Saisinko käyttäjiltä kokemuksia ko. autosta. Harkinnassa 407 2.0 Executive. HUOM! En kaipaa kommentteja a) Amisviiksiltä b) Tojo-pojuilta tai skodailijoilta c) Suurperheellisiltä lestoilta
407 on onnistunut
25
6369
Vastaukset
- sokia
Vaihdoin erinomaisesti palvelleen 406 pökön uuteen 407:aan.
Takatilat aiheuttavat moitetta, samoin tavaratila.
Keulaan tottuu varmaan aikanaan, mutta mielestäni 406 oli loogisempi ja parempi ajaa.
Eli muodon kustannuksella tehty auto ei täytä kyllä autoa liikkumiseen ja tavarankuljetukseen täyttävän tarpeita. Sopii siis paremmin noin juppileluksi, vaikka nekin kaipaa kuitenkin sittem bemua tms. Ei tässä autossa ole mitään järkeä. Jos autoilun tulevaisuus on tätä, pitäisin mieluummin entisen järkevän tavan tehdä auto.
Vaihdan johonkin muuhun, kun löydän sopivan.
:(- Corolla!
Mene pois täältä!
- 406 taxin etupenkillä
Tulinpa istuneeksi 406 pirssin apparin penkille ja ihmeekseni huomasin sen huomattavasti ahtaammaksi varsinkin leveyssuunnassa kuin oman 407SW:n vastaavan paikan. Mistä johtuu juputus että 407 on paljon ahtaampi 406? En tiedä automallien senteistä mitään mutta omat mittani ovat korkeus 177cm ja massa 105kg ja hyvin olen 407 tötteröön sopinut myös takapenkille.
- osajaska taas
Itselläni oli viime kesänä valinta, otanko uuden 407:n vai uudehkon 406:n. Kävin ajamassa molemmat ja kyllä valintani päätyi 30tkm ajettuun HDI-406:een, eli 406-linjaa jatkan, entinen kun oli moitteeton, ja kyllähän tämäkin toistaiseksi on ollut ok. Joten kyllä tässä itsekin miettii, että kun tästä autosta aika jättää, niin merkin vaihto tulee tämän kolmannen mainiosti toimineen pösön jälkeen, 407:aa en huoli, valitettavasti.
- 407:aa
Samat sanat en huoli 407:aa vaan ajan paljon ennemmin Avensiksellani.
Ohjaus, laatu, jälleenmyyntiarvo, tekniikka ym ym on paljon paremmassa paketissa Toyotalla. - ännnänää...
407:aa kirjoitti:
Samat sanat en huoli 407:aa vaan ajan paljon ennemmin Avensiksellani.
Ohjaus, laatu, jälleenmyyntiarvo, tekniikka ym ym on paljon paremmassa paketissa Toyotalla.noi sun teesit ja toyota ei ole koskaan olleet samassa asiayhteydessä, eikä tule olemaan. ite oon harhaillu kaiken paskan välillä toyotasta chevrolettiin, mutta aina olen palannu siihen parhaimpaan eli peugeottiin. enkä siis todellakaan ole mikään merkkiuskollinen.
- surkeeta
Kuvittelitko oikeasti saavasi käyttäjien kokemuksia? Tämä paikka kuhisee tojomiehiä, jotka ei voi pitää näppejään erossa tällaisista viesteistä, varsinkin kun kyseessä on niin hieno auto.
Kokeilehan osoitteesta
http://late.nwps.ws/peugeot/index.php- 206
Hmmmm, siis jos ei pidä 407 tai jostain muusta Pösöstä, on automaattisesti tojomies? Taidat itse ola amis!
Omat kokemukseni rajoittuvat 206:een ja työkaverin 406:een. Sen kokemuksen perusteella en osta enää toista Pösöä. En kertakaikkiaan uskalla ottaa riskiä. Jos auto alkaa olla pajalla korjattavana 5 kertaa vuodessa, on se jo aivan liikaa. Rahaa on palanut helvetisti 2,5 vuoden aikana. Ensi kerralla yritän löytää laadukkaamman auton, joka soveltuu Suomen olosuhteisiin. - surkeeta
206 kirjoitti:
Hmmmm, siis jos ei pidä 407 tai jostain muusta Pösöstä, on automaattisesti tojomies? Taidat itse ola amis!
Omat kokemukseni rajoittuvat 206:een ja työkaverin 406:een. Sen kokemuksen perusteella en osta enää toista Pösöä. En kertakaikkiaan uskalla ottaa riskiä. Jos auto alkaa olla pajalla korjattavana 5 kertaa vuodessa, on se jo aivan liikaa. Rahaa on palanut helvetisti 2,5 vuoden aikana. Ensi kerralla yritän löytää laadukkaamman auton, joka soveltuu Suomen olosuhteisiin.Ei tässä ollut kyse siitä, pitääkö joku 407:stä, vaan kysyttiin käyttäjien kokemuksia. Etkö osaa lukea, idiootti.
- 407 VIKOJA
Takapään tukivarsien kumihelat väljät,
vesipumppu vuotaa,
polttoainepumppuvikoja,
jakohihnavikoja,
kaasuvaijerivikoja,
jarrulevyt voivat olla kuluneet tai kierot (vian huomaa täristävästä polkimesta, syynä voi olla myös jarrulevyn ruosteisuus),
etujarruletkuissa murtumia,
kytkin voi olla kulunut loppuun jo vähän ajetussa autossa,
moottorissa voi esiintyä öljyvuotoja,
ohjaustehostin ja ohjausvaihde voivat alkaa vuotaa, mikä johtaa ajanmittaan niiden uusintaan,
takaluukku arka ruostumaan,
joustintuet ruostuvat,
vanhemmissa yksilöissä esiintyy ruostetta lattiassa, ovien alareunoissa ja kynnyskoteloissa sekä lokasuojien reunoissa, ruostevaurioita konepellin reunoissa, ovien alareunoissa ja lokasuojien reunoissa
vaihdelaatikon laakerit kuluvat vanhemmissa yksilöissä,
vanhemman kaasutinmallin vaeltava joutokäynti johtuu palaneista venttiileistä tai kuluneesta nokka-akselista,
jarruputket ruostuneet,
etujarruletkut murtuneet,
etujarrut juuttuvat,
takajarrujen vivusto juuttuu, käsijarru heikkotehoinen,
vaihteiston öljyvuotoa,
sytytysjärjestelmän vikoja (virranjakajan kanteen kerääntyy kosteutta),
kaasuvaijerivikoja,
joustintuet ruostuvat,
ohjauspyörän akselin "rättinivel" murtuu,
takavetonivelien suojuskumit rikki, etuakseliston pallonivelet ja raidetangon päät väljät,
kallistuksenvakaajan päät väljät: kallistuksenvakaaja narisee ja kuluu,
etujarrut laahaavat,
etupyörän laakerit kuluvat keskivertoa nopeammin,
takajarrulevyt ruostuvat,
käsijarru juuttuu, heikkotehoinen,
kaasuvaijerivikoja,
sytytyslaitevikoja,
happianturissa kontaktivikoja (aiheuttaa pakokaasuissa korkeita hiilimonoksidi-pitoisuuksia),
laturi-
ja jännitteensäädinvikoja, laturin sähköliitosvikoja,
moottoritilassa olevat sähköjohtojen liittimet eivät kestä kosteutta ja tiesuolaa: laturista tulevan plus-johdon liittimen vika estää moottorin käynnin,
sähköikkunat reistailevat,
keskuslukitus reistailee (vian aiheuttaa kosteus keskuslukituksen ohjausyksikössä, ohjausyksikkö sijaitsee vasemmassa etuovessa),
öljyvuotoja moottorista ja vaihteistosta,
polttoainepumppuvikoja,
polttoainemittari näyttää väärin,
turbomoottoreissa kuumenemisongelmia, sylinterikannen tiivisteen palamisia,
moottori kuluttaa runsaasti öljyä, mikäli männänrenkaita ei ole vaihdettu takuuna
tarkista jäähdytysnesteen määrä: eräissä tapauksissa jäähdytysneste on huvennut muovisen ilmausruuvin irtoamisesta johtuen (tällöin kone voi keittää ikävin seurauksin), etupään alapallonivelissä ja raidetangon päissä väljää,
hammastangon suojakumi rikki tai irti,
kallistuksenvakaajan tuennassa väljää,
jarruvikoja: jarrut puoltavat, laahaavat,
takajarrulevyt ruostuneet,
polttoainepumpun relevikoja,
kaasuvaijerivikoja, sähköpääkaapelin hankautumavikoja,
moottorissa voi olla öljyvuotoja: vuotoa kampiakselin etupään ja takapään tiivisteistä
suuresta ajomäärästä johtuva vaihteiston öljyvuoto voi viitata isomman vaihteistoremontin tai vaihtovaihteiston tarpeeseen, takajouset voivat olla kuoleentuneet,
katalysaattori on ollut rikki joissakin autoissa,
katalysaattorilla varustetun auton pakoputkisto kestää lyhyemmän ajan kuin vanhemmissa versioissa, vesipumpun liitokset saattavat vuotaa: tällöin nestehukan vuoksi kone voi keittää (moottori vaatii täyskorjauksen tai vaihtomoottorin, joka voi tulla halvemmaksi),
hammastangon suojakumi rikki tai irti,
nokka-akseli voi olla kulunut (ilmenee nakutuksena ja epätasaisena käyntinä),
polttoainepumpun relevikoja,
virranjakajan luona oleva sytytyksen ohjausyksikkö ei ole tiivis (jos siihen pääsee tippumaan öljyä, aiheutuu käyntihäiriöitä tai moottori ei käy lainkaan), sähköpääkaapelin hankautumavikoja,
tarkasta keskuslukituksen, sähkötoimisten lasinnostimien ja ilmastoinnin toiminta, vaihteiston synkronointi kulunut: syynä vaijerivälitteinen vaihteensiirto, joka ei ehdi seurata mukana nopeassa vaihtamisessa, vaan kuormittaa synkronointia (testaa, ettei vaihteensiirrossa kuulu rusahdusta)
keskuslukitusvikoja: ovien lukot voivat reistailla,
tuulilasiin tuli jännityksestä johtuva halkeama,
tyhjäkäyntikierrosluku voi vaihdella (syynä viallinen tyhjäkäyntiventtiili),
tunnoton ohjaus,
tarkista, että edestä ei kuulu ylimääräisiä ääniä, kun ohjaus käännetään ääriasentoon (korjaus on kyllä edullinen välilevyjen avulla, mutta kannattaa varmistua asiasta, ettei ääni ala kiusata),
moottorin yläkiinnike saattaa olla rikki,
ohjausvaihteen öljyvuotoa,
ovilista irtoaa, ovien tiivistevikoja,
istuinlämmitys toimii huonosti,
ajovalojen polttimot kestävät huonosti,
akku voi purkautua,
ohjaustehostimen putket voivat ruostua,
ajonestolaitteen vikoja,
etujarrulevyissä halkeamia, jarrut puoltavat, laahaavat, vaihteiston öljyvuotoja,
sylinterikannen tiivistevuotoja,
polttoainepumpun relevikoja,
sytytyselektroniikan vikoja,
sytytyskaapelivikoja,
nelisylinterisissä turboissa kannentiivisteen palamisia jäähdytysjärjestelmän vuodon takia,
laturivikoja,
dieseleissä kiilahihnavikoja,
happianturi viallinen,
taka-akseliston tuennassa väljää, turboahtimen kuumeneminen vahingoittaa jarrutehostimen kalvoa aiheuttaen jarrutehostimen tehon heikkenemisen,
moottorivikoja,
ohjauslukko reistailee,
keskuslukituksen vikoja, alustan ruostesuojaus niukka: korin saumoissa voi olla ruostetta,
auto herkkä tien urille (kaikkien pyörien asentokulmien oltava kohdallaan)
iskunvaimenninvikoja,
raidetangon päissä väljää,
takapään kumihelat väljät,
etupyöränlaakerit voivat olla rikki,
ajotietokoneen vikoja,
imusarjan tiiviste vuotaa aiheuttaen käyntihäiriöitä,
vaihteistossa sykronointiongelmia kakkosella,
valonheittimiin kerääntyy kosteutta,
rekisterikilven valot eivät toimi,
sivupeilien lämmitys ja säätö reistailevat, kallistuksenvakaajan päissä olevat nivelet joudutaan vaihtamaan joskus jo 15 000 ajokilometrin jälkeen (laatu vaihtelee, nivelet saattavat kestää 200 000 kilometriä),
tyhjäkäynti epätasainen,
moottorinohjausjärjestelmän vikoja,
kampikammion huohotinjärjestelmä saattaa jäätyä (tällöin kampikammioon syntyy ylipainetta ja öljyt tulevat moottorista ulos),
lukituksen kaukosäätö reistailee, takaluukun lukkovikoja farmarimallissa, moottorinohjausjärjestelmän vikoja: nykimistä kiihdytyksessä ja myös tasakaasulla ajettaessa,
polttoainemittari näyttää väärin (polttoaine saattaa loppua yllättäen),
käynnistysmoottorivikoja,
varoitusvalovikoja ja kaapelivikoja.- vikoja?
"-vanhemmissa yksilöissä esiintyy ruostetta lattiassa-" "-vanhemman kaasutinmallin vaeltava joutokäynti-"
Aika vakavia vikoja n. vuoden vanhassa automallissa, varsinkin toi KAASUTINMALLIn viat ja VANHEMMAT mallit? - 407 vikoja
IDIOOTTI.
PISTE. - Avensiksen vikalista
kun puhutaan kaasarista ja virranjakajasta. Tai sanotaan osa Avensiksen vikalistaa.
- Boxer -04
Tiedätkö milloin 407 tuli myyntiin !!!
405 viat eivät koske 407
Tollasen vikaluettelon saa mistä merkistä vaan kun haalii 20 vuoden ajalta kaikki taudit esiin.
- ei ole kokemusta 407:sta
Vastaajat olivat, kuten arvata saattoi; Tojo-pojuja, kaverin kummin kaimalta 206:sta tarinoita kuulleita, ilmeisesti HS:n autosivuilta kaikkien auton vikalistan juuri kopioimaan oppinut amis-viiksi ja yksi asiallinen vastaaja. Viimeksimainittua lukuunottamatta, te muut, VETÄKÄÄ HÄNDYYN!
- 407:aan
Vaihdoin 406:sta 407:aan.
407 on hiljaisempi kuin 406 joka sekään ei ole mikään melupesä.Pidempään etupäähän tottui helposti.Tosin joka autolla ajettaessa täytyy tietää missä pyörä kulkee.Miellyttävä ajaa kuten oli myös 406. Ei tee mitään yllättävää.Tilojen suhteen tavaratila vaikuttaa pienemältä.Itselläni sillä ei ole merkitystä kun en suorita mitään pakettienjakelua.
Sisutus radioineen on onnistunut. Mielestäni voisi tulla myös halpamalli jossa ei olisi näin paljoa varusteita.Tarkoitan esim. ajotietokonetta joka Pösöissä ja myös muissa autoissa on melko tarpeeton.Tuntuu oudolta että ohjekirjasta melkein puolet täyttää radionkäyttöohjeet.
Auto on ollut muutaman kuukauden käytössäni joten mistä kestotestistä en voi sanoa mitään.Tämä on kolmas Peugeottini.Merkissä olen pysynyt syystä että aiemmat ovat olleet kestäviä.Yhtenä kriteerinä olen pitänyt myös hyviä ajo-ominaisuuksia ja erittäin miellyttäviä istuimia.
Olet saanut asialliseen kysymykseesi yllä melko paljon asiattomia vastauksia.Ihmettelen kovin, että tuollaisella älykkyysosamäärällä ovat oppineet lukemaan ja kirjoittamaan.Annakin tunnustuksen suomalaiselle koulusysteemille ja hyvile opettajille.- osajaska taas
Minä tein 406-päätökseni siksi, että tuota perheenlisäystä oli silloin tulollaan ja 407 ei tosiaankaan vakuuttanut, kuten itsekin mainitsit, tavaratilallaan. Myös tuo sähköisyys epäilytti.
Onhan se hyvä ajaa, en sitä kiistänytkään. Ja plussaa oli hinnan pysyminen lähes samassa kuin 406:lla. Mutta kun saa 10000€ halvemmalla lähes uuden, tutun 406 - mallin, en ottanut riskiä, tuolle kymppitonnille oli muutakin käyttöä.
Jälleenmyyntihintoja kun nyt katselee, tuo autojen välinen kymppitonnin hintaero on kaventunut (2003 406:hdi 25500€ vs 2004 407 hdi 32000€) nyt toukokuussa 6500€:oon, aika hyvä hankinta tuo lähes uusi 406!
Onhan tällä palstalla häiriköitä, mutta ei kai muuta voi odottaakaan paikasta, jossa saa nimettömänä aukoa päätään ilman sensuuria, seriffiä kun ei ole (tojo-palstalla näköjään on).
Tuossa ylempänä tuli jo yksi hyvä linkki, jossa löytyy asiallisempaa keskustelua Pösöistä. Sieltä löytyvät ne vanhat parrat, jotka tietävät pösöistä kaiken (Pugfan, SamiL) ;)
- löytyy 'vika'
Mielestäni 407 on onnistunut nykyaikainen auto. Yksi asia on kyllä mielestäni sen verran iso haitta että se on lähes vika. Ilmastoinnin ohjausta ei saa muistiin, ainakaan minun 407sw2.0_executive_aut autossa, vaan joka kerta kun käynnistän moottorin on ilmastointi automaatti asennossa ja lämpötila 21. Ihan upeeta mutta ainakin minulle turhan lämmintä ja sitten pitää molemmat puolet säätää joka pysähdyksen jälkeen erikseen minulle sopivampaan lämpöön 18. Esim. koeajamassani Volvossa oli mahdollista säätää molempia puolia erikseen tai samanakaisesti simppelin loogiisesti, sitä en ehtinyt todeta jääkö säädetty lämpötila muistiin, tosin v50 ei mielestäni millään muulla mittarilla ollutkaan pösöä parempi. Osta pois jos edellämainittu ei ole sinulle kynnyskysymys auton hankinnassa.
- Vika on
Isoin vika on 407:ssa ilman muuta ulkonäkö, se on karmea.
Toinen seikka on huono ajettavuus.
Kyllä siitä varmaan hyviä puolia löytyy mm. aika hiljainen auto. Dieseleissä harmittaa iso kulutus vrt. esim. VAG-ryhmän autoihin. - kun et tiedä
Vika on kirjoitti:
Isoin vika on 407:ssa ilman muuta ulkonäkö, se on karmea.
Toinen seikka on huono ajettavuus.
Kyllä siitä varmaan hyviä puolia löytyy mm. aika hiljainen auto. Dieseleissä harmittaa iso kulutus vrt. esim. VAG-ryhmän autoihin.asiasta mitään? Et omista ko. kaunotarta, etkä ole sillä ajanut. Vedä jätkä händyyn!
- paskaa
kun et tiedä kirjoitti:
asiasta mitään? Et omista ko. kaunotarta, etkä ole sillä ajanut. Vedä jätkä händyyn!
Tämä on kumma palsta, pyydetään kommenttia autosta ja kun rehellisen mielipiteen kertoo niin tulee paskaa niskaan.
Tämän keskustelun avauksen tarkoitus oli näemmä taas oman valinnan pönkittäminen ja 407 kehujen listaaminen.
Oma mielipiteeni auton sw omistajana on että sedan malli on suhteettomasti muotoiltu ja auto ei ole mikään erityisen hyvä ajaa. Parempia pököjä on sekä ajettavuudeltaan että tiloiltaan.
Haukutaan siis kaikki jotka esittävät kriittisiä mielipiteitä. Omasta autosta niitä ei voi olla vaikea esittää, kun sellaisen omistaa (ihan omilla, ei pankin rahoilla..). - kommenttia
paskaa kirjoitti:
Tämä on kumma palsta, pyydetään kommenttia autosta ja kun rehellisen mielipiteen kertoo niin tulee paskaa niskaan.
Tämän keskustelun avauksen tarkoitus oli näemmä taas oman valinnan pönkittäminen ja 407 kehujen listaaminen.
Oma mielipiteeni auton sw omistajana on että sedan malli on suhteettomasti muotoiltu ja auto ei ole mikään erityisen hyvä ajaa. Parempia pököjä on sekä ajettavuudeltaan että tiloiltaan.
Haukutaan siis kaikki jotka esittävät kriittisiä mielipiteitä. Omasta autosta niitä ei voi olla vaikea esittää, kun sellaisen omistaa (ihan omilla, ei pankin rahoilla..).vaan käyttäjien kokemuksia. Kommentteja nimenomaan EI pyydetty. Siinä taas yksi "lukutaitoinen".
- amista
kun et tiedä kirjoitti:
asiasta mitään? Et omista ko. kaunotarta, etkä ole sillä ajanut. Vedä jätkä händyyn!
Aja poika teiniviiksesi jo pois
- höh
kommenttia kirjoitti:
vaan käyttäjien kokemuksia. Kommentteja nimenomaan EI pyydetty. Siinä taas yksi "lukutaitoinen".
Kokemuksia:
Heikko ajettavuus - vrt saman luokan muut autot
Pienet tilat - vrt saman luokan muut autot
Kommentit:
Epäonnistunut muotoilu - tämä on mielipide (ylipitkä keula)
Epäkäytännöllinen - tuo on sekä kokemus että kommentti.
Mukava - vai onko tuo kokemus vai kommentti
Suht hiljainen - tuo on ilmeisesti kokemus
Lopputulema -- kommentit tulevat kokemuksesta ja kokemuksia on tapana kommentoida. vrt esittää mielipide jostain asiasta.
Eli ei selitellä! PÖLÖ!
- Anonyymi
Peugeot 407 1,7 b-2007 oli talven pohjolan tallissa .Ovet lukossa ja virta kaikki akusta. Tässä mallissa yksi avaimenpesä kuskin ovessa jota ei käytetä. Avaimenpesä ruostunut...Yritin murtautua omaan autoon rautalangalla ,mutta en onnistunut Seuraavaksi särjin sivulasin että saisin latattua akun.Lähtivän se käyntiin mutta seuraavaksi temppuilee keskuslukitus ja takajarrut pitäisi herkistellä.Onko kukaan käyttänyt näitä talvella?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .944666Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032212Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351368Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691122
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1141002