix?


    • Anonyymi

      Se on niin kuin Venäjän antama tieto kansalaisille Ukrainan " sotaharjoituksesta" Vl liikkeessä ei kerrota raamatullista totuutta vaan kuulijoille syötetään itsekeksittyä epäraamatullista soopaa.

    • Anonyymi

      mutta miksi sen niin monet nielaisee, se on pääkysmys !?

      • Anonyymi

        Miksi veeällä ei kyseenalaista kuulemiaan seurapuheita, niin miksi ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi veeällä ei kyseenalaista kuulemiaan seurapuheita, niin miksi ??

        Siinä on hyvä kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi veeällä ei kyseenalaista kuulemiaan seurapuheita, niin miksi ??

        No siksi ei ääneen kukaan kyseenalaista koska se on se hoitokokous eessä.Nämä jotka ovat rohjenneet kyseenalaistaa ääneen niin on ollut julma hoitokokous,Pahimmillaan tunteja kestävä.
        Monet ovat varmaan omassa mielessä kyseenalaistanut saarnoja.


    • Anonyymi

      mistä veeällien pelko on peräisin, joka estää oman ajattelun kuka voi sanoa?

      • Anonyymi

        Aivopesu ja pelko, jos kritisoit, et pääse taivaaseen.


    • Anonyymi

      Selvästi kuuntelet pirun valheita!

      • Anonyymi

        Onko se väärin jos kuuntelee pirun valheita mutta ei usko niitä?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1706
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      95
      751
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe