Mielikuva Mersun kestävyydestä on täysin väärä

Anonyymi

Mersut ovat pääasiassa taksiautoja. Niillä ajetaan 120.000 km vuodessa ja 360.000 km kolmessa vuodessa ja ne vaihdetaan sitten. Taksiautoina ne huolletaan ja korjataan perusteellisesti.

Sitten kerrotaan juttua paljon ajetuista Mersuista jotka ovat niin ja niin hyviä vaikka niillä on ajettu 400.00 km. On syntynyt täysi harha. Onhan se kolmevuotias Mersu, jolla on ajettu 400.00 km vielä aika siistissä kunnossa, mutta täytyy osata jatella että ei se mitään Mersun kestävyydestä todista.

Mersun kestävyys on täyttä harhaa. Ajettujen kilometrien määrä ei todista yhtään mitään.

45

1621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä kestävyysongelmia sinulla sitten on ollut mersujesi kanssa? Onko omat autosi olleet vanhoja takseja vai muita paljon ajettuja?

      • Anonyymi

        Uutena normikäyttöön ostettu Mersu on muita merkkejä epäluotettavampi. Ymmärrät aloituksen aivan hyvin, mutta et muka ymmärrä.


    • Minäkin ihmettelen, mitä aloittaja ajaa takaa?
      Ei minun W212 entinen taksi ole, sitä paitsi sen km-lukema on vasta 133.000 km
      runsaaseen kuuteen vuoteen.
      On osunut vain yksi vähän isompi kuluerä.

      • Anonyymi

        Ei tuossa aloituksessa ole mitään ihmettelemistä. Mersu ei ole ollut koskaan kestävä auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossa aloituksessa ole mitään ihmettelemistä. Mersu ei ole ollut koskaan kestävä auto.

        Mersu aina ollut kestävin auto. E sarja varsinkin.


      • Anonyymi

        Moottori mennyt vaihtoon?


      • Anonyymi

        Minäkin ajelin pari vuotta uuden klarheaa C180 meseä. Öljynkulutusta ei saatu kuriin. Pääsin onneksi ajoissa eroon kohtuullisella hyvityksellä vain 160.000 ajettuna.
        Sen jälkeen olen ajanut kahdella ranskalaisella pösöllä 1,05 miljoonaa kilometriä aivan normaalein huolloin. Kummallista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossa aloituksessa ole mitään ihmettelemistä. Mersu ei ole ollut koskaan kestävä auto.

        Kateellisen paineenpurkua koko aloitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin ajelin pari vuotta uuden klarheaa C180 meseä. Öljynkulutusta ei saatu kuriin. Pääsin onneksi ajoissa eroon kohtuullisella hyvityksellä vain 160.000 ajettuna.
        Sen jälkeen olen ajanut kahdella ranskalaisella pösöllä 1,05 miljoonaa kilometriä aivan normaalein huolloin. Kummallista?

        Tottahan me sinua uskomme, hihii!


    • Anonyymi

      Kalliimmat kilometrini olen Mersulla ajanut. Juuri takuuajan kesti ja sen jälkee sen 11vm. E - farkun pito olikin täyttä painajaista. Varmaan siihen rysään piti laittaa kaikki tekniikka kahteen kertaan ja siitä huolimatta tuli vikaa vian perään. Mersun ruostuminen sitten oli viimeinen pisara, kun 160 tuhatta ajetun auton lokasuojat ja ovien alareunat alkoivat olla paperia heikommat. En ymmärrä mikä noissa Mersuissa viehättää, jos joskus olivat kestäviä, niin moni on sanonut että: mitä uudempi- sen huonompia ovat.

      • Anonyymi

        Hihii, helpottaako Mersu kateus kun keksii noita juttuja?


    • Anonyymi

      niin miksi mersu on suosittu ammattikäytössä,,,,,koska se on kestävin saatavissa oleva auto,,mersulla ajetaan huoletta 800 000 kilometriä ilman kone tai vahteisto remonttia,,,

      • Anonyymi

        Ei lainkaan kestävyyden vuoksi.


      • Anonyymi

        Hanki elämä! Mersu on korjaamon unelma!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lainkaan kestävyyden vuoksi.

        No minkähän takia niitä on juurikin ammattiajossa niin paljon?


    • Anonyymi

      Itsellä oli 123 300 dieasel jolla oli ajettu samalla koneella yli 700 tuhatta.Aina pääsi perille joka kerta.Sitten tuuppas taksi mersu hanuriin ja meni lunastukseen.Säääli osi tosi hyvä auto ja kestävä ei sellaisia enään tehdä.Nyky kikottimet ei kestä sellaista ajoa.

    • Anonyymi

      Vanha aikoinaan hankittu maine menee läpi joillekin hörhöille vielä nykyisinkin ,hienoja pelejä mutta vikaherkkiä ja kalliita ylläpitää , ei jatkoon !

    • Anonyymi

      On osattava ajatella ? On myös huomioitava oman mielen lähtökohdat jotka vaikuttavat arvioon joko kielteisesti tai myönteiseti .

    • Anonyymi

      Mikä ihme sitten todistaa kestävyyden, jollei ajettujen kilometrien määrä??

      • Anonyymi

        Mutta ei taksina ajettujen kilometrien määrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei taksina ajettujen kilometrien määrä.

        Tottakai myös taksissa ajetut kilometrit, tietenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai myös taksissa ajetut kilometrit, tietenkin.

        Nimenomaan! Taksikäyttöön valitaan autot joita ei tarvitse juoksettaa yhtenään huollossa vikojen tai perushuoltojen takia. Vähimmäisvaatimus on myös hyvä ajettavuus ja ergonomia riittävien tilojen lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan! Taksikäyttöön valitaan autot joita ei tarvitse juoksettaa yhtenään huollossa vikojen tai perushuoltojen takia. Vähimmäisvaatimus on myös hyvä ajettavuus ja ergonomia riittävien tilojen lisäksi.

        Ahaa, nyt ymmärrän, miksi taksissa on paljon corolloja ja priuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei taksina ajettujen kilometrien määrä.

        Taksissa ajetut kilometrit ne juuri kuluttaa, kun ne pääosin kertyy kaupunkiliikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, nyt ymmärrän, miksi taksissa on paljon corolloja ja priuksia.

        Hihii, ei taida enää olla. Halpisyhtiöt niillä koitti tehdä halpaa rahaa, mutta jatkuvat huollot ja viat seisotti Toyotaa pajalla ja se syö rahaa.


    • Tuttavalla on juuri 20 vuotta täyttänyt ei-taksikäyttöinen mersu. Kilometrejä mittarissa vasta 350 000. Hyvin toimii.

      Eli ilmeisesti vuodet eivät ole ongelma, eivätkä kilometritkään (toisella tuttavalla oli 700 000 ajettu eemeli).

      Mikä niissä sitten on, etteivät kestä...

      • Anonyymi

        Mersu on kestävin niin yksityiskäytössä, kuin taksikäytössäkin. Ajetut kilometrit sen osoittavat.


    • Anonyymi

      Perkeleen mutteri ohjaus ei innosta yhtään!

    • Anonyymi

      Itselläni -97 E200,minkä osiin mennyt n.1000euroa 10 vuoden aikana.Myös -99 S320 mikä on ollut varmatoiminen ja viaton viiden omistusvuoden aikana.

    • Anonyymi

      Mikä voisikaan aloittajan uskoa horjuttaa ? Ei ole mitään sellaista sillä hän on vihervasemmistolainen .

      • Anonyymi

        Ahaa, puoluekannankin pystyt avauksesta kaivamaan, olet melkoinen talentti ja selvännäkijä.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen avaus. Keskusteluista käy hyvin ilmi, että varsin monilla on yhä harhaluulo mersun jotenkin poikkeuksellisesta kestävyydestä.
      Omassa tallissani on ollut toistakymmentä taksimersua ja muutamia Toyotia sekä puolen kymmentä diesel-Peugeottia.
      Mersut ovat olleet kalleimpia autoja hankkia ja selvästi kalleimpia autoja huoltaa/korjata. Autot ovat aina erilaisia ja eri malleissa on omat puolensa, niin hyvät kuin huonotkin. Mersun kestävyys 2000-luvulta alkaen on enää pelkkä myytti. On ruostetta ja moottorivaurioita. Toyotankin hyvä laatu on jossain mielessä näennäistä, tekniikkamurheita yllättävän paljon. Toki Peugeotillakin on ollut omia murheita, mutta kumma kyllä kestävimmät moottorit ja halvimmat ylläpitokulut.

      Se mikä näissä Esson baarin lausunnoissa painaa, johtuu paljolti siitä, että saksalaiset autot suunnitellaan autobaanoille ja suurille nopeuksille.
      Japanilaiset ja ranskalaiset suunnitellaan hitaammille teille ja kaupunkikäyttöön ja siitä johtuen ominaisuuksissa on selkeitä eroja. Laadusta siinä ei kuitenkaan ole kysymys.

    • Anonyymi

      "Mersut ovat pääasiassa taksiautoja"
      Tuokin on alotuksessa jo täyttä puppua.

    • Anonyymi

      Ööh, nyt on kyllä logiikka hiukan takaperoista. Eikö nimenomaan se, että autolla voi ajaa lyhyessä ajassa hirmukilometrit, todista että se on kestävä? Se kertoo nimenomaan siitä, että kone ja muu tekniikka kestää pitkäkestoista jatkuvaa rasitusta. Joku pieni Fiat esimerkiksi tuskin kestäisi tuollaista rääkkiä ilman moottoriremonttia tai moottorin vaihtoa. Autoa toki kuluttavat sekä aika että kilometrit, mutta kilometrit ovat se merkittävämpi mittari jo ihan fysiikasta johtuvista syistä. Taksiautojen koneet lisäksi saavat km-mittarissa ilmoitettuakin enemmän rasitusta, koska niitä myös tyhjäkäytetään paljon. On siis aika ilmeistä, että Mersu on keskimäärin hyvin kestävä auto.

      Jotkin merkit vain on näköjään onnistuttu suunnittelemaan ja valmistamaan niin hyvin, että ne kestävät rasitusta. Yleensä kyseessä on suurikoneiset ja suhteellisen raskaskoriset autot. Volvohan on esimerkiksi toinen merkki, jolla on ajettu jopa yli miljoonan, ja tiedän erään Saabin, jolla oli ajettu 800 000 km. Myös MB:n C-ja E-sarja ja siitä paremmat ovat raskaahkoja, suhteellisen isokoneisia autoja. Eli ei se maine ihan tuulesta ole temmattu.

    • Anonyymi

      https://koneporssi.com/autot/suur-uskin-mercedekseen-miljoona-kilometria/

      Mersut kestävät kilometrejä edelleen mukavasti, miljoona menty 25tkm:n huoltovälillä.

    • Anonyymi

      Mersuista sen verran, että yleinen käsitys on, ettei MB ole osannut bensiinimoottorin valmistamista. Todella vanhat nuhapumput olivat simppeleitä ja kestäviä dieseleinä.

    • Anonyymi

      Muilla merkeillä ajetaan taksissa 120000 km vuodessa ja 240000 km kahdessa vuodessa, ja sitten ne pääasiassa vaihdetaan. Ja kaikissa merkeissä on takseissa niitä poikkeuksia, joilla ajetaan viidessä vuodessa miljoona km.

    • Anonyymi

      Varmasti riippuu mallista. Ite olen nyt puolivuotta ajanut tyytyväisenä s680 ja en voisi olla tyytyväisempi. Tallista löytyy myös 19v w211 500 ja siihen on saatu upotettua rahaa uudesta asti varmaan lähemmäs 40t€.

      Jos huoltoohjelman mukainen (ja vanhempana muu) huoltaminen hintojensa puolesta ahdistaa niin kannattaa ostaa omalle maksukyvylle sopiva auto. Mm. Jokin uusi pikkukippo takuulla.

    • Anonyymi

      W211 200 CDI 2009 600 000 km. Ei vaihdelaatikko-ongelmia, eikä muutakaan. Pari vesipumppua vaihdettu ja tietty iskarit ja jarrulevyt ja palat. Yksi jousi katkesi motarin montussa. Huollot 25 tkm välein. Eikä ruostetta ! Ja matka jatkuu...

    • Anonyymi

      Aloittajan teksi pitää täysin paikkansa.

    • Anonyymi

      Joo-o, mutta mersu taksina on nykyään harvinainen näky. Aloittaja taitaa olla jämähtänyt 80-luvulle.

    • Anonyymi

      Oikeastaan missään uudessa autossa ei pitäisi olla korjattavaa ensimmäisen 100tkm:n aikana. Hyvässä autossa ei ole vikaa 150tk:n aikana. Erinomaisessa autossa ei ole vikaa ensimmäisen 200tkm:n aikana.
      Ainoa auto, jossa korjattavaa riitti, ensimmäisen 100tkm:n aikana oli Ford Mondeo. Vikalista oli pitkä kuin nälkävuosi. Yhdestä Chevroletista meni jäähdyttäjä, mutta muuten kesti hyvin 150tkm. Volvot on kestäneet mainiosti sen 200tkm. Lähempänä 300tkm on pitänyt vaihtaa laturi, tukivarren puslia ja jarrulevyt. Varmaan jotakin muutakin, mutta en muista, kun vikaa tulee niin harvoin.
      Pari vuotta on nyt ollut Mersu. Ei siihenkään ole mitään korjattu. Hullot on kyllä aika tyyriitä, vaikka siihen ei paljoa muuta kuulu, kuin öljynvaihto ja kurkkaus sinne ja tänne. Ai niin, vuosihuollossa vaihdettiin tulpat, kun kilsoja oli alle 30tkm.

    • Anonyymi

      Mersu perseelleen lensi A-luokan mersu katui mutkassa heh, tuota kukaan ikinä unohda :D

    • Anonyymi

      Kilometrit autot tappaa ei vuodet ja varovainen käyttö.
      Taksissa auto saa kovinta kyytiä, sillä kaupunkiajoon paljon kuluttavampaa kuin maantie. Kaikkia autoja huolletaan huolto-ohjelman mukaa ja uusia ja uudehkoja korjataan eikä viritellä tai vetkutella.

    • Anonyymi

      Ööö jos auton moottori ja vaihdelaatikko kestävät helposti 400 000 km niin miten se ei todista laadusta ja kestävyydestä?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3397
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2045
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1698
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1613
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      1006
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      948
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      865
    Aihe