verikoe kauhu

Anonyymi

mulla pitäs nennä verikokeisiin ku äiti pakottaa mua ahistaa ihan saakelisti sain paniikkikohtauksen ja oon itkeny kokoajan siitä asti ku sain tietää

12

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      mene vaan rauhassa,aina kantsii sanoo jos pelottaa,niin mäkin teen,sit osaavat ottaa sen niin et ei satu paljoo,no oikeestaan ei yhtään.

    • Anonyymi

      Auttaisko se että se verikoe otetaan sun terveydentilan selvittämiseksi.Jos on häikkää niin sut voidaan hoitaa.

    • Anonyymi

      Olet ilmeisesti nuori, ei nuorilla ole mitään hätää. Kaikki sujuu hyvin.

    • Anonyymi

      Jos verikoe pelottaa, se kannattaa sanoa sille laboratoriotädille tai -sedälle.
      On paljon muitakin, joita pelottaa, voi olla vaikka neulakammo, että se pistäminen saattaa pelottaa tai jännittää.

      Loppujen lopuksi verikokeen otto ei satu paljon, ja jos sattuukin vähän, niin on äkkiä ohi kuitenkin.
      Kokeen oton ajaksi voi vaikka keskittyä johonkin muuhun, kuunnella kuulokkeilla jotain musiikkia, josta tykkää, tai jutella verikokeen ottajan, tai mahdollisen saattajan kanssa, jos joku on mukana.
      Eli ajatella pistohetkellä jotain ihan muuta asiaa kuin sitä pistämistä.

    • Anonyymi

      Voit pyyttää Emlan, eli laitetaan etukäteen taipeeseen ja puuduttaa ihon. Voit pyytää sitä ennen labraan menoa, vaikka soittamalla sinne.

    • Anonyymi

      Emla on siis rasvaa

      • Anonyymi

        Se on siis ihoa puuduttavaa rasvaa.


    • Anonyymi

      Mäkin pelkäsin ennen verikokeita. Varmaan, kun multa pienenä otettiin varmaan 8 putkiloa verta. Niin ei oltu otettu vuosikausiin verikokeita.

      No sitten jouduin psykiatriselle osastolle ja siellä aluksi tutkitaan kaikkea. Alkuun sinne tuli kokeen ottaja osastolle. Eka halusin että otetaan vasemmasta kädestä, ku oon oikea kätinen.

      Mut sitten tuli uus verikoe ja piti vaihtaa kättä. No huomasin, että oikeasta kädestä tuntui tulevan helpommin, niin olen sitten käyttänyt sitä.

      Ja aamulla ainakin oma vereni on vuotavampaa, niin se on helpompaa.
      Tuolla tosiaan otettiin jonkun verran verikokeita, niin siitä tuli tottumusta.

      Kannattaa katsoa jonnekin muualle kuin sitä pistämistä. Ennen verikoetta pitää istua 15 minuuttia. Joskus kiirehdin viime minuuteilla labraan, niin silloin sattui enemmän.

      Ja sen jälkeen kannattaa painaa pistokohtaa 5 minuuttia. Ja pitää käsi kai koukussa ylöspäin.
      Ei tule mustelmaa ja vuoto lakkaa.

    • Anonyymi

      Itse en tykkää katsoa kun neula laitetaan suoneen, enkä sitä kun veri valuu näyteputkiloihin, katselen pois päin! Seinää tai edessä olevaa ikkunaa.

      Se neulan suoneen laitto ei yleensä juurikaan satu, pieni nipistys. Ihan rennosti vaan istut ja pidät käden paikoillaan. Se toimenpide ei kestä useinkaan kuin ehkä n. 1 minuutin. Se on nopeasti ohi. Jos sormenpäästä otetaan nk. senkka, se raapaisu vähän sattuu, mutta sekin on nopeasti ohi.

      Katsele vaikka seinällä olevia kuvia, älä katso kättäsi, äläkä niitä putkiloita joihin verta otetaan.

    • Anonyymi

      Katson villisian kuvia ennen kakkaan maito tonkkaan. Usein se tonkka on seinällä.

      Kyllä se sinnä roiskuaa.

      Thö daegg

    • Anonyymi

      Mulla oli tänään ja oli hirveetä. Pistettiin 4 kertaa kun ei tullut kunnolla verta ja sattu hirveesti. Oli ottamassa kämmenselästä, mutta en antanut. Esilääke oli annettu, mutta ei toiminu

    • Anonyymi

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

      😍 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017350640rr

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe