Useita diagnooseja?

Anonyymi

Montako eri "sairautta" teille on diagnosoitu?

Onko käynyt niin, että kun on yksi suht vakava niin muut ei kiinnosta hoitajia?

Usein näyttää, että esim. Skitsoaffek/kaksisuuntaisen lisäksi täyttyy mm. epävakaan, yliherkän ja pakko-oireisen tunnusmerkit ja testit jos tekee.

Tämä kiinnosta hoitavaa tahoa koska on jo yksi diagnoosi?

3

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Valitettavasti voi käydä niinkin, kun alkuun annetaan yksi diagnoosi, jonka vuoksi laitetaan lääkitykselle/lääkityksille, niin ajan myötä kenties elämänlaadun lainkaan parantumatta, voinnin ja olotilan heitellessä, alkaa diagnoosit lisääntyä.

On omakohtaista kokemusta, sekä myös vierestä seuranneena nähnyt samaa.
      Ehkä helpompaa on, jos ongelmana on vain ja ainoastaan mt-ongelmat, mutta jos kuvioissa on mukana esim. päihteet, elämän saa hyvinkin pian täysin solmuun, ja saattaa nopeastikin pudota ns. yhteiskunnan ulkopuolelle.
      Etenkin lääkitykset ja päihteet sekaisin saavat kaiken muuttumaan helv.....
      Siinä vaiheessa on mahdollista saada erilaisia diagnooseja jopa vääristäkin syistä.

• Anonyymi

Minulla on 6 diagnoosia. Suurimman osan elämästäni olen viettänyt ihan normo elämää. Ihmettelen noita diagnoosejani jotka on vaan ikään kuin tuulesta temmattu minulle. Lisäksi jouduin avohoitoon aivan älyttömän asian vuoksi. Olisin halunnut elää ihan normaalia elämää mutta tuntuu siltä että minusta haluttaisiin tehdä vähintäänkin avopotilas muutamien ihmisten toimesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on 6 diagnoosia. Suurimman osan elämästäni olen viettänyt ihan normo elämää. Ihmettelen noita diagnoosejani jotka on vaan ikään kuin tuulesta temmattu minulle. Lisäksi jouduin avohoitoon aivan älyttömän asian vuoksi. Olisin halunnut elää ihan normaalia elämää mutta tuntuu siltä että minusta haluttaisiin tehdä vähintäänkin avopotilas muutamien ihmisten toimesta.

Kaikki mt- diagnoosit ovat lääkärin hatusta temmattuja koska mielisairauksia ei ole olemassakaan.

Kukaan ei JOUDU yhtään mihinkään hoitoon ellei kyse ole pakkohoidon kriteerit täyttävästä tilanteesta. ts vaarallinen itselleen tai muille.

Kaikkia ihmisiä koskee itsemääräämisoikeus. Mikään hoito ei ole velvoittavaa.

Sinulla on oikeus kieltäytyä mistä tahansa hoidosta mitä sinulle sitten ehdotetaankin. Ei ole olemassa mitään laillista keinoa velvoittaa ketään olemaan mielenterveyspalveluiden piirissä. Voit lopettaa hoitosuhteen itsemääräämiseesi vedoten milloin tahansa ihan itse.

Jos kotiovellasi alkaa pörrätä jotain sosiaalitätejä painostamassa hoitoon tee rikosilmoitus kotirauhan häirinnästä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      22
      2360
    2. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      140
      2041
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      12
      1457
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      388
      1200
    5. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      65
      1121
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      99
      1087
    7. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      61
      970
    8. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      68
      962
    9. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      45
      936
    10. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      2
      831
    Aihe