Valtakirja lunastus

Anonyymi

Olen aikojen kuluessa monet kerrat paniikissa myynyt rahasto osuuteni vuodesta 2005 lähtien aina pörssien ja rahastojen laskun pitkittyessä ja joka ikisellä kerralla kä'vi niin että välittömästi seuraavana pankkipäivänä lunastuksesta pörssit kiisivät nousuun. tätä tapahtui lähinnä vuosien 2005 ja 2008 markkinaturbulenssien aikana mutta sitten subrime kriisin iskiessä päätin että enää en enää löunasta vaikka osakemarkkinat vajoaisivat miten alas tahansa. Alussa kun minulla ei ollut voimassa olevaa henkkaria niin pistin äitini valtakirjalla lunastamaan nordean konttorissa nordea rahastoni ja kuinka ollakaan heti kun olin myynyt rahastoni alkoi seuraavana päivänä hulvaton nousu ja minulle tuli aina kiire ostaa takaisin juuri edellisenä päivänä myymäni rahastot mutta nyt asia on vaikeutunut siten että minulle määrättiin edunvalvoja enkä voi itse tai edes valtakirjalla pistää ketään myymään rahastojani vaan minun pitää keskustella siitä edunvalvojani kanssa. muutenhan myymisessä ei pitäisi olla mitään ongelmaa mutta nyt on käynyt voielä niin että tuttu pankkineuvojani jolle riitti vain puhelin soitto on vaihtunut enkä edes tiedä' kuka minun uusi varainhoitajani on kun sitä ei ole nordeasta minulle ilmoitettu. joka tapauksessa vaikka saisin selvillekin uuden varainhoitajani nimen en usko että osakerahastojen lunastaminen onnistuisi ainakaan aluksi puhelimitse vaan se edellyttäisi käymistä hänen juttusillaan esim. aleksanterinkadun konttorissa ja tämän jä'lkeen vielä edunvalvojankin pitäisi suorittaa sama manööveri ennen kuin rahastojen myyminen onnistuisi. viimeksihän myin lähes kaikki rahastoni kun koronakriisi alkoi ja alkoi hurja nousu markkinoilla.

11

1125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse laitoin v 2006 muistaakseni parikymmentä tai kolmekymmentä tonnia kertasijoituksella rahastoihin niin alkoi ennen näkemättömän pitkä lasku osakemarkkinoilla.

    • Anonyymi

      Öljyn hinta ja öljy yhtiöt lähtivät taas nousuun ja sen vuoksi pörssit laskevat.

    • Anonyymi

      Vaikka Wall Streertin indeksit olivat eilen illalla selvästi koholla Hang Seng indeksi on tänä aamuna ollut selvässä laskussa vaikka muuan kansanedustaja pääsi juuri maikkarilla sanomasta että Aasiasa on kovaa talouskasvua mutta ei se näy kuitenkaan pörssinousuna. Keharit kyntää muutenkin syvällä .

    • Anonyymi

      Kun aloitin rahaston reilu 10v sitten ja sen arvo notkahti aika nopeasti, niin menin pankkiin ja sanoin haluavani sen ulos. Onneksi siellä sitten ohjatiin toiseen rahastoon. Mutta nyt 2020 kun korona alkoi vaikuttamaan, niin pääsin tekemään ison lunastuksen. Rahaston josta lunastin maksoi sillon 13.3. jotain 143e ja sen arvo tippui viikossa - hahdessa 103e. Lunastin niitä n. 20 kpl. Kuitenkin jo kesän korvalla se rahaston arvo oli takaisin siinä mistä se oli tippunut ja sykyllä kympin enemmän. Nyt 24.2. jälkeen kun keikkumista on taas olen pitänyt pääni jäässä enkä ole alkanut hätäilemään. Onhan se nytkin tippunut 10€/ osuus, mutta säännöllisessä säästämisessä on saanut edullisempia osuuksia.

      Mutta ainahan köyhälle saattaa tulla tarve lunastaa! Mutta paremmassa paikassa ne rahat on kuin tilillä! Toisaalla joku kirjoitti miljoonistaan tilillä. Sananvapautta pitää kunnioittaa!

    • Anonyymi

      Tuohon lunastukseen! Koskaan ei kannata nostaa mitään isoa osaa kerralla! Huonossa ajassa kannattaa jopa ostaa lisää tai jos lunastaa, niin kannattaa mielummin nostaa rahaa tilille ja palauttaa sitten kun on parempi hetki.

      Itselläni on kaksi rahastoa. . Olkoon niiden nimet vaikka rauhallisen ja roisi. Kun tuli huono hetki koronan takia, niin lunastin roisia ja vähän ajan päästä ostin tuota roisia lisää! Nyt 2022 tilanne on rauhallisempi enkä ole tehnyt lunastuksia vaan säännölliset kuukausittaiset ostot!

    • Anonyymi

      Nythän pörssit ovat taas laskeneet roimasti.

      • Anonyymi

        Vaikka tuo Aasia hillittömästi nyt laskekin ja lienee kohta tippunut jo -50% vuositasolla niin en aio kuitenkaan myydä mitään sillä omistukseni siellä on vain pieni osa koko vaatimattomasta osakeomaisuudestani rahastoissa ja siksi että myyminen tulisi kohtuuttoman hankalaksi operaatioksi koska varainhoitaja ja pankkineuvojani on vaihtunut enkä edes tunne uutta varainhoitajaani niin että voisin vain pirauttaa hänelle ja antaa myyntitoimeksiannot puhelimitse ja kertoa vastaavasti myynneistä myös edunvalvojalleni joka vahvistaa myyntitoimeksiannot pankkineuvojalle ja tässä tilanteessa kun pankkineuvoja on vaihtunut minun pitäisi hurauttaa paikan päälle pankkikonttoriin tapaamaan häntä ja varata ensin aika tapaamiselle mutta koska prosessi on tehty niin vaikeaksi päätä luopua hankkeesta ja antaa hong kongin päättymättömän pörssilaskun kaukoidässä syödä parin tonnin suuruinen pörssiomaisuuteni sillä maantieteellisellä alueella kuten kauko isäni oli tuomariksi kova dokaamaan ja juomaan rahansa niin on tämäkin kauko samasta puusta veistetty,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tuo Aasia hillittömästi nyt laskekin ja lienee kohta tippunut jo -50% vuositasolla niin en aio kuitenkaan myydä mitään sillä omistukseni siellä on vain pieni osa koko vaatimattomasta osakeomaisuudestani rahastoissa ja siksi että myyminen tulisi kohtuuttoman hankalaksi operaatioksi koska varainhoitaja ja pankkineuvojani on vaihtunut enkä edes tunne uutta varainhoitajaani niin että voisin vain pirauttaa hänelle ja antaa myyntitoimeksiannot puhelimitse ja kertoa vastaavasti myynneistä myös edunvalvojalleni joka vahvistaa myyntitoimeksiannot pankkineuvojalle ja tässä tilanteessa kun pankkineuvoja on vaihtunut minun pitäisi hurauttaa paikan päälle pankkikonttoriin tapaamaan häntä ja varata ensin aika tapaamiselle mutta koska prosessi on tehty niin vaikeaksi päätä luopua hankkeesta ja antaa hong kongin päättymättömän pörssilaskun kaukoidässä syödä parin tonnin suuruinen pörssiomaisuuteni sillä maantieteellisellä alueella kuten kauko isäni oli tuomariksi kova dokaamaan ja juomaan rahansa niin on tämäkin kauko samasta puusta veistetty,

        Outoa että Helsingin pörssin puolentoista prosentin nousu kuivui kokoon ja hiipui vaikka Wall street nousi eilen useamman prosentin mutta ilmeisesti laskee sitten tänään reippaasti euroopan pörssinousun hiipumisesta päätellen. Samaten Hong Kong laski aamusella miinuksella oltuaan 0.5-2% plussalla aiemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa että Helsingin pörssin puolentoista prosentin nousu kuivui kokoon ja hiipui vaikka Wall street nousi eilen useamman prosentin mutta ilmeisesti laskee sitten tänään reippaasti euroopan pörssinousun hiipumisesta päätellen. Samaten Hong Kong laski aamusella miinuksella oltuaan 0.5-2% plussalla aiemmin.

        Tukholman pörssissä näyttäisi tänäänkin olevan laskua vaikka Helsinki onkin kohoilla mikä merkitsee sitä että Pohjoismaa rahastot ovat jälleen miinuksella.


    • Anonyymi

      Hong kongin pörssi on tullut alas jo pitkään kun japanissa nikkei indeksi sen sijaan porskuttaa. Tänään Aasian pörssit laskivat Taiwanin tulenaran tilanteen vuoksi kun kiina uhkaa hyökätä maahan jota pitää yhtenä maakuntanaan ja kongressin(?) puhemies Pelosi aikoo vierailla maassa.

    • Anonyymi

      Nousuavaus Wall Streetillä kääntyikin laskuksi vetäen koko päivän koholla olleen Helsingin pörssinkin miinukselle eilisen pörssilaskun tavoin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe