Kysymys Raamatunteuntijoile?

Anonyymi

Jeesus sanoi opetuslapsilleen näin.

Joh.14.
1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

1. Tarkoittiko Jeesus että kaikki menevät taivaaseen?
2. Tarkoittiko Jeesus että ihminen menee kuollessaan taivaaseen.
3. Tarkoitttiko Jeesus vain tiettyjä jotka hän noutaa tulemuksessaan.
4. Jääkö maa tyhjäksi jos kaikki menevvät taivaaseen?

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      kenelle Jeesus tuon sanoo, koita miettiä!

      • Anonyymi

        Missäs Raamatun selittäjien selittäjät ovat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäs Raamatun selittäjien selittäjät ovat?

        eikös siinä alussa jo sanota että Jeesus puhui opetuslapsilleen.

        JOS olet Jeesuksen opetuslapsi voit ottaa puheen itsellesi lisättynä hengellisellä ymmärryksellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäs Raamatun selittäjien selittäjät ovat?

        ...missä ovat Raamatun selittäjien selittäjien selittäjien .... selittäjät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...missä ovat Raamatun selittäjien selittäjien selittäjien .... selittäjät.

        Kyllä niitä kohta ilmaantuu.


    • Anonyymi

      Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
      3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

      Jeesus oli Aabrahamin ja Daavidin POIKA.
      Nuo kaksi omaavat monta kotia maan päällä, kolmannessa taivaassa ja paratiisissa.
      Jos joku pääsee Jeesuksen ansiosta Aabrahamin sijaan joka on ei kristitty paikka niin Jeesus tulee perässä ja hakee takaisin luokseen. Takaisin kristikuntaan. Ei ole kristityn mahdollista kuin vain vierailla Aabrahamin helmassa aterialla. Takaisin haetaan ja pitää palata Kristuksen luokse. Tällä tavoin noita sanoja lihallisesti tulkitsen.

      • Anonyymi

        Jeesus vastaa samassa luvussa opetuslapsilleen näin.

        12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

        23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

        Kol. 3:1
        Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.

        Tästä päätellen Jeesus tarkoitti niitä 144000 jotka saavat ensimmäisen ylösnousemuksen ja joista on muodostettu taivaallinen hallitus. Sen jäseniin kuuluvat opetuslapset ja apostolit ja muut Hänen valitsemat uskolliset seuraajat.

        Ilm.14
        1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
        2 Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
        3 Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus vastaa samassa luvussa opetuslapsilleen näin.

        12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

        23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

        Kol. 3:1
        Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.

        Tästä päätellen Jeesus tarkoitti niitä 144000 jotka saavat ensimmäisen ylösnousemuksen ja joista on muodostettu taivaallinen hallitus. Sen jäseniin kuuluvat opetuslapset ja apostolit ja muut Hänen valitsemat uskolliset seuraajat.

        Ilm.14
        1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
        2 Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
        3 Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.

        Hieman tarkennusta.
        Taivasallista Hallitusta ei Raamattu tunne.
        Siellä on nyt Pyhä Kolminaisuus, Ja muutama miljoona enkeliä valmiina auttamaan ihmistä.
        Mutta Milleniumissa on Israel vahvasti edustettuna.

        A. KOLMINAISUUS
        B. PYHÄT
        C. MAALLISET HALLITUKSET

        Taas Uudessa Jerusalemissa Israelin osuus on vahvempi.
        144 tuhannesta ei Raamattu puhu siinä vaiheessa mitään.


    • Mitä aluksi kopioit, oli hyvä, kunhan Wellut vain uskoisivat Häneen, kaikkivaltiaaseen Jeesukseen
      Sitten vastaukset?
      1. Tarkoittiko Jeesus että kaikki menevät taivaaseen?** Ei tarkoita. Taivas on väliaikainen asuinsija Pyhille, lopullinen, paratiisi on Uusi Jerusalem.
      Tavastahan asiayhteydessä ei puhuta sanaakaan.
      Lähde Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
      2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
      3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
      4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
      5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
      6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

      2. Tarkoittiko Jeesus että ihminen menee kuollessaan taivaaseen.***
      Ei missään tapauksessa, sillä UT;n aikaan sinne on mennyt yksin Messias, Jeesus. Kuolleet menevät välitilaan Tuonelaan, kuten Jeesuskin teki näin kuollessaan. 1. Piet. 3:19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,

      3. Tarkoitttiko Jeesus vain tiettyjä jotka hän noutaa tulemuksessaan.**** Tarkoitti, vain omiaan, asia jota Raamattu kutsuu tempukseksi. 1. Tess. 4:16 Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina.
      17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa. vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
      Edes Pyhät eivät mene Jeesuksen kanssa Taivaaseen, vaan Jeesus tulee pois sieltä meitä vastaan.
      Huomioi tämä osa jakeesta; yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa. vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
      Mitään tällaista ei SRK lupaa, eikä todellisuudessa edes tajua koko asiaa.

      4. Jääkö maa tyhjäksi jos kaikki menevvät taivaaseen?*****
      Ei missään tapauksessa. Uusi Israel on iankaikkinen Paratiisi, jossa asuu kolmiyhteys, ja valittu hallitus, eikä yötä enää ole, eli aika seisahtaa. Valona on Messiaan kirkkaus, ja lammas käy nurmikolla Leijonan kanssa syömässä, eikä ole pakko saada isoa perhettä, koska naintia siellä ei ole.
      Muusta maapallosta on tuhottu 2/3 mutta Jerusalem elää vehreydessään, eikä aurinkoa ja kuuta ole.
      Siinä se yksikertaisuudessaan Raamatun mukaan.

      • Anonyymi

        Jumala on kaikkivaltias.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on kaikkivaltias.

        Siinä on yksi pakanallinen oppinne?
        Mitä mieltä olet tästä, ja sen vahvistuksesta Eri Testamenteissa?
        Raamatullinen vastaus riittää, ja Raamatun jakeet lisäksi;

        Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Kommentoi myös vahvistuksia Dan. 7:14; Matt. 11:27 .


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Siinä on yksi pakanallinen oppinne?
        Mitä mieltä olet tästä, ja sen vahvistuksesta Eri Testamenteissa?
        Raamatullinen vastaus riittää, ja Raamatun jakeet lisäksi;

        Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Kommentoi myös vahvistuksia Dan. 7:14; Matt. 11:27 .

        Vain Jumala on kaikkivaltias kuten Ilm. 21:22 sen ilmoittaa, karitsa on Jeesus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vain Jumala on kaikkivaltias kuten Ilm. 21:22 sen ilmoittaa, karitsa on Jeesus.

        Etkö tajua?
        Silloin Jumalan on maan päällä, Uudessa Jerusalemissa, jonka Hän teki Taivaassa ja Jeesus oli luovuttanut jo Hänelle vallan. Vähäinen on hermeneuttinen tunteminen osaltasi.
        Lue Ilmestyskirja 21 alusta asti, niin tajuat, että siihen liittyy Isältään saaneen vallan takaisin, 1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

        Olet kaiketi jo tutustunut vahvistuksiin Dan. 2:44, Dan. 7:14,27

        Mitä hämärää siinä on. Siinä ja edellisessä jakeessa juuri He tarkistelevat Temppelin rakenteita.

        Ensi kerran kun vastaat, katso hieman tarkemmin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Siinä on yksi pakanallinen oppinne?
        Mitä mieltä olet tästä, ja sen vahvistuksesta Eri Testamenteissa?
        Raamatullinen vastaus riittää, ja Raamatun jakeet lisäksi;

        Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Kommentoi myös vahvistuksia Dan. 7:14; Matt. 11:27 .

        En ole mikään vl, joten patologinen mantrasi meni metsään. Poloinen ei ymmärrä, että Jumala alistaa kaiken Jeesuksen valtaan, ei Jeesus. Jumala on kaikkivaltias. Olet esimerkki uppoukkojen harhautuksesta ja koulutuksesta. Onni , että askeleesi kansankirkossamme jäi lyhyeksi, ettet pääse kadottavaa oppiasi kristittyjen keskuudessa levittämään. Vieläkö olet proomulla menossa Taivaaseen näkysi mukaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole mikään vl, joten patologinen mantrasi meni metsään. Poloinen ei ymmärrä, että Jumala alistaa kaiken Jeesuksen valtaan, ei Jeesus. Jumala on kaikkivaltias. Olet esimerkki uppoukkojen harhautuksesta ja koulutuksesta. Onni , että askeleesi kansankirkossamme jäi lyhyeksi, ettet pääse kadottavaa oppiasi kristittyjen keskuudessa levittämään. Vieläkö olet proomulla menossa Taivaaseen näkysi mukaan?

        Jutut on kun pakana lestoilla, poloinen on yksi kirosananne.
        En viitsi laistesi kanssa kommentoida, hoidata myös hampaasi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Etkö tajua?
        Silloin Jumalan on maan päällä, Uudessa Jerusalemissa, jonka Hän teki Taivaassa ja Jeesus oli luovuttanut jo Hänelle vallan. Vähäinen on hermeneuttinen tunteminen osaltasi.
        Lue Ilmestyskirja 21 alusta asti, niin tajuat, että siihen liittyy Isältään saaneen vallan takaisin, 1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

        Olet kaiketi jo tutustunut vahvistuksiin Dan. 2:44, Dan. 7:14,27

        Mitä hämärää siinä on. Siinä ja edellisessä jakeessa juuri He tarkistelevat Temppelin rakenteita.

        Ensi kerran kun vastaat, katso hieman tarkemmin.

        Jeesus ei koskaan sanonut olevansa Isää suurempi, päinvastoin. Joh. 14:28
        Millä vallalla Jumala korotti Jeesuksen ylempään asemaan? Fil. 2:9 ?
        Vaikka Isä antoi Pojalle vallan niin silti hän toimi Jumalan alaisena, kuten Joh. 12:49

        Siis Jeesus on Jumalan poika ja Herra jonka yläpuolella on kaikkivaltias Isä Jumala.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei koskaan sanonut olevansa Isää suurempi, päinvastoin. Joh. 14:28
        Millä vallalla Jumala korotti Jeesuksen ylempään asemaan? Fil. 2:9 ?
        Vaikka Isä antoi Pojalle vallan niin silti hän toimi Jumalan alaisena, kuten Joh. 12:49

        Siis Jeesus on Jumalan poika ja Herra jonka yläpuolella on kaikkivaltias Isä Jumala.

        Kuka niin on väittänyt?
        Haukut väärää puuta, ja juuri siksi HÄN PYSYI ANTAMAAN POJALLEEN KAIKEN VALLAN.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kuka niin on väittänyt?
        Haukut väärää puuta, ja juuri siksi HÄN PYSYI ANTAMAAN POJALLEEN KAIKEN VALLAN.

        Älä sitten kutsu Jeesusta kaikkivaltiaaksi koska hän ei sitä ole. Äläkä mainitse enää kolminaisuudesta tai kolmiyhteisyydestä. Kumpaakaan ei ole Raamatussa, vaan ne ovat kirkkojen ja uskonnollisten ihmisten järjenpäätelmiä. Jeesuksen todelliset seuraajat tietävät sen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jutut on kun pakana lestoilla, poloinen on yksi kirosananne.
        En viitsi laistesi kanssa kommentoida, hoidata myös hampaasi.

        Jälkesi paljastavat pahuutesi ja valheesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten kutsu Jeesusta kaikkivaltiaaksi koska hän ei sitä ole. Äläkä mainitse enää kolminaisuudesta tai kolmiyhteisyydestä. Kumpaakaan ei ole Raamatussa, vaan ne ovat kirkkojen ja uskonnollisten ihmisten järjenpäätelmiä. Jeesuksen todelliset seuraajat tietävät sen.

        Eikö? Mitä Raamattu käytät.
        Käyttämässäni Raamatussa se on 2 kertaa, ja vahvistus lisäksi Dan 7;14.
        Joten tuo on niitä pakanallisen vellujen Raamatun raiskausta.
        Minä käytän tätä nimeä, se ei ole sinun valinnassa. Sinä käytät Adonaista yleisnimeä Jumala ja niiden sisään mahtuu se teidän jumalanne SRK ja Raha. Minulle kaikki, Adonai, Poika, Jeesus ja Pyhä Henki on Jumala olemuksia.
        Minut on kastettu Jeesukseen, ja liitetty oksana Hänen runkoonsa.
        Mikä sinun tilanteesi, onko kastettu upottamalla, ainut kaste jota alkuteksti kutsuu babtizooksi.
        Olen luonnollisesti Hänen seuraajansa, kun olen Häneen kastettu.
        Welluthan eivät seuraa Jeesusta, mutta Rahikainen sanoi kerran, että Pilpasuon lähellä yksi lestadiolainen oli Hänelle kertonut seuraavansa Jeesusta, mutta käy RY;llä kahvilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jälkesi paljastavat pahuutesi ja valheesi.

        Joku on sanonut, että vielä on jonkin verran, vajaan prosentin verran VL jälkeä jäljellä.
        Mutta eiköhän se kesään mennessä muutu.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Eikö? Mitä Raamattu käytät.
        Käyttämässäni Raamatussa se on 2 kertaa, ja vahvistus lisäksi Dan 7;14.
        Joten tuo on niitä pakanallisen vellujen Raamatun raiskausta.
        Minä käytän tätä nimeä, se ei ole sinun valinnassa. Sinä käytät Adonaista yleisnimeä Jumala ja niiden sisään mahtuu se teidän jumalanne SRK ja Raha. Minulle kaikki, Adonai, Poika, Jeesus ja Pyhä Henki on Jumala olemuksia.
        Minut on kastettu Jeesukseen, ja liitetty oksana Hänen runkoonsa.
        Mikä sinun tilanteesi, onko kastettu upottamalla, ainut kaste jota alkuteksti kutsuu babtizooksi.
        Olen luonnollisesti Hänen seuraajansa, kun olen Häneen kastettu.
        Welluthan eivät seuraa Jeesusta, mutta Rahikainen sanoi kerran, että Pilpasuon lähellä yksi lestadiolainen oli Hänelle kertonut seuraavansa Jeesusta, mutta käy RY;llä kahvilla.

        Olipa sinulla Pinna mikä Raamattu hyvänsä niin kolminaisuus on katolisen kirkon aikanaan keksimä nimitys. Samoin on Jumalan kohdalla. Vaikka Isä antoi valtaa pojalleen niin se ei tehnyt hänestä kaikkivaltiasta eikä varsinkaan jumalaa.
        Sanoo hän joka lukee Kirkkoraamattua 33/38
        Minä en ole vl.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olipa sinulla Pinna mikä Raamattu hyvänsä niin kolminaisuus on katolisen kirkon aikanaan keksimä nimitys. Samoin on Jumalan kohdalla. Vaikka Isä antoi valtaa pojalleen niin se ei tehnyt hänestä kaikkivaltiasta eikä varsinkaan jumalaa.
        Sanoo hän joka lukee Kirkkoraamattua 33/38
        Minä en ole vl.

        Minä en ole katolinen, olen Messiaaninen israelilainen, mutta kirjoitan paljon ja käytän termiä kolmyhteys. koska kaikki heistä on meille Jumalia.
        Taas Jumala on vain kaava, Israelin Jumala on Adonaija, tai JHVE eli Jahveh.
        Jumala on myös mm velluille Raha, joillekin se on Auringon Jumala ja viettävät jopa sabattia sen kunniaksi.
        Voimme lopettaa tämän lätinän, minä käytän omaa terminologiaa, sinä omaasi.
        Mutta mitä luulet, mistä otan seuraavan; -30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.
        Kommentoitko sitä?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Minä en ole katolinen, olen Messiaaninen israelilainen, mutta kirjoitan paljon ja käytän termiä kolmyhteys. koska kaikki heistä on meille Jumalia.
        Taas Jumala on vain kaava, Israelin Jumala on Adonaija, tai JHVE eli Jahveh.
        Jumala on myös mm velluille Raha, joillekin se on Auringon Jumala ja viettävät jopa sabattia sen kunniaksi.
        Voimme lopettaa tämän lätinän, minä käytän omaa terminologiaa, sinä omaasi.
        Mutta mitä luulet, mistä otan seuraavan; -30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.
        Kommentoitko sitä?

        Olen ennenkin sanonut että täällä on mukamas Raamatun suurin tuntijoita, niin suuria ettei kukaan muu ole. Sinä kuulut niihin joiden perustelu loppuu sanoihin, Yksi, yhtä, ja sana.
        Juuri sen todistit.
        Toiseksi, minä en lätise. Totean vain että olet eksytetty oppeihin joita Jeesus ei maininnut.
        Minkä takia sotket jokaikiseen kommentiisi vl uskovat? Miksi heitä pitää mollata kuten kaikkia muitakin keskustelijoita. Minä rakastan lähimmäisiäni, myös vl uskovia.

        Mutta, pidä sinä omat käsityksesi koska olet messiaaninen israelilainen, mitään etuoikeutta sinulla ei ole pelastukseen, muista se.


    • Anonyymi

      tunteuntija ja hunteleitsija. Sama asia?

    • Anonyymi

      > Jeesus sanoi opetuslapsilleen näin...
      > ....1. Tarkoittiko Jeesus että kaikki menevät taivaaseen?

      Kuten sanot, Jeesus puhuu opetuslapsilleen. Kaikki eivät ole Jeesuksen opetuslapsia.

      > 4. Jääkö maa tyhjäksi jos kaikki menevvät taivaaseen?

      "Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole."
      Ilm. 21:1

    • Koska Johanneksen evankeliumi on kirjoitettu niin myöhään, niin Jeesus-liikkeessä luultavasti tyydyttiin siihen, että he kuoltuaan menevät taivaaseen.
      Evankeliumi on lähellä valentinoslaista, joten eiköhän lupaus ollut puhtaille seuraajille ja jälleensyntymä tottelemattomille.

    • Anonyymi

      Jeesus viittasi monessa kohdassa, että kuoleman jälkeen pahat menevät tuonelaan odottamaan viimeistä tuomiota. Esim. rikasmies ja Lasarus, jossa Lasarus pääsi Aabrahamin helmoihin ja rikasmies kuumaan paikkaan. Muutamassa paikassa Raamattua Jeesus aterioitsee uskovan kanssa. Jeesus tulee seuraavaksi tempaisemaan omansa Taivaan kotiin, pois antikristuksen vainoista. Hän suorittaa siellä palkka tuomion omilleen, jolloin kaikki uskovat saavat palkan, kuuliaisuutensa ja kykyjensä mukaisen viran, tulevaan tuhatvuotiseenvaltakuntaan. Heistä tulee ruhtinaita Jeesuksen avuksi, kun Hän tulee kirkkaudessaan tuhoamaan pahan. Lopullinen sijoituspaikka on Jumalan valtakunta, Uusi Jerusalem, joka laskeutuu taivaasta, tulella puhdistetun maan päälle, jonka Jumala on tehnyt uudeksi. Tämä tapahtuu viimeisen tuomion jälkeen. Jossa paha tuhotaan lopullisesti. Jumalan omat pääsevät sinne Jumalansa luo. Pahat lähtevät kadotukseen.

      • Anonyymi

        Jeesus puhui fiktiivisen vertauksen jossa Aabrahamia eikä Lasarusta oikeasti ollut olemassakaan. Siellä tuonelassa ei ole mitään osastoja, kaikilla on täysin sama paikka.


    • Anonyymi

      1. Tarkoittiko Jeesus että kaikki menevät taivaaseen?
      2. Tarkoittiko Jeesus että ihminen menee kuollessaan taivaaseen.
      3. Tarkoitttiko Jeesus vain tiettyjä jotka hän noutaa tulemuksessaan.
      4. Jääkö maa tyhjäksi jos kaikki menevät taivaaseen?

      1. Mihin taivaaseen ? Taivas on ilmakehä. Lopettakaa jo tuo höpöttäminen taivaasta ja puhukaa mieluimmin avaruuden tähti tarhoista. Sinne se Jeesus on mennyt, mutta ilman avaruuspukua tai avaruusalusta. Matkat avaruudessa on pitkiä, joten ei tarvi ihmetellä, ettei Jeesusta ole kuulunut takaisin.

      2. Ei mene kuoltuaan minnekään muualle, kuin hautakuoppaan mätänemään ja häviämään olemattomiksi atomeiksi. Miten ja missä olomuodossa sielu sinne menisi ja mitä merkitystä ylös nousemisella olisi, jos vainaja on jo taivaassa riemuitsemassa.

      3. Jotkut sanoneet, että maailmanloppu on kuin silmänräpäys. Sinä aikana pitäisi siis ehtiä herättelemään kaikki vainajat ylös haudoista ja lentäen kohti yläilmoja. Mitään niin mielikuvituksellisempaa kuin ylösnousemisesta haudoista puhuminen ei ole. Ylösnousemusruumis, ei käsitä järjellä, mutta jonkinlainen järkevä selitys ja luonnollisuus siihen on kumminkin pakko sisältyä. Siihen tarvitaan aivan mahtavaa taikavoimaa. Eikös Jumala ole taikuri ja suuri sellainen. Ja vielä sekin, että miten ihmeessä Jeesus tunnistaa miljardien haudoista nousevien joukoista ne, jotka taivaallinen tuomari on kirjannut kelvolliseksi pääsemään taivas, eli avaruusmatkalle. Siivetkö saavat selkään, vai pelkän hengen voimalla ? Sittenpähän tuo nähdään.

      4. Maa ei jää tyhjäksi, vaan tänne jää valtava reservi kautta aikojen eläneitä ihmisiä, joita on kyllä enemmän kuin tungokseen asti ja täällä sitä sitten Venäjän Putlerkin jatkaa raivoamistaan yhdessä kaikkien aikojen riistojohtajien kanssa. Ilmestyskirja kuitenkin esittää toista, eli tulis uusi taivas ja uusi maa. Otappa selvää, kun raamattu on niin ristiriitainen opus, että mikä siinä on faktaa, mikä fiktiota tai vertauskuvallista kuvakieltä.

    • Anonyymi

      Se Jumalan valtakunta on jo olemassa, taivaassa. Koostuu niistä 144000 jäsenestä jotka ovat herätetyt eka ylösnousemuksessa. Se hallitsee juuri nyt mutta odottaa käskyä Isältä. Sitä päivää ja hetkeä ei tiedä muut kuin Isä.
      Viittaako Dan. 2:44 Harmagedonin sotaan ?

      • Anonyymi

        Olisi hyvä saada lisää ymmärrystä Jumalan valtakunnasta.
        Luuk. 10:11
        'Me pyyhimme pois pölynkin, joka teidän kaupungistanne on jalkoihimme tarttunut -- pitäkää hyvänänne! Mutta tietäkää, että Jumalan valtakunta on tullut lähelle!' [Luuk. 9:5; Ap. t. 13:51, Ap. t. 18:6]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi hyvä saada lisää ymmärrystä Jumalan valtakunnasta.
        Luuk. 10:11
        'Me pyyhimme pois pölynkin, joka teidän kaupungistanne on jalkoihimme tarttunut -- pitäkää hyvänänne! Mutta tietäkää, että Jumalan valtakunta on tullut lähelle!' [Luuk. 9:5; Ap. t. 13:51, Ap. t. 18:6]

        Sikäli kun minä ymmärrän Jumalan valtakunta on taivaassa oleva ei poliittinen valtakunta jonka kuningas on Jeesus. Se tulee aikanaan tuhoamaan kaikki maalliset hallitukset ja se tulee hallitsemaan koko maata. Dan. 2:44 ja Ilm. 21: 3-4.


    • Anonyymi

      Jatkan. Kun Jeesus sanoi että Jumalan valtakunta on tullut lähelle, hän tarkoitti itseään tulevan valtakunnan kuninkaana. Hän oli lähellä ihmisiä puhuessaan kansalle.

      • Anonyymi

        Ei tuossa Luukkaan jakeessa ole kyse Jeesuksesta vaan opetuslapsista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      93
      4397
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4366
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4036
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2947
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2571
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2133
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      341
      2112
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2069
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1685
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1452
    Aihe