Mersut ovat pääasiassa taksiautoja. Niillä ajetaan 120.000 km vuodessa ja 360.000 km kolmessa vuodessa ja ne vaihdetaan sitten. Taksiautoina ne huolletaan ja korjataan perusteellisesti.
Sitten kerrotaan juttua paljon ajetuista Mersuista jotka ovat niin ja niin hyviä vaikka niillä on ajettu 400.00 km. On syntynyt täysi harha. Onhan se kolmevuotias Mersu, jolla on ajettu 400.00 km vielä aika siistissä kunnossa, mutta täytyy osata jatella että ei se mitään Mersun kestävyydestä todista.
Mersun kestävyys on täyttä harhaa. Ajettujen kilometrien määrä ei todista yhtään mitään.
Mielikuva Mersun kestävyydestä on täysin väärä
45
1735
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä kestävyysongelmia sinulla sitten on ollut mersujesi kanssa? Onko omat autosi olleet vanhoja takseja vai muita paljon ajettuja?
- Anonyymi
Uutena normikäyttöön ostettu Mersu on muita merkkejä epäluotettavampi. Ymmärrät aloituksen aivan hyvin, mutta et muka ymmärrä.
Minäkin ihmettelen, mitä aloittaja ajaa takaa?
Ei minun W212 entinen taksi ole, sitä paitsi sen km-lukema on vasta 133.000 km
runsaaseen kuuteen vuoteen.
On osunut vain yksi vähän isompi kuluerä.- Anonyymi
Ei tuossa aloituksessa ole mitään ihmettelemistä. Mersu ei ole ollut koskaan kestävä auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa aloituksessa ole mitään ihmettelemistä. Mersu ei ole ollut koskaan kestävä auto.
Mersu aina ollut kestävin auto. E sarja varsinkin.
- Anonyymi
Moottori mennyt vaihtoon?
- Anonyymi
Minäkin ajelin pari vuotta uuden klarheaa C180 meseä. Öljynkulutusta ei saatu kuriin. Pääsin onneksi ajoissa eroon kohtuullisella hyvityksellä vain 160.000 ajettuna.
Sen jälkeen olen ajanut kahdella ranskalaisella pösöllä 1,05 miljoonaa kilometriä aivan normaalein huolloin. Kummallista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa aloituksessa ole mitään ihmettelemistä. Mersu ei ole ollut koskaan kestävä auto.
Kateellisen paineenpurkua koko aloitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin ajelin pari vuotta uuden klarheaa C180 meseä. Öljynkulutusta ei saatu kuriin. Pääsin onneksi ajoissa eroon kohtuullisella hyvityksellä vain 160.000 ajettuna.
Sen jälkeen olen ajanut kahdella ranskalaisella pösöllä 1,05 miljoonaa kilometriä aivan normaalein huolloin. Kummallista?Tottahan me sinua uskomme, hihii!
- Anonyymi
Kalliimmat kilometrini olen Mersulla ajanut. Juuri takuuajan kesti ja sen jälkee sen 11vm. E - farkun pito olikin täyttä painajaista. Varmaan siihen rysään piti laittaa kaikki tekniikka kahteen kertaan ja siitä huolimatta tuli vikaa vian perään. Mersun ruostuminen sitten oli viimeinen pisara, kun 160 tuhatta ajetun auton lokasuojat ja ovien alareunat alkoivat olla paperia heikommat. En ymmärrä mikä noissa Mersuissa viehättää, jos joskus olivat kestäviä, niin moni on sanonut että: mitä uudempi- sen huonompia ovat.
- Anonyymi
Hihii, helpottaako Mersu kateus kun keksii noita juttuja?
- Anonyymi
niin miksi mersu on suosittu ammattikäytössä,,,,,koska se on kestävin saatavissa oleva auto,,mersulla ajetaan huoletta 800 000 kilometriä ilman kone tai vahteisto remonttia,,,
- Anonyymi
Ei lainkaan kestävyyden vuoksi.
- Anonyymi
Hanki elämä! Mersu on korjaamon unelma!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei lainkaan kestävyyden vuoksi.
No minkähän takia niitä on juurikin ammattiajossa niin paljon?
- Anonyymi
Itsellä oli 123 300 dieasel jolla oli ajettu samalla koneella yli 700 tuhatta.Aina pääsi perille joka kerta.Sitten tuuppas taksi mersu hanuriin ja meni lunastukseen.Säääli osi tosi hyvä auto ja kestävä ei sellaisia enään tehdä.Nyky kikottimet ei kestä sellaista ajoa.
- Anonyymi
Vanha aikoinaan hankittu maine menee läpi joillekin hörhöille vielä nykyisinkin ,hienoja pelejä mutta vikaherkkiä ja kalliita ylläpitää , ei jatkoon !
- Anonyymi
On osattava ajatella ? On myös huomioitava oman mielen lähtökohdat jotka vaikuttavat arvioon joko kielteisesti tai myönteiseti .
- Anonyymi
Mikä ihme sitten todistaa kestävyyden, jollei ajettujen kilometrien määrä??
- Anonyymi
Mutta ei taksina ajettujen kilometrien määrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei taksina ajettujen kilometrien määrä.
Tottakai myös taksissa ajetut kilometrit, tietenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai myös taksissa ajetut kilometrit, tietenkin.
Nimenomaan! Taksikäyttöön valitaan autot joita ei tarvitse juoksettaa yhtenään huollossa vikojen tai perushuoltojen takia. Vähimmäisvaatimus on myös hyvä ajettavuus ja ergonomia riittävien tilojen lisäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan! Taksikäyttöön valitaan autot joita ei tarvitse juoksettaa yhtenään huollossa vikojen tai perushuoltojen takia. Vähimmäisvaatimus on myös hyvä ajettavuus ja ergonomia riittävien tilojen lisäksi.
Ahaa, nyt ymmärrän, miksi taksissa on paljon corolloja ja priuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei taksina ajettujen kilometrien määrä.
Taksissa ajetut kilometrit ne juuri kuluttaa, kun ne pääosin kertyy kaupunkiliikenteessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa, nyt ymmärrän, miksi taksissa on paljon corolloja ja priuksia.
Hihii, ei taida enää olla. Halpisyhtiöt niillä koitti tehdä halpaa rahaa, mutta jatkuvat huollot ja viat seisotti Toyotaa pajalla ja se syö rahaa.
Tuttavalla on juuri 20 vuotta täyttänyt ei-taksikäyttöinen mersu. Kilometrejä mittarissa vasta 350 000. Hyvin toimii.
Eli ilmeisesti vuodet eivät ole ongelma, eivätkä kilometritkään (toisella tuttavalla oli 700 000 ajettu eemeli).
Mikä niissä sitten on, etteivät kestä...- Anonyymi
Mersu on kestävin niin yksityiskäytössä, kuin taksikäytössäkin. Ajetut kilometrit sen osoittavat.
- Anonyymi
Perkeleen mutteri ohjaus ei innosta yhtään!
- Anonyymi
Itselläni -97 E200,minkä osiin mennyt n.1000euroa 10 vuoden aikana.Myös -99 S320 mikä on ollut varmatoiminen ja viaton viiden omistusvuoden aikana.
- Anonyymi
Mikä voisikaan aloittajan uskoa horjuttaa ? Ei ole mitään sellaista sillä hän on vihervasemmistolainen .
- Anonyymi
Ahaa, puoluekannankin pystyt avauksesta kaivamaan, olet melkoinen talentti ja selvännäkijä.
- Anonyymi
Mielenkiintoinen avaus. Keskusteluista käy hyvin ilmi, että varsin monilla on yhä harhaluulo mersun jotenkin poikkeuksellisesta kestävyydestä.
Omassa tallissani on ollut toistakymmentä taksimersua ja muutamia Toyotia sekä puolen kymmentä diesel-Peugeottia.
Mersut ovat olleet kalleimpia autoja hankkia ja selvästi kalleimpia autoja huoltaa/korjata. Autot ovat aina erilaisia ja eri malleissa on omat puolensa, niin hyvät kuin huonotkin. Mersun kestävyys 2000-luvulta alkaen on enää pelkkä myytti. On ruostetta ja moottorivaurioita. Toyotankin hyvä laatu on jossain mielessä näennäistä, tekniikkamurheita yllättävän paljon. Toki Peugeotillakin on ollut omia murheita, mutta kumma kyllä kestävimmät moottorit ja halvimmat ylläpitokulut.
Se mikä näissä Esson baarin lausunnoissa painaa, johtuu paljolti siitä, että saksalaiset autot suunnitellaan autobaanoille ja suurille nopeuksille.
Japanilaiset ja ranskalaiset suunnitellaan hitaammille teille ja kaupunkikäyttöön ja siitä johtuen ominaisuuksissa on selkeitä eroja. Laadusta siinä ei kuitenkaan ole kysymys. - Anonyymi
"Mersut ovat pääasiassa taksiautoja"
Tuokin on alotuksessa jo täyttä puppua. - Anonyymi
Ööh, nyt on kyllä logiikka hiukan takaperoista. Eikö nimenomaan se, että autolla voi ajaa lyhyessä ajassa hirmukilometrit, todista että se on kestävä? Se kertoo nimenomaan siitä, että kone ja muu tekniikka kestää pitkäkestoista jatkuvaa rasitusta. Joku pieni Fiat esimerkiksi tuskin kestäisi tuollaista rääkkiä ilman moottoriremonttia tai moottorin vaihtoa. Autoa toki kuluttavat sekä aika että kilometrit, mutta kilometrit ovat se merkittävämpi mittari jo ihan fysiikasta johtuvista syistä. Taksiautojen koneet lisäksi saavat km-mittarissa ilmoitettuakin enemmän rasitusta, koska niitä myös tyhjäkäytetään paljon. On siis aika ilmeistä, että Mersu on keskimäärin hyvin kestävä auto.
Jotkin merkit vain on näköjään onnistuttu suunnittelemaan ja valmistamaan niin hyvin, että ne kestävät rasitusta. Yleensä kyseessä on suurikoneiset ja suhteellisen raskaskoriset autot. Volvohan on esimerkiksi toinen merkki, jolla on ajettu jopa yli miljoonan, ja tiedän erään Saabin, jolla oli ajettu 800 000 km. Myös MB:n C-ja E-sarja ja siitä paremmat ovat raskaahkoja, suhteellisen isokoneisia autoja. Eli ei se maine ihan tuulesta ole temmattu. - Anonyymi
https://koneporssi.com/autot/suur-uskin-mercedekseen-miljoona-kilometria/
Mersut kestävät kilometrejä edelleen mukavasti, miljoona menty 25tkm:n huoltovälillä. - Anonyymi
Mersuista sen verran, että yleinen käsitys on, ettei MB ole osannut bensiinimoottorin valmistamista. Todella vanhat nuhapumput olivat simppeleitä ja kestäviä dieseleinä.
- Anonyymi
Muilla merkeillä ajetaan taksissa 120000 km vuodessa ja 240000 km kahdessa vuodessa, ja sitten ne pääasiassa vaihdetaan. Ja kaikissa merkeissä on takseissa niitä poikkeuksia, joilla ajetaan viidessä vuodessa miljoona km.
- Anonyymi
Varmasti riippuu mallista. Ite olen nyt puolivuotta ajanut tyytyväisenä s680 ja en voisi olla tyytyväisempi. Tallista löytyy myös 19v w211 500 ja siihen on saatu upotettua rahaa uudesta asti varmaan lähemmäs 40t€.
Jos huoltoohjelman mukainen (ja vanhempana muu) huoltaminen hintojensa puolesta ahdistaa niin kannattaa ostaa omalle maksukyvylle sopiva auto. Mm. Jokin uusi pikkukippo takuulla. - Anonyymi
W211 200 CDI 2009 600 000 km. Ei vaihdelaatikko-ongelmia, eikä muutakaan. Pari vesipumppua vaihdettu ja tietty iskarit ja jarrulevyt ja palat. Yksi jousi katkesi motarin montussa. Huollot 25 tkm välein. Eikä ruostetta ! Ja matka jatkuu...
- Anonyymi
Aloittajan teksi pitää täysin paikkansa.
- Anonyymi
Joo-o, mutta mersu taksina on nykyään harvinainen näky. Aloittaja taitaa olla jämähtänyt 80-luvulle.
- Anonyymi
Oikeastaan missään uudessa autossa ei pitäisi olla korjattavaa ensimmäisen 100tkm:n aikana. Hyvässä autossa ei ole vikaa 150tk:n aikana. Erinomaisessa autossa ei ole vikaa ensimmäisen 200tkm:n aikana.
Ainoa auto, jossa korjattavaa riitti, ensimmäisen 100tkm:n aikana oli Ford Mondeo. Vikalista oli pitkä kuin nälkävuosi. Yhdestä Chevroletista meni jäähdyttäjä, mutta muuten kesti hyvin 150tkm. Volvot on kestäneet mainiosti sen 200tkm. Lähempänä 300tkm on pitänyt vaihtaa laturi, tukivarren puslia ja jarrulevyt. Varmaan jotakin muutakin, mutta en muista, kun vikaa tulee niin harvoin.
Pari vuotta on nyt ollut Mersu. Ei siihenkään ole mitään korjattu. Hullot on kyllä aika tyyriitä, vaikka siihen ei paljoa muuta kuulu, kuin öljynvaihto ja kurkkaus sinne ja tänne. Ai niin, vuosihuollossa vaihdettiin tulpat, kun kilsoja oli alle 30tkm. - Anonyymi
Mersu perseelleen lensi A-luokan mersu katui mutkassa heh, tuota kukaan ikinä unohda :D
- Anonyymi
Kilometrit autot tappaa ei vuodet ja varovainen käyttö.
Taksissa auto saa kovinta kyytiä, sillä kaupunkiajoon paljon kuluttavampaa kuin maantie. Kaikkia autoja huolletaan huolto-ohjelman mukaa ja uusia ja uudehkoja korjataan eikä viritellä tai vetkutella. - Anonyymi
Ööö jos auton moottori ja vaihdelaatikko kestävät helposti 400 000 km niin miten se ei todista laadusta ja kestävyydestä?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1976008Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442827- 442297
- 932049
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382011Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291395- 771362
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2941346Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131297Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61226