Venäjän disinformaatio ja historian vääristely, pitkään jatkunut ongelma Suomessa

Anonyymi

Hyödylliseksi idiootiksi kutsutaan poliittisessa kielenkäytössä hyväuskoisena tai naiivina pidettyä henkilöä, joka tiedostamattaan edistää propagandaa, jonka tarkoitusperiä hän ei itsekään täysin ymmärrä.

Älä haksahda Venäjän disinformaatioon – nämä 5 tarinaa sinun tulee tietää:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e7b1f909-6c1d-4fe3-841a-8edf9afa9e01

21

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      MV-lehti on Venäjän äänitorvi Suomessa ja on yksi pahimmista disinformaation levittäjistä.

      • Osittain pitää paikansa, mutta on sielä paljon sellaistakin uutisointia mitä ns. valtamedia panttaa eli näiden muulta tulleiden rikoksista uutisointi on lähes tabu näissä julkaisuissa.Tai tämän Pettersonnin raportti Malmöstä oli aikansa todellinen vitsi....


    • Anonyymi

      Hyökkäys Ukrainaan johti siihen, että 20 vuoden propagandatyön tulokset menetettiin. Läntinen maailma on yhtenäinen, ja taloudelliset sanktiot puree järkyttyvän tehokkaasti. Jatkossa propagandan tekijöille ei ole varaa maksaa. Energian vientitulot romahtavat kun kiinakin nappaa osuuden gazpromista.

      Vennään johto on vuosikausia ulissut pahasta Natosta. Mutta miksi se on samanaikaisesti siirtänyt varansa länteen, ostanut kiinteistöjä ja tuonut vielä lapsensakin länsimaiden kouluihin ja yliopistoihin? Aika typerää, kun nyt kaikki jäädytetään ja takavarikoidaan. Jopa pääosa valtionpankin kassasta oli talletettuna länteen. Ja samanaikaisesti aloitetaan tuhoisa sota. Voi tuota ajattelun yksinkertaisuutta.

    • Anonyymi

      On se vittu***nen maa. Nyt piirittää useita kaupunkeja ja pitää asukkaita panttivankeina nälässä ja kylmyydessä ja sitten avaa "hyvää hyvyyttään" humanitäärisiä käytäviä siviileille VENÄJÄLLE!! Pakottavat sinne.

      • Anonyymi

        Ei ole Putln syypää Ukrainan kärsimyksiin vaan lännen johtajat käyttivät sitä välikappaleenaan Moskovan kiristämiseen ja ärsyttämiseen. Menossa oleva operaatio on siis perusteltu ja relevantti slaavikansojen kontekstissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Putln syypää Ukrainan kärsimyksiin vaan lännen johtajat käyttivät sitä välikappaleenaan Moskovan kiristämiseen ja ärsyttämiseen. Menossa oleva operaatio on siis perusteltu ja relevantti slaavikansojen kontekstissa.

        Nimenomaan Putin ja kätyrinsä ovat yksin syyllisiä. Varmaan nauttivat kun tapattavat syyttömiä naisia ja lapsia. Tätä asiaa on turha yrittää vääriställä. Venäjä on hyökkääjä ja tuohoaa Ukrainaa maan tasalle. Syy on ainoastaan Venäjän. Putte ei voi sulattaa että Ukraina haluaa olle demokraattinen maa ja kuulua länteen eikä Venäjän diktatuurisen saapaan alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Putln syypää Ukrainan kärsimyksiin vaan lännen johtajat käyttivät sitä välikappaleenaan Moskovan kiristämiseen ja ärsyttämiseen. Menossa oleva operaatio on siis perusteltu ja relevantti slaavikansojen kontekstissa.

        Putinin Venäjä on yksin syypää sotaan. Putin suunnitteli hyökkäystä jo useita vuosia. Sitä ennen harjoitettu diplomatia oli pelkkä savuverho.
        Venäjästä on tullut hyökkäyksen myötä rosvovaltio, joka on paaluttanut itsensä sivistysmaiden ulkopuolelle vuosikymmeniksi. Talouspakotteet ovat jo nyt ajaneet Venäjän talouden kuralle, ja romahdus tulee jatkumaan ennustamattomaan tulevaisuuteen.

        Kunnia Ukrainalle. Ikuinen häpeä Venäjälle.


    • Anonyymi

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008674195.html
      Kaikella tapaa häirintää Venäjän taholta. Kuinka Venäjä on aina paha osapuoli, joka käyttää lapsellisia ja halveksuttavia keinoja

      • Anonyymi

        No mitäpä muuta voi kehitysmaassa asuvilta barbaareilta odottaa.


    • Anonyymi

      Iltalehden jutussa olennainen. Ilmankos juurikin IL ja kyseinen toimittaja on erityisesti mv-uutisten vihan kohteena...

      Suomi24-keskustelujen avaukset ovat kiihtyvällä vauhdilla venäjä-disinformaatiota.

      Varsinaiseen keskusteluunhan eivät trollit erehdy useinkaan lähtemään, vaan tekevät täsmäiskuja, kuin partisaanit siviilikohteisiin ja poistuvat "voittajina"...

      Disinformaatiota on jaettu vuosikausia ja korona/rokote-"kriittisyys" sekä viimeksi Convoy-paraati on toiminut polttoaineena venäjän asian ajamiseen isossa kuvassa.

      Tarkoitus pyhittää keinot ja mikään keino ei ole laiton, kun asia on venäjän...

      • Anonyymi

        Missä kuplassa oikein elät? Kaikki tuo uskomasi propaganda on syötetty covid-syndikaatista, sekä poliittisilta äärilaidoilta. Puhkaise kuplasi ja tule tänne reaalielämän puolelle. Jos uskallat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kuplassa oikein elät? Kaikki tuo uskomasi propaganda on syötetty covid-syndikaatista, sekä poliittisilta äärilaidoilta. Puhkaise kuplasi ja tule tänne reaalielämän puolelle. Jos uskallat.

        Laita se foliohattu nyt vain tiukemmalle ja pysytään asiassa :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kuplassa oikein elät? Kaikki tuo uskomasi propaganda on syötetty covid-syndikaatista, sekä poliittisilta äärilaidoilta. Puhkaise kuplasi ja tule tänne reaalielämän puolelle. Jos uskallat.

        Tuo propaganda on nielty Suomen ääriryhmissä, mutta varsinainen primus motor on useimmiten ollut itärajan takana. Esimerkiksi rokotteista esitetyt väitteet on usein kyetty jäljittämään Pietarin trollitehtaaseen. Niiden kohdalla väitteet tulivat jopa bumeragina takaisin ja olivat yksi syy venäläisten rokotevastaisuuteen ja sitä kautta lukemattomiin kuolonuhreihin.

        Se on reaalielämää.


    • Anonyymi

      Venäjän informaatio on ollut täyttä puppua jo pitkään. Nyt vasta tämän sodan jälkeen ymmärrän missä laajuudessa. Mitään Venäjän uutisista en enää usko. En mitään.

      • Anonyymi

        Ja sehän on tarkoituskin ; kun vastapuoli on demonisoitu, se demonisoija voi kaataa kurkkuusi mitä ikinä haluaa, ja Sinähän nielaiset tietenkin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sehän on tarkoituskin ; kun vastapuoli on demonisoitu, se demonisoija voi kaataa kurkkuusi mitä ikinä haluaa, ja Sinähän nielaiset tietenkin...

        Demonisoitu?

        Laittomasta hyökkäyksestä käytetään termejä erikoisoperaatio ja rauhanturvajoukot.
        Venäjä väittää, ettei mitään sotaa edes ole.
        Venäjän propagannnan oikaisemisesta voi saada 15 vuoden vankeustuomion.
        Venäjä on pommittanut sivioilikohteita ja jopa lasten sairaalaa.
        Venäjä on valehdellut viimeiseen asti jopa omille sotilailleen kyseessä olevan sotaharjoituksen.

        Mihin tuossa enää demonisoimista tarvitaan? Venäjä on demonisoinut ihan itse itsensä kymmeniksi vuosiksi tästä eteenpäin. Sukupolvien pitää vaihtua, ennen kuin Venäjä voidaan lukea sivistysvaltioiden joukkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demonisoitu?

        Laittomasta hyökkäyksestä käytetään termejä erikoisoperaatio ja rauhanturvajoukot.
        Venäjä väittää, ettei mitään sotaa edes ole.
        Venäjän propagannnan oikaisemisesta voi saada 15 vuoden vankeustuomion.
        Venäjä on pommittanut sivioilikohteita ja jopa lasten sairaalaa.
        Venäjä on valehdellut viimeiseen asti jopa omille sotilailleen kyseessä olevan sotaharjoituksen.

        Mihin tuossa enää demonisoimista tarvitaan? Venäjä on demonisoinut ihan itse itsensä kymmeniksi vuosiksi tästä eteenpäin. Sukupolvien pitää vaihtua, ennen kuin Venäjä voidaan lukea sivistysvaltioiden joukkoon.

        Älä höpötä turhia, sinut on aivopesty etkä itse tiedä miten.


    • Anonyymi

      Venäjämielisyydestä puhutaan, mutta missään sitä ei näy, paitsi natotrollien propagandassa.

      • Anonyymi

        Suomessa ja koko sivistyneessä maailmassa ei todellakaan näy venäjämielisyyttä. Tälläkin palstalla olevat venäjämieliset kommentit on pääosin kirjoitettu itärajamme takana.


      • Anonyymi

        Vastustatko venäjää? Silloin et ole venäjä-mielinen, vaan natotrolli....

        Tästäkö oli kysymys, oi pikku putte?


    • Anonyymi

      Ukrainaan pitää toimittaa niin paljon aseita, että Ukrainan viemärirotatkit ampuu lyijyä vanjoen simien väliin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe