Opettaja ihastunut oppilaaseen

Anonyymi

Hei ihmiset! Tämä aihe ei ehkä monia kiinnosta mutta minua kyllä ja tiedän että nämä voivat olla rikoksia.
Olen 15v tyttö. Käyn 9luokkaa joten vaihdan pian koulua. Opettajien ja oppilaiden suhde on kiellettyä varsinkin jos opettaja opettaa kyseistä oppilasta, mutta onko se sallittua sen jälkeen kun vaihdan koulua?
Koulussamme on yksi mies opettaja ikää varmaan 30v tai yli luulisin. Siitä lähtien kun rupesi meidän luokkaa opettamaan hän on ollut erilainen. Olen kuullut että hän ei ole oppilaiden suosiossa ja on useesti ärsyttäväkin. Uskon sen ja tiedän mutta hän on minua kohtaa erilainen. Auttaa vaikka en pyydä (se voi olla vain ystävällinen) mutta hän ei auta muita "huvikseen". Tuntien jälkeen hän useesti "estää" lähtöni sillä että alkaa jutella kanssani, juttelemme yleensä kauan ja välitunti on jo melkein ohi. Välitunnillakin hän vain tulee juttelemaan ja meidän keskustelu ei lopu kiusallisiin tilanteisiin ja meillä on aina aihe. (ei mitään sopimatonta). Hän on minua kehunnutkin muille opettajille ja tunnin aikana oppilaille. Se on noloa mutta pidän siitä miten hän puhuu minusta. Tuntien aikana usein hän katsoo minua silmiin (istun hänen edessään). Ja hän tietää että olen ujo ja vihaan olla äänessä luokassa joten yleensä kun luemme hän säästää minut viimeiseksi jotta en edes välttämättä pääse lukemaan. Viime aikoina on tullut fyysisempää läheisyyttä. Kun hän on kävellyt ohitseni hän on osunut minuun vaikka tilaa on ollut vaikka kuinka. Jos olen onnistunut jossain hän on koskenut olkapäähäni ja sanonut hyviä juttuja. Antaessaan monistetta tunnilla useasti hän osuu käteeni silleen että oikeasti koskee, kerran hän pyysi anteeksi, aluksi en edes tiennyt mitä hän pyytelee anteeksi kunnes tajusin. Viimeisin oudoin kokemus hänen kanssaan on se kun lähdin tunnilta koska sain kuulla että vaarini oli kuollut. Juoksin käytävälle sanomatta mitään ja hän tuli myöhemmin perässä. Itkin ja yritin pukea takkiani päälle ja hän tuli kyselee mikä hätänä ja kerroin ja itkin entistä enemmän. (se oli noloa) sillä itkuni kuulostaa hirveältä. Hän otti minusta kiinni ja HALASI!!! sillä hetkellä ajattelin että mä oon kuollu ja tajusin kuinka paljon hän välittää musta vaikka oon pelkkä oppilas. Se tuntui ihmeellisen hyvältä ja rauhoittavalta. Halattiin pitkään ja hän rauhoitteli mua ja sanoi että se voi tuntua vaikealta mutta siitä pääsee yli. SIIS MIKÄ HERRASMIES!! En tiedä onko oppilaan ja opettajan halailu ok mut se oikeesti auttoi mua siinä tilanteessa. Hän päästi mut lähtemään kotia ja on myöhemmin vain kysellyt kuulumisia kasvotusten.
Hulluinta tässä on se että hänen läheisyytensä ei ahdista minua kuten joidenkin. Ja minusta alkaa tuntua että yläasteen jättäminen tulee olemaan vaikeaa. Mitä minun pitäisi tehdä?? Antaa olla vai? Olenhan pian kuitenkin 16v ja se on suojaikä, jonka jälkeen suhteemme voisi olla aitoa. Vai olenko vain ymmärtänyt asiat väärin?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihmistä autetaan hädässä ja opettajasi teki parhaansa kun näki hätäsi. Mutta ei se tarkoita mitään romanttista. On todella siis todella yleistä ihastua opettajaan ylä-asteella ja myöhemminkin. Se on oikeastaan hyvinkin normaalia. Ne eivät vain kuulu menevän ikinä ihastusta pidemmälle ja sen ymmärtää paljon paremmin kuin ikää tulee lisää.

    • Anonyymi

      Unohda hänet. Ei hän sinun kanssa voi olla, kun olet edelleen alaikäinen ja ikäeronne on suuri.

    • Anonyymi

      Suojaikäraja on 16, jos kumpikin samaa ikäluokkaa.
      Mutta jos toinen on paljon vanhempi ja/tai auktoriteetti asemassa, on suojaraja 18 vuotta.

    • Anonyymi

      Hei, Hei sano elämäntaparikollinen kun linnasta karkas

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1733
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1116
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      204
      806
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      775
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe