1.Mooseksen kirja:
9:8 Ja Jumala puhui Nooalle ja hänen pojillensa, jotka olivat hänen kanssansa, sanoen:
9:9 "Katso, minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa
9:10 ja kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka luonanne ovat, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien metsäeläinten kanssa, jotka luonanne ovat, kaikkien kanssa, jotka arkista lähtivät, kaikkien maan eläinten kanssa.
9:11 Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele."
9:12 Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat:
9:13 minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä.
9:14 Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä,
9:15 muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa.
9:16 Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on."
9:17 Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on."
Kunnioittakaa sitä!
Sateenkaari on merkkinä Jumalan liitosta ihmisten ja eläinten kanssa!
16
55
Vastaukset
Niinpä.
Äärikristittyjen kaaliin tuo Raamatun opetus ei uppoa.
Äärikristityille sateenkaaren värit ovat vihankohde sa sateenkaariväkeä syrjivät.- Anonyymi
Pride-lippu on ihan eri asia, kuin se mikä sateenkaaren merkitys on Raamatussa ja mitä se merkitsee kristityille. Pride-lippu olisi voinut olla monenlainen, mutta ratkaisu lipun ulkoasusta on harmillinen. Uskovat eivät voi sateenkaaren väreissä olevia tuotteita suosia, kuin korkeintaan ehkä pastellin sävyissä tai sellaisella tavalla toteutettuina, ettei niistä tule Seta ja Pride mieleen.
Anonyymi kirjoitti:
Pride-lippu on ihan eri asia, kuin se mikä sateenkaaren merkitys on Raamatussa ja mitä se merkitsee kristityille. Pride-lippu olisi voinut olla monenlainen, mutta ratkaisu lipun ulkoasusta on harmillinen. Uskovat eivät voi sateenkaaren väreissä olevia tuotteita suosia, kuin korkeintaan ehkä pastellin sävyissä tai sellaisella tavalla toteutettuina, ettei niistä tule Seta ja Pride mieleen.
Mutta tuo osoittaa kuinka epäuskottava Raamattu on.
Sateenkaari on pelkästään valoilmiö sateen ja auringon vaikutuksesta.- Anonyymi
Heh, ei Pride-lipussa ole kaikki sateenkaaren värit vaan sieltä puuttuu muutama.
Kuten suvakkien kristinuskosta puuttuu Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki. :)
- Anonyymi
Hesekiel:
1:28 Kuin kaari, joka on pilvessä sadepäivänä, niin oli näöltään sitä ympäröivä hohde. Senkaltainen oli katsoa Herran kirkkauden hahmo. Ja kun minä sen näin, lankesin minä kasvoilleni. Ja minä kuulin äänen, kun joku puhui.
"Ja kun minä sen näin, lankesin minä kasvoilleni" - Anonyymi
Ilmestyskirja:
10:1 Ja minä näin erään toisen, väkevän enkelin tulevan alas taivaasta; hänen verhonaan oli pilvi, ja taivaankaari oli hänen päänsä päällä, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, ja hänen jalkansa niinkuin tulipatsaat,
Biblia (1776)
Ilm. 10:1 Ja minä näin toisen väkevän enkelin tulevan alas taivaasta, joka pilvellä puetettu oli, ja taivaan kaari hänen päänsä päällä, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, ja hänen jalkansa niinkuin tulen patsaat.
Ruotsi (1917)
Ilm. 10:1 Och jag såg en annan väldig ängel komma ned från himmelen. Han var klädd i en sky och hade regnbågen över sitt huvud, och hans ansikte var såsom solen, och hans ben voro såsom eldpelare;
"hade regnbågen över sitt huvud"
KJV (1789)
Ilm. 10:1 And I saw another mighty angel come down from heaven, clothed with a cloud: and a rainbow was upon his head, and his face was as it were the sun, and his feet as pillars of fire:
"and a rainbow was upon his head" - Anonyymi
Ilmestyskirja:
4:3 Ja istuja oli näöltänsä jaspis- ja sardionkiven kaltainen; ja valtaistuimen ympärillä oli taivaankaari, näöltänsä smaragdin kaltainen.
Biblia (1776)
Ilm. 4:3 Ja se, joka istui, oli näkyänsä kiven jaspiksen ja sardin kaltainen, ja taivaan kaari istuimen ympäri näkyänsä smaragdin kaltainen.
Ruotsi (1917)
Ilm. 4:3 och han som satt därpå var till utseendet såsom jaspissten och karneol. Och runt omkring tronen gick en regnbåge, som till utseendet var såsom en smaragd.
"Och runt omkring tronen gick en regnbåge"
KJV (1789)
Ilm. 4:3 And he that sat was to look upon like a jasper and a sardine stone: and there was a rainbow round about the throne, in sight like unto an emerald.
"and there was a rainbow round about the throne" - Anonyymi
Biblia (1776)
Hes. 1:28 Niinkuin taivaan kaari näkyy pilvessä, kuin satanut on, niin oli myös sen kirkkauden näky ympärinsä. Tämä oli Herran kunnian näky. Ja kuin minä sen nähnyt olin, lankesin minä kasvoilleni, ja kuulin äänen puhuvan.
"Niinkuin taivaan kaari näkyy pilvessä, kuin satanut on, niin oli myös sen kirkkauden näky ympärinsä. Tämä oli Herran kunnian näky."
Ruotsi (1917)
Hes. 1:28 Såsom bågen som synes i skyn, när det regnar, så såg skenet ut där runt omkring. Så såg det ut, som tycktes mig vara HERRENS härlighet; och när jag såg det, föll jag ned på mitt ansikte, och jag hörde rösten av en som talade.
"Såsom bågen som synes i skyn, när det regnar, så såg skenet ut där runt omkring. Så såg det ut, som tycktes mig vara HERRENS härlighet"
KJV (1789)
Hes. 1:28 As the appearance of the bow that is in the cloud in the day of rain, so was the appearance of the brightness round about. This was the appearance of the likeness of the glory of the LORD. And when I saw it, I fell upon my face, and I heard a voice of one that spake.
"As the appearance of the bow that is in the cloud in the day of rain, so was the appearance of the brightness round about. This was the appearance of the likeness of the glory of the LORD. " - Anonyymi
Lapsille pitää selittää ja opettaa, että mitä sateenkaari todella edustaa, ja mitä ei !
Sateenkaaren ei saa antaa edustaa mitään hävettävää !
Se on nyt meistä itsestämme kiinni !
https://www.twinkl.com/resource/t-t-5953-the-rainbow-colours-colouring-sheet- Anonyymi
Häpeätkö sinä jotakin Luojan luomaa?!
- Anonyymi
Todella kinkyä!
- Anonyymi
Osaako kukaan kertoa, että mistä Kalevala on Raamattuun päätyny
<<13:10 Sillä taivaan tähdet ja Kalevanmiekat eivät loista valollansa, aurinko on pimeä noustessansa, kuu ei kirkkaana kumota.<<
<<9:9 hän loi Seulaset ja Kalevanmiekan, Otavan ja eteläiset tähtitarhat; Taidatko solmita Otavan siteet tahi irroittaa kahleista Kalevanmiekan?<<
<<5:8 Hän, joka on tehnyt Otavan ja Kalevanmiekan ja muuttaa synkeyden aamuksi ja pimentää päivän yöksi ja kutsuu kokoon meren vedet ja vuodattaa ne maan pinnalle - Herra on hänen nimensä<<
Wikipedia:
<<Miekka esiintyy usein suomalaisessa kansanrunoudessa ja Kalevalassa esimerkiksi Väinämöisen aseena.<< - Anonyymi
1Moos.9:16 Biblia (1776) Sentähden pitää kaaren pilvissä oleman, että minä katson sitä, ja muistan sen ijankaikkisen liiton Jumalan välillä ja elävän hengen, kaikkinaisessa lihassa, kuin maan päällä on. Kirjoitetaan. iankaikkisen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171279
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221153Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä471050- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592