IltaSanomissa julkaistiin 13.3. meille suomalaisille tärkeä viesti:
"NATON entinen pääsihteeri Anders Fogh Rasmussen sanoo, että Suomi ja Ruotsi voitaisiin hyväksyä Naton jäsenmaiksi yhdessä yössä. Asiasta uutisoi alunperin Radio Free Europe/Radio Liberty.
Vuoteen 2014 Naton pääsihteerinä toimineen Rasmussenin mukaan Nato on valmis toivottamaan tervetulleiksi sekä Suomen että Ruotsin.
– Mielestäni olisi Suomen ja Ruotsin oman edun mukaista liittyä Natoon juuri nyt. Molemmilla mailla on nyt mahdollisuus. Putin on nyt kiireinen muiden asioiden parissa, joten tuo mahdollisuus saattaa pian sulkeutua, Rasmussen kertoo.
Rasmussenin mukaan Suomen ja Ruotsin liittyminen Natoon välittäisi presidentti Vladimir Putinille erityisen tärkeän viestin, ja sitä voitaisiin pitää merkittävänä tappiona Putinille vallitsevassa tilanteessa.
RASMUSSEN sanoo, että Putinin pakkomielle Neuvostoliiton suuruuden palauttamisesta on ajanut Venäjän kansainväliseksi hylkiöksi."
Mitä ihmettä enää odotamme tapahtuvaksi, vai ovatko päättäjämme kykenemättömiä kantamaan vastuunsa Suomen turvallisuudesta?
Venäjä on aina ollut suomeen hyökkäävä valtio, niin on uhka nytkin.
Suomi vuorokaudessa NATOon
6
<50
Vastaukset
Päätäjät ovat tekemässä jättimäisen rikoksen jos tähän tarjoukseen ei tartuta. Hiostorian kirjoittajat ja suomen kansa eivät päätä silittele jos tilaisuus liittyä rauhan-Natoon nyt hukataan. Naton alueella ei ole sotia.
- Anonyymi
Vatulaatio tietää nämä asiat paremmin kuin Naton nykyistä edellinen pääsihteeri, eli jäsenhakemus on äärimmäisen monimutkainen prosessi.
- Anonyymi
Olen samoilla linjoilla Rasmussenin kanssa. Täytyy myöntää pähkäilin itsekin, että onko juuri nyt se oikea hetki liittyä, kun Ukrainassa on sota, mutta ajattelin että siinä mielessä olisi, koska rajoillamme on nyt rauhallista ja Venäjän keskittyminen on vain Ukrainassa.
Nyt kun sain vahvistusta ajatukselleni, niin tietenkin se ns. paras hetki olisikin juuri nyt. Siis hakea jäsenyyttä. Toisaalta ihmettelen miksei Nato voi yksinkertaisesti kutsua meitä jäsenekseen, kuten Baltteja? "Meitä" voi sisältää siis myös Ruotsin)
Kun Suomi vatvoo ja aloittaa selvitystyön siitä, että voisimmeko mahdollisesti aloittaa jo vähintäänkin harkinnan Nato-keskustelusta tai sen aloittamisesta, niin onhan se nyt naurettavaa.
Rasmussen tunnetaan kieltämättä ns. "Nato-haukkana", mutta ei se minua haittaa. Luin joskus, että silloin kun hän oli Naton johdossa hän istui Putinin kanssa kasvokkain jossain lounaalla neuvottelemassa Natosta. Putin kertoi tietysti omat kielteiset näkemyksensä ja toiveensa Naton suhteen, mutta Rasmussen vaan vastasi, että eipäs kun Natoa tulee vain vahvistaa. Putin oli poistunut puhisten kiukusta pois siitä pöydästä.- Anonyymi
Puolustusliitto Naton periaate on että sinne haetaan, ei sieltä tulla hakemaan. Sinne haetaan omasta tahdosta.
- Anonyymi
Niin sanoi joku natosta potkut saanut EX-tyttöystävä...
- Anonyymi
Kyllä me mennään Natoon. Se on selvä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2444881- 1252273
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2311942Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641814- 1801670
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1881527- 541404
- 611308
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751301- 1191171